|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
AkaS, helemaal mee eens. twente staat ook veel beter dan Ajax. En ze zetten meteen met zn allen druk... Ajax loopt alleen maar achteruit bij verdedigen en geeft superveel ruimte weg. Dat is volgens mij een trainersdingetje, want dit zie ik al heel wat wedstrijden van Ajax
wissel Godt gewoon eerder, stel Dolberg eerder op als 2e spits naast Weghorst. en Konadu heeft nog nooit een doelpunt gemaakt voor Ajax, ook niet bij JOng Ajax... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 22:50 schreef AkaS het volgende:Het niveau en het inzicht vind ik gedaald tot een heel triest niveau, ook van deze trainer Garcia die gewoon met dezelfde spelers en hetzelfde gekloot verder gaat. De verkeerde mensen zijn de baas en daar gaat het voor mij verkeerd, onder andere. Iedereen schijt in zijn broek voor die kleine kutbelg die maar 1x op de 50x iets goeds doet. Weghorst eruit halen en die kleine kutbelg voor de zoveelste wedstrijd continu alles om zeep blijven laten brengen. Weghorst is je spits dan moet de aanval op hem afgestemd zijn. Nu is alles afgestemd op Godts die echt alleen tegen hele slechte tegenstanders wat leuks laat zien, verder alleen maar faalt. Ook die Gloukh. Komt hij erin krijgen we nagenoeg meteen een gevaarlijke counter om ons oren omdat meneertje weer zijn actie tever dooordraaft. Individueel zijn de spelers van Twente echt niet beter maar ze spelen in dienst van hun kwaliteiten en niet in dienst van de grootste ego van hun team. EN DAAR ZIT HET FUCKING VERSCHIL!!! Volledig eens Ajax op plaats 5 is terecht, Cruyff denkt waar ben ik aan begonnen |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Dankjewel Garcia!!!
Lekker doorkloten, net als je voorgangers!!!
Wat bezielt deze trainers toch om hele wedstrijden dezelfde spelers maar te laten staan en laten klootviolen!
Hoe kan je nou Sutalo blijven opstellen.
Straks worden we gewoon 6de!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 22:58 schreef Obdam4Ajax het volgende:AkaS, helemaal mee eens. twente staat ook veel beter dan Ajax. En ze zetten meteen met zn allen druk... Ajax loopt alleen maar achteruit bij verdedigen en geeft superveel ruimte weg. Dat is volgens mij een trainersdingetje, want dit zie ik al heel wat wedstrijden van Ajax wissel Godt gewoon eerder, stel Dolberg eerder op als 2e spits naast Weghorst. en Konadu heeft nog nooit een doelpunt gemaakt voor Ajax, ook niet bij JOng Ajax... Het is triest maar ook eens |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 22:58 schreef Obdam4Ajax het volgende:AkaS, helemaal mee eens. twente staat ook veel beter dan Ajax. En ze zetten meteen met zn allen druk... Ajax loopt alleen maar achteruit bij verdedigen en geeft superveel ruimte weg. Dat is volgens mij een trainersdingetje, want dit zie ik al heel wat wedstrijden van Ajax wissel Godt gewoon eerder, stel Dolberg eerder op als 2e spits naast Weghorst. en Konadu heeft nog nooit een doelpunt gemaakt voor Ajax, ook niet bij JOng Ajax... Precies Ajax staat te dekken op een meter of 2, hoe kan je zo verdedigen en alles staat idd als loszand uit elkaar. Hoe kan dat nou als professional team??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 23:00 schreef AkaS het volgende:Dankjewel Garcia!!! Lekker doorkloten, net als je voorgangers!!! Wat bezielt deze trainers toch om hele wedstrijden dezelfde spelers maar te laten staan en laten klootviolen! Hoe kan je nou Sutalo blijven opstellen. Straks worden we gewoon 6de!!! Iedere klootviool ziet dat Sutalo minder is dan Bouwman, ook Gaaei is te triest voor woorden.
