BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De officiële Ajax trainerstaf en directie klaagmuur met ruimte voor complimenten!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
AkaS
 AkaS - maandag 09 maart 2026 - 16:32   quote  deeplink  
Door de jaren heen hebben we de nodige passanten de scepter zien zwaaien bij Ajax. De ene keer rampzalig en de andere keer bloedirritant en soms ook geweldig!

Van de Boog, ten Have, Mislintat vertegenwoordigen rampzalig en bloediiritant!

Maar we hebben ook de periode Overmars, van de Sar met Ten Hag gehad met ook veel irritaties... Te weten herhaaldelijk misgrijpen bij transfers die te lang duurde. Rare opstellingen en dito wissels Door Ten Hag. Maar uiteindelijk ook een samenvallen van eigen talent en aankopen met geweldige successen.

Nu is er weer een periode Cruijff in de maak!

Zijn kop staat er goed op vind ik. Het ingrijpen bij jong vond ik geweldig en het doorpakken naar Ajax 1 juich ik ook toe.

Kritische noot, dit had op zijn minst een wedstrijd eerder moeten gebeuren. Maar uiteindelijk is het voor Jordy ook niet makkelijk gezien alle kritieken die hij al direct moet slakken.

De eerste tekenen zijn dat het met zijn komst gedaan is met de vrijheid blijheid houding binnen Ajax en dat is een belangrijke 1e stap of Jordy nu wel heel succesvol zal blijken te zijn of niet!

Ben benieuwd naar de benodigde wijzigingen van spelers die gaan komen onder Garcia.

Happy rest of the season everybody!!!
jodocus
 jodocus - dinsdag 10 maart 2026 - 16:45   quote  deeplink  
Wel vreemd dat Óscar García zegt dat er getraind word op amateurnivo , dat verklaard misschien waarom ze het maar een helft volhouden , DUS DE ZWEEP EROVER
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 maart 2026 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 16:45 schreef jodocus het volgende:
Wel vreemd dat Óscar García zegt dat er getraind word op amateurnivo , dat verklaard misschien waarom ze het maar een helft volhouden , DUS DE ZWEEP EROVER
De vergelijking heeft volgens hem vooral te maken met de manier waarop er wordt gewerkt.

García is met name geschrokken van 1 ding: Er wordt gewoon veel te weinig getraind.

García zou daarom van plan zijn om de discipline en trainingsintensiteit flink op te schroeven.

We gaan het zien of er werkelijk iets veranderd, dat hij de juiste keuzes maakt

Ik hoop dat hij Sutalo wisselt voor Bouwman, dat Wijndal op de bank verdwijnt en dat hij de juiste keuze maakt tussen Gaaei en Rosa.
AkaS
 AkaS - dinsdag 10 maart 2026 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 16:45 schreef jodocus het volgende:
Dat denk ik ook. Daarnaast vind ik het vele balverlies en tamme inzet ook best schokkend.

Er wordt nu gesuggereerd dat Grim zelf initiatiefnemer is om opzij te stappen. Dat zou wel heel mooi zijn van hem en realistisch.

Verder vind ik het triest hoe sommige mensen bij voorbaat al Jordi Cruijff afzeiken. Geef hem een kans zou ik zeggen!

Benieuwd naar de zienswijze van Garcia de komende wedstrijd.
AkaS
 AkaS - dinsdag 10 maart 2026 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 20:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De vergelijking heeft volgens hem vooral te maken met de manier waarop er wordt gewerkt.

García is met name geschrokken van 1 ding: Er wordt gewoon veel te weinig getraind.

García zou daarom van plan zijn om de discipline en trainingsintensiteit flink op te schroeven.

We gaan het zien of er werkelijk iets veranderd, dat hij de juiste keuzes maakt

Ik hoop dat hij Sutalo wisselt voor Bouwman, dat Wijndal op de bank verdwijnt en dat hij de juiste keuze maakt tussen Gaaei en Rosa.
Ben helemaal voor Bouwman ook al zal hij nooit foutloos kunnen zijn maar wie kan dat wel. ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 10 maart 2026 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2026 - 21:01 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Daarnaast vind ik het vele balverlies en tamme inzet ook best schokkend.

Er wordt nu gesuggereerd dat Grim zelf initiatiefnemer is om opzij te stappen. Dat zou wel heel mooi zijn van hem en realistisch.

