|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Fernando Ricksen wil naar Feyenoord (Legioen Weblog)
|
|
|
Legioen Weblog
|
|
|
Fernando Ricksen wil naar Feyenoord
Naast coach Dick Advocaat weet ook Zenit-verdediger Fernando Ricksen niet of zijn toekomst nog wel in Rusland ligt. Een toekomst bij Feyenoord ziet de verdediger echter wel zitten.
Het contract van de 32-jarige verdediger loopt nog een jaar door bij Zenit Sint Petersburg.
"Ik heb het qua leven uitstekend naar mijn zin, maar ik wil ook spelen. Daar komt het de laatste niet van," zo meldde Ricksen tegenover Sportweek.
In november komt mijn zaakwaarnemer Rob Jansen op bezoek. Dan gaan we bekijken wat de club met me wil," zo vervolgde de verdediger.
Ricksen denkt dat Feyenoord een geschikte club voor hem zal zijn. "Daar lopen al genoeg oudere spelers rond, maar misschien kan ik iets toevoegen op het gebied van bevlogenheid en karakter. Ik denk wel dat Feyenoord bij me past."
Bron: Goal.com
Feyenoord staat ook bij voetballers al bekend als club om af te bouwen... |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
nee bedankt, nooit wat gevonden |
|
|
|
|
Richard Lagrouw
|
|
|
twijfel!!! Lang niet zien spelen ,maar is wel een rechtsback |
|
|
|
|
Nop
|
|
|
1993/94 Fortuna Sittard wed;2 doelp:0 1994/95 Fortuna Sittard 30 2 1995/96 Fortuna Sittard 28 1 1996/97 Fortuna Sittard 34 4 1997/98 AZ 32 1 1998/99 AZ 31 0 1999/00 AZ 29 9 2000/01 Glasgow Rangers 27 1 2001/02 Glasgow Rangers 31 4 2002/03 Glasgow Rangers 35 3 2003/04 Glasgow Rangers 30 1 2004/05 Glasgow Rangers 38 4 2005/06 Glasgow Rangers 22 0 2006 FC Zenit Sint-Petersburg 14 2 2007 FC Zenit Sint-Petersburg 14 0 2008 FC Zenit Sint-Petersburg Nederlands Elftal 12-0 Totaal Eredivisie 122-14 Totaal Eerste Divisie 64-3 Totaal Schotland 183-13
Fernando Ricksen (Heerlen, 20 juli 1976) is een Nederlands voetballer. Hij is een verdediger/middenvelder die speelt voor de Russische club FC Zenit Sint-Petersburg. Ricksen is inzetbaar als rechtsback, maar speelt vaker rechts op het middenveld. De oud-international speelde 12 interlands voor Oranje. In eigen land speelde hij voor Fortuna Sittard en AZ.
Tijdens een vliegreis naar Zuid-Afrika misdroeg hij zich dusdanig dat hij door de trainer van de Glasgow Rangers uit de selectie werd gezet. Na enige tijd in de Sporting Chance Clinic te hebben gezeten, voegde Ricksen zich op maandag 31 juli 2006 weer toe bij de Rangers. Op 9 augustus 2006 werd bekend dat de club hem verhuurt aan het Russische Zenit St. Petersburg, waar Ricksen herenigd wordt met zijn vroegere coach bij de Rangers, Dick Advocaat.
Fernando Ricksen (Heerlen, 20 juli 1976) is een Nederlands voetballer. Hij is een verdediger/middenvelder die speelt voor de Russische club FC Zenit Sint-Petersburg. Ricksen is inzetbaar als rechtsback, maar speelt vaker rechts op het middenveld. De oud-international speelde 12 interlands voor Oranje. In eigen land speelde hij voor Fortuna Sittard en AZ.
Tijdens een vliegreis naar Zuid-Afrika misdroeg hij zich dusdanig dat hij door de trainer van de Glasgow Rangers uit de selectie werd gezet. Na enige tijd in de Sporting Chance Clinic te hebben gezeten, voegde Ricksen zich op maandag 31 juli 2006 weer toe bij de Rangers. Op 9 augustus 2006 werd bekend dat de club hem verhuurt aan het Russische Zenit St. Petersburg, waar Ricksen herenigd wordt met zijn vroegere coach bij de Rangers, Dick Advocaat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 oktober 2008 door Nop -- |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
laat maar zitten dus, weer geen echte back. laat hem maar lekker in de neva zakken. |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Hey NOP, een link naar wikipedia was vodoende hoor... maar bedankt voor de info. ;-)
en hotjumper, als hij het goed kan dan maakt het toch niet uit of hij een "echte" back is? Die joden hadden vroeger een aanvaller omgeschoold tot verdediger: Reiziger. Die is later als back bij Barcelona toch ver gekomen...
