BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Nachtdienst Headliner 16 Mei

Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 16 mei 2008 - 07:59   quote  deeplink  
Goede Morgen Dames en Heren,

Een verrassende ontknoping? Of konden we het eigenlijk wel een beetje verwachten?

Na twee dagen zwart beeld en talloze speculaties, na een forumstrijd, waarin er zelfs één uitgroeide tot een magische grens, diverse andere fora ineens de kop opstaken of ontdekt werden, na vele vóór en tegens...

De spanning was zelfs voelbaar in de Nederlandse samenleving.
Overal viel toch wel even de naam van De Gouden Kooi.
Wat mij oprecht verbaasde, want bij mij leefde sterk de indruk, dat het hele Gouden Kooigebeuren voorbehouden was aan een kleine kijkers en streamersgroep. En zeker niet iedereen beroerde.
Maar ik hoorde toch links en rechts meningen. Zeker ook van mensen, die slechts een tipje van de sluier opgelicht hadden gekregen via de media. Via promo's, die toch niet te ontlopen waren, via persberichten en natuurlijk toch ook via familieleden en vrienden.
Het leefde onder het volk!

Wie zal daar de meeste vruchten van plukken? Want ook niet stemmers hebben een mening. En een mening heeft ten alle tijden invloed. In deze komende week, zal er gestemd gaan worden wie de Gouden Kooi moet winnen. En duidelijk is inmiddels, dat vooral Jaap en Amanda daar het meeste reeële kans op maken. Vanwege hun 23 en 24 %, die zij aan stemmen van hun medebewoners kregen. De 10 en 13 % van respectievelijk Huub en Brian zijn verwaarloosbaar. Ook al hebben zij de grootste supporterschare en zelfvertrouwen, dat het nog steeds tussen hen gaat.
Grote ego's, die het verlies niet kunnen zien in het juiste perpectief.

Het tegenoffensief begon vrijwel onmiddelijk nádat de uitslag bekend was geworden. Geholpen door sommige mediabronnen, die het zogenaamde 'verraad van Jaap' met koeienletters bekend maakten.

Het verraad van Jaap...

Nergens kan ik ontdekken dat Jaap een verrader is. Deze miljonair heeft tijdens zijn verblijf in De Gouden Kooi bij voortduring openheid gegeven over zijn manier van het spel spelen.
Hij heeft immer gezegd voor zijn tegenstanders een geducht gevaar te zijn en zijn medestanders hem nooit en te nimmer moeten vertrouwen. Een onbetrouwbare hond noemde men hem dus ook binnen de bewonersgroep.
Ook Jaap kwam binnen met de intentie De Gouden Kooi te willen winnen. Net als Huub en Brian en in mindere mate Amanda, bij haar groeide dat gevoel pas later.
Voor Brian was het in eerste instantie een kwestie van volhouden en zien waar het schip zou stranden. Voor Amanda een leuk avontuur, met als hoofdprijs Brian en heel veel glamour en glitter.
Voor Huub en Jaap echter vanaf het begin een spel met een einddoel.

Het Jaaptrauma zit nu echt in het feit, dat Huub's ego enorm gekwetst is. De verwondering, dat ondanks álle pogingen ertoe, geen ware vriendschap is ontstaan, waardoor Huub op zijn sloffen zou winnen. De intelligentie van Jaap heeft Huub totaal onderschat.
Huub's kwinkslagen rondom Jaap is hijzelf blijkbaar vergeten en dacht hij door het opvoeren van 'Oude jongens, krentenbrood acts' ondervangen te hebben.
Het 'maatjesgevoel'oproepen, door herinneringen op te halen, had totaal geen enkel effekt op Jaap.
Jaap heeft gerekend, gereduceerd en gededuceerd. Zonder aanziens des persoons, slechts kijkend naar zijn eigen winkansen.
Ook Brian zou zich in dat opzicht moeten beraden, want Jaap kent het 'afsprakengebeuren' helemaal niet, al wekte hij even die indruk bij Brian.

Jaap heeft een duidelijk doel voor ogen. hij heeft een bestemming voor het eventueel te winnen geldbedrag. En dat doel is bepalend voor zijn strategieën.
Zijn doel is totaal gericht op zijn toekomst.
Zijn dromen kunnen verwezelijk worden met het winnen van het geld, wat hij zal aanwenden tot iets, waar zelfs iedereen blij van kan worden.
Zijn eerste schreden op het Nederlands podium heeft hij inmiddels gezet, maar wil hij uitbreiden. Vriend en vijand wil hij overtuigen van zijn humor en kunnen.
Grappig is te zien, dat bijna iedereen er ook in begint te geloven. Huub heeft probeert zelfs al een beetje mee te liften en heeft het over zijn en Jaap's carriere na De Gouden Kooi.
Een goed luisteraar heeft echter kunnen zien, dat Huub's dromen in die richting luchtkastelen zullen blijven, want Jaap's egotrip gaat veel verder dan het spel in De Gouden Kooi. Daar heeft hij Huub niet bij nodig, zoals hij Huub nergens bij nodig heeft of heeft gehad.

