BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Verbeek onder de indruk van Wijnaldum

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 25 juli 2008 - 10:34
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Verbeek onder de indruk van Wijnaldum (Legioen Weblog)

Legioen Weblog
 Legioen Weblog - vrijdag 25 juli 2008 - 10:36   quote  deeplink  
Verbeek onder de indruk van Wijnaldum

Georginio Wijnaldum is pas 17 jaar, maar begint al aan zijn derde seizoen bij Feyenoord. "Ik heb geduld, maar over een jaar moet ik er wel staan," zegt de talentvolle middenvelder, die onder Gertjan Verbeek kan rekenen op veel speeltijd

Wijnaldum maakte deze week indruk op zijn trainer door het lef dat hij toonde tijdens de survivaltocht in het Oostenrijkse Stubaital. Waar sommige spelers het parkoers op grote hoogte met angst en beven doorstonden, slingerde de 17-jarige Rotterdammer met speels gemak van de ene hindernis naar de andere.

"Met klimmen heb ik nooit zo veel moeite gehad," lacht de lenige Wijnaldum, die als kind droomde van een carrière als acrobaat. "Als de speeltuin dicht was en we schoten de bal over het hek, dan moesten we hem toch gaan halen. Ik klom ook vaak op daken als de bal daar lag."

Dat speelse hoort bij zijn leeftijd. Wijnaldum, die zijn exotische voornaam dankt aan de Braziliaanse international Jorginho, is het liefst zo veel mogelijk met een bal in de weer. Wat dat betreft had hij het vorig seizoen een moeizaam jaar. De veelzijdige middenvelder - met 16 jaar en 148 dagen de jongste Feyenoord-debutant ooit - mocht minder aan de bak dan hij had gewild.

"Vorig seizoen kwam ik nooit in een ritme, omdat ik nauwelijks in het tweede speelde. We hadden toen een smalle selectie. Het risico dat ik bij de beloftes geblesseerd zou raken was te groot. Het was daardoor een heel moeilijk seizoen voor mij. Als je jong bent, moet je zo veel mogelijk wedstrijden spelen."

Als het aan Verbeek ligt, krijgt Wijnaldum dit seizoen niet alleen de kans bij de beloftes en de A1, maar ook bij het eerste. De Rotterdammer is volgens de trainer in zijn ontwikkeling een stuk verder dan zijn generatiegenoten, die de eerste weken moeite blijken te hebben om aan te haken bij het hogere niveau.

"Wijnaldum is de jongste, maar zeker niet de minste," zegt Verbeek. "Dat geeft wel aan dat hij een heel groot talent is. Hij zal ongetwijfeld dit jaar heel wat speelminuten krijgen. Ik vind dat hij vreselijk goed kan voetballen. Wijnaldum kan op links, op rechts en centraal spelen. Ik denk dat hij zelfs controlerend kan spelen. Mensen vergeten wel eens dat hij nog steeds een A-junior is. We moeten ervoor zorgen dat hij tussen nu en twee jaar een vaste waarde wordt voor Feyenoord."

"Dit is mijn derde seizoen bij het eerste, dan is het logisch dat je verder bent dan de jongens die net uit de A-junioren komen," reageert de speler, die weet dat hij nog geduld zal moeten hebben. "Alles wat ik nu speel, is meegenomen. Ik ben nog jong en heb nog heel wat jaren te gaan. Volgend jaar wil ik er staan. Dan vind ik dat ik van mezelf mag verwachten dat ik voor een basisplaats kan gaan. Dit seizoen is dat niet reëel. Ik merk bijvoorbeeld dat ik eerder moe ben dan oudere spelers."

"Het is wel positief wat de trainer over me zegt. Verbeek praat veel met zijn spelers. Voor mij als jonge jongen is dat wel goed. Hij geeft je zekerheid. Bert van Marwijk is een ander type trainer. Hij sprak niet zo veel met me. In het begin had ik daar wel moeite mee."

Moeite heeft hij nu slechts met de verhoogde intensiteit van de trainingen. "Het is heel zwaar," zegt Wijnaldum, die meteen na het interview vermoeid zijn kamer opzoekt. "Ik heb al een aantal trainingskampen meegemaakt, maar nog nooit zo’n zware als deze. Krachttraining is nieuw voor me en we trainen ook meer, meestal twee keer op een dag. Maar daar profiteer ik straks wel van. Ik merk nu al dat ik op de training minder snel wordt weggezet."

Ook qua spelopvatting merkt Wijnaldum dat er bij Feyenoord een frisse wind waait. "De trainer wil vooruit voetballen en zegt dat ik niet bang moet zijn om fouten te maken. Dicht bij het doel ben je het gevaarlijkst, dus kun je beter diep dan breed spelen, vindt hij. Verbeek denkt in alles vooruit. Dat is voor mij wel prettig, want als middenvelder kom je vaak aan de bal."

Ik hoop dat deze jongen dit seizoen vaak mee gaat doen, gaat echt een topper worden!
erik
 erik - vrijdag 25 juli 2008 - 11:48   quote  deeplink  
vorig seizoen kon hij er niet echt inkomen maar je zag al wel dat hij met een beetje doorzetten een goede speler kan worden en hopelijk wordt hij onder Verbeeks leiding een topper.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Verbeek onder de indruk van Wijnaldum

0.0057110