|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Voetbalsupporter de derderangsburger (Legioen Weblog)
|
|
|
Legioen Weblog
|
|
|
Voetbalsupporter de derderangsburger
Bij de meest recente Feyenoord-Ajax sprong een Ajax-supporter op Vak C op om te juichen voor een goal van zijn club. De jongeman negeerde het advies van zijn vader en kreeg van een woedende Feyenoord-supporter een klap. Niets meer en niet minder.
Direct doken in de media verhalen op dat het een kind betrof en dan kan je als Feyenoorder ook niet trots zijn wanneer een mede-supporter een klein kind een klap verkoopt. Maar de media zat er als zo vaak weer naast met het scoren van nieuws, de jongeman bleek in werkelijkheid 17 jaar oud te zijn.
Het is niet dat men dan gelijk trots moet zijn op het gebeuren, maar wat schetst onze verbazing. Voor een klein vergrijp als dit, welke in Nederland zo vaak voorkomt, is er een klopjacht geopend of we hier met de grootste misdadiger van Nederland te maken hebben.
De foto van de verdachte werd zelfs getoond in het Opsporings Programma van RTV Rijnmond. Inmiddels schijnt de verdachte zich telefonisch gemeld te hebben bij de politie.
Wij verwachten dat nu van iedere simpele vechtpartij in Rotterdam beelden getoond gaan worden in de media om de dader(s) te pakken te krijgen. Er hangen genoeg camera’s in de stad, dus zal er ergens toch wel wat beeldmateriaal voor handen zijn.
Bron: Lunaticnews |
|
|
|
|
PVDD
|
|
|
Ja je hoeft niemand een peer te geven is overbodig. Maar voor het voetbal is toch nog meer begrijpbaar als op basis van het niet aanstaan van een gezicht of zo. En er zijn inderdaad boulevardjournalisten. Ze hebben liever dat je een zwarte homofiele gehandicapte minderjarige een heis geeft want dat staat beter in de pers. En als dat dan niet zo is suggereren ze wel zoiets. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: Ik dacht dat ie dat juist gedaan had |
|
|
|
|
F.L.E
|
|
|
Ach als ik het lef heb om te juichen in een vak van de tegenpartij loop ik het risico op een stadion verbod en een fikse boete. ik omzeil tenslotte de verplicht opgelegde combi. En ze moeten niet zo zeiken. je kent het risico je neemt dat bewust dus nu niet gaan zitten huilebalken. in het verleden gebeurde er wel ergere dingen. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
komt door al dat kindernieuws op RTL, valt er in groningen een fiets om staat "hart van nederland" op de stoep. Maar krijgt die gozer van 17 nu ook een stadion verbod? want die schoft is duidelijk buiten de voor ajax supporters geldende combi regeling naar de kuip gekomen. |
|
|
|
|
F.L.E
|
|
|
Nee natuurlijk niet, het was tenslotte nog maar een "kind" ( 17 ). Dan wel , maar als er geblowd gezopen of gesnoven moet worden zijn ze met 17 al "volwassen". De enige die een stadion verbod krijgt is degene die als de grootste crimineel van Nederland is gebrandtmerkt voor het slaan van die dombo |
|
|
|
|
Richard Lagrouw
|
|
|
Is puntje bij paaltje niet goed te spreken maar had hij zijn verstand moeten gebruiken. Weet je van te voren als je als Jood in een Feyenoord vak gaat zitten. Wat dat betreft is hij meer schuldig dan die feyenoorder. Die gozer een stadionverbod geven en wel direct!! Diegene die geslagen heeft, heeft waarschijnlijk nooit voor problemen gezorgd en moet het nu bekopen dat er zo'n lul is die overal boven denk te staan. Laten we eerlijk zijn. Hoeveel (normale) supporters kunnen met zekerheid zeggen dat ze niet hetzelfde gedaan hadden als die gozer voor of naast hun zat. Als het een kind had geweest was het nog een ander verhaal, maar dit is naar mijn mening een jongeman die zelf met zijn volle verstand in een Feyenoordvak is gaan zitten. Uiteindelijk nooit goed te spreken maar wie heeft zich niet (voor de zoveelste keer terwijl we weer beter waren) zitten verbijten. Denk dat er vele zijn die door frustatie hetzelfde hadden gedaan als dat diegene naast of voor hem of haar had opgesprongen met een doelpunt van 020. Zal wel weer veel tegengas krijgen op deze reactie, maar de verhoudingen liggen nu eenmaal zo tussen de twee clubs en dan denk ik dat je er om vraagt als je dan zo'n actie uit haalt. Zal het anders formuleren. Welke feyenoorder met zijn volle verstand gaat in een 020 vak zitten juichen als feyenoord daar scoort? Als hij dit op de gele zijde had gedaan denk ik dat de ME niet eens had durven ingrijpen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 oktober 2008 door Richard Lagrouw -- |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
he psssst! Richard, ik ben het helemaal met je eens... |
|
|
|
|
Phyxsius
|
|
|
Ik ben het ook wel met je eens Richard Het is absoluut niet goed te praten En ik vind het heel triest dat het gebeurd is De leeftijd van die jongen vind ik dan niet relevant
Maar het is natuurlijk wel hardstikke stom! Als ik in de Arena zit en ik zit in een ajax vak en Feyenoord scoort Dan ben ik van binnen heel blij Maar ik hou ook me bek wel
Ik vind het hardstikke triest dat het zo is Maar dan weet je dat je een oplawaai kan krijgen |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
wil jij nou zeggen dat jij buiten de combi op naar ajax Feyenoord gaat, schavuit? |
|
|
|
|
Phyxsius
|
|
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
|
|
|
craven
|
|
|
Waarschijnlijk was het een zwakzinnige, hij was toch supporter van 020... |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
las eerder in het topic dat het een homofiele gehandicapte minderjarige (lees de gemiddelde ajax fan) was. |
|
|
|