|
|
yvonne
|
|
|
AMSTERDAM - Zanger Gordon herhaalt zijn dreigement dat hij zijn zang- en tv-carrière binnen vijf jaar aan de wilgen zal hangen.
De zanger schreef in zijn wekelijkse column in weekblad Privé nogmaals dat hij niet zo een zin meer heeft.
Gordon meldde twee jaar geleden al in onze krant dat hij niet lang zou blijven werken.
'Ik denk niet dat mensen dan nog van me willen horen', zo schrijft hij. De door hernia's en suikerziekte geplaagde zanger zal het waarschijnlijk steeds moeilijker krijgen om full time te blijven werken.
De zanger, die dit weekend 40 wordt, zal een bed en breakfast beginnen in Zuid-Afrika, waar hij een huis heeft.
bron telegraaf.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Victoria Koblenko weer vrijgezel
AMSTERDAM - Victoria Koblenko en haar vriend, voetballer Evgeniy Levchenko, zijn na een relatie van vijf jaar uit elkaar. Dat schrijft de 27-jarige actrice woensdag in haar column in dagblad Metro. "Na vijf jaar intens gelukkig te zijn, is het weer even wennen aan het vrijgezellenbestaan", schrijft Koblenko. "Het ene moment denk je dat hij de man van je leven was, het andere moment besef je dat het niet zo mocht zijn. Vergissen is menselijk toch? Voor mij bedoel ik dan, niet voor hem."
Overspel
In haar column lijkt Koblenko overspel als reden van de breuk aan te wijzen. "Ik ben wat trager van begrip en het duurde een aantal maanden om 'hem' door te hebben", schrijft ze. "Misschien moet ik Jort eens bellen, dan kunnen we bij elkaar uithuilen."
Volgens haar manager Martine Zwarthoed is van overspel echter geen sprake. "Dat heb ik niet van haar begrepen. Het had gewoon niet zo moeten zijn", weet zij.
Voetbalvrouw
Toch meent Koblenko dat de relatiebreuk niet alleen maar negatief is. "Een lichtpuntje: nooit meer een voetbalvrouw zijn, werpt toch een heel zonnig licht op de toekomst!"
Vorig jaar was nog sprake van een mogelijke emigratie wegens de voetbalcarriere van Levchenko. Toen hij voor een jaar bijtekende bij zijn ploeg FC Groningen, werd duidelijk dat het koppel voorlopig nog in Groningen zou blijven wonen.
Horizon
Na de breuk heeft Koblenko besloten haar horizon te verruimen. De actrice en presentatrice reist momenteel door Zuid-Europa, bevestigt Zwarthoed.
Koblenko is bekend van films als Stille Nacht, Doodeind en Sl8n8
bron nu.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Robert Jensen komt terug
AMSTERDAM - Voorlopig zijn we tóch nog niet af van Jensen, dreigt Robert...
Jensen meldt op zijn website dat het maar liefst 100.000% zeker is dat hij terugkomt met zijn talkshow. "We gaan zeker door. Het enige is dat RTL pas in 2009 verder wil. Ik moest dan nu een commitment geven dat we dan in 2009 verder zouden gaan. Ik weet overigens niet waarom het in 2009 is. Ik heb besloten dat niet te doen. Dat betekent dat we alleen vanaf september niet te zien zijn. Of het bij RTL is, het zou kunnen. Ik ben nog steeds goed bevriend met RTL. Maar ik wil dat commitment nu nog niet afgeven. Ik geef het nog een aantal maanden. We zijn dus nog niet gestopt. Eén ding is zeker: we keren weer terug, op het juiste moment en op de juiste plek. Tot die tijd is het misschien even stil. Het kan een paar maanden zijn. Ik ken mezelf, het kan een paar jaar zijn. Maar we komen ooit weer terug."
Zou Robert met zijn relaas misschien willen zeggen dat hij dus weer terug komt..? BRON TELEGRAAF.NL |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
'Model Elle en Vogue springt van balkon'
NEW YORK - Het 20-jarig supermodel uit Kazachstan, Ruslana Korshunova, dat voor Elle en Vogue werkte, is van het balkon van haar New Yorkse appartement op de negende verdieping gesprongen. Volgens de lokale media is er sprake van zelfmoord.
Ooggetuigen zeiden dat ze de vrouw zaterdag zagen springen. Lokale media citeerden bronnen bij de politie die zeiden dat er geen sporen waren van geweld in haar woning en dat alles wijst op zelfmoord.
Volgens een vriend waren er geen aanwijzingen dat het model, dat zojuist was teruggekeerd uit Parijs, depressief was. Korshunova werkte onder meer voor Christian Dior, DKNY, Vera Wang en Marc Jacobs.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Connie Breukhoven wint zaak tegen roddelsite
AMSTERDAM - Connie Breukhoven heeft donderdag gelijk gekregen in een rechtszaak tegen zijonline.nl. De roddelsite moet haar tienduizend euro betalen voor het veroorzaken van emotionele schade.
De website berichtte vorig jaar dat Breukhoven een verleden heeft als prostitué.
Zijonline.nl probeerde onder de claim uit te komen, door te vermelden dat de website witheet.nl als eerste met het nieuws kwam. Zij vertouwde deze bron en namen het nieuws over.
Uitspraken
"Als dat niet meer mag, dan heeft journalistiek Nederland een probleem," stelde directeur Leo van Rooijen eerder. "Dan ben je verantwoordelijk voor de uitspraken van anderen."
Zedenpolitie
De rechter benadrukt echter dat de kop en de tekst van het artikel op Zijonline.nl verder gaan dan die op de website van Witheet. Onder meer door zonder voorbehoud als feit mee te delen dat dossiers van de Haagse zedenpolitie boven water zijn gekomen waarin staat dat Connie zich prostitueerde.
De rechter concludeert dat de berichten geplaatst op de gossipsite een 'ernstige aantasting van de persoonlijke levenssfeer en van de eer en goede naam' Breukhoven meebrengt.
