BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Foto's ontwerpen nieuwe Feyenoord Stadion

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Legioen Weblog
 Legioen Weblog - dinsdag 02 september 2008 - 13:32   quote  deeplink  
Het gebied rondom het verouderde voetbalstadion De Kuip in Rotterdam-Zuid krijgt een grondige facelift. De gemeente kiest uit een een van de drie visies die het vanmiddag presenteert.

Model 1: Stadionpark, compacte knoop tussen park en rivier



Model 2: United, een bandstadontwikkeling op Zuid



Model 3: Maas, bruisende waterfrontontwikkeling aan de rivier



Meer info over de modellen vind je hier: http://www.nrcnext.nl/nieuws/sport/article1969435.ece/Feyenoordstadion_moge%20lijk_drijvend_%2Binfographic

Ik ga voor die eerste!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2008 door Legioen Weblog --
Ch€sz
 Ch€sz - dinsdag 02 september 2008 - 13:34   quote  deeplink  
klein beetje uitleg erbij zou niet misstaan, wtf hebbe ze op picca3 met de kuip gedaan¿¿¿ :S
Legioen Weblog
 Legioen Weblog - dinsdag 02 september 2008 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2008 - 13:34 schreef Ch€sz het volgende:
klein beetje uitleg erbij zou niet misstaan, wtf hebbe ze op picca3 met de kuip gedaan¿¿¿ :S
In de Kuip wonen
Ch€sz
 Ch€sz - dinsdag 02 september 2008 - 13:38   quote  deeplink  
waar kan je die uitleg vinden ?
Legioen Weblog
 Legioen Weblog - dinsdag 02 september 2008 - 13:45   quote  deeplink  
http://www.nrcnext.nl/nieuws/sport/article1969435.ece/Feyenoordstadion_moge%20lijk_drijvend_%2Binfographic
Ch€sz
 Ch€sz - dinsdag 02 september 2008 - 13:48   quote  deeplink  
top, gracias!
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 02 september 2008 - 13:52   quote  deeplink  
Ik zou ook zeggen de eerste, ziet er best indrukwekkend uit die pilaren of wat zijn het? Wateruitzicht in de haven lijkt me maar niets om mooie shots te maken voor op tv.
Ch€sz
 Ch€sz - dinsdag 02 september 2008 - 13:56   quote  deeplink  
ik vind eig een combinatie van 1 en 3 beter...
draakje
 draakje - dinsdag 02 september 2008 - 13:59   quote  deeplink  
Ik vind de eerste ook het mooiste.
Stefio
 Stefio - dinsdag 02 september 2008 - 14:20   quote  deeplink  
Doe mij dei eerste maar die is het mooist en de omgeving ook
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 02 september 2008 - 14:28   quote  deeplink  
Ik vind de eerste te veel op t Dirk Graaïinga stadion lijken. (maar dan met palen er langs ofzo)
Stadion 2 ademt 0% voetbal uit.
Stadion 3 geniet mijn voorkeur. al is de bereikbaarheid bij elk van de drie opties nogsteeds gewoon ruk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2008 door Stylzz --
craven
 craven - dinsdag 02 september 2008 - 14:35   quote  deeplink  
Doe mij de eerste maar, die andere lijken wel ufo's
feyenoord-fr12info
 feyenoord-fr12info - dinsdag 02 september 2008 - 14:35   quote  deeplink  
doe voor mij de normale kuip maar:)
sjonny
 sjonny - dinsdag 02 september 2008 - 14:40   quote  deeplink  
wat heb je aan een nieuwe kuip in de jupiter leaque

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2008 door sjonny --
BVe
 BVe - dinsdag 02 september 2008 - 14:50   quote  deeplink  
Wat me in het tweede plan erg aanspreekt is de nagenoeg volledige overkapping van de spoorlijnen. Ruimte kan daardoor dubbel worden benut, hetzij voor sportvelden hetzij voor bebouwing. Dat idee kan overigens ook nog in het eerste en derde plan worden verwerkt
PFR
 PFR - dinsdag 02 september 2008 - 15:02   quote  deeplink  
Vind ze alle 3 nog niet echt super, maar als ik zou moeten kiezen dan voor de 1ste

