BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Met deze selectie moet je blij zijn als je bij de eerste negen eindigt

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 11 augustus 2008 - 08:22
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Met deze selectie moet je blij zijn als je bij de eerste negen eindigt (Legioen Weblog)

Legioen Weblog
 Legioen Weblog - maandag 11 augustus 2008 - 10:11   quote  deeplink  
Met deze selectie moet je blij zijn als je bij de eerste negen eindigt

Geïmponeerd door de sfeer in het volgepakte Estadio Da Luz, waar de thuisploeg zich officieel presenteerde aan de eigen aanhang, liet Feyenoord zich vooral in de beginfase volledig verrassen.

,,De spelers van Benfica vlogen er meteen bovenop,’’ aldus Timmer, die vol aan de bak moest.

Timmer hield zijn ploeg in de eerste helft met een aantal prima reddingen op de been en werd zowel voor als na rust gered door de paal op schoten van Oscar Cardozo en José Antonio Reyes. ,,Je staat er niet voor niets,’’ relativeerde de Feyenoord-uitblinker zijn rol. ,,Voor een keeper was dit een aardige wedstrijd. Benfica kreeg veel kansen en dan is het natuurlijk wel lekker dat er niet vier goals invliegen.’’

Alleen op een knal van Cardozo bleef Timmer halverwege de tweede helft het antwoord schuldig. Na een passje van Aimar liet invaller Danny Buijs zich binnendoor verrassen door de sterke Paraguayaanse spits, die diagonaal raak schoot.

Een grote nederlaag bleef de Rotterdammers, die een afzwaaier van Michael Mols als enige kans konden noteren, bespaard. ,,Henk stond goed te keepen,’’ was trainer Gertjan Verbeek blij met zijn doelman. ,,Hij hield ons overeind. We werden in de eerste helft dusdanig overrompeld dat we de deur achterin wagenwijd opengooiden. Ik schrok me in die fase een hoedje. Er ging in de eerste 25 minuten zoveel fout, dat er ook niets meer aan te coachen viel.’’

Gezien de voorbereiding op het duel was de matige start van Feyenoord allerminst verrassend. Een dag voor het bliksembezoek aan Lissabon speelde de ploeg van Verbeek nog tegen hoofdklasser Excelsior Maassluis. ,,De meeste spelers lagen vrijdagavond om een uur of twaalf in bed en stapten de volgende dag om zeven uur weer in de auto,’’ aldus Timmer. ,,En dan moesten we op de luchthaven ook nog anderhalf uur wachten op onze spullen. Niet ideaal, maar wel een goede les. In de Europa Cup kun je dit soort dingen straks ook meemaken.’’

Ook op het veld kreeg Feyenoord een aantal wijze lessen. Timmer: ,,Benfica is geen Excelsior Maassluis. Tegen dit soort ploegen kun je niet freewheelen.’’

Dat ondervond met name Ron Vlaar, die voor het eerst sinds zijn knieblessure in de basis mocht starten. Omdat Kevin Hofland na zijn rentree in Maassluis niet fit genoeg bleek om een dag later al weer een wedstrijd te spelen, vormde Vlaar het verdedigingscentrum met André Bahia. Dat ging met horten en stoten.

,,Vlaar speelde in balbezit een ongelukkige wedstrijd,’’ aldus Verbeek. ,,Het meeste gevaar van Benfica ontstond op momenten dat wij de bal hadden. In de tweede helft hadden we het wel aardig voor elkaar. We creëerden echter te weinig. We hadden al moeite genoeg om defensief overeind te blijven.’’

Vlaar werd in de rust naar de kant gehaald. Dat had overigens niets met zijn spel te maken. Net als Tomasson en Mols werd hij uit voorzorg gewisseld. Tim de Cler speelde voor het eerst deze voorbereiding negentig minuten.

Verbeek moet hopen dat zijn ziekenboeg snel leegloopt. ,,Het is duidelijk dat we er nog niet zijn,’’ sprak de Feyenoord-trainer. ,,Benfica is de nummer vier van Portugal. Het gat met ons is te groot. We missen vijf, zes potentiële basisspelers. Met de selectie die we nu hebben, moet je blij zijn als je bij de eerste negen kunt eindigen. Zo reëel moet je zijn.’’