Geouwehoer
Breukhoven is blij met de uitspraak. "Ik ben blij dat het recht zegeviert" stelt ze tevreden in RTL Boulevard. "Als ik niet gewonnen had, dan was ik in hoger beroep gegaan. Nu zijn we eindelijk van het geouwehoer af."
bron.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Anouk nog altijd kapot van breuk
AMSTERDAM - Anouk heeft de breuk met haar man Remon Stotijn nog niet kunnen verwerken. "Het voelt helemaal niet goed", vertelde de zangeres vrijdag in RTL Boulevard.
"Ik voel me gewoon heel erg sip, ik heb een ontzettend droevige tijd gehad. Het zal op een gegeven moment wel weer komen, maar nu even niet."
Begin vorige maand maakte de 33-jarige Anouk Teeuwe bekend dat een scheiding met Stotijn, beter bekend als rapper Postman, onvermijdelijk was.
Meer wilde Anouk toen niet kwijt over de toedracht van de breuk. Maar van haat en nijd is geen sprake, zei ze vrijdag. "We zijn uit elkaar, maar hij is wel de man van mijn leven", legde ze uit. "Dat zal hij altijd blijven."
Liefdes
Ondanks haar verdriet durft de blonde rockchick wel na te denken over toekomstige liefdes. "Ik hou wel van sportieve mannen", zei ze. "En ik hou van foute types, eigenlijk heel foute types, die zijn het leukst."
De komende maanden heeft Anouk in elk geval genoeg afleiding. Zo staat ze zaterdag op het muziekfestival Rockin' Park. Volgende maand staat het Belgische Rock Werchter op het programma en in augustus doet ze Lowlands aan.
bron nu.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Reinout Oerlemans en Daniëlle Overgaag trouwen
LAREN - Televisieproducent Reinout Oerlemans en zijn vriendin, oud-wielrenster Daniëlle Overgaag, treden zaterdag in het huwelijk. In hun huis in Laren zullen vierhonderd gasten er getuige van zijn hoe zij elkaar na tien jaar het ja-woord geven.
Dat heeft een zegsman van het paar vrijdag gemeld. De twee wilden graag trouwen voordat zij deze zomer met hun drie kinderen naar Los Angeles verhuizen. Oerlemans vestigt zich permanent in Amerika om van daaruit leiding te geven aan zijn bedrijf Eyeworks.
Na de officiële inzegening vindt er een grote receptie plaats. 's Avonds is hun villa in Laren het decor van een enorm feest. Oerlemans (37) vroeg zijn vriendin (35) eind vorig jaar tijdens een rondleiding door het Waldorf-Astoria Hotel in New York.
bron nu.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Celstraf voor geven aan bedelaars Uitgegeven: 4 juli 2008 08:43
JAKARTA - Inwoners van het Indonesische Makassar kunnen drie maanden celstraf krijgen als zij geld geven aan bedelaars of straatkinderen. Dat heeft de burgemeester van de stad vrijdag bekendgemaakt.
De maatregel moet de groei van het aantal bedelaars in Makassar tegengaan. Bedelaars en straatkinderen kunnen drie jaar celstraf of een hoge boete krijgen als de politie hen pakt.
De groep bedelaars en straatkinderen van de stad in het zuiden van het eiland Sulawesi groeide in twee jaar tijd van 870 naar 2600.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Nederlander moet taaltest doen voor huis in België Uitgegeven: 4 juli 2008 10:51
BRUSSEL - Een bejaarde Nederlander die al 55 jaar in België woont, moet een taaltest doen voordat hij een huurwoning kan krijgen. Dat is het gevolg van de zogeheten Vlaamse wooncode, die beoogt de inburgering van immigranten te bevorderen.
De Gazet van Antwerpen beschrijft vrijdag het verhaal van de 83-jarige Nederlander Louis Hinssen. Al 55 jaar woont hij in België. Sinds de dood van zijn vrouw vorig jaar, kijkt hij uit naar een kleinere sociale huurwoning.
Maar volgens de Vlaamse wetgeving moet elke kandidaathuurder aantonen dat hij Nederlands spreekt of wil leren. Wie geen diploma kan overleggen, moet in de vorm van een gesprekje een taaltest afleggen.
Nederlanders uitsluiten van die regels, zou discriminerend zijn, redeneert de Vlaamse overheid.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Half miljoen boete voor afgesneden penis Uitgegeven: 4 juli 2008 14:01 Laatst gewijzigd: 4 juli 2008 14:02
AMSTERDAM - Een Roemeense chirurg die tijdens een operatie per ongeluk de penis van zijn patiënt afsneed moet het slachtoffer vijfhonderdduizend euro smartengeld betalen.
Dat heeft de rechtbank in Boekarest vrijdag bepaald. Behalve de boete legde de rechter de chirurg een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf op wegens 'oppervlakkigheid' in zijn benadering van de operatie.
Bij de operatie, in 2004, moest de nu 33-jarige patiënt een ingreep ondergaan aan zijn testikels. In plaats van een incisie te maken in de testikel, sneed de chirurg de penis af.
Op de plaats van de afgesneden penis werd later een stuk spier uit de arm van de patiënt bevestigd, maar de functie daarvan is slechts esthetisch. Dat de patiënt het zwaar opneemt spreekt voor zich, zei zijn advocaat.
(c) Novum |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Kip niet op stok, maar in geluiddichte doos
AMSTERDAM - Een bewoner van het Zwitserse dorpje Sant'Antoni moet zijn kip voortaan elke nacht opsluiten in een geluiddichte doos. Dat besloot de rechtbank in Ticorni vrijdag.
De buren van de eigenaar van het dier sliepen al jaren niet meer door het aanhoudende getok. Dit leidde tot een gevecht van vijf jaar tussen de eigenaar en de autoriteiten in het dorp, waar de rechtbank met de uitspraak een einde aan maakte.