Verder vind ik het triest hoe sommige mensen bij voorbaat al Jordi Cruijff afzeiken. Geef hem een kans zou ik zeggen!

Benieuwd naar de zienswijze van Garcia de komende wedstrijd.
Met name de tamme inzet, er kort boven op zitten, de strijd aan gaan is waar hij op doelt.

Dat afzeiken op Jordy Cruyff valt op dit forum wel mee, over het algemeen op andere sites ook.
De meese ajacieden steunen zijn beleid valt mij juist op.

Ik hoop dat Garcia het verschil gaat maken
freakie
 freakie - woensdag 11 maart 2026 - 11:04   quote  deeplink  
Ik geloof dat niemand hem echt afzeikt. Ik ben wel heel erg waakzaam voor de hosanna. Die onder sommige enorm leeft. Garcia heeft nog niet zoveel gedaan en op 2/3e van het seizoen nog even snel een trainingsintensiteit aanpassen hoeft niet perse goed uit te vallen.

Wel steun ik ook dat Grim vervangen is. Anders had je sowieso naar plek 2 kunnen fluiten. Nu probeer je het tenminste.

Cruijf heeft wezenlijk ook niet heel veel gedaan. Al komt zijn manier van aanpakken goed over. Maar je kan niet echt zeggen dat hij hele revolutionaire dingen doet nu. Hij haalt 2 vrienden, koopt een matige keeper en wisselt nu de trainers. Dat is feitelijk wat er is gebeurt. Heeft het niet voor elkaar gekregen om een verdedigende middenvelder te halen. Ajax in het algemeen niet trouwens.

Natuurlijk zie ik ook dat hij in ieder geval wat doet, dat deed Kroes ook trouwens, maar het lijkt slagvaardig. Iemand een kans geven hoeft niet zonder kritisch te kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 maart 2026 door freakie --
remco k
 remco k - woensdag 11 maart 2026 - 15:38   quote  deeplink  
1 februari begonnen.

En nu al weer kritisch gezeik her en der.

En ons maar afvragen waarom we er niet bovenop komen.

Geef dingen toch eens tijd voordat je uberhaubt al weer een mening ergens over vormt.
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 11 maart 2026 - 15:54   quote  deeplink  
Als we nog iets van dit trieste seizoen willen maken en van die beroerde 5e plek af willen komen, dan moest er iets gebeuren waardoor je wellicht iets kunt raken bij de spelers. Dus trainer 7 of 8 in 3 jaar tijd maar proberen...
Hij heeft misschien de juiste aanpak en discipline om iets te veranderen bij die gasten.
Hopelijk kan hij Gaaei, Sutalo , Wijndal , Weghorst op een zijspoor zetten en hoeft hij van Jordy deze gasten geen speeltijd te geven om ze in de zogenaamde etalage te zetten. Welke etalage trouwens? Telkens als ze de kans kregen, faalden ze hopeloos!!
Tijd voor jongens als Bouwman , Steur en Mokio om die een tijdje de kans te geven en niet voor een paar minuten of 1 helftje.
Afscheid nemen ook van Berghuis en Klaassen misschien?
Dolberg vast in de spits en laten staan.
Daarnaast de betere voetballers uit Jong overhevelen, nog meer dan nu al gebeurt.
De 6 positie ben ik benieuwd naar, wie zou hij daar het liefste zien?
Ik heb wel zin in de laatste periode van het seizoen waarin ik hoop op verbetering vd instelling en inzet van onze boys!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 maart 2026 door bertus bikkel --
freakie
 freakie - woensdag 11 maart 2026 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 maart 2026 - 15:38 schreef remco k het volgende:
1 februari begonnen.

Geef dingen toch eens tijd voordat je uberhaubt al weer een mening ergens over vormt.
Ik ben het eens hoor. Maar als iedereen zijn keuzes gaat bejubelen is dat ook een beetje te ver gaan. Laat iemand een jaar gewoon iets doen. Ik ben dan wel iemand die dan zegt dat wat hij tot dus ver heeft gedaan niet heel veel betekend of nog echt duidelijk de zet is geweest. Wel dat hij lijkt door te pakken, dat is wel wat Ajax nu nodig heeft. Iemand die durft.
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2026 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 maart 2026 - 15:38 schreef remco k het volgende:
1 februari begonnen.

