BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen Tobclub, Demouge in plaats van Berg naar Ajax? Week 12 een terugblik

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 25 november 2008 - 14:27   quote  deeplink  
Bij Heerenveen zijn ze gek geworden. Vorig jaar al. Gertjan Verbeek werd te kennen gegeven dat men iets anders wilde. Het werd Sollied. Een keurige Noor die overal successen (bekers en landstitels) heeft behaald. Het beoogde laatste zetje naar cups en titels voor Heerenveen zou onder Sollied moeten plaatsvinden. Ik heb me altijd afgevraagd of dat realistisch is. Heerenveen is een voetbalhandelshuis. Sportieve successen leken nooit belangrijk maar dankzij de methode Foppe de Haan, verder gepolijst door Verbeek kwamen die er toch ondanks de halfjaarlijkse uitverkoop van spelers. Ik noem er een aantal, Korneev, Tomasson, van Nistelrooij, Lurling,Varynen, Alfonso Alves, Suljemani, Samaras, Klaas Jan Huntelaar, Nilsson, Petterson, Zuiverloon en vele anderen. En buyer beware niet alle spelers die Heerenveen verkocht maakten de hooggespannen verwachtingen waar bij de nieuwe club.

Het was duivelskunst van Verbeek om de laatste 4 jaar zo hoog te eindigen en prijzen pakken blijft moeilijk in Nederland met Ajax, PSV, AZ en ook Feyenoord in dezelfde competitie om nog maar te zwijgen van andere sterke clubs als Twente, Groningen en Utrecht.

Doet Sollied het werkelijk zo slecht? Ik vind van niet. Janmaat de door Johan Derksen al omhoog geschreven rechtsback speelde een absoluut beroerde wedstrijd afgelopen zaterdag en Pranjic denkt dat hij Maradonna zelf is. Ook andere spelers lijken, naar inmiddels goed gebruik in de voetbaljungle, met hun gedachten bij hun volgende werkgever te zijn en dat is in Heerenveen niet zo gek gezien het feit dat daar elk halfjaar vijf tot zes spelers vertrekken. Foppe de Haan en GJ Verbeek hebben laten zien dat ze teams kunnen bouwen die moeilijk te verslaan zijn. Ik denk dat dit Sollied ook kan lukken als hij de tijd krijgt maar waarschijnlijk is Riemer bang dat hij geen lucratieve transfers meer kan maken na zo’n zeperd als bij Twente en ja Foppe heeft toch niets te doen.

Als Heerenveen besluit Sollied te ontslaan en Foppe als interim coach aan te stellen is het met de geloofwaardigheid van de huidige directie en commissarissen van de club volledig gedaan. Maar ik denk dat Foppe wel zo verstandig is niet terug te keren op het oude nest als trainer. Hij heeft al genoeg reputatieschade opgelopen het laatste jaar.

Al met al hebben ze in Heerenveen nu ook 1 doel bereikt ze hebben nu ook de sores van een topclub

De competitie verloopt, ondanks het afschaffen van de play-offs, ongekend spannend. Het gat tussen nummer 9 (Heerenveen) en nummer 1 (AZ) bedraagt slechts 7 punten. Met nog 22 wedstrijden te gaan is alles nog mogelijk

In ander nieuws
Schalke 04 pakte 3 punten (nog 9 te gaan) in de Bundesliga en Theo Bos gaat het proberen op de weg. Mijn verwachting is dat de Primavera de komende 4 jaar een Nederlandse winnaar krijgt! Yes!

De amateurs
Veel afgelastingen. De jeugd van Buitenveldert was in ieder geval sneeuwballen aan het gooien.

Jupiler League
Helmond Sport versloeg de koploper en als ze promoveren zou het me niet verbazen.

KNVB Beker
Heerenveen is nog steeds in de running.

Gehoord/gelezen
..”alle partijen Congo schenden mensenrechten”.. Kijken we hier nog van op?

Nabeschouwingen speelronde 12
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

Volendam-Roda JC 3-1 (2-4 voorspeld) (3.8/2.12/3.7 £43000)
Toch wakker geschud door de nederlaag bij Sparta speelde Volendam geconcentreerd Roda naar een verdiende nederlaag. Ware het niet dat Feyenoord met Darley, van Dijk, Mulder (nu bij Excelsior) voldoende kwaliteit heeft om Timmer, als dat nodig mocht zijn, te vervangen zouden ze eens moeten kijken naar Verhoeven. Ambitieus en klasse.

NAC – NEC 1-1 (1-2 voorspeld) (2.04/3.8/3.8 £ 1850)
Het blijft moeilijk tegen NAC te scoren, maar tegen een echt goede verdediging scoort NAC ook niet veel.