De rechtbank besloot dat de zijvlakken van de doos minimaal acht centimeter dik moeten zijn. Ook moet de doos geïsoleerd worden met glaswol. De rechters willen zeker weten dat de doos geluiddicht is, omdat eerdere oplossingen - zoals een kippenhok - steeds onvoldoende soelaas boden.
bron de telegraaf |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 juli 2008 - 06:57 schreef yvonne het volgende:Kip niet op stok, maar in geluiddichte doos AMSTERDAM - Een bewoner van het Zwitserse dorpje Sant'Antoni moet zijn kip voortaan elke nacht opsluiten in een geluiddichte doos. Dat besloot de rechtbank in Ticorni vrijdag. De buren van de eigenaar van het dier sliepen al jaren niet meer door het aanhoudende getok. Dit leidde tot een gevecht van vijf jaar tussen de eigenaar en de autoriteiten in het dorp, waar de rechtbank met de uitspraak een einde aan maakte. De rechtbank besloot dat de zijvlakken van de doos minimaal acht centimeter dik moeten zijn. Ook moet de doos geïsoleerd worden met glaswol. De rechters willen zeker weten dat de doos geluiddicht is, omdat eerdere oplossingen - zoals een kippenhok - steeds onvoldoende soelaas boden. bron de telegraaf Nou, als die doos echt geluiddicht is en er dus geen luchtgaatjes in zitten, kan de doos morgen al bij het grof vuil en eten ze morgenavond kippensoep. |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 juli 2008 - 11:58 schreef draakje het volgende:[..] Nou, als die doos echt geluiddicht is en er dus geen luchtgaatjes in zitten, kan de doos morgen al bij het grof vuil en eten ze morgenavond kippensoep. hahahahahahahaha, ik eet dan niet mee hoor;-( |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Dit topic heet: Gordon herhaalt dreigement", maar ik beschouw het als een belofte; |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
quote: Ja, ik zal ´m ook niet missen! |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
ik weet niet hoe ik de naam moet veranderen, want het was de bedoeling het opmerkelijk nieuws te noemen, sorry. |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Roemeen onthoofdt moeder omdat hij niet mag trouwen
AMSTERDAM - Een 38-jarige man in de Roemeense stad Iasi heeft zijn moeder met een sabel in één slag onthoofd, omdat ze hem verbood in het huwelijk te treden. Dat heeft de Roemeense televisiezender PRO TV zaterdag gemeld.
Haar hoofd posteerde hij vier uur lang voor het raam van hun woning, voordat voorbijgangers alarm sloegen en de politie het appartement bestormde. Daarop liet de man zich uit het raam vallen. Tegen toegesnelde omstanders verklaarde hij dat hij “nu eindelijk recht had gedaan”. De ernstig verwarde man overleefde de val en ligt nu met een gebroken been in het ziekenhuis.
Uit de eerste verhoren blijkt dat de man stemmen in zijn hoofd hoorde die hem opdracht gaven zijn moeder te vermoorden, omdat hij van haar niet mocht trouwen. Volgens getuigen had de dader op het moment van de moord niet eens een vriendin.
Het slachtoffer had geen schijn van kans; haar handen waren door haar zoon vastgebonden voordat hij haar met één slag van het leven beroofde.
bron telegraaf.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Seriemoordenaar stapt in huwelijksbootje
AMSTERDAM - De Franse seriemoordenaar Charles Sobhraj, bijgenaamd De Slang, is van plan een 44 jaar jongere vrouw te trouwen.
Het huwelijks geluk van Sobhraj (64) en zijn Nepalese verloofde Nihita Biswas (20) kan nog slechts op één manier worden verstoord. De twee gaan trouwen als tenminste het Nepalese hooggerechtshof Sobhraj vrijspreekt van moord.
Het vonnis in het hoger beroep wordt de komende dagen verwacht.
Biswas zegt zeker te zijn dat haar verloofde wordt vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Sobhraj, die toegeeft meerdere westerse toeristen te hebben vermoord, werd in 2004 in Nepal veroordeeld voor de moord op een Canadese toerist in 1975. Na zijn terugkeer naar Nepal het jaar daarvoor was hij opgepakt.
Vrijlating
"We maken plannen voor een toekomst samen na zijn vrijlating. We weten dat hij snel wordt vrijgelaten. We gaan in Frankrijk trouwen voor de Franse wet", zei Biswas tegen verslaggevers. De twee ontmoetten elkaar een paar maanden geleden, toen Biswas solliciteerde naar de functie van vertaler voor de Franse advocaat van Sobhraj.
Sobhraj wordt ervan verdacht dat hij in de jaren '70 zeker twintig moorden heeft gepleegd in Afghanistan, India, Thailand, Turkije, Nepal, Iran en Hongkong. Hij zat twee decennia vast in New Delhi op verdenking van diefstal, maar werd in 1997 uitgezet naar Frankrijk zonder dat hij was aangeklaagd.
In 2003 dook hij weer op in Nepal. Zijn bijnaam De Slang dankt hij aan zijn talent voor vermomming en ontsnapping.
(c) Novum |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Belgische verwacht derde eeneiige tweeling
BRUSSEL - Een Belgische vrouw uit Antwerpen is voor de derde keer in verwachting van een eeneiige tweeling. De kans daarop bedraagt volgens schattingen van artsen ongeveer 1 op 16 miljoen.
De 27-jarige Kelly Carrette kreeg al twee keer een identieke tweeling. "Puur natuur, zonder dat ik ook maar één hormonale behandeling onderging", zegt ze zaterdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws
Vergelijkbare gezinnen met drie eeneiige tweelingen op rij zijn alleen bekend in Scandinavië en Japan.
bron nu.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
'Die beul sloeg mijn zoontje dood'
AMSTERDAM - De grootste nachtmerrie voor een gescheiden vader werd waarheid voor Mike van Kriekinge. Zijn 2-jarige zoontje werd doodgeslagen door de nieuwe vriend van zijn ex-vrouw. Tegen de Belgische krant Het Nieuwsblad vertelt hij zijn schokkende verhaal.
