BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Overgewicht geeft verhoogd risico op bankzitten. Eredivisie Speelronde 11

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 14 november 2008 - 12:02   quote  deeplink  
1 ding is duidelijk geworden in de 3e bekerronde, sommige clubs en spelers blijven tegenstanders onderschatten op basis van ranglijstpositie en status. Volendam heeft thuis weliswaar maar 4 punten gepakt maar er wordt gespeeld op kunstgras en geen enkele tegenstander had daar een makkie. Ajax en de verzamelde sportpers, uitgezonderd enige Sportidioten zoals ondergetekende, hadden daar geen boodschap aan zelfs niet nadat de immer in strijd vooropgaande KJ Huntelaar uitgeschakeld raakte in de zondag ervoor.

Toegegeven door het uitstel van publikatie van de SEEEPR© november met daarin de ZP© (zwaarte van het programma-coefficient) hebben groentjes coach Van Basten, de sportpers en vele supporters het moeilijk houvast te vinden in deze onstuimige herfst. Ze motten het verdorie deze maand maar eens zelf doen want ook een Sportdwaas moet de Sinterklaas en kerst voorbereiden en de cadeautjes bij elkaar zien te verdienen.

Feyenoord was gewaarschuwd want in de voorbereiding werd met 2-1 van Barendrecht, qua sterkte vergelijkbaar met HHC, verloren en dus vatten de Rotterdammers het karwei serieus op. Omdat de scheidsrechter het amateursupporterfeestje van Evers en co. niet wilde verstoren mocht Gerard Kocks tot het einde toe meedoen. De oplossing voor dit soort gevallen, als eerder door mij betoogd, is simpel: Schaf de gele en rode kaarten af maar stel een verplichte wissel in bij smerige overtredingen en wangedrag (maximaal 5) dit voorkomt dilemma’s voor de scheidsrechter (op feestavonden), beschermt spelers, zorgt ervoor dat wedstrijden toch spannend blijven en leidt tot doorstroming van de jeugd. Je kunt namelijk niet een heel team verantwoordelijk houden voor het wangedrag van 1 speler. En hou me ten goede Feyenoord had natuurlijk niet veel recht van spreken na de aanslag van Hofland afgelopen zondag op Cedric van der Gun, een speler die keihard gewerkt had om terug te komen van een zware blessure.

Ondanks het feit dat de ene na de andere jeugdspeler doorbreekt bij Feyenoord en Ajax wordt er op het internet druk gespeculeerd over aankopen die volgens Sportdwaas onnodig zijn en de genoemde clubs alleen nog maar verder in de financiële misère kunnen drukken. De doorbraak van de talenten bij Feyenoord plaatst de beslissing om de Guzman niet te laten gaan voor € 10 miljoen (waarschijnlijk tegen zijn wil) in een vreemd daglicht. Hoewel Sportdwaas de ambitie en het doorzettingsvermogen van Peter Bosz roemt beschouwt hij hem zakelijk gezien nog steeds als een groentje in de voetbalwereld.

Bij PSV vonden ze het verlies bij DSB1 een uitstekende prestatie??? Nou daar denkt Sportdwaas anders over. Als Affelay alleen maar spectaculaire rushes produceert daalt de marktwaarde van de geliefde Koevermans tot onder het nulpunt. Beste Eindhovenaren en Huubje Stevens jullie hebben een beweeglijke Dikke Bertha in de spits, geef hem munitie en de voetbalgoden zullen u loven en prijzen schenken. Kiest gij voor Lazovic of de losse flodders producerende Nijland onheil zal uw deel zijn. Aldus sprak de profeet…

In ander nieuws
Diamantair Cor Coster is overleden. Het belang voor professionele voetballers van deze man is niet te beschrijven en ik zal het daarom ook niet proberen. Danny Cruijff, zijn prachtige dochter, en familie vanaf deze plaats mijn medeleven.

De amateurs
Zijn op Achilles ’29 en het Lienden van Kraaij jr. uitgebekerd. Hoe lang duren de sprookjes voor de goedbetaalde liefhebbers?

Jupiler League
RKC, waar in de C1 een paar goede spelers rondlopen, kan zich rehabiliteren met winst tegen Exelsior.

KNVB Beker
“…Ploegen die moeten opletten zijn Vitesse, Ajax en Feyenoord”…schreef Sportdwaas eerder deze week. Two out of three did bad!

Gehoord
Niets van belang of het moet zijn dat overgewicht niet alleen het risico op suikerziekte vergroot maar ook de kans als bankzitter of tribuneklant te worden in het betaalde voetbal.

Voorbeschouwingen speelronde 11

Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

NAC Breda-Heracles Almelo 3-2 (1.49/4.8/7.8 £ 11.000)
Van onderschatting zal geen sprake zijn bij de stoere werkmannen van NAC en op echt gras gaat het minder voor Heracles.