Inderdaad, op social media en ook in bepaalde praatprogramma's wordt Cruijff en of de keuze voor Cruijff afgezeken door bepaalde mensen en ik begrijp daar geen reet van. Persoonlijk vind ik hem in interviews erg betrouwbaar en professioneel overkomen. Hij roept bij mij in iedergeval het gevoel op de juiste man voor de job te zijn. En dat hij Spanjaarden meeneemt zie ik niet als bezwaarlijk. Misschien zelfs wel een goede keuze voor dit moment.

Ik zeg go Jordi!!!
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2026 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 maart 2026 - 15:54 schreef bertus bikkel het volgende:
Als we nog iets van dit trieste seizoen willen maken en van die beroerde 5e plek af willen komen, dan moest er iets gebeuren waardoor je wellicht iets kunt raken bij de spelers. Dus trainer 7 of 8 in 3 jaar tijd maar proberen...
Hij heeft misschien de juiste aanpak en discipline om iets te veranderen bij die gasten.
Hopelijk kan hij Gaaei, Sutalo , Wijndal , Weghorst op een zijspoor zetten en hoeft hij van Jordy deze gasten geen speeltijd te geven om ze in de zogenaamde etalage te zetten. Welke etalage trouwens? Telkens als ze de kans kregen, faalden ze hopeloos!!
Tijd voor jongens als Bouwman , Steur en Mokio om die een tijdje de kans te geven en niet voor een paar minuten of 1 helftje.
Afscheid nemen ook van Berghuis en Klaassen misschien?
Dolberg vast in de spits en laten staan.
Daarnaast de betere voetballers uit Jong overhevelen, nog meer dan nu al gebeurt.
De 6 positie ben ik benieuwd naar, wie zou hij daar het liefste zien?
Ik heb wel zin in de laatste periode van het seizoen waarin ik hoop op verbetering vd instelling en inzet van onze boys!!
Of misschien kunnen onze Spaanse vrienden een type als Gaaei de verdedigende toonsoort aanreiken om op niveau te komen want zijn drive en power vind ik wel heel positief en zijn voerjes lijken ook steeds zachter te worden. In hem zie ik nog steeds potentie. Hopelijk Bouwman voor Sutalo en een logisch strijdplan, afgestemd op de spelers die er zijn waarbij er ook meer inzet en strijdgeleverd gaat worden.
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2026 - 08:43   quote  deeplink  
Ondertussen gaat het ook op rvc niveau richting krijgen. Ik hoop dat we komend seizoen weer volledig op niveau zijn gekomen, zowel bestuurlijk als op het veld en we al die haters door het land der mond weer kunnen snoeren met mooi voetbal en wellicht een kampioenschap.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 12 maart 2026 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 08:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Inderdaad, op social media en ook in bepaalde praatprogramma's wordt Cruijff en of de keuze voor Cruijff afgezeken door bepaalde mensen en ik begrijp daar geen reet van. Persoonlijk vind ik hem in interviews erg betrouwbaar en professioneel overkomen. Hij roept bij mij in iedergeval het gevoel op de juiste man voor de job te zijn. En dat hij Spanjaarden meeneemt zie ik niet als bezwaarlijk. Misschien zelfs wel een goede keuze voor dit moment.

Ik zeg go Jordi!!!
Omdat mensen gehoord willen worden, jij en ik zeiken toch ook soms spelers of een trainer af.
Het lijkt er wel op dat dit meer is als vroeger.

Ik ga ook 100% voor Cruyff, veel slechter dan nu kan het trouwens niet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 12 maart 2026 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 08:43 schreef AkaS het volgende:
Ondertussen gaat het ook op rvc niveau richting krijgen. Ik hoop dat we komend seizoen weer volledig op niveau zijn gekomen, zowel bestuurlijk als op het veld en we al die haters door het land der mond weer kunnen snoeren met mooi voetbal en wellicht een kampioenschap.
De meeste haters zijn supporters van andere clubs, die vinden stoken een fijn gevoel geven.
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2026 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 09:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Omdat mensen gehoord willen worden, jij en ik zeiken toch ook soms spelers of een trainer af.
Het lijkt er wel op dat dit meer is als vroeger.

