|
|
|
seya@headliner
|
|
|
Ik heb niet veel verstand van astrologie, niet meer dan het lezen van de weekhoroscoop in de tv gids. Ik lees echter vaak over ascedanten en huizen. Wat wil dat zeggen? |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
Je ascendant is het beginpunt van je horoscoop. Het begin van het eerste huis. Elk huis staat voor een bepaald levensgebied. De ascendant geeft de manier aan waarop je naar buiten treedt, de wijze waarop andere mensen je zien. Een mooie vergelijking is: als een horoscoop een huis is, is de ascendant de voordeur. |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
Huis 1 vertegenwoordigt dus je optreden naar buiten als mens. Het wordt ook wel het ik-huis genoemd. Huis 2 heeft te maken met geld, bezittingen en talenten. Dingen die van jou zijn. Huis 3 gaat over communicatie, verkeer en vervoer. Huis 4 is het familiehuis, je roots, je ouderlijk huis. Huis 5 is het prethuis. Spel, sport, gokken, liefdesaffaires, kinderen. Huis 6 is je lichaam, je gezondheid, voedsel,de dagelijkse dingen. Maar ook dienstbaarheid. Huis 7 is het huwelijkshuis. Maar gaat ook over andere samenwerkingsverbanden, contracten. Zakenpartners. Huis 8 is het huis van seks, dood en geld dat je deelt met anderen. Erfenissen. Huis 9 heeft te maken met religie, filosofie, de wet, het buitenland en buitenlanders. Huis 10 is je carrièrehuis, de manier waarop andere mensen jou maatschappelijk gezien waarnemen (dus niet als mens - zie huis 1). Huis 11 is het vriendschapshuis. Dus de mensen met wie je omgaat. Maar ook je idealen. Het heeft ook met wetenschap en techniek te maken. Huis 12 ten slotte wordt ook wel het pesthuis genoemd. Verborgen vijanden. Ziekenhuizen, dingen die je isoleren. Dromen, verslavingen. Eenzaamheid.
Dit is zeker niet volledig. Ik heb geprobeerd aan de hand van een aantal steekwoorden de sfeer van het huis weer te geven.
Ik hoop dat je er iets aan hebt. Overigens wil ik je wel een paar goede astrologieboeken noemen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 juli 2008 door draakje -- |
|
|
|
|
seya@headliner
|
|
|
quote:Op zondag 01 juni 2008 - 18:13 schreef draakje het volgende:Huis 1 vertegenwoordigt dus je optreden naar buiten als mens. Het wordt ook wel het ik-huis genoemd. Huis 2 heeft te maken met geld, bezittingen en talenten. Dingen die van jou zijn. Huis 3 gaat over communicatie, verkeer en vervoer. Huis 4 is het familiehuis, je roots, je ouderlijk huis. Huis 5 is het prethuis. Spel, sport, gokken, liefdesaffaires, kinderen. Huis 6 is je lichaam, je gezondheid, voedsel,de dagelijkse dingen. Maar ook dienstbaarheid. Huis 7 is het huwelijkshuis. Maar gaat ook over andere samenwerkingsverbanden, contracten. Zakenpartners. Huis 8 is het huis van seks, dood en geld dat je deelt met anderen. Erfenissen. Huis 9 heeft te maken met religie, filosofie, de wet, het buitenland en buitenlanders. Huis 10 is je carrièrehuis, de manier waarop andere mensen jou maatschappelijk gezien waarnemen (dus niet als mens - zie huis 1). Huis 11 is het vriendschapshuis. Dus de mensen met wie je omgaat. Maar ook je idealen. Het heeft ook met wetenschap en techniek te maken. Huis 12 ten slotte wordt ook wel het pesthuis genoemd. Verborgen vijanden. Ziekenhuizen, dingen die je isoleren. Dromen, verslavingen. Eenzaamheid. Dit is zeker niet volledig. Ik heb geprobeerd aan de hand van een aantal steekwoorden de sfeer van het huis weer te geven. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Overigens wil ik je wel een paar goede astrologieboeken noemen Ik vind het leuk het zo te lezen, maar aan verder verdieping dmv lezen van boeken lijkt me niet bij me te passen. Daar ben ik te ongeduldig voor :) Ik richt me op andere zaken en ga uit van de expertise van astrologen, die er waarschijnlijk jaren op hebben gestudeerd Zover zou ik nooit komen, ondanks mijn nieuwsgierigheid. Dat heb ik ook met paragnosten enzo, ik vind het prachtig erover te lezen en lezingen/readings te bezoeken, maar mezelf erin werpen? Nee niet echt... |
|
|
|
|
Moha R. de Vries
|
|
|
handlezen lijkt me dan een stuk makkelijker een kennis deed dat ooit bij mij en zei:"je krijgt 3 kinderen" maar ze vertelde er niet bij dat het een drieling zou worden. |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
quote:Op zondag 01 juni 2008 - 20:39 schreef moha het volgende:handlezen lijkt me dan een stuk makkelijker een kennis deed dat ooit bij mij en zei:"je krijgt 3 kinderen" maar ze vertelde er niet bij dat het een drieling zou worden. Hahaha! |
|
|
|
|
seya@headliner
|
|
|
Ja er zijn natuurlijk zoveel manieren om 'waar te zeggen' of 'helder te zien' Zelf pendel ik weleens. Een oeroude vorm van jezelf beduvelen, denk ik weleens. Ja en Nee en soms getallen. Maar in welke mate je het zelf beinvloed? Ik heb een boek met antwoorden. Ik stel een vraag met mijn hand op het boek en sla dan het boek open en krijg een antwoord. Het lijkt vaak zo raak. Maar als ik een bladzijde verder ga, dan lijkt het net zo raak. Wij zien het dus ook als een spel en nemen het niet te serieus. Vroeger als ik een moeilijke periode had of twijfelde, dan sloeg ik op dezelfde manier de Bijbel open en las dan de bladzijde die ik opensloeg. Daar haalde ik dan, naar mijn idee, mijn goede raad en troost uit.
