BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De jeugd heeft de toekomst

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Joszef
 Joszef - dinsdag 16 september 2008 - 02:17   quote  deeplink  
De terugkeer van Jong Feyenoord in de eredivisie blijft succesvol verlopen. Na uitoverwinningen op Jong Ajax en Jong AZ moest tijdens de eerste thuiswedstrijd van het seizoen ook Jong Willem II eraan geloven. De ploeg van Alex Pastoor overtuigde met gedreven spel en een 3-0 overwinning. Kermit Erasmus keerde terug van een blessure en drukte met twee doelpunten stevig zijn stempel. De derde treffer kwam op naam van Luis Pedro. Rob van Dijk speelde zijn eerste wedstrijd na zijn terugkeer bij Feyenoord en onderscheidde zich met enkele fraaie reddingen.

De aanvallende intenties van Jong Feyenoord waren vanaf het begin van de wedstrijd duidelijk zichtbaar. Het spel speelde zich de eerste helft voornamelijk af op de helft van Willem II, zonder dat de beloften uitgespeelde kansen af wisten te dwingen. Van Dijk voorkwam zelfs een vroege achterstand, toen Willem II-er Michael de Leeuw plotseling voor de doelman opdook. Van Dijk bleek niet te verrassen en keerde de inzet van de aanvaller.

De 1-0 kwam na ruim een half uur letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen. Feyenoord was nog niet gevaarlijk geweest, tot het moment dat Norichio Nieveld vanuit het centrum van de verdediging de bal achter de defensie van Willem II liet vallen. Erasmus was attent en tikte de bal vanuit de lucht over de uitkomende Tilburgse doelman. Hiermee was ook direct de ruststand bereikt.

Aan het begin van de tweede helft stond Erasmus ook aan de basis van de 2-0. De Zuid-Afrikaan pikte de bal op het middenveld op en dribbelde enkele tegenstanders voorbij, waarna de aanvaller Michal Janota aan de linkerkant het zestienmetergebied instuurde. De invaller behield het overzicht en gaf Luis Pedro bij de tweede paal een niet te missen kans.

Erasmus bleef een plaag voor de Tilburgse defensie. Bleek de Zuid-Afrikaan na een van zijn vele dribbels oog in oog met Willem II-doelman Bruno Appels niet koelbloedig genoeg, als eindstation van een snelle aanval was Erasmus halverwege de tweede helft wel succesvol. Aanvoerder Glenn Kobussen bracht de aanvaller met een steekbal in stelling en Erasmus haalde de trekker overtuigend over: 3-0.

Door de overwinning blijft de ploeg van trainer Alex Pastoor na drie wedstrijden zonder puntenverlies in de eredivisie voor beloften. Volgende week maandag speelt Jong Feyenoord wederom een thuiswedstrijd. Op het vaste aanvangstijdstip van half zeven is op Varkenoord Jong FC Groningen de tegenstander.
Johnny_Sonic
 Johnny_Sonic - dinsdag 16 september 2008 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 september 2008 - 20:18 schreef Johnny_Sonic het volgende:
We kunnen blijven roepen dat we diep in de shit zitten. Maar volgens mij heeft Feyenoord een mooie toekomst! We hebben 22 redelijk tot zeer talentvolle spelers van 25 jaar en jonger onder contract. Even een opsomming aan de hand van een fictieve opstelling (met daarachter tussen haakjes de mogelijke alternatieven):

Doel:
Erwin Mulder; 19 (Of: Sherif Ekramy; 25 / Darley; 19)

Verdediging:
Ron Vlaar; 23 (Of: Kevin Wattamaleo; 19)
Andre Bahia; 25 (Of: Ron Vlaar; 23 / Norichio Nieveld; 19)
Dwight Tiendalli; 23 (Of Ron Vlaar; 23)

Middenveld:
Karim El Ahmadi; 23 (Of Georginio Wijnaldum; 18 / Manteiga; 18)
Georginio Wijnaldum; 18 (Of Manteiga; 18 / Michal Janota; 18)
Leroy Fer; 18 (Of Georginio Wijnaldum; 18 / Karim El Ahmadi; 23)
Jonathan de Guzman; 21 (Of Luigi Bruins; 21 / Nicky Hofs; 25 / Michal Janota; 18)

Aanval:
Luigi Bruins; 21 (Of Michal Janota; 18 / Jerson Ribeiro; 20)
Diego Biseswar; 20 (Of Michal Janota; 18 / Kermit Erasmus; 18 / Luis Pedro; 18)
Andwele Slory; 25 (Of Luigi Bruins; 21 / Mitchell Schet; 20)

