BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Makaay al 630 minuten zonder goal

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 08 oktober 2008 - 10:53
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Makaay al 630 minuten zonder goal (Legioen Weblog)

Legioen Weblog
 Legioen Weblog - woensdag 08 oktober 2008 - 10:57   quote  deeplink  
Makaay al 630 minuten zonder goal

Feyenoorder Roy Makaay wacht in de Eredivisie al zeven wedstrijden op een doelpunt. Sinds zijn treffer op slag van rust in de uitwedstrijd tegen De Graafschap (1-3) kwam de naam van de spits niet meer op het scoreformulier voor.

Makaay scoorde tussendoor weliswaar in de bekerwedstrijden tegen FC Zwolle (2-0, éénmaal) en TOP Oss (3-0, één keer), maar in competitieverband bedraagt de doelpuntendroogte inmiddels 630 minuten.

'Statistieken zeggen mij niks', reageert Makaay in Voetbal International. '630 minuten zonder goal? Het zal allemaal best. Je moet gewoon kijken naar de oorzaken. Afgelopen maart speelde ik uit bij AZ mijn laatste wedstrijd in de competitie. Daarna ben ik een aantal weken geblesseerd geweest, waarna ik er in de bekerfinale tegen Roda JC weer bij was.'

Toen volgde de voorbereiding op de Olympische Spelen in China, waar de ervaren aanvaller een voetwortel brak. Makaay: 'Dat kostte me wéér zo’n zes weken. In feite ben ik er dus een half jaar uit geweest en dan is het niet zo gek dat je wat scherpte mist, al vind ik zelf dat ik tegen afgelopen zondag NEC wel redelijk speelde.'

Ondanks de slechtste competitiestart sinds negentien jaar weigert Makaay zich zorgen te maken over de vorm van Feyenoord. 'Ik vond ons gewoon erg goed spelen het eerste half uur', analyseert hij. 'Daarom hoeven we niet in paniek te raken. De start is niet goed, dat ziet iedereen, maar je moet je pas zorgen maken als het spel onvoldoende is.'
De negatieve reeks van Roy Makaay

Datum Wedstrijd Uitslag Min.
09-02-2008 De Graafschap-Feyenoord 1-3 45
17-02-2008 Feyenoord-Vitesse 1-0 90
23-02-2008 Heracles Almelo-Feyenoord 3-1 90
02-03-2008 Feyenoord-NEC 1-3 90
12-03-2008 AZ-Feyenoord 0-1 45
21-09-2008 Feyenoord-Ajax 2-2 90
28-09-2008 FC Groningen-Feyenoord 3-1 90
05-10-2008 Feyenoord-NEC 0-2 90

Bron: VI.nl

Is Makaay over zijn hoogtepunt heen of gewoon uit vorm?
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 08 oktober 2008 - 11:04   quote  deeplink  
lekker interessante topic...
jantje 1974
 jantje 1974 - woensdag 08 oktober 2008 - 11:15   quote  deeplink  
VI : lees derksen is echt ah stoken , hij wil een rel , die man wil kost wat het kost Bosz onderuit halen en zo komen de gekste dingen boven.....
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 oktober 2008 - 11:22   quote  deeplink  
ach hij maakt zich er zelf niet echt druk om
Kees010
 Kees010 - woensdag 08 oktober 2008 - 11:31   quote  deeplink  
Toch vind ik dat hij als een van de best betaalde FR. spelers, ondermaats presteerd.
En zie ik op sommige momenten liever een Janota dan een Makaay...
Mits Makaay natuurlijk gaat presteren volgens het verwachtingspatroon waarvoor hij gehaalt is.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 oktober 2008 - 11:42   quote  deeplink  
ik neem aan dat je behalve bedoelt ipv mits? of wil je dat janota gaat spelen zodra makaay het doel weer weet te vinden?
Pietje1
 Pietje1 - woensdag 08 oktober 2008 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 08 oktober 2008 - 11:15 schreef jantje 1974 het volgende:
VI : lees derksen is echt ah stoken , hij wil een rel , die man wil kost wat het kost Bosz onderuit halen en zo komen de gekste dingen boven.....
Derksen is gewoon een varken, geiteneuker, klootzak, alles ineen. Ik ben voor een excecutie. ;-)
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 oktober 2008 - 12:01   quote  deeplink  
hahahahaha daar heeft mn maat een keer een spandoek van gemaakt, derksen onder een guillotine, met daarnaast een mandje met het hoofd van die rooie takke trol erin...
Kees010
 Kees010 - woensdag 08 oktober 2008 - 12:22   quote  deeplink  
@ Hotjumper;
Ik mag denk ik wel van je verwachten, dat je begrijpt wat ik bedoel.
Mocht Makaay zijn vorm weer terug vinden, zou hij natuurlijk zeker in de basis moeten staan.
Nu dat niet het geval is zie ik liever een Janota ..
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 oktober 2008 - 12:24   quote  deeplink  
@kees,

