BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Games / PC Games / topic: De beste PC-game die je ooit gespeeld hebt

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: PC Games Nieuws
draakje
 draakje - maandag 23 juni 2008 - 19:16   quote  deeplink  
Zelf ben ik dus dol op RPG´s, maar ik ben heel benieuwd naar de mening van anderen.
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 23 juni 2008 - 23:32   quote  deeplink  
meerdere games die erg leuk waren:

Dune 2 lang gespeeld, Civilization (de eerste), Transport Tycoon, Diablo 2

of nog eerder heel veel Testdrive, cat (http://www.youtube.com/watch?v=6Cl74uPV0y8), paratroopers

ik zal er vast nog een paar vergeten zijn.
draakje
 draakje - dinsdag 24 juni 2008 - 12:01   quote  deeplink  
Ik ben begonnen met gamen met The Wheel of Time in 2001. Toen kreeg ik Might and Magic VI - The Mandate of Heaven - in handen en dat was dus een echte knaller. Ik heb meteen Might and Magic VII, VIII en IX erachteraan gespeeld. Toen alle Elements of Might and Magic en nu dwaal ik al een hele tijd rond in de prachtige wereld van Morrowind.
Thomas
 Thomas - woensdag 25 juni 2008 - 10:49   quote  deeplink  
Bij mij is het voornamelijk begonnen met Dune 2, die echt mijn interesse verkreeg. Daarna kwam zo'n duitse voetbal sim, Starbyte Super Soccer, en Pizza Tycoon. Uiteraard volgde daarna nog verschillende games uit verschillende genres (FPS, RPG, strategy etc), maar dit was toch wel een beetje het begin waarmee mijn interesse is gewekt in de wereld van PC gaming. Waar ik echt lang verslaafd aan ben geweest (en eigenlijk nog steeds...) is Diablo 2. De game waar ik dus ECHT op wacht is Diablo 3. Die aankondiging maakt mijn dag in een klap goed.
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 12:22   quote  deeplink  
Dan moet ik die Diablo 2 toch ook maar eens kopen? Kan iemand me in het kort een beetje uitleggen waar ie over gaat?
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 25 juni 2008 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 10:49 schreef Thomas het volgende:
Bij mij is het voornamelijk begonnen met Dune 2, die echt mijn interesse verkreeg. Daarna kwam zo'n duitse voetbal sim, Starbyte Super Soccer, en Pizza Tycoon. Uiteraard volgde daarna nog verschillende games uit verschillende genres (FPS, RPG, strategy etc), maar dit was toch wel een beetje het begin waarmee mijn interesse is gewekt in de wereld van PC gaming. Waar ik echt lang verslaafd aan ben geweest (en eigenlijk nog steeds...) is Diablo 2. De game waar ik dus ECHT op wacht is Diablo 3. Die aankondiging maakt mijn dag in een klap goed.
heb jij dune 2 gespeeld? volgens mij zat ik toen de hele dag achter 'mijn' computer te spelen! En daarbij was ik iets van 14 toen en jij dus 9, toch?
Starbyte Super Soccer was inderdaad ook leuk met Daantje erbij!

En we hebben trouwens samen ook heel veel micro machines en whacky wheels gespeeld!

En wanneer komt Diablo 3 dan?
oh wacht... daar hebben we iets voor:
http://games.headliner.nl/subitem-1-202/diablo-iii/
Thomas
 Thomas - woensdag 25 juni 2008 - 14:21   quote  deeplink  
Ik heb wel degelijk Dune 2 gespeeld, met die geweldige siege tanks en sonic tanks e.d. Dat jouw computer (386 volgens mij) sneller was dan de mijne (286), dat deed er even niet toe ;) Leeftijd kan goed kloppen, zal iig in de richting zijn.

Wacky Wheels was ook zo'n erg leuk race spel, waar ik het liefst de panda was. Micro Machines heb ik 2 jaar geleden weer voor de PSP gekocht, blijft altijd lachen.

Wat me nu trouwens nog te binnen schiet, Reunion heb ik ook eindeloos gespeeld. En ik ben nog steeds teleurgesteld dat de aangekondigde opvolger er nooit is gekomen...