Ik ga ook 100% voor Cruyff, veel slechter dan nu kan het trouwens niet
Zeker Jack en ik ben best goed in zeiken hahahaha maar ik vind wel dat gezeik een ondergrond moet hebben en niet iemand bij voorbaat al de grond in schrijven. Neutraal gezien vind ik Cruijff juist professioneel overkomen, duidelijk in wat hij wil bewerkstelligen en zijn 1e acties onderschrijven zijn woorden. Daarom vind ik het gezeik over hem ongegrond.

Ik verheug me op de rest van het seizoen maar ook alvast op komend seizoen. Waarin zomaar weer een hele goede selectie kan ontstaan met ook veel Nederlandse talenten uit eigen jeugd, aangevuld met buitenlands talent uit eigen jeugd en wellicht een paar verrassende aankopen... Sowieso zie ik een centraal duo Bouwman en Janse wel als mogelijkheid ontstaan. Lengte, kracht, snelheid en opbouwend sterk. Middenveld met Steur, Fitz-Jim en een kanjer van een nieuwe 6. Voorin een nog betere Godts met wellicht onze Argentijnse vriend die het hopelijk goed gaat doen. En een goede spits met hopelijk nog een jaartje Weghorst als supersub! En een goede keeper zou niet slecht zijn. Met natuurlijk een terugkeer van Bogarde als specifieke trainer van onze verdedigers!!!

En dan gewoon weer kampioen worden! :-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 12 maart 2026 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 09:25 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sowieso zie ik een centraal duo Bouwman en Janse wel als mogelijkheid ontstaan. Lengte, kracht, snelheid en opbouwend sterk. Middenveld met Steur, Fitz-Jim en een kanjer van een nieuwe 6. Voorin een nog betere Godts met wellicht onze Argentijnse vriend die het hopelijk goed gaat doen. En een goede spits met hopelijk nog een jaartje Weghorst als supersub! En een goede keeper zou niet slecht zijn. Met natuurlijk een terugkeer van Bogarde als specifieke trainer van onze verdedigers!!!

Fitz Jim niet voor de rest ga ik met je mee :-)
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2026 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 09:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Fitz Jim niet voor de rest ga ik met je mee :-)
Top Jack. Ik begrijp je twijfel over Fitz-Jim. De meningen over hem zijn echt verdeeld. Op dit forum eerder negatief terwijl op andere sociale media er wel veel geloof in zijn talent wordt gepost.

Persoonlijk heb ik terecht of onterecht heel veel geloof in zijn talent. Wat ik ik verder vind is dat hij gewoon op zijn minst een paar wedstrijden basis moet krijgen om zich te bewijzen in positieve zin of negatieve zin. Nu vloeit hij misschien af zonder ooit een echte kans te hebben gekregen. Dat moet je als club niet willen.

Te licht bevonden, prima maar dan moet je wel eerst echt wegen anders doe je zowel een talent als jezelf als club tekort.
p111
 p111 - donderdag 12 maart 2026 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 09:25 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zeker Jack en ik ben best goed in zeiken hahahaha maar ik vind wel dat gezeik een ondergrond moet hebben en niet iemand bij voorbaat al de grond in schrijven. Neutraal gezien vind ik Cruijff juist professioneel overkomen, duidelijk in wat hij wil bewerkstelligen en zijn 1e acties onderschrijven zijn woorden. Daarom vind ik het gezeik over hem ongegrond.

Ik verheug me op de rest van het seizoen maar ook alvast op komend seizoen. Waarin zomaar weer een hele goede selectie kan ontstaan met ook veel Nederlandse talenten uit eigen jeugd, aangevuld met buitenlands talent uit eigen jeugd en wellicht een paar verrassende aankopen... Sowieso zie ik een centraal duo Bouwman en Janse wel als mogelijkheid ontstaan. Lengte, kracht, snelheid en opbouwend sterk. Middenveld met Steur, Fitz-Jim en een kanjer van een nieuwe 6. Voorin een nog betere Godts met wellicht onze Argentijnse vriend die het hopelijk goed gaat doen. En een goede spits met hopelijk nog een jaartje Weghorst als supersub! En een goede keeper zou niet slecht zijn. Met natuurlijk een terugkeer van Bogarde als specifieke trainer van onze verdedigers!!!

Kan er in meegaan behalve een spits wij hebben Dolberg en Konadu vind ik prima duo voor de spits positie.
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2026 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 13:02 schreef p111 het volgende:

[..]