"Ik heb mijn zoon zien sterven. Erger kan een mens niet meemaken", zegt Mike (27) uit het Belgische Weelde, die deze week zijn zoontje Miguel (2) verloor. De peuter was in elkaar geslagen door zijn stiefvader. "Vlak voor hij stierf heb ik in zijn oor gefluisterd dat zijn opa in de hemel goed voor hem zal zorgen."
"Het gaat niet goed met mij", vertelt Mike. "Wat wil je? Die beul heeft mijn zoontje doodgeslagen."
Drugsverslaafd
De kleine Miguel verbleef bij zijn moeder toen haar nieuwe vriend, werkloos en drugsverslaafd, de peuter compleet in elkaar sloeg.
Een week lang liep Miguel bont en blauw rond zonder dat hij naar het ziekenhuis werd gebracht. Pas toen hij constant flauw begon te vallen, gingen zijn moeder en haar vriend dan toch maar naar de dokter. "Maar het was al te laat", zegt vader Mike. "Ze zeiden dat we niet meer moesten hopen
Blauwe plek
"Mijn ex was nog maar pas met die man samen. Ik had wel al eens gezien dat Miguel een blauwe plek op zijn onderbeen had, maar ik dacht dat aan het ravotten was geweest. Wie denkt nu dat zijn kind in elkaar wordt geslagen? Zo'n lieve jongen. Altijd was hij aan het lachen", vertelt Mike.
"Ik durf nog altijd niet na te denken over wat er echt gebeurd is. Ik heb mijn zoon zien sterven. Erger kan een mens niet meemaken."
Haat
Mike worstelt met tegenstrijdige gevoelens. "Ik heb verdriet, maar ik voel ook haat. Wat moet ik tegen mijn dochtertje Kiara zeggen? Ze is ocharme nog maar vier. Ze lijkt nog niets te beseffen, maar soms begint ze plots te wenen. Ik wil haar nooit meer uit handen geven. Nog een kind kwijtraken, dat zou ik echt niet aankunnen. Ik probeer me sterk te houden, maar 's avonds laat, als iedereen slaapt, stort ik in elkaar. Dan begin ik te janken als een klein kind."
bron telegraaf.nl |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Yvonne, ik heb geen kritiek op de aanhef, maar ik gaf er een reaktie op; voel je,je aub niet aangesproken, af en ben ik in een melige bui en dan reageer ik met een "grapje", nooit bedoeld om iemand te kwetsen, en zeker jou niet; Ik kom hier lezen, naar de berichten die je plaatst; Soms zijn ze zo gruwelijk zoals de laatste, over de 2 jarige peutertje; daar word ik naar van; Maar je laat ons leuke dingen lezen, zoals over die vrouw die 3 keer 2-lingen baart. Je doet het hartstikke goed Yvonne;...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 juli 2008 door G.R.i -- |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
nee doe ik niet hoor , maar was ff hectisch, zal er sraks weer een paar bij zetten, en mss kan boudewijn ff de titel veranderen;-) zal het wel ff vragen xx |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Machine brengt tabaksgeur terug in de kroeg
GRONINGEN - Een bedrijf uit Groningen dat geurmachines verkoopt, heeft na het rookverbod in de horeca een luchtje ontwikkeld dat naar sigaretten ruikt.
De gesimuleerde tabaksgeur moet de stank van verschraald bier en zweet in horecagelegenheden verdringen, aldus Raymond Bolt van Rwin Showtechniek vrijdag.
De geur komt uit een soort ventilator die in plaats van frisse lucht verschillende aroma's een ruimte inblaast. De machine kan niet alleen de geur van sigaretten simuleren maar ook die van Havanna-sigaren.
Zweet
Volgens Bolt wordt er door horecaondernemers enthousiast gereageerd op zijn vinding. "Er is behoefte aan een geur die het zweet en andere nare luchtjes camoufleert", zegt hij.
De tabaksgeur die uit de machine komt, is niet schadelijk voor de gezondheid en de geur ervan trekt niet, zoals echte sigarettenrook, in de kleding.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Hagenaar (86) vindt kapsel belangrijker dan deuken Uitgegeven: 11 juli 2008 13:57 Laatst gewijzigd: 11 juli 2008 13:57
AMSTERDAM - Een 86-jarige Hagenaar vond donderdagochtend zijn kappersafspraak te belangrijk om te laten lopen, nadat hij een kleine ravage in zijn woonplaats had veroorzaakt.
Hij botste met zijn auto tegen een geparkeerde auto en een lantaarnpaal aan.
Nadat hij de schade die hij had aangericht op de Laan van Nieuw Oost-Indië had bekeken, besloot hij eerst naar de kapper te gaan.
Een getuige belde kort na het incident de politie.
De politie sprak de bejaarde man vervolgens aan in de kapperszaak. Hij is meegenomen naar het bureau, waar zijn rijbewijs is ingenomen. (c) Novum |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Hotelhouder zet man naakt op straat Uitgegeven: 11 juli 2008 15:49 Laatst gewijzigd: 11 juli 2008 16:23
AMSTERDAM - Een hoteleigenaar uit Den Helder heeft donderdagavond een van zijn gasten naakt op straat gezet, omdat de man niet direct voor zijn kamer kon betalen. Dat laat de politie vrijdag weten. ANP
De eigenaar van het hotel aan de Parallelweg ontdekte 's avonds laat dat de 45-jarige gast bij een hotel in Enkhuizen zijn rekening niet voldaan had. Hij maakte de man wakker en eiste dat deze meteen zou betalen.
De gast had echter geen geld bij zich, waarop de hotelhouder besloot hem op straat te zetten.
Zonder kleren
De wanbetaler kreeg geen tijd zich aan te kleden en werd naakt het pand uitgezet. Een medewerkster van het hotel liet de politie rond 01.00 uur weten dat de man zonder kleren op straat liep. De politie hield daarop beide mannen aan.
De hotelier had volgens de politie zijn gast niet zo op straat mogen zetten en zeker niet zonder hem zijn spullen mee te geven. De hotelgast kreeg op het bureau een papieren overall en werd vervolgens aangehouden voor flessentrekkerij.