Die goede oude tijd, zucht...

quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 12:22 schreef draakje het volgende:
Dan moet ik die Diablo 2 toch ook maar eens kopen? Kan iemand me in het kort een beetje uitleggen waar ie over gaat?
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje op http://nl.wikipedia.org/wiki/Diablo_II. Staan ook links in naar de officiele pagina van Blizzard.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 juni 2008 door Thomas --
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 14:58   quote  deeplink  
Thanks!
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 25 juni 2008 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 14:21 schreef Thomas het volgende:
Wat me nu trouwens nog te binnen schiet, Reunion heb ik ook eindeloos gespeeld. En ik ben nog steeds teleurgesteld dat de aangekondigde opvolger er nooit is gekomen...
ohja, die hebben we vaak gespeeld ja. Geweldig begin (of was het eind) verhaal/filmpje had dat!

en elke keer schelden als dat spel weer eens vastliep!
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 19:27   quote  deeplink  
Ik heb op Wikipedia gekeken. Het is dus ook een RPG. Dat maakt ´m extra aantrekkelijk. Ik ben alleen niet zo dol op dat eindeloze "hack and slash".

Dat vind ik dus ook het leuke van Morrowind. Ken je dat? Daar mag je wel, maar hoef je niet. Het is zo prachtig getekend dat je soms gewoon alleen maar van de omgeving wilt genieten. Maar misschien is dat typisch vrouwelijk. (Hoewel ik soms graag wat monsters naar de andere wereld help, hoor!)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 juni 2008 door draakje --
Thomas
 Thomas - woensdag 25 juni 2008 - 19:32   quote  deeplink  
Morrowind, dat is de voorloper van Oblivion (The Elder Scrolls) toch? Of zit ik nu even verkeerd te denken?

Je moet idd van het Hack & Slash genre houden en daar ontkom je bij Diablo gewoon niet aan.
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 19:32 schreef Thomas het volgende:
Morrowind, dat is de voorloper van Oblivion (The Elder Scrolls) toch? Of zit ik nu even verkeerd te denken?

Je moet idd van het Hack & Slash genre houden en daar ontkom je bij Diablo gewoon niet aan.
Ja, dat klopt, is de voorloper van Oblivion. Die staat ook nog op mijn lijstje.

Nou, ik heb er niet echt bezwaar tegen (en zeker geen morele bezwaren haha), maar het gaat mij gauw vervelen als ik alléén maar moet vechten. Vooral niet omdat je bij monsters waar je qua level nog niet helemaal aan toe bent, soms tien keer achter elkaar dood gaat, en dat gaat me dan ook weer vervelen. De kick als je dat monster dan eindelijk wél verslagen hebt, is wel groot, dat dan weer wel.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 25 juni 2008 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 19:51 schreef draakje het volgende:
Nou, ik heb er niet echt bezwaar tegen (en zeker geen morele bezwaren haha), maar het gaat mij gauw vervelen als ik alléén maar moet vechten. Vooral niet omdat je bij monsters waar je qua level nog niet helemaal aan toe bent, soms tien keer achter elkaar dood gaat, en dat gaat me dan ook weer vervelen. De kick als je dat monster dan eindelijk wél verslagen hebt, is wel groot, dat dan weer wel.
Ik heb Diablo 2 iets van 6 keer doorlopen met de hoop op extra geheime wapens, schilden etc. dus het verveeld niet!

natuurlijk zullen de graphics nu niet zo flitsend meer zijn vergeleken met de huidige games (hoewel ik het niet gechecked heb hoe het ook al weer was) maar toendertijd was het een geweldig spel!
Thomas
 Thomas - woensdag 25 juni 2008 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 19:51 schreef draakje het volgende:
Ja, dat klopt, is de voorloper van Oblivion. Die staat ook nog op mijn lijstje.

Oblivion is ook nog steeds een game die ik moet gaan spelen. Helaas is momenteel mijn PC dusdanig verouderd, dat deze het spel eigenlijk totaal niet trekt. Binnenkort maar weer...

quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 19:54 schreef Boudewijn het volgende:
Ik heb Diablo 2 iets van 6 keer doorlopen met de hoop op extra geheime wapens, schilden etc. dus het verveeld niet!

natuurlijk zullen de graphics nu niet zo flitsend meer zijn vergeleken met de huidige games (hoewel ik het niet gechecked heb hoe het ook al weer was) maar toendertijd was het een geweldig spel!

6 keer maar? ;) Ik zou niet weten hoevaak ik het spel uitgespeeld heb. In ieder geval met verschillende characters, wat het spel uiteindelijk weer meer variatie geeft om te kunnen spelen. En de online-modus natuurlijk. Zoiets gaat, naar mijn mening, niet snel vervelen.

