|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Been baas in de Kuip en binnenkort trainer in de Kuip? (Legioen Weblog)
|
|
|
Legioen Weblog
|
|
|
Been baas in de Kuip en binnenkort trainer in de Kuip?
Wie als tegenstander van Feyenoord drie punten meeneemt uit de Kuip, viert zijn feestje bij voorkeur op gepaste afstand. Tenzij je Mario Been heet.
De trainer van NEC reed zondag na de 0-2 zege van zijn ploeg met de bus naar Nijmegen om ‘als een speer’ terug te keren naar zijn geboortestad. In het Rotterdamse restaurant, waar zijn stoel was versierd, werd het met zijn vrienden nog een bijzonder gezellige avond.
Been is waarschijnlijk de enige eredivisietrainer die zich zoiets kan permitteren zonder vervelende opmerkingen van gefrustreerde Feyenoord-fans naar zijn hoofd geslingerd te krijgen. Tijdens de wedstrijd gebeurde dat evenmin. ,,Supporters hebben natuurlijk liever niet dat ik van Feyenoord win, maar ze gunnen het me wel,’’ zegt hij. ,,Dat komt denk ik omdat ik me altijd als Feyenoorder gedraag. Ik zal de club nooit afvallen.’’
Van afstand wil hij zich niet te veel bemoeien met wat er in de Kuip gebeurt. ,,Gertjan (Verbeek, red.) heeft tijd nodig. Feyenoord heeft op dit moment veel geblesseerde spelers. Daar kun je niet omheen.’’
Ook Been had zondag echter meer verwacht van zijn oude club. ,,Voorin en op het middenveld lopen een paar geweldige spelers. Wijnaldum en Fer zijn jongens met potentie. Zij ontwikkelen zich goed. Luigi Bruins blijft een klein beetje hangen. Misschien is dat ook omdat hij op een positie speelt die niet echt zijn positie is. En Feyenoord heeft toch spelers als Makaay, De Cler, Van Bronckhorst en Timmer aan boord. Dat zijn jongen die leiding moeten geven. Op de een of andere manier gebeurt dat niet. Ik weet ook niet waarom.’’
Verbeek wil dat Feyenoord dit seizoen baas in eigen huis wordt, maar NEC beet brutaal van zich af nadat het een moeilijke fase voor rust had overleefd. ,,Als je Dinamo Boekarest uitschakelt, kun je het ook Feyenoord heel moeilijk maken,’’ had Been zijn ploeg voorgehouden. ,,Want ik weet dat we voetbaltechnisch niet onderdoen voor dit soort ploegen.’’ Pijnlijk was ook de constatering van Been dat ‘het vertrouwen bij ons groter is dan bij Feyenoord op dit moment.’
Waar de Rotterdammers hun succes in de UEFA Cup geen vervolg konden geven, slaagde NEC wel in die opzet. Meer nog van de winst in de Kuip had Been genoten van de prestatie in Boekarest. Ook al omdat zijn club daardoor weer minimaal vier duels op Europees niveau mag spelen. Een unicum voor NEC.
,,Stel je eens voor dat Ronaldinho naar De Goffert komt,’’ hoopt Been vandaag op de zwaarst denkbare loting. ,,Die man zie je in Nijmegen normaal gesproken alleen op plaatjes en dan loopt hij straks misschien in het stadion. Dat zou toch geweldig zijn? Wat mij betreft loten we de sterkst mogelijke ploegen.’’
Niet alleen voor zijn ploeg is het UEFA Cup-avontuur een geweldige ervaring. Ook voor Been zelf. ,,In Boekarest stonden we het laatste kwartier onder druk en moet je met je wissels keuzes maken. Maak je de verkeerde wissel en je verliest, dan word je doodziek. Er hangt zoveel vanaf. Als trainer ontwikkel je je op die momenten.’’
Ooit keert hij terug in de Kuip. ,,Dat zal ongetwijfeld een keer gebeuren. Maar aan carrièreplanning doe ik niet. Vorig jaar ben ik na de slechte eerste helft van het seizoen bijna ontslagen. Ik begrijp dat mensen me altijd naar Feyenoord vragen. Maar ik ben gewoon coach bij NEC en heb nog een contract voor een jaar. Ik ben met mijn eigen ding bezig en dat gaat prima.’'
