BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column: Het Kampioens-Legioen

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 27 oktober 2008 - 12:34
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Column: Het Kampioens-Legioen (Legioen Weblog)

Legioen Weblog
 Legioen Weblog - maandag 27 oktober 2008 - 12:36   quote  deeplink  
Column: Het Kampioens-Legioen

Kreeg ik donderdagavond nog tranen in mijn ogen bij het aanschouwen van Nancy - Feyenoord op tv, hetzelfde gebeurde gisteravond in De Kuip. Ditmaal van ontroering. Niet door het vertoonde spel, want dat is nog steeds kudt (met dt). Nee, het legioen dat op een bizarre regenachtige avond, zelfs bij een 0 - 2 stand achter de ploeg bleef staan, op een manier qua enthousiasme en geproduceerde decibels, dat ik even kippenvel voelde opkomen en een traantje moest wegpinken… (Het was al zo nat in De Kuip. In 2016 zitten we allemaal droog)

Wat een sfeer! Wat een beleving! Wat een fantastisch legioen. Het spel gaf er nauwelijks aanleiding toe.

Blijft het feit dat Timmer het eerste doelpunt had moeten voorkomen, al waren De Cler en Gio schuldig aan het feit dat zij verkeerd stonden te dekken. (Ik dek zelf niet zo veel maar, maar nooit verkeerd. Maar dat is een side-line)

Bij het tweede doelpunt liep Greene, als een speels lammetje in de wei, achter Pranjic aan te dartelen, die geheel vrij de bal kon binnen glijden…

Nee, dan het beste legioen van Nederland. Volgens de trainer van Heerenveen bezorgde de fans, nat tot op het bot, zijn spelers stress. Er waren overigens tijden dat de tegenpartij al stress had bij het naderen van De Kuip, maar dit geheel terzijde.

Nogmaals, het legioen zorgde voor de opleving van Feyenoord, niks geen psychologen, krachthonken e.d. Nee, clubliefde zoals zelden op de Nederlandse velden is vertoond. Kijkend naar de ranglijst, krijgt ook de rechtgeaarde Feyenoord-fan weer tranen in de ogen.

Bron: LexKroon.nl

En zo is het!
sevillana
 sevillana - maandag 27 oktober 2008 - 12:43   quote  deeplink  
EN ZO HOORT HET OOK! FEYENOORD HEEFT ALTIJD EEN ROEMRUCHTE 12e MAN GEHAD, HET ENIGE ECHTE LEGIOEN!!!
hotjumper
 hotjumper - maandag 27 oktober 2008 - 17:06   quote  deeplink  
ja Lex heeft er wel oog op...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Column: Het Kampioens-Legioen

0.0055840