De graphics, tja... Die zijn nu toch aardig verouderd. Toen het spel uitkwam, speelde het op 640x480 resolutie, terwijl 1024x768 al meer gangbaar was. Later hebben ze dit via een uitbreiding opgekrikt naar 800x600, maar dat is natuurlijk nog steeds niet het meest sublieme.
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 20:30   quote  deeplink  
Maar ff eerlijk heren: gaan jullie ook wel eens tien keer achter elkaar dood? Dat je achter je pc zit te vloeken omdat het wéér niet gelukt is?
Thomas
 Thomas - woensdag 25 juni 2008 - 20:50   quote  deeplink  
Met gemak, voornamelijk bij de wat sterkere (eind-)bazen. En op de een of andere manier blijf je dan toch doorgaan, net zolang tot het wel lukt. Dat maakt de bevrediging op het eind juist zo mooi, de triomf die is behaald.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 25 juni 2008 - 20:57   quote  deeplink  
het is wel erg lang geleden dat ik een game veel gespeeld heb maar toen was ik altijd oppermachtig!
(en mocht ik meer dan 3 keer dood gaan dan haalde ik er wel een cheat bij)
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 20:57 schreef Boudewijn het volgende:
het is wel erg lang geleden dat ik een game veel gespeeld heb maar toen was ik altijd oppermachtig!
(en mocht ik meer dan 3 keer dood gaan dan haalde ik er wel een cheat bij)
Ja, dat is een mooie uitvinding, maar ik gebruik ze niet. Wel walkthroughs. Bij spelen als Myst en Riven moet je wel, want daar kom je als normaal mens anders echt niet uit. Dus nu gebruik ik die wel regelmatig, maar cheats niet, dat vind ik slap. Sorry, Boudewijn.
Thomas
 Thomas - woensdag 25 juni 2008 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 21:05 schreef draakje het volgende:
dat vind ik slap. Sorry, Boudewijn.

Mee eens, vandaar dat ik niet altijd won...

Walkthroughs gebruikte ik ook voornamelijk. Anders kwam ik echt niet verder dan de helft in games als Space Quest, Quest for Glory en Monkey Island.
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 21:15 schreef Thomas het volgende:

[..]

Mee eens, vandaar dat ik niet altijd won...

Walkthroughs gebruikte ik ook voornamelijk. Anders kwam ik echt niet verder dan de helft in games als Space Quest, Quest for Glory en Monkey Island.
O, jij hebt Quest voor Glory gespeeld? Die heb ik liggen, eens voor een paar euro in de uitverkoop meegenomen. Issie leuk? Ik ben niet verder gekomen dan het begin in dat stadje. Blijkbaar vond ik ´m niet boeiend genoeg en als je dan nog andere spelen hebt liggen ...
Thomas
 Thomas - woensdag 25 juni 2008 - 21:25   quote  deeplink  
Ik vond em toendertijd wel leuk, maar goed, dan spreken we ook over ergens begin jaren '90 ('92-'93 ofzo, de VGA versie). Heb em laatst nog een keer gespeeld en merk nu wel dat ik er relatief eenvoudig doorheen kom. En de werelden in hedendaagse games is toch vele malen mooier en uitgebreider dan die van toen. Maar ik heb QfG 1, 3, 4 en 5 gespeeld. Waarvan ik 3 denk ik nog de leukste vind, met vlak daarachter 4.
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 21:32   quote  deeplink  
Haha, in 1992 had ik nog een 286. Daar kon je niet veel mee.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 25 juni 2008 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 21:18 schreef draakje het volgende:

[..]

O, jij hebt Quest voor Glory gespeeld? Die heb ik liggen, eens voor een paar euro in de uitverkoop meegenomen. Issie leuk? Ik ben niet verder gekomen dan het begin in dat stadje. Blijkbaar vond ik ´m niet boeiend genoeg en als je dan nog andere spelen hebt liggen ...
is dat hetzelfde als Heroes Quest?
Die series vond ik de beste uit alle Sierra adventure series.
Thomas
 Thomas - woensdag 25 juni 2008 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 - 21:34 schreef Boudewijn het volgende:
is dat hetzelfde als Heroes Quest?
Die series vond ik de beste uit alle Sierra adventure series.