Godts die mag blijven pielen
Garcia gaat fijn verder als zijn voorgangers |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Ook eens, maar het kan gewoon niet zo doorgaan met Godts en als je dan toch met hem doorgaat dan kan je beter Dolberg of nog beter Gloukh in de spits zetten.
Maar als je voor Weghorst kiest laat dan het team in zijn dienst spelen want hij is een echte afmaker.
Met andere woorden, kies de juiste spelers bij je speltactiek!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 23:02 schreef AkaS het volgende:[..] Precies Ajax staat te dekken op een meter of 2, hoe kan je zo verdedigen en alles staat idd als loszand uit elkaar. Hoe kan dat nou als professional team??? Onder Farioli stond er zelfs met Sutalo een verdediging waarmee we bijna kampioen werden |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 23:05 schreef AkaS het volgende:[..] Ook eens, maar het kan gewoon niet zo doorgaan met Godts en als je dan toch met hem doorgaat dan kan je beter Dolberg of nog beter Gloukh in de spits zetten. Maar als je voor Weghorst kiest laat dan het team in zijn dienst spelen want hij is een echte afmaker. Met andere woorden, kies de juiste spelers bij je speltactiek!!! Eens maar die buitenspelers heeft hij gewoon niet, ze gaan allen voor hun eigen succes.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 april 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
Wat dachten jullie dan van Konadu en Carrizo? Vooral Konadu lijkt wel een etalagepop. Kan werkelijk niks met een bal en dat is een spits uit de Ajax-jeugd.
Daarnaast is er ook gewoon nergens een lichtpuntje, met een talent dat af en toe eens wat leuks laat zien. Steur speelt functioneel maar niet bijzonder. Bounida heeft niet gespeeld vandaag, maar zakt telkens door het ijs.
Deze club is echt van regionaal niveau geworden. Zo triest en frustrerend om dit mee te moeten maken, het 3e jaar op rij al.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 april 2026 door Godenzonen1990 -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 23:08 schreef Godenzonen1990 het volgende:Wat dachten jullie dan van Konadu en Carrizo? Vooral Konadu lijkt wel een etalagepop. Kan werkelijk niks met een bal en dat is een spits uit de Ajax-jeugd. Daarnaast is er ook gewoon nergens een lichtpuntje, met een talent dat af en toe eens wat leuks laat zien. Steur speelt functioneel maar niet bijzonder. Bounida heeft niet gespeeld vandaag, maar zakt telkens door het ijs. Deze club is echt van regionaal niveau geworden. Zo triest om dit mee te moeten maken, het 3e jaar op rij al. Op het moment dat deze spelers ingebracht werden was er nog weinig eer te behalen. Verder vind ik Konadu sowieso niet echt bijzonder.
Het lijkt echt alsof sommige mensen Ajax bewust ten gronde hebben willen richten met spelers die nog niet eens 1e divisie waardig zijn. |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 23:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Onder Farioli stond er zelfs met Sutalo een verdediging waarmee we bijna kampioen werden Klopt, al was dat team wel helemaal aangepast aan de kwaliteiten van Sutalo, die eigenlijk alleen echt functioneert in een heel verdedigend systeem. Sutalo past gewoon niet bij Ajax.
Ik snap dat er een enorme restschuld hangt aan Sutalo, omdat ze die gast gewoon nooit verkocht gaan krijgen, maar het wordt echt tijd dat ze afscheid van hem nemen.
100 wedstrijden voor Ajax gespeeld en nog steeds een abominabel slechte verdediger. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Weet niet hoe het met jullie is maar ik ben zo ontzettend geirriteerd op dit moment, zo pissig om machteloos toe te moeten zien hoe mensen beslissingen nemen die mijn geliefde club volledig kapot maken.
Maar ook niet snappen dat trainers zo vastzitten in wat ze willen en dan niet willen zien wanneer dit niet werkt.
