BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Verbeek zou ontslag begrijpen

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 22 oktober 2008 - 20:12
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Verbeek zou ontslag begrijpen (Legioen Weblog)

Legioen Weblog
 Legioen Weblog - woensdag 22 oktober 2008 - 20:17   quote  deeplink  
Verbeek zou ontslag begrijpen

Of trainer Gertjan Verbeek bij Feyenoord na amper vier maanden al aan het overleven is? De geplaagde coach van de nummer vijftien van de eredivisie gaf woensdag in het spelershotel in Metz geen krimp.

,,Met dat soort zaken houd ik mij helemaal niet bezig'', sprak hij aan de vooravond van de eerste groepswedstrijd (UEFA Cup) in en tegen Nancy.

Rust
,,Ik bewaar de rust door op allerlei vragen keurig antwoord te geven en door gewoon mijn werk uit te voeren. Ik doe mijn uiterste best, meer kan ik niet doen.''

De tijd begint toch al wel een beetje te dringen voor Verbeek (46). De voormalige hoofdtrainer van Heracles Almelo en SC Heerenveen is weliswaar met Feyenoord een geheel nieuwe (trainings)weg ingeslagen.

Resultaten
Maar aansprekende resultaten kunnen en mogen niet al te lang meer uitblijven bij de volksclub uit Rotterdam-Zuid. Dat beseft de uiterlijk onverstoorbare Verbeek uiteraard ook wel.

,,Als de directie van Feyenoord van mening is dat het met een andere trainer beter zou gaan, dan heeft zij de plicht om mij aan de kant te zetten'', betoogde de oud-bokser in een opmerkelijk openhartige bui.

Ontslagen
,,Ik weet ook wel dat andere coaches voor mindere of ongeveer gelijke prestaties zijn ontslagen. Kijk maar naar Raymond Atteveld bij Roda JC. Mocht het bij mij zover komen, dan ga ik toch gewoon iets anders doen?''

Volgens Verbeek is van een negatieve stemming in de spelersgroep of binnen andere geledingen van de club geen sprake. ,,Ik heb een leuke spelersgroep, een goed contact met de directie en de samenwerking in de technische staf verloopt eveneens naar wens."

Bron: De Pers
sportdwaas
 sportdwaas - woensdag 22 oktober 2008 - 22:49   quote  deeplink  
Als Verbeek nu wordt ontslagen wordt het alleen maar erger. Ze kunnen beter de contracten ontbinden van grootverdienende underperformers zoals Landzaat en Makaay dan is er meteen weer liquiditeit. Makaay presteert onder de maat en had na een lange blessure moeten bedanken voor de Olympische spelen of in elk geval niet met een voetblessure moeten doorspelen.

Het opstappen van de financiële fantast en Colaverkoper Woerts is ook een stap in de goede richting van herstel. Ondanks de lage stand op de ranglijst wordt er minder labbekakkeriger gespeeld dan onder van Marwijk en Koeman.
hotjumper
 hotjumper - woensdag 22 oktober 2008 - 23:04   quote  deeplink  
vind ook niet dat Verbeek moet verdwijnen, beter laten ze bosz vertrekken, doe dan maar es zonder TD, Verbeek heeft voldoende visie om zelf die taak te vervullen kon vroeger ook dus...
Richard Lagrouw
 Richard Lagrouw - donderdag 23 oktober 2008 - 09:44   quote  deeplink  
Verbeek hoef van mij ook nog niet weg maar moeten wel snel resultaten komen. Denk dat je meer geholpen bent als je mensen uit het maasgebouw verwijdert. Laat Verbeek zich dan ook de functie van technisch directeur op zich nemen. Als het dan niet werkt dan kan je verbeek als schuldige aanwijzen. Nu moet hij het doen met de beslissingen en oud beslissingen van die klootzakken die nu in het maasgebouw zitten.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 23 oktober 2008 - 11:30   quote  deeplink  
precies Richard, laat de verantwoordelijken maar eens bloeden. wanneer loopt het contract van bosz eigenlijk af?
Nop
 Nop - donderdag 23 oktober 2008 - 22:47   quote  deeplink  
geen salaris voor de spelers, seizoen kaart houders geld terug!
mrc
 mrc - donderdag 23 oktober 2008 - 22:50   quote  deeplink  
ik begrijp dat ook
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 maart 2013 - 23:32   quote  deeplink  
Verbeek: 'Mijn Feyenoord-tijd ervaar ik als een nederlaag'

verbeek.jpg

In het RTL 7-programma Derksen & heeft AZ-trainer Gertjan Verbeek nog eens openhartig teruggeblikt op de grootste teleurstelling uit zijn loopbaan. In het seizoen 2008/09 moest hij al na zeven maanden weg als trainer van Feyenoord. Hoewel hij door de aanhang nog steeds op handen gedragen werd, besloten Verbeek en de club dat een verdere samenwerking niet meer opportuun was. 'En op de terugweg naar huis begonnen bij mij toen natuurlijk emoties als teleurstelling en verdriet op te spelen.'

'Zeven maanden had ik ziel en zaligheid gegeven om daar tot succes te komen', vervolgde Verbeek. 'Dat dat niet lukt, ervaar je dan toch als een nederlaag. Bovendien zat ik voor het eerst in mijn loopbaan zonder werk? Wat moest ik doen?'