Dat is precies dezelfde. Heroes Quest was de oorspronkelijke naam, maar die naam was al in gebruik. Kwamen ze achter nadat ze het spel op de markt hadden gebracht. Later hebben ze dit omgedoopt tot Quest for Glory.
draakje
 draakje - woensdag 25 juni 2008 - 23:57   quote  deeplink  
In het begin was ik ook een giga kluns met gamen. Dan had ik net een nieuwe toverspreuk gekocht of gevonden en die ging ik dan midden in het dorp uitproberen. De helft van de bevolking dood en de andere helft achter je aan met knotsen en hooivorken. Daar ben ik dus later wel wat beter op gaan letten.
Thomas
 Thomas - vrijdag 27 juni 2008 - 17:56   quote  deeplink  
Ach, daar leer je uiteindelijk van. Zo ben ik ook een beetje begonnen. Ergens niet uitkomen, dan gewoon maar alles uitproberen, blijkt dat er personages ook gewoon dood kunnen gaan en kun je niet meer verder... Je leert dat vanzelf af als je dat vaak genoeg doet ;)
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 28 juni 2008 - 14:28   quote  deeplink  
ah, de officiele aankondiging van Diablo 3:

leuke filmpjes overigens, pakt weer de zeer goede sfeer van Diablo 2!
draakje
 draakje - zaterdag 28 juni 2008 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 - 14:28 schreef Boudewijn het volgende:
ah, de officiele aankondiging van Diablo 3:

leuke filmpjes overigens, pakt weer de zeer goede sfeer van Diablo 2!
Jullie hebben het steeds over Diablo II. Is er eigenlijk ook een Diablo I?
Thomas
 Thomas - zaterdag 28 juni 2008 - 15:46   quote  deeplink  
Kijk, dat ziet er beter uit. Mooi dat ze de 2D view hebben behouden. Een echte 3D view past denk ik gewoon niet bij dit spel. Maar begrijp ik het nu goed dat er geen health potions meer zijn? En mana potions dan?

quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 - 15:11 schreef draakje het volgende:
Jullie hebben het steeds over Diablo II. Is er eigenlijk ook een Diablo I?

Uiteraard is er ook een Diablo (I), maar vindt diablo 2 net wat beter uitgewerkt.
draakje
 draakje - maandag 30 juni 2008 - 19:21   quote  deeplink  
Heeft iemand Neverwinter Nights gespeeld?
Thomas
 Thomas - donderdag 03 juli 2008 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 juni 2008 - 19:21 schreef draakje het volgende:
Heeft iemand Neverwinter Nights gespeeld?

Ken het alleen van verhalen, maar zelf nooit gespeeld. Is het een aanrader (1 of 2)?
draakje
 draakje - donderdag 03 juli 2008 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juli 2008 - 15:41 schreef Thomas het volgende:

[..]

Ken het alleen van verhalen, maar zelf nooit gespeeld. Is het een aanrader (1 of 2)?
Ik heb het liggen, maar ben er nog niet aan begonnen. Daarom vroeg ik het. Het is 1 denk ik, want er staat niks achter. Heb je Diablo 3 al in huis?
Thomas
 Thomas - donderdag 03 juli 2008 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 juli 2008 - 18:27 schreef draakje het volgende:

[..]

Ik heb het liggen, maar ben er nog niet aan begonnen. Daarom vroeg ik het. Het is 1 denk ik, want er staat niks achter. Heb je Diablo 3 al in huis?

Diablo III is voorlopig alleen aangekondigd. Blizzard kennende kan het nog 2 jaar duren voordat het spel daadwerkelijk in de winkels komt te liggen. Maar dan hebben we wat om naar uit te kijken, moeten we maar denken ;)
draakje
 draakje - donderdag 03 juli 2008 - 20:47   quote  deeplink  
Tegen die tijd zit je in een bejaardentehuis! (Bij wijze van spreken dan hè.)
Thomas
 Thomas - vrijdag 04 juli 2008 - 00:32   quote  deeplink  
Dan heb ik wel alle tijd om het spel te kunnen spelen ;)
draakje
 draakje - vrijdag 04 juli 2008 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 juli 2008 - 00:32 schreef Thomas het volgende:
Dan heb ik wel alle tijd om het spel te kunnen spelen ;)
Als je wakker kunt blijven ...
draakje
 draakje - woensdag 09 juli 2008 - 18:48   quote  deeplink  
Wat ik me nu serieus afvraag, is waarom bijna elk spelletje wel een andere manier van besturen heeft. Bij het ene spel gebruik je die toets aan aan te vallen, bij het tweede een andere en bij het derde weer een andere. Is er wel eens over nagedacht om een soort universele manier van besturen te ontwikkelen? Soms speel ik meerdere spellen door elkaar en dat duurt het uren voor ik weer gewend ben aan die speciale manier van besturen.
Thomas
 Thomas - donderdag 10 juli 2008 - 00:06   quote  deeplink  
De games die ik voornamelijk heb gespeeld de laatste tijd (niet dat dat er veel zijn) hadden de mogelijkheid om de toewijzing van besturing te kunnen aanpassen aan je eigen wensen. Kun je zowat hetzelfde spelen als bij de rest, wat het spel ten goede komt.

