|
|
seya@headliner
|
|
|
uit "Phil Bosmans" bundel, in Liefde weer mens worden
Gelovigen en ongelovigen, onkerkelijken, vrijzinnigen, humanisten mensen van links en mensen van rechts. We wonen in hetzelfde dorp, dat "Aarde" heet. We zijn aan elkaar toevertrouwd om in vriendschap samen te leven. We horen bij elkaar. We gaan samen de lange weg, De weg naar het licht. De weg die door vele nachten gaat. De harde weg, die voert door de Woestijn van menselijke dorheid. over bergen van hebzucht, wantrouwen en geweld. naar een nieuwe lente over de wereld!
we maken ons geen illusie. We verwachten geen wonderen. We gaan samen de lange weg!
( uit "Phil Bosmans" bundel, in Liefde weer mens worden) |
|
|
|
|
seya@headliner
|
|
|
Verwijderd
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 juni 2008 door seya@headliner -- |
|
|
|
|
seya@headliner
|
|
|
Verwijderd
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 juni 2008 door seya@headliner -- |
|
|
|
|
seya@headliner
|
|
|
Verwijderd
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
prachtige gedichten; bedankt Seya, je hebt er veel werk in gestoken. Ik trek er een paar dagen voor uit om e.e.a. te lezen en te onderzoeken Er iets aan toevoegen kan ik niet, weet er te weinig van af (leek xx.small) |
|
|
|
|
seya@headliner
|
|
|
quote:Op zondag 01 juni 2008 - 13:56 schreef G.R.i het volgende:prachtige gedichten; bedankt Seya, je hebt er veel werk in gestoken. Ik trek er een paar dagen voor uit om e.e.a. te lezen en te onderzoeken Er iets aan toevoegen kan ik niet, weet er te weinig van af (leek xx.small) Ik ben ook niet zo een autoriteit op dit gebied hoor. Daar is het te breed voor. Het is juist de bedoeling dat je vragen stelt, opmerkingen maakt of dingen plaatst die je zijn opgevallen. Ja zelf hou ik erg van discussie, ik neem niets voor waarheid aan, maar vind het zeer boeiend allemaal. |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Ik houd erg van gedichten, spreuken, vond deze:
De wereld is een spiegel; kijk er boos in en zij kijkt boos terug glimlach en zij glimlacht ook........( lORD SAMUEL )
--------
Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een "zonnetje" in huis......( Chinees-gezegde )
--------
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 juli 2008 door G.R.i -- |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Seya, wat ik zo wonderlijk vind is de overgang van DGK naar deze: het spirituele; en dat er zoveel deze interesse hebben. DGK meestal ruw, beledigend naar elkaar en respectloos; Spiritueel: veel zachter, bezinnen, bezig zijn met het innerlijke; dat houd me bezig, zie het verband niet. (of het moet met helen te maken hebben?)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 juni 2008 door G.R.i -- |
|
|
|
|
seya@headliner
|
|
|
quote:Op zondag 01 juni 2008 - 15:53 schreef G.R.i het volgende:Seya, wat ik zo wonderlijk vind is de overgang van DGK naar deze: het spirituele; en dat er zoveel deze interesse hebben. DGK meestal ruw, beledigend naar elkaar en respectloos; Spiritueel: veel zachter, bezinnen, bezig zijn met het innerlijke; dat houd me bezig, zie het verband niet. (of het moet met helen te maken hebben?) Verwijderd
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juni 2008 door seya@headliner -- |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Ik ben niet ik. Ik ben deze die naast me loopt, die ik niet zie, die ik soms kan bezoeken, en een andere keer vergeet; Degene die vergeeft, zoet, als ik haat, die stil blijft als ik praat, die wandeld als ik binnen blijf, die blijft staan als ik sterf.
(Juan Ramon Jimenez) |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
Heel erg mooi, G.R.i.! Waar heb je dat uit? |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Weet ik niet meer; Als ik iets lees wat me aanspreekt dan schrijf ik het op; zo heb ik schriften vol; Spreekwoorden, citaten en gedichten; Op teletext pg.321 ned.1 bijna iedere dag een spreekwoord/citaat vandaag: "Ieder mens spreekt naar zijn of haar eigen inkomen". (A.S.Willemsma)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 juni 2008 door G.R.i -- |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Deze vind je vast ook wel wat:
"Vanuit moreel oogpunt, is de aarde plat"...(M.Weegels) |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
quote:Op woensdag 25 juni 2008 - 13:24 schreef G.R.i het volgende:Deze vind je vast ook wel wat: "Vanuit moreel oogpunt, is de aarde plat"...(M.Weegels) Dat is een waarheid als een koe! |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
"Niet wat we doen telt, maar hoe en waarom we het doen. Belangrijker dan wat we zeggen, is wat we doen; belangrijker dan wat we doen, is onze beweegreden"............( Louis Evely )
-------
"Sommige principes houden er een heleboel mensen op na"...( C.Buddingh )
-------
"Laten we niet bidden om een lichte last, maar om een sterke rug"..........( Franklin Delano Roosevelt )
-------
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 juli 2008 door G.R.i -- |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Weer wat gevonden;
"Zolang u, uzelf niet begrijpt zolang u, uw eigen diepte niet peilt, kunt u overheerst en gegrepen worden in het rad van voortdurend strijd".....(Jiddu Krishnamurti)
------
Ër zijn zoveel warme woorden, maar wat worden ze soms koud uitgesproken"...(M.L.Persijn)
------
|
|
|