En hij vervolgt: 'Op woensdag was toen mijn laatste dag bij Feyenoord. Donderdag heb ik de tijd voor de pers genomen en vrijdag heb ik mijn timmer-overall aangetrokken en van mijn schuur een gastenverblijf gemaakt. Ik heb toen zeker vijf maanden het voetbal gemeden alvorens ik weer in een stadion kwam. Ik heb toen ook nog een mooie tocht met vrienden gemaakt op de motor in de VS en ik kon een extra skivakantie nemen.'

Cultuur
Verbeek ondervond weerstand in de hele club. 'In Rotterdam was iedereen, ook de werknemers die niet op het veld stonden, een bepaalde werkwijze gewend. Een andere cultuur creëren kost tijd en zorgde voor veel weerstand. Maar het was wel nodig: Feyenoord had terrein verloren in vergelijking met ploegen als Groningen en werd ook steeds vijfde, zesde of zevende.'

De huidige coach van AZ bestrijdt dat hij destijds stelselmatig botste met de oudere spelers. 'Het waren niet alleen de ouderen. Het ging veelal om spelers die het seizoen ervoor al waren gehaald om Champions League-kwalificatie af te dwingen. Dat lukte niet, Feyenoord was zesde geworden toen.'

'Aanvankelijk had ik goed contact met Peter Bosz (destijd technisch directeur, red.) en algemeen directeur Eric Gudde. Pas na een tijd heb ik aangegeven hoe ik het per se wilde hebben. Na het trainingskamp in Turkije heb ik toen duidelijk gemaakt met welke vijf mensen ik niet door wilde gaan. Probleem is alleen dat Feyenoord toen geen centen had, dat maakt het beslissingen nemen over spelers lastiger. Afscheid nemen, kost namelijk ook geld. Rancuneus ben ik wat die periode betreft niet, maar er zijn mensen met wie ik geen contact meer hoef', besloot Verbeek over zijn kortstondige tijdperk in Rotterdam.
Bron:VI
JanM
 JanM - maandag 11 maart 2013 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 23:32 schreef RenatoBos het volgende:
Verbeek: 'Mijn Feyenoord-tijd ervaar ik als een nederlaag'

[ afbeelding ]

In het RTL 7-programma Derksen & heeft AZ-trainer Gertjan Verbeek nog eens openhartig teruggeblikt op de grootste teleurstelling uit zijn loopbaan. In het seizoen 2008/09 moest hij al na zeven maanden weg als trainer van Feyenoord. Hoewel hij door de aanhang nog steeds op handen gedragen werd, besloten Verbeek en de club dat een verdere samenwerking niet meer opportuun was. 'En op de terugweg naar huis begonnen bij mij toen natuurlijk emoties als teleurstelling en verdriet op te spelen.'

'Zeven maanden had ik ziel en zaligheid gegeven om daar tot succes te komen', vervolgde Verbeek. 'Dat dat niet lukt, ervaar je dan toch als een nederlaag. Bovendien zat ik voor het eerst in mijn loopbaan zonder werk? Wat moest ik doen?'

En hij vervolgt: 'Op woensdag was toen mijn laatste dag bij Feyenoord. Donderdag heb ik de tijd voor de pers genomen en vrijdag heb ik mijn timmer-overall aangetrokken en van mijn schuur een gastenverblijf gemaakt. Ik heb toen zeker vijf maanden het voetbal gemeden alvorens ik weer in een stadion kwam. Ik heb toen ook nog een mooie tocht met vrienden gemaakt op de motor in de VS en ik kon een extra skivakantie nemen.'

Cultuur
Verbeek ondervond weerstand in de hele club. 'In Rotterdam was iedereen, ook de werknemers die niet op het veld stonden, een bepaalde werkwijze gewend. Een andere cultuur creëren kost tijd en zorgde voor veel weerstand. Maar het was wel nodig: Feyenoord had terrein verloren in vergelijking met ploegen als Groningen en werd ook steeds vijfde, zesde of zevende.'

De huidige coach van AZ bestrijdt dat hij destijds stelselmatig botste met de oudere spelers. 'Het waren niet alleen de ouderen. Het ging veelal om spelers die het seizoen ervoor al waren gehaald om Champions League-kwalificatie af te dwingen. Dat lukte niet, Feyenoord was zesde geworden toen.'

'Aanvankelijk had ik goed contact met Peter Bosz (destijd technisch directeur, red.) en algemeen directeur Eric Gudde. Pas na een tijd heb ik aangegeven hoe ik het per se wilde hebben. Na het trainingskamp in Turkije heb ik toen duidelijk gemaakt met welke vijf mensen ik niet door wilde gaan. Probleem is alleen dat Feyenoord toen geen centen had, dat maakt het beslissingen nemen over spelers lastiger. Afscheid nemen, kost namelijk ook geld. Rancuneus ben ik wat die periode betreft niet, maar er zijn mensen met wie ik geen contact meer hoef', besloot Verbeek over zijn kortstondige tijdperk in Rotterdam.
Bron:VI
Verbeek moet oppassen niet weer ontslagen te worden! Mijn advies: winnen van 020 ;-P
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 maart 2013 - 13:53   quote  deeplink  
+1

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Verbeek zou ontslag begrijpen









0.0069029