Logica en ik weet dat ik het al benoemd heb maar pure Logica los van namen....
Maar als je kiest voor een pure afmaker in de spits dan moet je spel erop afgestemd zijn om hem te bedienen.
Wil je jouw vleugels de show laten stelen en belangrijker maken dan je spits, zet dan een ander type in de spits.
Als je naar kwaliteiten kijkt, hoezo denk je dan dat je Weghorst eraf moet halen en gaat vervangen door Konadu die in echt helemaal niets beter is dan Weghorst???
Mokio wil niet verlengen en met deze desinteresse stond hij ook op het veld. Niet meer opstellen zou ik zeggen.
En dat brengt mij op een al eerder punt. Hoe kan je het hele 1e deel van het seizoen roepen dat er een 6 nodig is om deze dan vervolgens niet te halen in de winterstop!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 april 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
En een ander puntje...
Het giga trage opbouwen pffff er lijkt wel alleen te worden overgespeeld als er echt geen optie is om zelf een actie te maken.
En komt er eindelijk een pass dan is die kwaliteit van de pass nou ook meestal niet geweldig. |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
Dat station ben ik al gepasseerd. Tijdens en vlak na de wedstrijd heb ik ook de frustratie; snel daarna, denk ik, is het het waard om het zo'n invloed op je gemoedstoestand te laten hebben? Nee, echt niet hoor.
We hadden goud in handen tot 2021. Maar Overmars vond het belangrijker om zijn seksuele lusten de gang te laten gaan en zo de club in complete chaos te storten.
Wellicht volgend seizoen beter of in 2027/2028. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Het is duidelijk de weggooiers in de etalage zetten en niet meer opstellen.Dat zijn Gaaei/Sutelo/Wijndal/Edvartson/Regeer/Weghorst/Keeper en nu opstellen dolberg/Bouman/Itakura en die andere Japanner.En ook als ze geblesseerd zijn dan nog opstellen,want deze kutviolen wil ik als Ajacied niet meer op het veld zien. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 16:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:We zullen moeten winnen om Feyenoord, dat tweede staat, niet helemaal uit zicht te raken. Ook als we winnen zullen we de komende tijd aan het doelsaldo moeten werken. Een grote uitslag tegen het goed draaiende Twente zal neem ik aan niet gebeuren daarvoor draait de ploeg uit het oosten te goed de laaste weken. Ik verwacht helaas de volgende 11 spelers in de basis omdat Regeer nog geblessseerd is en Klaassen, Tomiyasu en Fitz Jim niet geheel fit zijn: Paas; Rosa, Sutalo, Baas, Wijndal; Mokio, Steur, Gloukh; Berghuis, Dolberg, Godts Vanwege Wijndal ipv Tomiyasu verwacht ik dat we het weer moeilijk krijgen achter in. 1-2 Jaja Jack, prima voorspelling hoor! Je wint de toto deze keer, haha. Voor de rest snel vergeten dit seizoen, worden 5e of 6de en moeten play offs spelen. We winnen geen wedstrijd meer dit seizoen. Zoals we allemaal weten kun je niet spelen met Gaaei, Sutalo of Wijndal. Een van hen is al teveel laat staan als er 2 of 3 van deze nobody's in staan. Maar schijnbaar hebben we niks beters.... Uithuilen en maar weer opnieuw beginnen.... |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
| droevig dit , volgend jaar beter , liever 10e dan play offs op de toekomst |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
| Als ik naar de wedstrijd van gisterenavond heb zitten kijken, dan kun je wel 15 spelers in de uitverkoop gaan zetten. Alleen Rosa haalde een voldoende. Sean Steur had het gisteren niet, maar die is nog maar 18. Dat heeft tijd nodig. In de KKD speelt bijvoorbeeld een veel betere buitenspeler dan wij in onze gehele selectie hebben zitten. Ik heb het in het begin van het seizoen al gezegd. Je wordt hoogstens 7e dit seizoen en dan haal je geen Europees voetbal. Nog nooit meegemaakt tijdens mijn 60 jaar Ajacied zijn. Jordi Cruijff gaat dit niet al omdraaien in een jaar tijd. Dit heeft minstens 3-5 jaar nodig. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2026 - 00:29 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Jaja Jack, prima voorspelling hoor! Je wint de toto deze keer, haha. Voor de rest snel vergeten dit seizoen, worden 5e of 6de en moeten play offs spelen. We winnen geen wedstrijd meer dit seizoen. Zoals we allemaal weten kun je niet spelen met Gaaei, Sutalo of Wijndal. Een van hen is al teveel laat staan als er 2 of 3 van deze nobody's in staan. Maar schijnbaar hebben we niks beters.... Uithuilen en maar weer opnieuw beginnen.... Bedankt Bikkel, maar goed ik baal nog steeds hoe makkelijk ze de 2e goal weg gaven. Dit is niet de verdienste van Twente maar amateurisme van de Ajax verdediging, waar was die op dat moment?