Aangifte
De hoteleigenaar uit Den Helder en de eigenaresse van het hotel in Enkhuizen hebben allebei aangifte gedaan tegen de wanbetaler. De politie heeft de hotelhouder uit Den Helder in de loop van de nacht vrijgelaten. (c) Novum |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Opmerkelijk nieuws
Haai duikt op in Australisch zwembad
SYDNEY - Bezoekers van het Cronulla zwembad in Australië zullen voortaan wel goed uitkijken voor ze in het water duiken. In het op het strand gelegen bad troffen medewerkers vrijdagmorgen een 1 meter lange haai aan die op zijn gemak rondzwom.
Zwemmers die al vroeg in de donkere morgen het bad hadden betreden, hebben de haai niet eens opgemerkt.
Vermoedelijk is het dier met een golf vanuit zee in het zwembad beland. Volgens medewerkers van het bad is het uitzonderlijk omdat een golf nog nooit het bad overspoelde. "Er zitten hier weleens zeeleeuwen te zonnen en er spoelen soms dolfijnen aan op het strand, maar we hebben nog niet eerder te maken gehad met een haai".
De haai is met netten gevangen en weer in zee gegooid.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Moeder houdt zoon 35 jaar gevangen
AMSTERDAM - Een nu 50-jarige Fransman is 35 jaar opgesloten gehouden door zijn onlangs overleden moeder.
Michel Pagès werd door politieagenten gevonden in een woning in het Zuid-Franse Roquebrune-Cap-Martin. Ze waren de woning binnengetreden nadat buurtbewoners alarm hadden geslagen, omdat zij de 76-jarige bewoonster al enige tijd niet meer hadden gezien.
De agenten troffen de dode vrouw aan in een stoel. Haar lichaam verkeerde in een vergaande staat van ontbinding.
Gestalte
In de zwaar vervuilde woning doemde vervolgende de gestalte op van een dunne, bleke man met drie meter lang haar, zo meldt Nice Matin. Het bleek te gaan om de zoon van de bewoonster.
Haar
Michel Pagès geloofde niet dat zijn moeder dood was. Hij verklaarde die ochtend nog met zijn moeder te hebben gesproken. De man is naar eigen zeggen sinds zijn vijftiende niet meer buiten geweest. Gedurende zijn opsluiting heeft hij geweigerd zijn haar te laten knippen.
Opgenomen
Pagès is in hevig verwarde toestand opgenomen in een psychiatrich ziekenhuis in Nice. De toedracht van zijn jarenlange gevangenschap is nog onduidelijk. Een eerste onderzoek wijst uit dat niemand wist van het bestaan van het kind. Ook de plaatselijke autoriteiten waren niet op de hoogte.
Alleen een nicht uit het noorden van Frankrijk zei te weten dat de vrouw een zoon had, maar zij had hem nooit gezien.
(c) NU.nl/Wieland van Dijk |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Opmerkelijk nieuws
AMSTERDAM - De 10-jarige Charlie Wallace kreeg op vakantie van zijn ouders een stoere hennatatoeage. Maar wat een tijdelijke versiering had moeten zijn is nu een verminking voor het leven.
Het werden brandwonden die ging ontsteken en zweren. Doktoren denken dat de littekens permanent zijn.
Charlie ging de afgelopen vakantie met zijn ouders Pauline en Steve naar Marmaris in Turkije. Pauline twijfelde nog aan de hennaversiering. "Maar hij wilde zo graag. Ik heb nog navraag gedaan bij anderen en iedereen zei dat het geen probleem was. Dus hij mocht er eentje."
Op de laatste vakantiedag wilde hij er nog een omdat de oude was verdwenen. Hij wilde het per sé aan zijn vriendjes thuis laten zien. We stemden in en gingen weer naar die winkel. Er zat ditmaal een andere vrouw."
Uren later begon de arm op te zwellen. Pauline was bang dat haar zoon vergiftigd zou raken. Eenmaal terug in het Britse Essex had Charlie helse pijn aan zijn arm. Een maand later kan hij daardoor nog niet naar school. De gevoelige huid, de korst en het litteken doen nog steeds zeer.
Charlie mag zijn arm twee jaar lang niet blootstellen aan de zon.
bron telegraaf.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Man vermoord met opklapbed
AMSTERDAM - Een Russische vrouw heeft haar man om het leven gebracht door middel van een opklapbed. Dat bericht de Engelse Metro donderdag.
De Russische was kwaad op haar echtgenoot omdat hij dronken was en weigerde uit bed te komen. Ze greep hierop de hendel en het bed, met daarop de ongehoorzame echtgenoot, klapte omhoog tegen de muur.
Stil
De vrouw is weggegaan, maar kwam drie uur later toch even polshoogte nemen. Haar man bleef wel erg lang stil.
Hulpverleners hebben verklaard dat de man zo ongelukkig terechtgekomen is, dat hij op slag dood was. Het levenloze lichaam is inmiddels uit de woning verwijderd.
De politie wilde niet op het voorval reageren.
(c) NU.nl/Pauline van Lintel |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Scheidsrechter stomdronken tijdens wedstrijd
MINSK - De Wit-Russische toparbiter Sergei Sjmolik is gewend aan blazen op een fluitje. Maar na het voetbalduel tussen Vitebsk en Novopolzk kreeg hij in de catacomben een pijpje van een alcoholtester onder zijn neus.
Bij Sjmolik, in eigen land nog scheidsrechter van het jaar in 2005, werd een promillage van liefst 2,6 vastgesteld. Hij moet zich komende week bij de scheidsrechterscommissie verantwoorden voor zijn unieke staat van dronkenschap.
De FIFA-arbiter kon zijn zwaar benevelde toestand tijdens de aardige wedstrijd lang redelijk verborgen houden. Hij floot niet slechter dan anders en beide teams hadden amper op- of aanmerkingen.