,,Het gemis van zoveel spelers kunnen wij niet opvangen,’’ zegt Timmer. ,,Resultaten in de voorbereiding zeggen me helemaal niets. Ik vind dat we hier niet zo zwaar aan moeten tillen. Benfica begint volgende week aan de competitie. Wij hebben nog een paar weken.’’

Bron: AD
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - maandag 11 augustus 2008 - 10:16   quote  deeplink  
Wat een gelul. vorig jaar zouden we nog kampioen worden met deze selectie. Is niets weg gegaan en alleen maar bij gekomen. Ben ook niet zeker van verdediging,maar vorig jaar zouden we het nog ver schoppen met deze selectie en nu moeten we blij zijn als we bij eerste negen zitten. Met bloed,zweet en tranen komen we een heel eind. (dat schort er alleen al een paar jaar aan) Verdediging mag van mij wel versterkt worden maar moeten toch een top drie kunnen bewerkstelligen.
mike69
 mike69 - maandag 11 augustus 2008 - 10:41   quote  deeplink  
ook verleden jaar hebben we slecht gepresteerd.
volgens mij ook mede dankzij de opstelling die van marwijk steeds neerzetten (bangerig)
maar ik denk ook (en ik hoop dat ik het fout heb)dit jaar dat we zonder goede verserkingen (want die hebben we niet)blij moeten zijn als we bij de eerste tien komen.