Roda JC-NEC 3-1 (2.72/3.6/2.7 £590)
De voetbalgoden beginnen geirriteerd te raken door de vele TVoptredens van Mariodonna en het passeren van Jhon van Beukering. Met het FC Limburg plan zijn weinigen tevreden laat staan gelukkig. Maar als het dan toch doorgaat moeten ze Johan Derksen, dat ouwe wijf, maar voorzitter maken.

SC Heerenveen-FC Utrecht 5-1 (1.66/4/6.2 £6800)
Het uitvallen van Gregoor van Dijk is zeer slecht nieuws tenzij Wormgoor er klaar voor is zijn rol over te nemen. Heerenveen slaagt erin om de meeste spelers met moeilijke namen op te stellen zonder dat er een Fries bij zit. Hulde. Is er sinds die sjagerijn Abe nog wel eens een uitmuntende Frieze voetballer geweest?

ADO Den Haag-Willem II 3-1 (2.46/3.6/2.98 £59)
Als De Haag deze niet wint slaan de stoppe weer door is mijn inschatting.

Sparta Rotterdam-Volendam 1-3 (1.72/4.3/5.2 £627)
Platje, Tuyp en de vele vierkante centimeters op doel in de hoogspringende vorm van Verhoeven zullen teveel zijn voor de Spartanen.

Vitesse-AZ 4-3 (4.6/3.85/1.85 £ 1304)
DSB1 speelt toch een beetje teveel mooiweervoetbal om de winst te kunnen pakken in Arnhem.

FC Twente-Feyenoord 3-5 (2.02/3.8/3.8 £718)
De verdediging van Feyenoord is poreus maar de kwikzilvere jonge aanvallers uit de A1 van de Rotterdammers zullen in nauwe samenwerking met het Wychens kanon Twente in rouw dompelen.

FC Groningen-De Graafschap 6-1 (1.31/5.9/14.5 £ 1800)
De Graafschap is het vertrek van Barry Powell nooit meer te boven gekomen en Groningen zal gehakt maken van de achterhoekers.

Ajax-PSV 3-2 (2.34/3.45/3.3 £ 1215)
Zonder Huntelaar is Ajax als een lul met condoom er gebeurd van alles maar van voortplanting is geen sprake, maar PSV is zo bedroevend slecht en de teamspirit is daar zo laag dat winst er echt niet in zit voor de Eindhovenaren. Ik vind dat van Basten Sno en Zeegelaar nog een keertje moet laten starten in de spits.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (48 uit 90)
Sportdwaas (40 uit 90, 5 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.
mmhj
 mmhj - zondag 16 november 2008 - 16:43   quote  deeplink  
ow je had feyenoord als winnaar getipt? verassend! en waarschijnlijk tegen ado den haag ook?
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 16 november 2008 - 20:59   quote  deeplink  
5 van de 9 wedstrijden goed. Gelijke spelen daar doe ik bijna niet aan en zelfs als kritisch Feyenoordsupporter kan ik niet anders dan mijn club elke week te wensen te winnen. Ajax schat ik dacht ik goed in de laatste tijd, verlies bij Volendam, winst op PSV, winst bij Twente, winst bij Heracles en natuurlijk de winst op Sparta. Het is goed voor Ajax dat Suljemani terug is
mmhj
 mmhj - zondag 16 november 2008 - 21:19   quote  deeplink  
wensen mag, maar je mag dan niet het woordje kritisch voor feyenoordsupporter zetten :P
bully
 bully - maandag 17 november 2008 - 00:49   quote  deeplink  
denk dat iedereen zijn club bij een voorspelling als winnaar zet
tegen beter weten in
denk niet dat je dan niet kritisch bent
kritisch gaat denk over andere zaken[zegt niet dat ik sportdwaas kritisch feynoordsupporter vind]
maar ook ik had ajax als winnaar gezet tegen psv
terwijl ik daar niet in geloofde
heeft goed uitgepakt
maar ook ik heb nogal wat aanmerkingen over het spel van laatste tijd van ajax
dus vind mezelf best kritisch
Betinfo
 Betinfo - maandag 17 november 2008 - 12:25   quote  deeplink  
Maar ondertussen staan we toch mooi bovenaan , spel kan alleen nog maar beter worden.

Ik zie alleen AZ nog als concurrent voorlopig...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 november 2008 door Boudewijn --
nieuwerbrug
 nieuwerbrug - vrijdag 21 november 2008 - 15:39   quote  deeplink  
az - ajax 4-0

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5158
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Overgewicht geeft verhoogd risico op bankzitten. Eredivisie Speelronde 11









0.0084340