Pijnlijke rug
Naarmate de wedstrijd vorderde, ging hij evenwel steeds schever lopen. Volgens Sjomlik kwam dat door een pijnlijke rug en was er verder niets aan de hand.
In de slotfase kwam de wankele fluitist amper nog de middencirkel uit. Nadat hij het bevrijdende eindsignaal had laten horen, maakte Sjmolik zijn grootste fout: hij weigerde zwierig het veld te verlaten. Dat leidde uiteindelijk tot een alcoholcontrole waarbij de scheidsrechter zwaar tegen de lamp liep.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Dakloze wil politiecel als hotelkamer
DEN HAAG - Een 40-jarige Haagse dakloze heeft met opzet een buitenspiegel van een auto vernield om zo een slaapplek op het politiebureau te bemachtigen.
Dat maakte de politie donderdag bekend.
De zwerver meldde zich donderdag rond half drie in de nacht bij politiebureau Laak aan de Slachthuislaan in Den Haag.
Gevangenisstraf
De man vertelde dat hij uit zijn opvang was verwijderd en een slaapplaats wilde. Hij liet weten nog een gevangenisstraf van enkele dagen open te hebben staan.
Toen dit niet waar bleek, moest de man het bureau verlaten.
Buitenspiegel
Boos en met de woorden "Dan ga ik het anders doen" verliet de man het bureau. Buiten vernielde hij de buitenspiegel van een auto.
Hierop werd de dakloze man aangehouden en kon hij toch de nacht in de cel doorbrengen.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Cel voor vrouw die bij echtgenoot wil zijn
BRUGGE - Een vrouw in Brugge heeft een diefstal en een vechtpartij met een marktkoopman in scène gezet, om zo in de gevangenis te komen.
De 23-jarige vrouw wilde bij haar 26-jarige man komen, die in de cel zit. De opzet is gedeeltelijk geslaagd. De rechtbank heeft de vrouw woensdag veroordeeld tot een jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk. "Maar de vrouw beseft nu dat ze haar man in de gevangenis toch minder kan ontmoeten dan ze dacht", zei haar advocaat woensdag.
De raadsman probeerde tevergeefs om de straf omlaag te praten. De vrouw zou de marktkoopman al direct zijn gestolen geld terug hebben gegeven, voordat ze zich spontaan bij de politie had gemeld.
Hotel
Maar de rechter was niet te vermurwen. "De gevangenis is geen hotel", zei hij. "Het lijkt er soms op, maar het is niet zo." De rechter stelde vast dat de vrouw vroeger ook al criminele feiten pleegde. Haar twee kinderen zijn uit huis geplaatst. De oudste is twintig maanden.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Opmerkelijk nieuws
Poes adopteert panda in Artis
AMSTERDAM - Een pasgeboren panda in Artis heeft wel een heel bijzondere moeder gekregen. Hij is geadopteerd door een huiskat, nadat zijn eigen moeder hem had verstoten.
De poes zoogt de panda samen met haar vier kittens, maakte de Amsterdamse dierentuin woensdag bekend.
Volgens Artis is het binnen een Europees fokprogramma niet eerder voorgekomen dat een huiskat de zorg van een kleine panda op zich heeft genomen.
Overleven
De babypanda doet het naar omstandigheden goed. Om te kunnen overleven is het van groot belang dat hij genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en voldoende groeit.
Het ziet er nu naar uit dat het jong nog enkele weken moet worden gezoogd.
Onderkoeld
Het dier komt uit een nest van twee jongen van moeder Gladys en vader Werner. Aanvankelijk leek de moeder zich goed over haar baby's te ontfermen, maar na een dag troffen verzorgers de panda's onderkoeld aan in het perk. Het tweede jong heeft het niet overleefd.
De kleine panda, ook wel rode panda genoemd, leeft in bamboebossen en komt voor in het oostelijk Himalayagebergte. In Azië is de panda een bedreigde diersoort. Fokprogramma's moeten uitsterven voorkomen.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Fries verstopt ijsvogels in zijn wc
AMSTERDAM - Een 22-jarige inwoner van het Friese Harkema is donderdag aangehouden omdat hij zeven ijsvogels in zijn huis hield.
Dat meldt de politie, die bij aankomst ontdekte dat de man een aantal gevederde vrienden in de wc probeerde te verstoppen. Er is proces-verbaal tegen hem opgemaakt.
De man kon niet aangeven hoe hij aan de dieren kwam. Wilde ijsvogels zijn beschermde dieren waarin niet mag worden gehandeld. Het is ook verboden om de dieren te houden.
(c) Novum |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Vrouw belt politie na 30 uur gekwebbel
AMSTERDAM - Een vrouw werd zo wanhopig door een marathon-babbelsessie van een vriendin dat ze de politie belde. Haar gast kwebbelde maar liefst 30 uur onafgebroken tegen haar...
De 48-jarige Ingrid Schuettler vertelde de politie dat ze haar vriendin had uitgenodigd om een kopje thee te komen drinken. Dat werden er wellicht zo'n zestig. Want toen kletskous eenmaal begon met praten, kon ze niet meer stoppen. Het geklets hield de hele nacht aan.
De vrouw werd de volgende dag zo wanhopig dat ze geen andere uitweg zag dan de politie in te schakelen, om haar gesprekspartner zo eindelijk de mond te snoeren.
"Dertig uur luisteren - en enkele mislukte pogingen om het gekwebbel te stoppen - later zag ze geen andere oplossing, en belde ze ons op", aldus een politiewoordvoerder van de gemeente Speyer.
Agenten namen het bericht serieus en hielpen Schuetller uit de brand: ze dwongen de praatgrage vriendin te vertrekken...
bron gouden kooi |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Man pleegt zelfmoord na een mislukte date
NAIROBI - Een Keniaanse man heeft zelfmoord gepleegd omdat zijn date niet was komen opdagen in een hotel.
De 27-jarige man wachtte zaterdag uren tevergeefs op de vrouw in Ndaragwa, 250 kilometer ten noorden van de hoofdstad Nairobi. Dat meldde de Keniaanse krant Daily Metro maandag.