Kan er in meegaan behalve een spits wij hebben Dolberg en Konadu vind ik prima duo voor de spits positie.
Ik vind Dolberg ook goed, alleen scoort hij weinig. Ligt natuurlijk ook voor een deel aan het veldspel waardoor hij misschien op de verkeerde momenten aan de bal komt.

Maar een makkelijk scorende spits zou ook wel weer eens mogen bij Ajax! ;-)
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2026 - 17:44   quote  deeplink  
Ik heb niemand gehoord over het volgende:

Bamberger (60), nieuwe rvc-voorzitter Ajax!

Het wordt hoog tijd dat Ajax terugkeert aan de top. Dat stelt Lesley Bamberger, de nieuwe voorzitter van de raad van commissarissen in de Johan Cruijff ArenA. Hij pleit voor meer rust en minder uitlekken rond de Amsterdamse club.

Saillant detail, hij is de schoonvader van Berghuis...
p111
 p111 - donderdag 12 maart 2026 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 17:44 schreef AkaS het volgende:
Ik heb niemand gehoord over het volgende:

Bamberger (60), nieuwe rvc-voorzitter Ajax!

Het wordt hoog tijd dat Ajax terugkeert aan de top. Dat stelt Lesley Bamberger, de nieuwe voorzitter van de raad van commissarissen in de Johan Cruijff ArenA. Hij pleit voor meer rust en minder uitlekken rond de Amsterdamse club.

Saillant detail, hij is de schoonvader van Berghuis...
En multi millonair.a;tijd makkelijk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 12 maart 2026 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 11:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Top Jack. Ik begrijp je twijfel over Fitz-Jim. De meningen over hem zijn echt verdeeld. Op dit forum eerder negatief terwijl op andere sociale media er wel veel geloof in zijn talent wordt gepost.

Persoonlijk heb ik terecht of onterecht heel veel geloof in zijn talent. Wat ik ik verder vind is dat hij gewoon op zijn minst een paar wedstrijden basis moet krijgen om zich te bewijzen in positieve zin of negatieve zin. Nu vloeit hij misschien af zonder ooit een echte kans te hebben gekregen. Dat moet je als club niet willen.

Te licht bevonden, prima maar dan moet je wel eerst echt wegen anders doe je zowel een talent als jezelf als club tekort.
Hij speelt op de 6 positie AkaS, daar komt hij verdedigend gewoon te kort, ook heeft hij geen splijtende pass in huis.
Op een andere middenveld positie kan hij misschien verbeteren omdat hij vrij snel is en scorend vermogen heeft
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2026 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 19:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij speelt op de 6 positie AkaS, daar komt hij verdedigend gewoon te kort, ook heeft hij geen splijtende pass in huis.
Op een andere middenveld positie kan hij misschien verbeteren omdat hij vrij snel is en scorend vermogen heeft
Die splijtende pass heeft hij weldegelijk Jack en dat bedoel ik met iemand een echte kans geven zodat hij kan laten zien wat hij in huis heeft.
freakie
 freakie - vrijdag 13 maart 2026 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2026 - 22:38 schreef AkaS het volgende:

[..]

Die splijtende pass heeft hij weldegelijk Jack en dat bedoel ik met iemand een echte kans geven zodat hij kan laten zien wat hij in huis heeft.
Hij heeft geen splijtende pass. Fitz jim is vooral handig aan de bal, aanvallend oke. Maar zijn splijtende pass is niet zijn beste punt. Het is ook niet dat hij geen kans heeft gehad. Hij heeft onder Farioli gewoon gespeeld en was gewoon niet heel bijzonder.
AkaS
 AkaS - zondag 15 maart 2026 - 11:19   quote  deeplink  
1 - 0 voor Jordi Cruijff en zijn trainersstaf waar de buitenwacht over zeurt. Deze Spaanse enclave bewijst al vanaf het allereerste begin dat de mensen aan boord van Ajax dit seizoen geen recht op hun plek hadden. Er was een energie ontstaan die nog amateuristischer was dan van een amateurclub. Speeltuin, slappezakken mentaliteit. Ik geloof best dat Grim verstand van voetbal heeft maar hij was omhooggevallen als trainer van Ajax1 en de spelers maakten dankbaar gebruik of moet ik zeggen misbruik van de speeltuinvoetbal mindset van Fredje Grim.