tuurlijk had ik het begrepen, stond er alleen een beetje ongelukkig
Gforce
 Gforce - woensdag 08 oktober 2008 - 20:43   quote  deeplink  
Als je alleen maar bijna 'apatisch' afwacht op die ene bal die TOEVALLIG goed valt, tjsa...
Ik ben nooit een fan van Makaay geweest en zal t waarschijnlijk ook nooit worden. Ik hou niet van dat soort spitsen. Ik heb liever iemand die AANWEZIG is, in de 16 vooral, de tegenstander contstant lastig maakt en een die geluk afdwingt door wel iets meer te doen dan alleen maar op die ene kans wachten..... bleeeeeeee
Zelfs een type Sibon is vaker aanwezig dan een Makaay, terwijl die nou niet bepaald 'mobiel' is zal ik maar zeggen.
Bij een team die goed draait zal dat niet zo opvallen, maar bij een team die hunkert naar meer doelpunten en een spits die voor veel gevaar zorgt in de zestien, valt t op als je dan niet scoort.
Neen, van mij mag Verbeek een enthousiaste jonkie inzetten om meer vuur in de spits te brengen...... dat is de enige smet op Verbeek denk ik,durft hij wel een gearriveerde speler ernaast zetten?.... soms moet je een beetje lef overbrengen door een gewaagde zet te zetten.... wie weet loont het!
hotjumper
 hotjumper - woensdag 08 oktober 2008 - 21:21   quote  deeplink  
We hadden hetzelfde met Cruz. Is ook niet echt mijn type spits, je moet er namelijk wel het team voor hebben. Vorig jaar met Hofs werkte het wel aardig, dus wie weet als De Guzman terug is dat het dan beter gaat lopen met Roy.
Danny.K
 Danny.K - donderdag 09 oktober 2008 - 04:23   quote  deeplink  
Janota erin zetten goed plan meschien maak Makaay zich er dan wel druk om, hij vond dat hij wel goed speelde tegen nec sorry dat ik het zeg maar als je verliest speel je gewoon niet goed. En Verbeek moet hem ook gewoon eens wisselen maar dat durft hij meschien niet terwijl ik Verbeek geen watje vind, mag hij toch wel wat verwachten van Makaay niet dan.
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 09 oktober 2008 - 08:47   quote  deeplink  
Verbeek weet ook dat Makaay maar een halve kans nodig heeft om te scoren. het is dan een risico om hem er uit te halen. Het is ook neit dat hij neit zijn best doet, hij moet volgende keer eerst zijn schoenendozen van zijn schoenen afhalen dan schiet hij wellicht scherper...
Danny.K
 Danny.K - donderdag 09 oktober 2008 - 19:36   quote  deeplink  
Die schoendozen zijn volgens mij een extra bescherming voor zijn voetwortelbeentje ha ha, Pietje1 meschien heb je wel gelijk dat hij een halve kans nodig hebt maar tegen nec heeft hij wel wat hele kansen gehad. Ik wil Makaay niet afvallen maar we mogen van zo'n kaliber als Makaay wel wat verwachten lijkt mij.
De ander kant van het verhaal natuurlijk als een spits 1 keer het net vind, vindt hij ook zijn vertrouwen maar dan moet hij wel opschieten voordat we laatste staan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5880
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Makaay al 630 minuten zonder goal

0.0064799