BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Games / Xbox360 / topic: HDMI vs. Componenten

Headliner: Xbox360 Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
gamerzzz
 gamerzzz - maandag 03 november 2008 - 10:04   quote  deeplink  
hallo,
ik heb een xbox premium met componenten op HD-TV, is er nou echt een groot verschil tussen HDMI en Componenten op HD-TV als je op een tv van 1080p speelt?
Answar
 Answar - maandag 03 november 2008 - 11:08   quote  deeplink  
Naar mijn idee niet, er zit zeker weten wel een verchil in component en HDMI(1080P). Een groot verschil zul je zeker weten wel zien bij blu-ray films op een full-hd tv. Maar bij spelletjes zul je niet echt een verschil zien. De meeste spellen zijn niet gemaakt voor een 1080P resolutie, vaak zijn ze gemaakt voor 1080i(HD ready). Dus grote verschillen zul je niet zien, behalve wanneer je een spel speelt die 1080P ondersteunt.
Naarling
 Naarling - dinsdag 04 november 2008 - 13:49   quote  deeplink  
Het verschil tussen HDMI en Component is dat HDMI een digitaal signaal is en Component een analoog. Dit heeft beide voor en nadelen. Maar in de praktijk zal je d'r vrij weinig van merken.
Om nog maar ff het HD-Ready verhaal en keer duidelijk te maken:
720P, 1080I & 1080P zijn alle drie echte HD resoluties. Als een scherm HD-Ready is betekent dit dat het scherm niet deze reolutie heeft, maar wel het signaal aankan en dat dus downscaled naar een lagere resolutie die het scherm wel kan weergeven.
Anyways.., met een scherm dat natief 1080P i zit je dus altijd wel goed. Maakt niet zoveel uit of je nou je Component of HDMI gebruikt.
dirkdepenning2
 dirkdepenning2 - maandag 22 maart 2010 - 20:09   quote  deeplink  
Uuh... Er zit zeker verschil in!
Alleen voor een gebruiker is dit moeilijk te zien. op

http://www.fullhdmi.nl/showonenews.asp?newsid=16

word alles uitgelegd wat je wil weten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5925
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Xbox360 Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Games / Xbox360 / topic: HDMI vs. Componenten

0.0083549