Al verdiende Twente het wel om te winnen, heel het team sloot Ajax op eigen helft op vanaf het fluitsignaal. De wissels waren ook niet al te best, natuurlijk misten we spelers als Klaassen en Tomiyasu die hadden wellicht de deur op slot gegooid.
Waarom dat Bouwman niet speelt de laastste weken is me een raadsel, want die is zowel verdedigend als opkomend beter dan Sutalo. Ook had Bouwman niet misstaan als rechtsback, want Gaaei kan totaal niet verdedigen dit was gisteren weer eens duidelijk.
Ik denk te weten waarom Bouwman niet speelt, ze willen hem niet kwijt, hem niet in de etalage zetten, Sutalo zal verkocht worden na dit seizoen, dan hoeven ze geen grote aankoop te doen. Ergens vernoed ik ook dat Baas vertrekt, dan zal Dies Janse zijn positie over nemen.
Ik had gisteren ergens medelijden met Cruyff want gaat er maar eens aan staan met deze selectie, hij krijgt ze aan de straatstenen niet kwijt. Ook heeft hij weinig tot geen budget om spelers die er wat van kunnen binnen te halen.
En welke trainer wil volgend seizoen bij dit Ajax tekenen ??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 april 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Het is me echt n raadsel waarom we telkens met die amateurs achterin spelen. Ak 3 trainers dit seizoen die hetzelfde doen. Komend seizoen compleet andere achterhoede met Janse, Bouwman en hopelijk Tomiyasu en Zinchenco zou mooi zijn. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2026 - 13:26 schreef bertus bikkel het volgende:Het is me echt n raadsel waarom we telkens met die amateurs achterin spelen. Ak 3 trainers dit seizoen die hetzelfde doen. Komend seizoen compleet andere achterhoede met Janse, Bouwman en hopelijk Tomiyasu en Zinchenco zou mooi zijn. Dit zou idd een mooie zijn Bertus, als ik Ajax was hield ik ook Kaplan |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2026 - 13:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dit zou idd een mooie zijn Bertus, als ik Ajax was hield ik ook Kaplan En haal ik Nick Verschuren die verhuurt is aan Volendam en daar wekelijks de beste man is terug. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 22:50 schreef AkaS het volgende:Het niveau en het inzicht vind ik gedaald tot een heel triest niveau, ook van deze trainer Garcia die gewoon met dezelfde spelers en hetzelfde gekloot verder gaat. De verkeerde mensen zijn de baas en daar gaat het voor mij verkeerd, onder andere. Iedereen schijt in zijn broek voor die kleine kutbelg die maar 1x op de 50x iets goeds doet. Weghorst eruit halen en die kleine kutbelg voor de zoveelste wedstrijd continu alles om zeep blijven laten brengen. Weghorst is je spits dan moet de aanval op hem afgestemd zijn. Nu is alles afgestemd op Godts die echt alleen tegen hele slechte tegenstanders wat leuks laat zien, verder alleen maar faalt. Ook die Gloukh. Komt hij erin krijgen we nagenoeg meteen een gevaarlijke counter om ons oren omdat meneertje weer zijn actie tever dooordraaft. Individueel zijn de spelers van Twente echt niet beter maar ze spelen in dienst van hun kwaliteiten en niet in dienst van de grootste ego van hun team. EN DAAR ZIT HET FUCKING VERSCHIL!!! Je krijgt een counter om de oren omdat je middenveld niet kan aanpakken. Mokio en steur kunnen niet iemands anders zijn problemen of fouten oppakken. Sutalo kan het niet, Gaaei kan niet verdedigen en zo is inderdaad elke actie een probleem. Terwijl dat in ons goede Ajax dit ook gebeurde. Waar Neres, Anthony, zelfs Ziyech alle vrijheid hadden.