De man vroeg om pen en papier en schreef een zelfmoordbriefje, waarna hij wegliep. Amper dertig minuten nadat hij was vertrokken, zagen voorbijgangers hem bungelen aan een boom, aldus de krant.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Roemeen onthoofdt moeder omdat hij niet mag trouwen
AMSTERDAM - Een 38-jarige man in de Roemeense stad Iasi heeft zijn moeder met een sabel in één slag onthoofd, omdat ze hem verbood in het huwelijk te treden. Dat heeft de Roemeense televisiezender PRO TV zaterdag gemeld.
Haar hoofd posteerde hij vier uur lang voor het raam van hun woning, voordat voorbijgangers alarm sloegen en de politie het appartement bestormde. Daarop liet de man zich uit het raam vallen. Tegen toegesnelde omstanders verklaarde hij dat hij “nu eindelijk recht had gedaan”. De ernstig verwarde man overleefde de val en ligt nu met een gebroken been in het ziekenhuis.
Uit de eerste verhoren blijkt dat de man stemmen in zijn hoofd hoorde die hem opdracht gaven zijn moeder te vermoorden, omdat hij van haar niet mocht trouwen. Volgens getuigen had de dader op het moment van de moord niet eens een vriendin.
Het slachtoffer had geen schijn van kans; haar handen waren door haar zoon vastgebonden voordat hij haar met één slag van het leven beroofde.
bron telegraaf.nl |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Kleuter met koffers mee naar bagagekelder Schiphol
(Novum) - Een 5-jarige Belgische kleuter is deze week via de loopband voor koffers in de bagagekelder van Schiphol terechtgekomen. Zijn moeder en een omstander die achter hem aan waren gegaan, kwamen ook in de kelder terecht. Allen bleven ongedeerd. De kleuter stond donderdagmiddag met zijn ouders bij de incheckbalie en klom al spelend de loopband voor de bagage op, vertelt een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee. Zodra zijn moeder ontdekte dat hij met de koffers werd afgevoerd, sprong ze achter hem aan. Een omstander deed hetzelfde en samen belandden ze ongeveer een halve meter lager in de kelder.
Ondertussen hadden omstanders het drietal opgemerkt. Ze drukten op de noodknop en voorkwamen dat ze nog verder werden meegenomen tussen de koffers. De marechaussee hielp de kleuter en zijn redders weer naar boven. Ze waren volgens de woordvoerder flink geschrokken, maar konden hun reis gewoon vervolgen.
Dat een reiziger in de bagagekelder terechtkomt, is zeldzaam. De woordvoerder herinnert zich enkel nog drie baldadige Noren die vorig jaar de band op klommen en zich met de koffers mee lieten voeren. Zij kregen een boete.
(Novum/ANP) |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Kapitaal kwijt na rijden door rood
AMSTERDAM De politie in Amsterdam heeft voor 580.000 euro beslag laten leggen op geld en goederen van een man die bij het Olympisch Stadion door rood reed. In de auto vond de politie 150.000 euro contant, een hoeveelheid hash en 15 mobieltjes. De man droeg een horloge van 30.000 euro. De huurauto zelf kostte 900 euro per maand. De man, bekend uit het drugsmilieu, zei 1.900 euro per maand te verdienen. De man had net een huis gekocht van 310.000 euro en het voor 93.000 euro laten verbouwen en inrichten. Het aangetroffen geld, het huis, de drugs en het horloge zijn in beslag genomen.
gewoon een kwestie van "zuinig "leven ???? |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Koe brengt baas beenbreuken toe
WOLPHAARTSDIJK - Een 67-jarige man uit Wolphaartsdijk (Zeeland) is het uitmesten van zijn koeienstal duur komen te staan. Een van zijn koeien werd wild, terwijl de man zaterdag bezig was met het uitmesten van de koeienstal.
Dat heeft de politie zondag gemeld.
De man moest met meerdere breuken in beide benen en enkele gekneusde ribben, naar een ziekenhuis in Goes worden gebracht.
(c) ANP |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
dubbel gepaatst
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 juli 2008 door yvonne -- |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Seriemoordenaar stapt in huwelijksbootje
AMSTERDAM - De Franse seriemoordenaar Charles Sobhraj, bijgenaamd De Slang, is van plan een 44 jaar jongere vrouw te trouwen.
Het huwelijks geluk van Sobhraj (64) en zijn Nepalese verloofde Nihita Biswas (20) kan nog slechts op één manier worden verstoord. De twee gaan trouwen als tenminste het Nepalese hooggerechtshof Sobhraj vrijspreekt van moord.
Het vonnis in het hoger beroep wordt de komende dagen verwacht.
Biswas zegt zeker te zijn dat haar verloofde wordt vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Sobhraj, die toegeeft meerdere westerse toeristen te hebben vermoord, werd in 2004 in Nepal veroordeeld voor de moord op een Canadese toerist in 1975. Na zijn terugkeer naar Nepal het jaar daarvoor was hij opgepakt.
Vrijlating
"We maken plannen voor een toekomst samen na zijn vrijlating. We weten dat hij snel wordt vrijgelaten. We gaan in Frankrijk trouwen voor de Franse wet", zei Biswas tegen verslaggevers. De twee ontmoetten elkaar een paar maanden geleden, toen Biswas solliciteerde naar de functie van vertaler voor de Franse advocaat van Sobhraj.
Sobhraj wordt ervan verdacht dat hij in de jaren '70 zeker twintig moorden heeft gepleegd in Afghanistan, India, Thailand, Turkije, Nepal, Iran en Hongkong. Hij zat twee decennia vast in New Delhi op verdenking van diefstal, maar werd in 1997 uitgezet naar Frankrijk zonder dat hij was aangeklaagd.
In 2003 dook hij weer op in Nepal. Zijn bijnaam De Slang dankt hij aan zijn talent voor vermomming en ontsnapping.
