BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Groningen - AJAX /07-03-2026/ 16.30u

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 maart 2026 - 13:26   quote  deeplink  
Grim verklaart Ajax-keuze voor Sutalo boven Bouwman: 'Dat is duidelijk'

Ajax-interimtrainer Fred Grim legt uit waarom Josip Sutalo de laatste weken de voorkeur krijgt in het centrum van de verdediging boven het achttienjarige talent Aaron Bouwman, ondanks dat Ajax nog nooit verloor wanneer Bouwman vanaf de aftrap begon. Bouwman startte negen Eredivisie-duels voor Ajax en zag zijn ploeg acht keer winnen; toch koos Grim recent vaker voor de acht jaar oudere Sutalo naast Youri Baas.

Grim noemt Sutalo vooral sterker aan de bal en comfortabeler op die positie. Tegelijk erkent hij dat Sutalo nog stappen moet zetten in het verdedigen en “meedogenloos” optreden, maar ziet progressie. Omdat Ko Itakura momenteel geblesseerd is, staat Sutalo iedere keer in de basis en levert dat volgens Grim verdedigend voldoende stabiliteit in de periode dat hij speelt.

Een belangrijke doelstelling van de staf is bovendien minder doelpunten tegen krijgen, iets wat meeweegt in de keuzes van Grim. Voorafgaand aan de competitiewedstrijd van zaterdag in De Euroborg tegen FC Groningen (aftrap 16.30 uur) wordt verwacht dat Sutalo opnieuw zal starten.

Ik zet hierbij mijn vraagtekens bij omdat ik liever Bouwman zie dan Sutalo
AkaS
 AkaS - zaterdag 07 maart 2026 - 14:08   quote  deeplink  
Jack, ik geloof het gewoon niet dat Grim gehandhaafd kan blijven. Zelf ben ik nooit prof geworden, maar ik kon echt wel een lekker balletje trappen en kom uit een echte (prof)voetbal familie.

Ik begrijp niet dat Grim dit met droge ogen kan beweren. Sutalo comfortabel aan de bal??? Verdedigend... ik vind het echt een slapjanus die helemaal maar dan ook helemaal niets doet met zijn fysiek in verdedigend opzicht. Hij heerst ook niet in het strafschopgebied bij corners, niet verdedigend maar ook niet aanvallend.

Enige reden die ik kan bedenken is dat ze hem hopen te verkopen na een goed wk!

Ajax met Bouwman is juist opbouwend veel sterker. En dat Bouwman verdedigend nog steekjes laat vallen is helder, maar heb je even de tijd om alle gevallen steken van Sutalo te bespreken!!!

Ik zou lekker Man.United tegen Ajax kopiëren. Alle ballen op Weghorst en aansluiten vanuit het middenveld!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 maart 2026 - 16:39   quote  deeplink  
Ennu staat Sutalo ook weer te slapen, zijn we 5 minuten aan het spelen en daar is dan de 1-0 pfff
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 maart 2026 - 16:41   quote  deeplink  
En de assist kwam van de Ajax huurling Dies Janse
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 maart 2026 - 16:42   quote  deeplink  
Gaaei laat zoals gewoonlijk zijn man lopen, wat een opstelling Fred Grim
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 07 maart 2026 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 maart 2026 - 14:08 schreef AkaS het volgende:
Jack, ik geloof het gewoon niet dat Grim gehandhaafd kan blijven. Zelf ben ik nooit prof geworden, maar ik kon echt wel een lekker balletje trappen en kom uit een echte (prof)voetbal familie.

Ik begrijp niet dat Grim dit met droge ogen kan beweren. Sutalo comfortabel aan de bal??? Verdedigend... ik vind het echt een slapjanus die helemaal maar dan ook helemaal niets doet met zijn fysiek in verdedigend opzicht. Hij heerst ook niet in het strafschopgebied bij corners, niet verdedigend maar ook niet aanvallend.

Enige reden die ik kan bedenken is dat ze hem hopen te verkopen na een goed wk!

Ajax met Bouwman is juist opbouwend veel sterker. En dat Bouwman verdedigend nog steekjes laat vallen is helder, maar heb je even de tijd om alle gevallen steken van Sutalo te bespreken!!!

Ik zou lekker Man.United tegen Ajax kopiëren. Alle ballen op Weghorst en aansluiten vanuit het middenveld!
Totaal eens AkaS, idd gewoon op z'n engels niet te veel pielen met de bal, vanaf de zijkant fatsoenlijke voorzetten geven op Weghorst

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Groningen - AJAX /07-03-2026/ 16.30u

0.0056560