Dat trainers dezelfde spelers inzetten is niet zo gek, het zijn de beste spelers. Twente speelt inderdaad in dienst van elkaar. Dat is precies wat er mis is. Verkeerde spelers nemen risico of zijn juist teveel met zichzelf bezig. Eigenlijk zou bij elke actie van Godts of Glouck of wie dan ook. Het team direct al bovenop moeten zitten. Dat zitten ze niet.
Natuurlijk vond ik godts ook idioot gisteren. Glouck had ook een actie, 1tje. Die hij anders had kunnen doen. Maar waren steur, mokio, gaaei en Sutalo toch echt niet goed. Zou van jou ook wel eens gewoon eerlijk, zonder dat je jou lievelingen ziet. Eens willen weten wat je van iedereen vind. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 04 april 2026 - 23:05 schreef AkaS het volgende:[..] Ook eens, maar het kan gewoon niet zo doorgaan met Godts en als je dan toch met hem doorgaat dan kan je beter Dolberg of nog beter Gloukh in de spits zetten. Maar als je voor Weghorst kiest laat dan het team in zijn dienst spelen want hij is een echte afmaker. Met andere woorden, kies de juiste spelers bij je speltactiek!!! Nu toch ook met het andere bericht ook eens. Bouwman is 100% in ieder geval hetzelfde niveau maar groeit zeker dus in potentie gewoon beter. Als je inderdaad geen voorzetten geeft dan moet je met Dolberg of Glouck in de spits staan. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2026 - 12:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Bedankt Bikkel, maar goed ik baal nog steeds hoe makkelijk ze de 2e goal weg gaven. Dit is niet de verdienste van Twente maar amateurisme van de Ajax verdediging, waar was die op dat moment? Al verdiende Twente het wel om te winnen, heel het team sloot Ajax op eigen helft op vanaf het fluitsignaal. De wissels waren ook niet al te best, natuurlijk misten we spelers als Klaassen en Tomiyasu die hadden wellicht de deur op slot gegooid. Waarom dat Bouwman niet speelt de laastste weken is me een raadsel, want die is zowel verdedigend als opkomend beter dan Sutalo. Ook had Bouwman niet misstaan als rechtsback, want Gaaei kan totaal niet verdedigen dit was gisteren weer eens duidelijk. Ik denk te weten waarom Bouwman niet speelt, ze willen hem niet kwijt, hem niet in de etalage zetten, Sutalo zal verkocht worden na dit seizoen, dan hoeven ze geen grote aankoop te doen. Ergens vernoed ik ook dat Baas vertrekt, dan zal Dies Janse zijn positie over nemen. Ik had gisteren ergens medelijden met Cruyff want gaat er maar eens aan staan met deze selectie, hij krijgt ze aan de straatstenen niet kwijt. Ook heeft hij weinig tot geen budget om spelers die er wat van kunnen binnen te halen. En welke trainer wil volgend seizoen bij dit Ajax tekenen ?? Precies, helemaal eens. Bouwman speelt niet omdat, dat een pure geld kwestie is. |
|
|
|