Over kwaliteit valt altijd wel te twisten, natuurlijk! Van sommige jongens vraag ik me zelf ook wel af of ze zelfs wel ere-divisie niveau hebben (bijv. Ribeiro). Daarnaast denk ik dat sommige van de bovenstaande kerels meer kansen moeten krijgen (bijv. Ekramy, Tiendalli) Maar bovenstaande in ogenschouw nemend staan we er helemaal niet slecht voor. Een mooie basis voor een kwalitatief aardig en herkenbare A-selectie (veel eigen jeugd en Nederlandse jongens) hebben we wel. Nog een paar ervaren en/of topspelers erbij en we kunnen volgens mijn bescheiden mening wel een tijdje verder. Als we van de 20 hierboven een stuk of 7 in de basis krijgen en een stuk of wat 'er tegen aan' dan doen we het echt heel goed.
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - dinsdag 16 september 2008 - 18:58   quote  deeplink  
Is zeker waar. Iedereen zit maar over die oude spelers inclusief ik toen ze van Dijk haalde, maar zeker driekwart is nog onder de 25 en zelfs misschien onder de 23. Is goed kunnen die straks het leiden van het team over nemen van de ouwertjes of voor een aardig bedrag verkocht worden.
12
 12 - donderdag 10 mei 2012 - 12:24   quote  deeplink  
Mooi om deze situatie met het heden te vergelijken. Wat is er eigenlijk van Erasmus terecht gekomen?
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - donderdag 10 mei 2012 - 12:27   quote  deeplink  
Die is toch terug gegaan naar supersport?
12
 12 - donderdag 10 mei 2012 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 12:27 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Die is toch terug gegaan naar supersport?
Geen flauw idee?
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - donderdag 10 mei 2012 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 12:30 schreef 12 het volgende:

[..]

Geen flauw idee?
Ik geloof dat hij was teruggegaan naar zen oude club Supersport United.
12
 12 - donderdag 10 mei 2012 - 12:34   quote  deeplink  
Nog steeds geen flauw idee?
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - donderdag 10 mei 2012 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 12:34 schreef 12 het volgende:
Nog steeds geen flauw idee?
Zoeken dan haha.
12
 12 - donderdag 10 mei 2012 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 12:35 schreef Beempjerotterdam het volgende:

[..]

Zoeken dan haha.
Maar hij is zo klein?
tomson
 tomson - donderdag 10 mei 2012 - 12:42   quote  deeplink  
Kermit Erasmus (Port Elizabeth, 8 juli 1990) is een Zuid-Afrikaans betaald voetballer die bij voorkeur in de aanval speelt. Hij keerde in juli 2010 transfervrij terug naar Supersport United FC, vanwaar Feyenoord hem in 2008 aantrok.[1]
NickyTee
 NickyTee - donderdag 10 mei 2012 - 12:42   quote  deeplink  
http://www.supersportunited.co.za/results.aspx

3x gescoord afgelopen seizoen!!
12
 12 - donderdag 10 mei 2012 - 12:45   quote  deeplink  
Thnx heb hem inmiddels gespot ;-)
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 10 mei 2012 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 12:42 schreef NickyTee het volgende:
http://www.supersportunited.co.za/results.aspx

3x gescoord afgelopen seizoen!!
Echte doelpuntenmachine zeg!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 10 mei 2012 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 12:47 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

Echte doelpuntenmachine zeg!
Halen we ook d:-)
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 10 mei 2012 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 15:24 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Halen we ook d:-)
tuurlijk, daar heb ik twee knaak vijftig en een stuiterbal voor over.
bode
 bode - donderdag 10 mei 2012 - 15:37   quote  deeplink  
als je er maar goed mee om gaat, ik heb veel goede jeugd zien verdwijnen
in de loop der jaren
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 10 mei 2012 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 15:25 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

tuurlijk, daar heb ik twee knaak vijftig en een stuiterbal voor over.
Ghehe..
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 10 mei 2012 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 15:37 schreef bode het volgende:
als je er maar goed mee om gaat, ik heb veel goede jeugd zien verdwijnen
in de loop der jaren
ik ook. Vooral mijn eigen jeugd.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 10 mei 2012 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 15:43 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

ik ook. Vooral mijn eigen jeugd.
Tja 3 maanden zomaar foetsie d:-))
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 10 mei 2012 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 15:44 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Tja 3 maanden zomaar foetsie d:-))
lul.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 10 mei 2012 - 15:48   quote  deeplink  
aap21.gif
bode
 bode - donderdag 10 mei 2012 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 15:43 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

ik ook. Vooral mijn eigen jeugd.
het gaat over voetballers hoor
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 10 mei 2012 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 15:53 schreef bode het volgende:

[..]

het gaat over voetballers hoor
En waaruit kun jij opmaken dat ik dat niet ben of ben geweest?
Suijltje
 Suijltje - donderdag 10 mei 2012 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 15:43 schreef rich Arnhem het volgende:

[..]

ik ook. Vooral mijn eigen jeugd.
Breek me de bek niet open rich........(zie mijn topic!)
En dan nóg zo goed terecht komen he;)
Maar goed, de jeugd heeft de toekomst, MITS goede begeleiding..........dát wel natuurlijk!
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 10 mei 2012 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 16:43 schreef Suijltje het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open rich........(zie mijn topic!)
En dan nóg zo goed terecht komen he;)
Maar goed, de jeugd heeft de toekomst, MITS goede begeleiding..........dát wel natuurlijk!
Het is wel keiharde realiteit. Je krijgt het allemaal op je bord en je moet zelf maar kijken hoe je er mee omgaat. Doe je het goed hoor je niets doe je het fout heeft iedereen een mening.