Het 'Verraad van Jaap', uitgemeten in de media. Claire, die het in het eerste interview benoemd en dus als verwerpelijk aanmerkt. De druiven zijn heel zuur.
Dat Huub zijn kersverse bruid een oor aan heeft genaaid, wordt voor het gemak vergeten. Zijn zoete tirade jegens Claire, dat zij nooit een mogelijke winnaar zou zijn. Zijn letterlijke woorden: "De mogelijkheid dat je door de bliksem getroffen zal worden in de tuin van de Villa is vele malen groter, dan dat jij de Gouden Kooi zal winnen"...

Huub heeft door een huwelijk te sluiten met Claire, getracht een bond te sluiten, die onverbrekelijk zou zijn en de winst zou opleveren. Alleen al door de publicteitsstunt zou het hem de grote bekendheid op kunnen leveren, die hij nodig had voor zijn stemmenaktie.
Zijn strategie is hem echter nadelig geworden, want pas toen zagen mensen in, hoe meedegenloos hij was. En daar houden mensen niet van.
Ook het mobiliseren van kleine kruiwagentjes, die vooral de tegenstanders zouden neersabelen, werkten uiteindelijk in zijn nadeel. Het fanatisme, waarmee de Huubclan te keer ging en gaat, roept weerzin op en heeft een averechts effekt.

Het is nu niet meer het spel spelen in de Villa. De miljonairs krijgen nu een week de gelegenheid zich te richten op de buitenwacht. Hoe ze dat gaan doen is de vraag. Amanda en Brian deden gisteravond al een kleine poging tijdens de telefoongesprekken met hun familie.
Maar dat zal dus moeten uitbreiden.
En dan heeft het waarschijnlijk weinig zin, om de al bestaande fans te stimuleren, want die hebben ze al in the pocket.
Nieuwe mogelijke stemmers zullen dus moeten worden bereikt.
En niet met oneerlijke hetze's ten aanzien van tegenstanders, maar op de eerlijke manier. Dus via een charme-offensief of via capaciteiten.

Zal Huub nog in de gelegenheid komen, om zijn fans terug te fluiten?
Kan hij zich ervan losmaken? En durft hij dat? Want het risiko is, dat hij dan niets meer heeft. Liever slechte fans, dan geen fans..

Komt Jaap nog in de gelegenheid, zijn schare fans uit te breiden, door bijvoorbeeld duidelijk te maken, hoe het geld besteedt gaat worden en men in het land voordeel van kan hebben?

Zal Amanda's pittige karakter en doorzettingsvermogen uiteindelijk leiden tot winst, omdat ze 'underdog'lijkt?
(iets wat ze toch maar te danken heeft aan de enorme Huub-clan)

Gaat Brian nu eens op jacht naar zijn fans en ze oproepen?

We zullen het komende week zien.

En het einde van De Gouden Kooi zal 22 Mei altijd verpletterend zijn, ongeacht de uitslag!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 mei 2008 door seya@headliner --
Caroline
 Caroline - vrijdag 16 mei 2008 - 08:50   quote  deeplink  
Weer een mooi stukje Seya. Ik denk dat Jaap het goed gedaan heeft Huub 0 punten te geven. Maar zullen die punten van gisteren echt omgezet worden in %?
seya@headliner
 seya@headliner - vrijdag 16 mei 2008 - 09:01   quote  deeplink  
Ja Caroline, die gaan 50% uitmaken voor de eindstand.
Maar ik las hier ergens een berekening, die weleens zou kunnen gaan kloppen.
Als men de laatste poll én de eindstand berekend, kan Brian de winst al bijna niet meer ontgaan.
Gezien de eventuele nieuwe stemmers, ga ik er vanuit, dat Brian meer kans krijgt dan Huub.
Mensen, die het nu pas volgen of incidenteel gevolgd hebben, zullen minder met Huub op hebben. Zijn uitspraken en gedragingen zullen misschien nu eindelijk afgestraft gaan worden.
Caroline
 Caroline - vrijdag 16 mei 2008 - 09:04   quote  deeplink  
Ja ik had die berekening ergens zien staan.
draakje
 draakje - vrijdag 16 mei 2008 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 - 09:01 schreef seya@headliner het volgende:
Als men de laatste poll én de eindstand berekend, kan Brian de winst al bijna niet meer ontgaan.
Gezien de eventuele nieuwe stemmers, ga ik er vanuit, dat Brian meer kans krijgt dan Huub.
Mensen, die het nu pas volgen of incidenteel gevolgd hebben, zullen minder met Huub op hebben. Zijn uitspraken en gedragingen zullen misschien nu eindelijk afgestraft gaan worden.
En vergeet het gedrag van NL niet!
annie
 annie - vrijdag 16 mei 2008 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 - 09:01 schreef seya@headliner het volgende:
Ik hoop het zo, want het zou toch ziek zijn als Huub wint hoor. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die stemmen op deze gast. Zal wel aan mij liggen, misschien te simpel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 mei 2008 door Boudewijn --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Nachtdienst Headliner 16 Mei

0.0057568