Hetzelfde is het met kaartlezen, nummerologie enzovoorts. Het is hoe het geinterpreteerd wordt. Vaak wordt de wens vervuld of een open vraag gecreeërd. "Je zult een blonde man tegenkomen"..."Je zult nog veel moeten leren"...of "je hebt het niet makkelijk gehad, maar het is nog niet voorbij"...
Ook dat soort dingen horen bij de zg cold reading. Van te voren vindt er een gesprek plaats en de helderziende let op de lichaamstaal en gelaatsuitdrukkingen. Telkens past men daarop uitspraken aan.
Astrologie zie ik eigenlijk meer als een exacte wetenschap, het is afhankelijk van data en planeten (ik druk me nu simpel uit, dat weet ik)Maar de personen om wie het gaat, hoef je niet zo nodig te zien of mee te spreken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 juni 2008 door seya@headliner -- |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Er zijn van die boekjes van Horoscopen STIER bv met daarin beschijvingen over de persoon die onder dit sterrenbeeld geboren zijn; bv karakter, beroep dat bij deze pers. past, welke partner ect. Als ik mijn familie, vrienden en kennissen observeer, dan zie ik toch wel overeenkomsten; |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
quote:Op woensdag 25 juni 2008 - 10:52 schreef G.R.i het volgende:Er zijn van die boekjes van Horoscopen STIER bv met daarin beschijvingen over de persoon die onder dit sterrenbeeld geboren zijn; bv karakter, beroep dat bij deze pers. past, welke partner ect. Als ik mijn familie, vrienden en kennissen observeer, dan zie ik toch wel overeenkomsten; Die zijn er in grote lijnen ook wel. Maar deze boekjes zijn vanuit de zonnestand geschreven en alle andere planeten worden er niet bij betrokken, dus zijn ze heel erg onvolledig. Omdat de zon echter de belangrijkste planeet is, zijn er altijd wel overeenkomsten. |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Ja dat klinkt heel logisch; |
|
|
|
|
linteun
|
|
|
Hallo! Zou iemand mij alsjeblieft kunnen vertellen hoe het nu zit met mijn horoscoop? Ik ben geboren op 21 juni 1975, om 13.00 uur..volgens bepaalde sites ben ik Tweelingen, maar anderen zeggen weer dat ik Kreeft ben. Heel lastig.. Wie o wie kan mij helpen? Merci alvast! |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 - 00:10 schreef linteun het volgende:Hallo! Zou iemand mij alsjeblieft kunnen vertellen hoe het nu zit met mijn horoscoop? Ik ben geboren op 21 juni 1975, om 13.00 uur..volgens bepaalde sites ben ik Tweelingen, maar anderen zeggen weer dat ik Kreeft ben. Heel lastig.. Wie o wie kan mij helpen? Merci alvast! Ik zal het later op de dag voor je nakijken. |
|
|
|
|
linteun
|
|
|
|
|
|
draakje
|
|
|
Je bent een Tweeling. Op die twijfeldata hangt het van het tijdstip af, en jij bent dus nog Tweeling. |
|
|
|
|
linteun
|
|
|
Beste Draakje, heel erg bedankt voor het opzoeken! Ik kan nu tenminste verder! Vriendelijke groet! |
|
|
|
|
Myrna
|
|
|
Goed nieuws: Ik kreeg mijn gratis ascendant met berekening hier: http://horoscoop.astroboot.com
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 januari 2010 door Myrna -- |
|
|
|
|
Miranda-M
|
|
|
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 - 00:10 schreef linteun het volgende:Hallo! Zou iemand mij alsjeblieft kunnen vertellen hoe het nu zit met mijn horoscoop? Ik ben geboren op 21 juni 1975, om 13.00 uur..volgens bepaalde sites ben ik Tweelingen, maar anderen zeggen weer dat ik Kreeft ben. Heel lastig.. Wie o wie kan mij helpen? Merci alvast! Hoi Linteun,
Beetje laat ,maar je bent een 'echte' Tweelingen.
Gr Miranda |
|
|
|
|
linteun
|
|
|
Hallo Miranda,
Beter later dan nooit! Dank voor je reactie! |
|