Sjonny oppleuren.. hou die onzin opmerkingen voor je
jjh
 jjh - dinsdag 02 september 2008 - 15:20   quote  deeplink  
http://www.nrcnext.nl/multimedia/archive/00172/Document__Stadionpa_172070a.pdf

Hier het hele document met uitgebreide uitleg. Alleen bij het maasmodel is er plaats voor trainingsvelden dus ik ga voor die optie. Verder wil ik nog ff vermelden dat de stadions hier natuurlijk niet de stadions zijn die daadwerkelijk gebouwd gaan worden. Het zijn enkel voorbeelden van stadions hoe ze in het gebied komen te liggen. Het stadion zal nog ontworpen worden. Als het goed is moet er in 2010 duidelijkheid over zijn hoe het stadion er echt uit komt te zien. Al met al moet ik zeggen dat ik nu wel heel enthousiast begin te raken.
BVe
 BVe - dinsdag 02 september 2008 - 15:34   quote  deeplink  
Thanks jjh. Net even de plannen gezien. Lijkt me zaak de trainingsaccomodatie van Feyenoord dichtbij het nieuwe stadion te houden dus optie 2 valt af. Heb zelf een voorkeur voor optie 3 ("dat schittert aan de Maas, jaja....") maar dan wel met overkapping (en bebouwing..) van de spoorlijnen langs de huidige Kuip en daar voorbij, net als in optie 2.

Let wel dat dit enkel planstudies zijn; combinaties van elementen uit de verschillende opties zijn dus nog mogelijk.

Gaat met name om de locatie en ontsluiting van het nieuwe stadion + omgeving. Over uiterlijk van het stadion wordt later beslist. Is dus zinloos om de opties enkel te beoordelen op het uiterlijk van het geschetste stadion.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2008 door BVe --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 02 september 2008 - 16:11   quote  deeplink  
vind optie 3 het mooist, kunnen ze vervelende bezoekende supporters meteen de maas in jagen.
alleen die party tent in de oude kuip kan natuurlijk niet.;-)

Ze zijn me echter net ff te veel met het nieuwe stadion bezig, begint er steeds meer op te lijken dat voetbal en fans maar bijzaak zijn voor de projectlijertjes...
jjh
 jjh - dinsdag 02 september 2008 - 16:25   quote  deeplink  
Sorry hotjumper maar gemeente is er druk mee bezig (Feyenoord volgt wanneer gemeente plannen duidelijk heeft). Voetbal is geen bijzaak maar er is momenteel geen geld en dat moet je gewoon accepteren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2008 door jjh --
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 02 september 2008 - 16:44   quote  deeplink  
Ik ga voor de eerste
Maar niet door het uiterlijk ofzo
Hij zit er het meest functioneel uit
Trainingsaccomodatie lekker dicht bij het stadion
Dat inspireerd
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 02 september 2008 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 september 2008 - 16:25 schreef jjh het volgende:
Sorry hotjumper maar gemeente is er druk mee bezig (Feyenoord volgt wanneer gemeente plannen duidelijk heeft). Voetbal is geen bijzaak maar er is momenteel geen geld en dat moet je gewoon accepteren.
Dat er geen geld is heb ik al lang geaccepteerd, soms leeft de hoop even op, maar dat vervliegt dan weer snel. Costateer slecht dat we bestuurlijk wel erg dicht tegen de vastgoed en project ontwikkel hoek aanschurken.
FR-Elmo
 FR-Elmo - dinsdag 31 januari 2012 - 22:33   quote  deeplink  
jammer dat de plaatjes weg zijn...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Foto's ontwerpen nieuwe Feyenoord Stadion









0.0052762