Topvoetbal is keihard en de lat moet altijd hoger liggen dan waar je wilt uitkomen. Is net als onderhandelen. Wil je op 100 uitkomen dan zet je in op 200 of misschien 150. Zet je in op 100 dan ga je daar nooit komen.

Jordi en " zijn Spaanse " vrienden leggen alles bloot en bewijzen dat er geen volledige toewijding en inzet waren.

Dus rijst de vraag, moeten we nu blij zijn met bijvoorbeeld Sutalo of moet hij per direct oprotten want door zijn " sabotage " hebben we best wel wat punten verloren.

Hoe dan ook blij met Jordi en de Spaanse enclave!
freakie
 freakie - zondag 15 maart 2026 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2026 - 11:19 schreef AkaS het volgende:
1 - 0 voor Jordi Cruijff en zijn trainersstaf waar de buitenwacht over zeurt. Deze Spaanse enclave bewijst al vanaf het allereerste begin dat de mensen aan boord van Ajax dit seizoen geen recht op hun plek hadden. Er was een energie ontstaan die nog amateuristischer was dan van een amateurclub. Speeltuin, slappezakken mentaliteit. Ik geloof best dat Grim verstand van voetbal heeft maar hij was omhooggevallen als trainer van Ajax1 en de spelers maakten dankbaar gebruik of moet ik zeggen misbruik van de speeltuinvoetbal mindset van Fredje Grim.

Topvoetbal is keihard en de lat moet altijd hoger liggen dan waar je wilt uitkomen. Is net als onderhandelen. Wil je op 100 uitkomen dan zet je in op 200 of misschien 150. Zet je in op 100 dan ga je daar nooit komen.

Jordi en " zijn Spaanse " vrienden leggen alles bloot en bewijzen dat er geen volledige toewijding en inzet waren.

Dus rijst de vraag, moeten we nu blij zijn met bijvoorbeeld Sutalo of moet hij per direct oprotten want door zijn " sabotage " hebben we best wel wat punten verloren.

Hoe dan ook blij met Jordi en de Spaanse enclave!
Heel fijn dat we gewonnen hebben, dat er duidelijk gezegd is alles te geven ook. Maar het verschil was dat we 4-0 winnen, niet dat Ajax nou echt beter stond? Sutalo van sabotage?

Fijn dat het goed ging gisteren, goed gedaan van de trainer. Goede beslissingen ook. Is niet zo dat Godts anders was dan anders. Waar jij altijd commentaar op hebt. Goed van Cruijf dat hij dan ook die wissel maakt en denk dat een andere directeur Grim had laten zitten. Misschien dan. Nu kan je misschien, heel misschien nog iets lijmen.

Nu de echte vraag: Als Sutalo Sabotage is he. Moeten we dan Wijndal en Gaaei ook oer direct laten “oprotten”?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2026 door freakie --
p111
 p111 - zondag 15 maart 2026 - 22:28   quote  deeplink  
Ja Wijndal-Sutelo en Gaaei in de uitverkoop aub.
AkaS
 AkaS - maandag 16 maart 2026 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2026 - 22:28 schreef p111 het volgende:
Sabotage klinkt natuurlijk een beetje gek, maar in de wedstrijd tegen az begin van het seizoen waren voor mij 2 hele discutabele momenten in het 5m gebied van Ajax waar Sutalo tot 2x aan toe wegstapte van zijn man terwijl az de achterlijn haalde in het 16m gebied en hij de deur wagenwijd openzette om deze speler aan te spelen. Mijn ongeloof is niet alleen dat hij dit niet 1x deed deze wedstrijd maar 2x en dat ik daar niets over heb teruggevoerd. Verder maakt hij als ervaren verdediger en international van Kroatië wel heel erg rare rookiefouten dat ik denk dat kan toch niet joh!!!

Maar dit weekend met een strenge hand speelde ook hij niet slecht. Dan kan hij spelen en dan hopelijk met een goed wk voor hem lekker opsodemieteren tegen goede prijs en kan Ajax doorbouwen met Bouwman.

Persoonlijk hoop ik dan dat Janse zijn plek gaat pakken als linker cv.

Baas blijft maar dezelfde fouten maken in de opbouw waarbij hij soms zomaar de bal in de voeten van de tegenstander speelt. Is een terugkerend iets bij hem.