Bron: AD Sportwereld |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Been is een goeie gast, een echte Feyenoorder en een vakman. Ik hoop hem ook ooit nog eens als trainer van Feyenoord te zien, maar dat moet nog even een tijdje duren. Laat eerst Verbeek maar eens rustig afmaken wat hij gestart is. Ik heb er nog altijd alle vertrouwen in. |
|
|
|
|
craven
|
|
|
Mee eens, geef verbeek de ruimte. Hopelijk gaat het beter als iedereen weer fit is... |
|
|
|
|
Phyxsius
|
|
|
Hij mag over een jaar of 5 Verbeek wel opvolgen Verbeek heeft zijn tijd nog even nodig Tot iedereen fit is en goed getraind heeft Hopelijk lukt hem dat tijdens deze interland week Als er deze week een paar basis spelers terug komen kunnen ze hopelijk spelen over 2 weken en die wedstrijd moet echt gewonnen worden |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
alleen Tommasson zal wel weer in tweeën liggen als ie terug komt. |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Tja ik snap werkelijk waar niet dat hij een interland gaat spelen als hij neit eens fit is voor Feyenoord.... Onbegrijpelijk en als hij zwaarder geblesseerd terug komt dan hij nu is dan schop ik hem eigenhandig nog verder de kreukels in!! |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op woensdag 08 oktober 2008 - 12:04 schreef Pietje1 het volgende:Tja ik snap werkelijk waar niet dat hij een interland gaat spelen als hij neit eens fit is voor Feyenoord.... Onbegrijpelijk en als hij zwaarder geblesseerd terug komt dan hij nu is dan schop ik hem eigenhandig nog verder de kreukels in!! hahahahahahahahahaha |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
pietje ik geef je gelijk er is elke keer weer wat met tomasson en dat is na elk duel wel zo. Maar jongens ik zie Mario graag komen naar de kuip maar dan niet als trainer maar als technies directeur zodat bosz op kan rotten |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Thijs, dat snap ik niet. Waarom denk je dat Been een beter Technisch beleid kan neerzetten dan Bosz? Er blijft geen geld te besteden, ik denk dat Been geen kennis van zaken heeft. Je kan zeggen van bosz wat je wilt, maar die man is wel intelligent en wat heeft HIJ nou echt verkeerd gedaan? En alleen zaken noemen die binnen zijn macht liggen. dus niet beginnen over geruchten van spelers die niet gekomen zijn... maar echt wat hij gedaan heeft waardoor Feyenoord nu slechter af is dan voordat hij kwam op Technisch gebied. |
|
|
|
|
Thijs
|
|
|
ja we hebben inderdaad geen geld maar als je verhalen hoort dat we 60miljoen willen lenen of met zoon pot, dan vraag ik me af waarom? en ja wat betreft been hij is een echte feyenoorder en die zie ik graag als techinies directeur maar ook als trainer natuurlijk |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Je hebt nog geen antworod gegeven op mijn vraag... Maar als reactie: Die 60 miljoen moet van investeerders komen. Wat denk je dat andere clubs doen? Zelf geld drukken? Elke club leeft vna investeerders, sterker nog veel bedrijven leven op geleend geld als je het zo wilt noemen (vreemd vermogen). Maarre ook dat is niet zijn beslissing hoor. Jacobs en Gudde verzinnen dat en voeren uit. Bosz helpt ze daarbij omdat hij een beleggings expert is. Ik vindt het een goede zaak als we 60 miljoen binnen krijgen onder de voorwaarden die gesteld zijn. Het kost Feyenoord dan maar 3,5% per jaar!! Bij een willekeurige bank krijgen ze minimaal het dubbele. Mario Been is een goede trainer denk ik, maar het is natuurlijk onzin om hem Technisch Directeur te maken. |
|
|
|
|
Guy (ki)
|
|
|
quote:Op woensdag 08 oktober 2008 - 12:04 schreef Pietje1 het volgende:Tja ik snap werkelijk waar niet dat hij een interland gaat spelen als hij neit eens fit is voor Feyenoord.... Onbegrijpelijk en als hij zwaarder geblesseerd terug komt dan hij nu is dan schop ik hem eigenhandig nog verder de kreukels in!! jaja en als je zelf in de kreukels ligt? Ik heb namelijk men been gebroken gehad en ben ng aan het revalideren en het is echt geen pretje hoor! dus spot daar niet mee en doe ff normaal heb respect voor de spelers |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
quote:Op woensdag 08 oktober 2008 - 14:52 schreef Guy (ki) het volgende:[..] jaja en als je zelf in de kreukels ligt? Ik heb namelijk men been gebroken gehad en ben ng aan het revalideren en het is echt geen pretje hoor! dus spot daar niet mee en doe ff normaal heb respect voor de spelers Zeik niet man. Koos humorloos. |
|
|
|
|
derq
|
|
|
wtf het gaat even niet en iedereen begint gelijk over been? ik vind verbeek een betere trainer dan been. |
|
|
|
|
cj
|
|
|
quote:Op woensdag 08 oktober 2008 - 15:15 schreef derq het volgende:wtf het gaat even niet en iedereen begint gelijk over been? ik vind verbeek een betere trainer dan been. idd maar dat is voetbal he Als Verbeek meer had gewonnen en tegen Ajax had gewonnen Dan zeiden ze nu dat ze een standbeeld eisen voor Verbeek |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
derq en cj... vlgens mij is er maar 1 hier die dat roept. Thijs. Verder niemand, dus waar haal j eht vandaan dat "iedereen" Been wilt? |
|
|
|
|
cj
|
|
|
quote:Op woensdag 08 oktober 2008 - 16:38 schreef Pietje1 het volgende:derq en cj... vlgens mij is er maar 1 hier die dat roept. Thijs. Verder niemand, dus waar haal j eht vandaan dat "iedereen" Been wilt? ik noem geen namen en zeg niet mensen op het forum specefiek maar zo veranderen nou eenmaal de meningen met voetbal heel snel dus Dat lees je in media topics forums enzz DUS DAAR HAAL IK HET VANDAAN |
|
|
|
|
thewin
|
|
|
ja hij zal wel naar feyenoord gaan maar wanneer |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Had wel liever Been gezien als trainer. Denk dat ie beter bij Feyenoord past, alleen denk ik wel dat het huidige technische bestuur dan weg moet want het zou mooi zijn als Fräser dan terugkeert als assistent. |
|
|
|
|
Marciano
|
|
|
binnenkort? wat is binnenkort is dat snel of als van Beek weg is?? |
|
|
|