(c) Novum |
|
|
|
|
G.R.i
|
|
|
Yvonne, je hebt zaterdag het bericht: "Roemeen onthoofdt moeder..", 2 keer geplaatst. |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
thanx zal het ff weghalen |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Friese eend met pijl in kont is dood
LEEUWARDEN - De mannetjeseend die sinds mei in Leeuwarden met een pijl in zijn kont rondvloog, is dood. Dat meldde de Vogelopvang in de Friese hoofdstad maandag.
De eend -met pijl in zijn achterste- werd halverwege mei ondekt, waarna de vogelopvang, de dierenambulance en de brandweer collectief jacht op de vogel maakten. Het lukte de organisaties echter niet de eend te vangen, want ondanks de pijl kon hij prima vliegen.
Zondag lukte het drie mannen in de buurt van Leeuwarden toch de eend te vangen, omdat hij was verzwakt. Een dierenarts haalde de pijl uit zijn kont, maar de eend overleefde het niet. "Was hij niet geopereerd, dan was hij sowieso overleden. Het was erop of eronder", aldus vrijwilliger Jaap Tilkema van de Vogelopvang.
Aangifte
Tilkema doet dinsdag aangifte bij de politie van dierenmishandeling. De vogelliefhebber meldt dat de pijl van 35 centimeter in de schietsport wordt gebruikt. "Dit is geen kwajongensstreek, er is een professionele boog gebruikt."
De eend ligt bij vogelopvang De Fûgelhelling in Ureterp in de vriezer. "Misschien dat een natuurmuseum hem wil hebben, het is toch een bijzondere vogel", stelt Tilkema.
bron nu.nl |
|
|
|
|
draakje
|
|
|
Flink weer hoor, op een eend schieten. Een echte held, deze dader. Hoop dat hij zelf ook een tijdje met een pijl in zijn kont mag rondlopen. |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Smartengeld na kritiek op grote borsten
LONDEN - Een Engelse rechtbank heeft een Britse vrouw een schadevergoeding van ruim 35.000 euro toegekend na vernederende opmerkingen van haar ex-baas over haar borsten.
De 27-jarige Julie-Ann Reed raakte depressief doordat de chef haar beledigde met de omvang van haar borsten. Ze moest zich ziek melden.
Haar baas stelde haar voor de keus haar borsten (cup DD) te verkleinen of nieuwe blouses te kopen, zo vertelde Reed de rechter. Ook kreeg ze haar salaris niet op tijd. Toen ze klaagde, werd ze ontslagen, meldden media zaterdag.
© 1996-2008 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Hond redt vrouw van kangoeroe
AMSTERDAM - Rosemary Neal (65) werd aangevallen door een ruim twee meter lange kangoeroe. Gelukkig was haar hondje niet ver weg.
Het voorval speelde zich af op een boerderij in Australië. Rosemary ging even bij de paarden kijken toen de kangoeroe haar vanuit het niets aanviel. Hij sprong op haar af en ging haar te lijf. Een worsteling volgde.Uiteindelijk liet ze zich op de grond vallen en schreeuwde het uit,' vertelt Rosemary's zoon Darren aan de Daily Mail. 'Dat alarmeerde de hond en die ging zó tekeer dat hij het beest heeft weggejaagd.'
'Als hij er niet was geweest, was ze waarschijnlijk dood.'
Hersenschudding
Rosemary is naar het ziekenhuis gebracht met een hersenschudding en diepe sneeën in haar gezicht, handen en rug.
Kangoeroes staan niet bekend om hun agressie en vallen zelden mensen aan. Erg sterk zijn ze daarentegen wel. (c) NU.nl/Pauline van Lintel |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Rekening met 215 kilo eurocenten voldaan
ANTWERPEN - Patrick Janssen uit het Belgische Wilrijk heeft vandaag zijn nog openstaande rekening bij het Belgische energiebedrijf Electrabel met 215 kilogram eurocenten betaald. De Belg toog met enkele helpers en twee met eurocenten gevulde kruiwagens naar de Antwerpse vestiging van het bedrijf uit protest tegen de hoge energieprijzen.
De totale nog openstaande rekening van Janssen bedroeg 931 euro en 2 cent, de Belg heeft die nu tot op de cent nauwkeurig betaald. Electrabel heeft het geld in ontvangst genomen en heeft laten weten de problematiek intern te zullen aankaarten.
De actie van de Wilrijkenaar was vooral bedoeld om al die mensen die het moeilijk hebben om rond te komen een hart onder de riem te steken. Tijdens zijn tocht naar het kantoor van Electrabel werd hij begeleid door een politiewagen met zwaailicht.
Janssen zegt voorlopig geen plannen te hebben om in de toekomst meer van dergelijke acties te zullen plegen. Hij zal zich wel blijven inzetten voor de kansarmen in België en doet een beroep op de Belgische overheid werk te maken van een uitbreiding van het aanbod voor bijzondere jeugdzorg.
BRON TELEGRAAF |
|
|
|
|
yvonne
|
|
|
Braziliaan van 14 jaar bekent 13 moorden
RIO DE JANEIRO - Een 14-jarige puber in Brazilië heeft bekend dat hij zeker dertien moorden heeft gepleegd.
In opdracht van drugshandelaren legde hij mensen om die schulden niet op tijd betaalden, meldden Braziliaanse media vrijdag op gezag van de politie.
De jonge huurmoordenaar werd woensdag opgepakt tijdens een politierazzia tegen drugsdealers in de staat Espírito Santo in het zuidoosten van het Zuid-Amerikaanse land. De politie sluit uit dat de puber liegt en vermoedt dat hij nog meer moorden op zijn geweten heeft.
Oma
"Hij heeft mij verteld dat hij reeds als 12-jarige voor het eerst een moord heeft gepleegd. Hij bracht een man met vijftien schoten om", aldus de commissaris die het verhoor leidde. De jongen, die bij zijn nietsvermoedende oma woonde, was er trots op dat hij zijn slachtoffers recht in de ogen keek als hij ze doodde.
(c) ANP |
|
|
|