BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Can't Buy Me Love / topic: Video: Ribas - "Het zijn alletwee sletten!"

Headliner: Can't Buy Me Love Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 18 november 2008 - 19:14   quote  deeplink  
Video: Ribas - "Het zijn alletwee sletten!"

De drie mannen sneaken weg tijdens een feestje voor om vervolgens wat intieme momenten te beleven in de slaapkamer...
Natuurlijk bespreken ze ook de nieuwe meiden...

Moha R. de Vries
 Moha R. de Vries - dinsdag 18 november 2008 - 22:04   quote  deeplink  
in het interview filmpje van ribas zegt hij, ik had me voorgenomen om elke week een andere griet te nemen. dus hij is er ook niet vies van. zegt hij nu het zijn alletwee sletten omdat hij ze niet krijgen kan misschien. waaruit blijkt dat het sletten zijn, ze hebben nog niets gedaan.

Slet
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Slet is een scheldwoord waarmee een persoon (doorgaans een vrouw maar het kan - overdrachtelijk - ook om een man[bron?] gaan) met een brede seksuele activiteit wordt aangeduid die in de ogen van de gebruiker van het woord, de grenzen van het seksueel aanvaardbare overschrijdt. Synoniemen zijn snol, del, sloerie of hoer, alhoewel die laatste term eerder naar professionele sekswerkers verwijst.

De term heeft uiteraard een negatieve of pejoratieve connotatie en de verzameling van personen op wie hij toegepast kan worden kan variƫren naargelang het waardenkader van de gebruiker. Zo is het bijvoorbeeld moeilijk in te schatten hoeveel procent van de Nederlandssprekenden de Franse schrijfster Catherine Millet die in 2001 Het seksuele leven van Catherine M. publiceerde waarin ze haar zeer gevarieerd seksueel gedrag beschrijft en becommentarieert, een slet zouden noemen... en hoeveel procent het daarmee absoluut oneens zou zijn.

Zoals vaak het geval is heeft het woord sinds de jaren '90 ook een alternatieve niet-pejoratieve betekenis gekregen - wat we een geuzen-betekenis zouden kunnen noemen - precies in die milieus waarin polyamoureuse of niet-monogame leefstijlen in zijn en avontuurlijke seks, vrij en gevarieerd, beschouwd wordt als een plezierige ervaring. Een milieu dat o.m. bij Catherine Millet geschilderd wordt maar ook bij Michel Houellebecq en die oude voorloper, de Markies de Sade (niet te verwarren met Leopold von Sacher-Masoch, de man die naast De Sade zijn naam gaf aan het sadomasochisme).

De oorspronkelijke betekenis van een slet was een dweil en de stap naar de slet van nu is die naar een vrouw waarmee je de vloer dweilt.

De woorden slettebak of sletje zijn van het woord slet afgeleid.

Binnen sommige populaire jeugdculturen worden woorden als (breezer)slet en snol ook met een minder negatieve connotatie gebruikt. De omschrijving heeft dan vaak meer te maken met typerende kleding en andere uiterlijke kenmerken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Can't Buy Me Love Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Can't Buy Me Love / topic: Video: Ribas - "Het zijn alletwee sletten!"









0.0072348