Trouwens, hebben er hier mensen Jagged Alliance (2) gespeeld ooit?
draakje
 draakje - donderdag 10 juli 2008 - 00:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 - 00:06 schreef Thomas het volgende:
Ikke niet.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 10 juli 2008 - 02:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 - 00:06 schreef Thomas het volgende:
De games die ik voornamelijk heb gespeeld de laatste tijd (niet dat dat er veel zijn) hadden de mogelijkheid om de toewijzing van besturing te kunnen aanpassen aan je eigen wensen. Kun je zowat hetzelfde spelen als bij de rest, wat het spel ten goede komt.

ikke wel!

was ook erg leuk!
zilver157
 zilver157 - dinsdag 21 oktober 2008 - 11:50   quote  deeplink  
Ik moet zeggen er zijn een aantal spellen die ik mooi vond. Wat ik hier al heb gehoord en helemaal mee eens ben is Reunion geniaal spel. Fallout vind ik ook nog steeds geniaal. Leisure suit larry moet ik zeker niet vergeten. En als racespel moet ik toch voor de need for speed reeks gaan.
Johnnnyboy15nl
 Johnnnyboy15nl - vrijdag 09 januari 2009 - 23:21   quote  deeplink  
Half-life. Mijn eerste FPS game! En ben gewoon fan geworden van de game ontwikkelaar (Valve Software) omdat ze gewoon super vette games maken!
RATSMACHER
 RATSMACHER - dinsdag 20 januari 2009 - 11:15   quote  deeplink  
Oud, maar online het beste shooter spel!!
COD2!!!!!!!!!!!
bijft007
 bijft007 - vrijdag 16 oktober 2009 - 19:57   quote  deeplink  
Het beste spel van mijn begin game jaren vond ik new horizons, erna de command&conquer series en voor het laatst deus ex1!!
Sleep235
 Sleep235 - woensdag 25 november 2009 - 17:20   quote  deeplink  
Ik vindt rollecoaster wel lollzzzzz!
ajaxboy2
 ajaxboy2 - maandag 08 maart 2010 - 21:21   quote  deeplink  
gta 4
Terminator
 Terminator - zondag 16 januari 2011 - 23:14   quote  deeplink  
Geef mij maar goede adventures,red alert,age of empires ensow....
Kingsley
 Kingsley - woensdag 02 februari 2011 - 06:32   quote  deeplink  
Ik ben voornamelijk verslaafd aan FPS games. Het begon natuurlijk met het onstervelijke eerste deel van de Unreal Tournament serie, en daarna Red Faction deeltje 1. En toen verscheen Joint Operations en Joint Operations Escalations. Ik heb dat spel niet grijs gespeeld, maar zwarter dan zwart. Dagelijks, met veel plezier. Mijn god wat een heerlijk spel was dat. Na BF1942 een verademing om met modern apparatuur rond te scheuren/vliegen/varen. Jammer dat je van Novalogic op dat gebied niets meer hoort. Op vele fronten was (en is) de besturing vele malen doordachter dan die van de huidige generatie Battlefield games (ik begin maar niet over wanstaltige creaties als OFDR, Frontlines, CoD (met name de laaste paar delen, die zuigden grote tijd)).

Vul de tijd nu tot de komst van BF3 met het spelen van Bad Company 2 en dan het liefst in een 2000/3000 ticket Heavy Metal servert. Geef me een redelijke gunner en de rest valt onder de noemer 'Death from above'.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 februari 2011 door Kingsley --
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 02 mei 2011 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 januari 2011 - 23:14 schreef Terminator het volgende:
Geef mij maar goede adventures,red alert,age of empires ensow....
Dat zijn RTSen geen adventures :P
NeverMind
 NeverMind - zondag 07 augustus 2011 - 15:13   quote  deeplink  
starcraft 2:D

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5996
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PC Games Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Games / PC Games / topic: De beste PC-game die je ooit gespeeld hebt

0.0068900