HELAAS !!!!
Thijs
 Thijs - maandag 11 augustus 2008 - 11:11   quote  deeplink  
wat een positieve instelling hebben jullie jongens! het was maar een oefen wedstrijd en dat zegt echt nog helemaal niks dus kom op jongens blijf onze club gewoon steunen
Dick
 Dick - maandag 11 augustus 2008 - 11:48   quote  deeplink  
Dick
Zit ik toch nog goed met mijn 7e plaats.
GjV Zitten wij toch op een lijn.
Eindelijk een trainer met het zelfde inzicht als deze 71 jarige.feyenoord aanhanger.
De rest heb geen verstand van voetbal maar lullen alleen maar uit hun nek.
sevillana
 sevillana - maandag 11 augustus 2008 - 12:39   quote  deeplink  
Weer eens een hoop gelul in de ruimte, zogezegd. Vorig seizoen werden er na de winterstop veel punten verloren door o.a. blessures, maar ook door een gebrek aan arbeid van een groot aantal spelers. Er zijn nu (een paar) versterkingen. Dus met de nodige arbeid (werken voor je poen!) moet het sowieso beter kunnen dan het vorig seizoen!
Sebbe
 Sebbe - maandag 11 augustus 2008 - 13:34   quote  deeplink  
Met de twee aankopen en als onze olypiërs weer terug zijn en iedereen is/blijft fit moeten we toch in staat zijn om bij de eerste drie te komen. Vorig jaar ging het fout bij bepaalde blessures, we hebben geen goede bank wat dat betreft. En qua oefencampagne, alleen Twente presteert naar behoren de rest van onze concurrenten presteren ook wisselvallig dus dat zegt niets.
derq
 derq - maandag 11 augustus 2008 - 15:52   quote  deeplink  
niemand blijft fit.
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - maandag 11 augustus 2008 - 17:10   quote  deeplink  
De instelling van Verbeek bevalt mij niet. Als je trainer bent van Feyenoord moet je altijd beginnen met voor het kampioenschap te gaan. Dat je dat later misschien bij moet stellen is een tweede. Begint nu al excuses te zoeken. Als verdediging word versterkt moeten we toch zeker voor die championsleagueplaats kunnen gaan. Aankoopbeleid is gewoon kut. Verdediging was vorig jaar al achilleshiel. Maar ja we gaan gewoon aanvallers en middenvelders kopen tot het geld op is en dan komen we er achter dat we nog verdedigers nodig hebben. Maar toch moeten we met het materiaal wat we hebben in ieder geval tot winterstop om de titel mee doen.Maar ja dan wel met BLOED,ZWEET EN TRANEN!!! Al zeker drie jaar niet meer gezien. In ieder geval niet van het hele team.
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 11 augustus 2008 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 - 17:10 schreef Richard Lagrouw het volgende:
De instelling van Verbeek bevalt mij niet. Als je trainer bent van Feyenoord moet je altijd beginnen met voor het kampioenschap te gaan. Dat je dat later misschien bij moet stellen is een tweede. Begint nu al excuses te zoeken. Als verdediging word versterkt moeten we toch zeker voor die championsleagueplaats kunnen gaan. Aankoopbeleid is gewoon kut. Verdediging was vorig jaar al achilleshiel. Maar ja we gaan gewoon aanvallers en middenvelders kopen tot het geld op is en dan komen we er achter dat we nog verdedigers nodig hebben. Maar toch moeten we met het materiaal wat we hebben in ieder geval tot winterstop om de titel mee doen.Maar ja dan wel met BLOED,ZWEET EN TRANEN!!! Al zeker drie jaar niet meer gezien. In ieder geval niet van het hele team.
Maar je moet ook reeel blijven , en Verbeek zegt dus dat hij ZONDER Makaay,Guzman,El Ahmadi,Slory en halffitte Hofland en Vlaar niet bij de top hoort : EN DAT IS ZO! met deze spelers erbij horen we natuurlijk wel gewoon bij de Top-4 , en dat bloed,zweet en tranen moeten we ook niet gaan overdrijven want dan moeten we allemaal Danny Buisjes op gaan stellen , nou dan wordt het wat zeg......
Verbeek probeert gewoon een signaal af te geven ri. FEYENOORD en mag ook best reeel blijven , want wij houden toch niet van een grote mond á la 020?? laat ons lekker underdog zijn dat is t mooiste om van daaruit omhoog te "sneaken" !!!!
feyenoord-fr12info
 feyenoord-fr12info - maandag 11 augustus 2008 - 18:44   quote  deeplink  
ik denk 5 of 4e plaats
Chucky
 Chucky - maandag 11 augustus 2008 - 19:05   quote  deeplink  
Ik denk dat we 2e of 3e worden. De Guzman gaat een goed seizoen draaien en Makaay gaat beter bediend worden. En met de fitheid die de spelers onder Verbeek zullen krijgen, hebben we een stapje voor op de rest. Maar ja, het is eerlijk gezegd ook een beetje feyenoord hoop ;)
joop.L
 joop.L - maandag 11 augustus 2008 - 20:11   quote  deeplink  
....Tegen Benfica gezien? Onze jongens hebben elkaar nog geen drie maal goed aangespeeld! Dit is toch te trainen zou ik zeggen!!!!!!!!
sjonny
 sjonny - maandag 11 augustus 2008 - 20:14   quote  deeplink  
sjonny
Natuurlijk hebben jullie allemaal gelijk vorig seizoen hebben we tot de kerst goed??gevoetbald daarna was het op door onverklaarbare reden, met de zelfde spelers als nu er zijn er zelfs bij, maar ik zou er toch nog graag een rechter verdediger bij hebben want buuis zie ik niet zo zitten
Danny.K
 Danny.K - maandag 11 augustus 2008 - 22:10   quote  deeplink  