Ondanks alle ellende van vorige directies is er toch wel weer hoopvol talent in aantocht...
freakie
 freakie - maandag 16 maart 2026 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2026 - 07:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sabotage klinkt natuurlijk een beetje gek, maar in de wedstrijd tegen az begin van het seizoen waren voor mij 2 hele discutabele momenten in het 5m gebied van Ajax waar Sutalo tot 2x aan toe wegstapte van zijn man terwijl az de achterlijn haalde in het 16m gebied en hij de deur wagenwijd openzette om deze speler aan te spelen. Mijn ongeloof is niet alleen dat hij dit niet 1x deed deze wedstrijd maar 2x en dat ik daar niets over heb teruggevoerd. Verder maakt hij als ervaren verdediger en international van Kroatië wel heel erg rare rookiefouten dat ik denk dat kan toch niet joh!!!

Maar dit weekend met een strenge hand speelde ook hij niet slecht. Dan kan hij spelen en dan hopelijk met een goed wk voor hem lekker opsodemieteren tegen goede prijs en kan Ajax doorbouwen met Bouwman.

Persoonlijk hoop ik dan dat Janse zijn plek gaat pakken als linker cv.

Baas blijft maar dezelfde fouten maken in de opbouw waarbij hij soms zomaar de bal in de voeten van de tegenstander speelt. Is een terugkerend iets bij hem.

Ondanks alle ellende van vorige directies is er toch wel weer hoopvol talent in aantocht...
Ik kan hier echt moe van worden. Baas verliest soms onnodig de bal, jij weet altijd iemand anders te noemen. Als er spelers duidelijk slechter zijn.

Baas heeft tegen sparta 55 passes gegeven en daarvan zijn er 4 niet gelukt. Wat je zegt is dus lariekoek. Waar Gaaei, Wijndal en Sutalo de hele wedstrijd allemaal ballen weggeven en waar Baas ook nog eens iets MOET, verzinnen wat niemand anders achterin doet dat. Aan hem heb je ook nog eens te danken dat niet 90 minuten lang de tegenstander druk zet op je verdediging omdat hij enorm handig is aan de bal.

Sabotage is echt belachelijk. Gaaei is aan het saboteren geweest, 70% van zijn passes(voorzetten weggehaald) komen aan. Wijndal is net zo’n saboteur. Ajax wil heb al jaren verkopen maar blijft liever zitten op de bank. Miljoenen verdienen en doet geen kut.

Dan hebben we Sutalo. Die kan het spel dat Ajax wil gewoon niet spelen. Ik weet zeker dat als hij voor een club speelt dat verdedigd, dat hij een geweldige speler is. Ajax wil dat niet. Sutalo is niet eens “ervaren”, hij is met 23 bij Ajax gekomen en is nu 26. Alsof de “strenge hand” van Garcia daar iets mee te maken heeft. Hij speelde deze wedstrijd namelijk ook niet echt goed. Was tegen sparta en hij levert 10 ballen in.

Wat je beter kan benoemen is hoe solide Rosa weer was. Eindelijk iemand die wel een bal aan de goede kleur geeft. En hoe fijn het is dat Tomiyasu er in stond zodat je verdedigend gewoon iemand hebt staan die zijn taak doet.
AkaS
 AkaS - maandag 16 maart 2026 - 17:06   quote  deeplink  
Snapt iemand de repost van Weghorst?

Ik dacht dat hij hiermee hint dat hij wellicht 2x gaat scoren tegen Feyenoord na een hele tijd van droogte, aangezien Ueda 2x scoorde na een hele lange tijd van droogte...

Zie Weghorst er wel voor aan om zoiets hiermee te bedoelen:-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 maart 2026 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2026 - 17:06 schreef AkaS het volgende:
Snapt iemand de repost van Weghorst?

Ik dacht dat hij hiermee hint dat hij wellicht 2x gaat scoren tegen Feyenoord na een hele tijd van droogte, aangezien Ueda 2x scoorde na een hele lange tijd van droogte...

Zie Weghorst er wel voor aan om zoiets hiermee te bedoelen:-)
Weghorst en scoren???
jodocus
 jodocus - zondag 22 maart 2026 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2026 - 22:28 schreef p111 het volgende:
ja en snel

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De officiële Ajax trainerstaf en directie klaagmuur met ruimte voor complimenten!

0.0053608