Ik zie alleen dat hij de laatste 2 jaar maar 14 wedstrijden heeft gespeeld per jaar. Waarom is dat? Lijkt me erg weinig... |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
omdat ie in een afkick kliniek zat ;-) zie als back liever een type als Heus/van Gobbel bal afpakken en inleveren. Met Greene zien we wekelijks wat backs "met opbouwende kwaliteiten" aanrichten. |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
had zeker een sexverslaving... Tja daar heb je gelijk in. Een robuuste verdediger waar iedereen bang van is. Dat is het beste. Kunnen we De Wolf niet terug halen, samen met Heus? Fraser er bij en we kunnen weer het heerlijke geluid horen van brekende botten en afscheurende pezen. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Zelfs Gyan of Östlund zag ik liever dan lucius of greene |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Ostlund heb ik altijd graag gezien. Ik vond het jammer dat hij weg was. Hij maakte wel fouten, maar hij was wel groot sterk en lelijk. Zo zie ik ze het graagst (mooi woord...). Ik heb hem ook vaker zonder scheenbeschermers in het veld zien staan en dan net zo hard inkomen als anders. Die gozer was ook nooit geblesseerd volgens mij. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
precies en dan had ie zn haar nog wel afgeknipt... Moet je hem nu bij southampton zien rond lopen hahahahaha |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 oktober 2008 - 12:08 schreef hotjumper het volgende:precies en dan had ie zn haar nog wel afgeknipt... Moet je hem nu bij southampton zien rond lopen hahahahaha Volgens mij zit hij nu in Denemarken... Kon het bij Southhampton dus ook niet waar maken... |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
ok ben nou ook weer niet zo'n groot fan van hem dat ik zijn carriere nu nog volg hahahaha |
|
|
|
|
cj
|
|
|
hij is hetzelfde kaliber als Hofland enz heb je niks aan hij is al jaren niet constant |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Hofland lijkt nu toch de stijgende lijn te pakken te hebben. |
|
|
|
|
cj
|
|
|
1 wedstrijd goed spelen vind ik geen stijgende lijn Bij Wolfsburg heeft hij geen volle seizoenen goed gespeeld en bij Feyenoord ook niet Hij is nuttig vanwege zijn ervaring en gebrek aan andere verdedigers Maar ik zie hem wekelijks fouten maken Hij ziet er wel jaap stam achtig uit maar zo'n stevige verdediger is hij niet Heel breekbaar en niet stevig in al zijn duels |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
Onzin , Hofland heeft vorig jaar slechte periode gehad , bleek dat zijn zoontje een tumor had , vanaf het moment dat bleek dat die tumor niet kwaadaardig was speelde hij een stuk beter tot zelfs goed! Ja tegen Groningen was niet zo slim , maar verder is hij echt niet van kaliber Ricksen, Nee die crimineel uit Barcelona die Ajax gekocht heeft en € 2,5 milj per jaar verdiend dat is een topper, haha Hofland is wat blessure gevoelig (wie niet tegenwoordig??) maar gewoon goede speler! |
|
|
|
|
jantje 1974
|
|
|
even terug naar Ricksen: is geen optie , matige vbler en met zijn 32 te oud , je kan wel oudere spelers halen maar dat moeten dan wel toppers zijn en niet 2e rangs , maar ik heb geen angst weet zeker dat Feyenoord hem niet hoeft. |
|
|
|
|
cj
|
|
|
quote: Hopelijk heeft Feyenoord volgens jaar meer geld Bijvb Kruiswijk vind ik goed voor Feyenoord |
|
|
|
|
derq
|
|
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: ach ik hoop dat ze Vlaar nog kunnen lijmen, Dan kan die de fakkel overnemen. |
|
|
|
|
cj
|
|
|
quote: Hopelijk komt het goed met Vlaar Maar het is wel dood zonde en zonde voor zijn Carriere tot nu toe. Maargoed dit keer moet hij er nog sterker uit komen Om het nog positief te houden Maar een stand in volgend jaar voor Vlaar is nodig En een vervanger voor Hofland.En als het kan nog een jongere diepe spits erbij. Maarjah geld he.. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Feyenoord moet gewoon creatiever worden, de slag om het grote geld win je in nederland niet. Clubs als Heerenveen, Groningen en NEC, hakken al langer met dit bijltje en je ziet, door de belachelijke prijskaartjes die zelfs aan modale voetballers hangen, doen die het nu leuk. |
|
|
|
|
fey21
|
|
|
Hoe zit het eigenlijk met Erasmus? is hij geblesseerd of zit hij nog niet bij het 1e? |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
speelde mee bij beloftes, maar is geblesseerd aan zn arm nu |
|
|
|