Ik denk als van Marwijk aflopend seizoen meer de talenten had opgesteld was de 7e plek niet zo'n ramp geweest en hadden we nu onder Verbeek meer ervaring onder de talenten.
Toch heb ik veel vertrouwen bij Verbeek en wordt het meschien weer een bouwjaar maar dat was bij Louis van Gaal ook het eerste jaar bij Ajax met zijn jonge talenten.
JMar
 JMar - maandag 11 augustus 2008 - 22:59   quote  deeplink  
Er moeten 4 gelijkwaardige spitsen zijn. Makaay en Tomasson zijn al OK. Op het middenveld een physiek sterke stofzuiger en nog een sterke centrale verdediger. Lucius en/of Greene mogen gaan voor de rechtsback positie. Veldhuizen van Vitesse kopen en Timmer als ervaren 2e doelman. Hofs, Slory en Vincken en de reeds bekende andere namen (deRijck, Saidi, Tiendalli, ....) verkopen. Feyenoord moet physiek de strijd aankunnen. Kijk naar de laatste wedstrijd (Benfica) Ze worden zowat onder de voet gelopen.
Roel Wuite
 Roel Wuite - dinsdag 12 augustus 2008 - 11:05   quote  deeplink  
Het is een grote schande wat er nu gebeurt met ons geliefde Feyenoord. Ons team is in een vrije geval terecht gekomen en is een grijze muis in Europa. Ook wanneer de selectie volledig is, ontbreekt het aan kwaliteit en zal het seizoen weer dramatisch gaan verlopen. Het aankoopbeleid is absurd en de supporters zijn weer voor de gek gehouden, er zouden spelers bijkomen die Feyenoord zouden opkrikken , waar blijven ze, de sterke centrale verdediger en de kopsterke en scorende spits.
Nu ook nog de Uefa cup er bijkomt, zal het aantal blessures weer gaan oplopen en zal het resultaat in de competitie daardoor extra gaan tegenvallen, want er zijn ook steeds veel te veel blessure gevallen. Feyenoord kan niet weer kiezen voor een mager seizoen, moet durven te investeren zodat je een kans gaat maken op de championsleauque, dit voor extra geldinkomsten, met deze selectie bereik je niets en lig je ook snel uit de Uefa cup. Feyenoord is verdedigend enorm zwak, spelers als Bahia, Buys, Greene mogen daar nooit staan, weet je vantevoren dat je gaat verliezen. Het middenveld verdient ook nog enige aandacht, mist scorendvermogen en ook de voorhoede is te zwak bezet, er moet een lange kopsterke,scorende spits bij en ook qua snelheid in de voorhoede dient aandacht besteed te worden. Feyenoord heeft dan wel talent bij de jonge spelers, doch hebben nog te weinig kwalitiet om blessures en schorsingen optevangen.
De oefencampagne laat duidelijk zien dat er een kwaliteitstekort is in de selectie, door Benfica van de mat geveegd worden, zegt voldoende en ook wanneer Feyenoord oefent tegen een tegenstander dat net hoger ligt als het amateurvoetbal, komt men al in de problemen. De toekomst is zeer duister, de huidige dertig jarige spelers dienen binnen afzienbare tijd vervangen worden door toppers, waar moet hier het geld voor vandaan komen. Eerst een sterk team op het veld en dan maar denken aan een nieuw stadion. Hopelijk wordt er nog voor 1 september a.s. ingegrepen, anders is het leed niet te overzien en worden we tegen Heracles al overlopen en worden we in de derde wedstrijd in eigen kuip door 020 opgevreten. Voorkom dit s.v.p.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 09 november 2010 - 20:27   quote  deeplink  
Ik denk dat bij de eerste 9 toch nog steeds mogelijk is!!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 09 november 2010 - 20:32   quote  deeplink  
Gast....
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 09 november 2010 - 20:36   quote  deeplink  
Ik heb wel de aandacht!
sevillana
 sevillana - dinsdag 09 november 2010 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2010 - 20:27 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Ik denk dat bij de eerste 9 toch nog steeds mogelijk is!!
zekers
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 09 november 2010 - 22:38   quote  deeplink  
Welk jaar?
sevillana
 sevillana - dinsdag 09 november 2010 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2010 - 22:38 schreef FR-Henk het volgende:
Welk jaar?
vul maar in
klaas vaak
 klaas vaak - dinsdag 09 november 2010 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2010 - 22:37 schreef sevillana het volgende:

[..]

zekers
jupiler leage ?
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 09 november 2010 - 23:33   quote  deeplink  
Mafkut!
sevillana
 sevillana - dinsdag 09 november 2010 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2010 - 23:33 schreef hotjumper het volgende:
Mafkut!
waarom niet gewoon, . . . L U L !
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 10 november 2010 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2010 - 23:15 schreef klaas vaak het volgende:

[..]

jupiler leage ?
ijzersterk, ik héb het niet meer man. Ik leg dubbel!
Stylzz
 Stylzz - woensdag 10 november 2010 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2010 - 23:15 schreef klaas vaak het volgende:

[..]

jupiler leage ?
Ja of in de top 50 van de meeste schulden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Met deze selectie moet je blij zijn als je bij de eerste negen eindigt









0.0073969