De jeugd heeft de toekomst maar het is zonde dat daar eerst een hele generatie de dupe van is geweest.
Bosifyable
 Bosifyable - donderdag 10 mei 2012 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Vandaag verschenen er berichten in de media dat Feyenoord het 18-jarige Spaanse supertalent Denis Suarez van Manchester City wil huren. Omdat de kans bestaat dat Otman Bakkal niet bij Feyenoord blijft en Lex Immers niet met zekerheid van ADO Den Haag gekocht kan worden, moet Feyenoord op een andere manier op zoek naar een nummer 10.

Ik opende mijn browser en googlede op zijn naam: Denis Suarez Manchester City. Een van de eerste hits die ik kreeg was een forumpost van een Manchester City-fanforum. Het topic ging over het aantrekken van Suarez en wat voor een waarde hij voor het eerste team zou kunnen hebben. De heren (ik neem voor het gemak maar even aan dat het heren waren) brabbelde erop los. Weer een supertalent voor een miljoen binnengehaald. We hebben wel een bizar goed tweede team, zei een van de mannen. Die uitspraak zette mij aan het denken.

Suarez heeft nog geen Premier League-wedstrijd gespeeld in het eerste team van Manchester City. Een invalbeurt tijdens een oefenwedstrijd tegen LA Galaxy in de voorbereiding op het seizoen 2011/2012, dat is alles. Deze jongen, die door velen wordt gezien als een van de grootste Spaanse beloftes van het moment, heeft nog nooit de bevestiging in het veld kunnen geven dat het inderdaad zo is. En dat alleen maar omdat zijn kansen zijn ontnomen door de clubleiding van Manchester City.

Overal in Europa kopen topclubs supertalenten op om ze vervolgens weer te verhuren en later door te verkopen aan een club die vaak een stapje terug is qua niveau. Het is een van de meest verderfelijke verschijnsels in het moderne voetbal.

Neem een Ryo Miyaichi. Naar Europa gehaald door Arsenal. Niet aan spelen toekomen. Bij Feyenoord uiteindeijk laten zien waarom je naar Europa gehaald bent, om vervolgens terug te gaan naar Arsenal én weer verhuurd te worden. Ik vrees dat dit ook het sombere vooruitzicht is voor John Guidetti. Met het lot van Servisch-supertalent Meleg en zijn wurgcontract is het overigens nog slechter gesteld. Die gaat hier nooit meer van afkomen.

Het is een onomkeerbaar fenomeen, daar twijfel ik niet aan. Voetbal is big business tegenwoordig, dat weet elke voetballiefhebber. Mijn ergernis zit hem echter in het ontnemen van het plezier in voetbal. Voetbal was ooit bedoeld als amusement, niet als bedrijfstak waar miljoenen in te verdienen zijn. Al die louche zaakwaarnemers, technisch directeuren met dubbele agendas en clubs met jeugdcomplexen die zo groot zijn als concentratiekampen. Verdwijn.

Laten we alsjeblieft teruggaan naar de essentie van het voetbal.  Een willekeurig stoeltje in een willekeurig stadion in een willekeurige competitie waar een man zit die maar een ding wil; een leuke pot voetbal en 22 spelers op het veld die genieten van het feit dat ze daar staan. 
Goed stuk.
Sebbe
 Sebbe - donderdag 10 mei 2012 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 16:43 schreef Suijltje het volgende:

[..]

Maar goed, de jeugd heeft de toekomst, MITS goede begeleiding..........dát wel natuurlijk!
Als je de jeugd goed wilt begeleiden moeten ze eerst eens makelaars afschaffen. Misschien moeten de clubs eens nadenken over een systeem waarbij spelertjes en ouders worden beschermt tegen deze geldwolven. De wereld spreekt vol afschuw over mensenhandel terwijl dat in de voetballerij de gewoonste zaak is.
rich Arnhem
 rich Arnhem - donderdag 10 mei 2012 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 mei 2012 - 19:29 schreef Sebbe het volgende:

[..]

Als je de jeugd goed wilt begeleiden moeten ze eerst eens makelaars afschaffen. Misschien moeten de clubs eens nadenken over een systeem waarbij spelertjes en ouders worden beschermt tegen deze geldwolven. De wereld spreekt vol afschuw over mensenhandel terwijl dat in de voetballerij de gewoonste zaak is.
Je zou een soort mediator tussen de ouders en de zaakwaarnemers moeten plaatsen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De jeugd heeft de toekomst









0.0061130