De Graafschap-Sparta Rotterdam 3-3 (3-2 voorspeld) (2.5/2.96/3.65 £ 149)
“Deze wedstrijd moet de Graafschap winnen” schreef Sportdwaas. Met een 3-1 voorsprong en de wedstrijd in de pocket ging den Ouden (als zo vaak) redelijk theatraal naar de grond, het Superboerenpubliek sloeg op tilt en Volmer ook. Dom, dom, dom en weg 3 punten. Mijn advies aan van Stee. Stel nou eens een aanvaller op die blijft staan en niet zoekt naar de overtreding.

PSV-Heracles 4-0 (5-1 voorspeld) (1.27/6.4/14.5 £3.130)
Lazovic is een beetje gek maar helemaal ongelijk met zijn kritiek had hij natuurlijk niet. Als Stevens minder behoudend gaat spelen en zijn aanvallers wat vrijheid gunt komt het helemaal weer goed in Eindhoven. De winst op Heracles zegt natuurlijk niet zoveel maar je moet ergens beginnen.

Twente-Heerenveen 6-0 (13 voorspeld) (2.1/3.65/3.9 £92)
“Als Pranjic niet teveel gaat showen kan Heerenveen zijn kandidatuur voor de titel kracht bij zetten”.. schreef ik afgelopen vrijdag. Heerenveen kwam ongeconcentreerd uit de startblokken en Pranjic en Janmaat waren slecht. Twente was goed en al met al was het teveel voor het Frieze vreemdelingenlegioen.

AZ-Ajax 2-0 (3-1 voorspeld) (2.42/2.92/3.7 £611)
Ontzettend leuke voetbalwedstrijd. Bakircoglu staat in de basis in plaats voor Gabri omdat je anders met Lindgren 2 van hetzelfde soort spelers opstelt. Misschien had een wat verdedigender concept een punt kunnen opleveren. Het is te hopen voor Ajax dat KlaasJan snel terug is want zijn drijvende kracht in de aanval wordt node gemist.

Feyenoord-ADO Den Haag 3-1 (7-2 voorspeld) (1.39/9/5.3 £2.989)
Makaay is weer helemaal terug en zelfs een blessure veroorzaakt door een hond wordt probleemloos opgevangen. Het is wel degelijk aan GJ Verbeek te danken dat afgeschreven spelers als Derijck, Tiendalli en Biseswar weer een kans krijgen omdat hij ze gewoon het vertrouwen durft te geven door ze op te stellen. De wekelijkse blunder ten spijt deed de verdediging van Feyenoord het aardig. Het is gewoon zaak ver van het eigen doel te spelen en minimaal 3 doelpunten te maken. Fer en Wijnaldum speelden weer alert en Feyenoord oogt als een team waarin elke speler zo in kan stappen. Het gonst op de websites weer van geruchten en wensen van supporters over aan te trekken spelers. Sportdwaas herhaalt: niks kopen tenzij het heel uitzonderlijk is.

Utrecht-Vitesse 4-0 (1-3 voorspeld) (2.02/3.8/3.65 £550)
Tja dat had ik niet verwacht van Westerhof. Psychologisch gezien een domme zet om je centrale verdedigingsduo na een 1-1 gelijkspel tegen AZ en winst in Heerenveen niet Eredivisiewaardig te noemen. Dan heb je dus meteen problemen. Vitesse had momentum zoals ze dat zo mooi noemen in de States maar dat is door dat geklets weer weg. Boussabon laat de laatste weken zien dat hij een goede en hardwerkende spits is.

Willem II – FC Groningen 3-0 (1-3 voorspeld) (3.3/2.26/3.6 £2.100)
Gaan de Scandinaviërs dan toch de winterdip in. Wat een sukkel is die Berg. Ajax en anderen opgelet Ron Jans zei na de wedstrijd dat Berg domme dingen gaat doen als het niet loopt. Suarez doet dat bij Ajax ook als het wel loopt dus het lijkt me beter dat Berg naar Tenerife of Blackburn Rovers verkast voor verdere opleiding. Als Ajax dan toch zonodig iets moet kopen zou ik ze adviseren eens goed naar Demouge te kijken. Misschien met wat geld toe te ruilen voor Sno? Luque terughalen lijkt geen optie want hij heeft nog niet gescoord bij Malaga, hoewel het lijkt also hij daar meer vanaf het middenveld speelt.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (59 uit 108)
Sportdwaas (48 uit 108, 5 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com
www.rbmb.tk
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 november 2008 door sportdwaas --
bully
 bully - dinsdag 25 november 2008 - 23:28   quote  deeplink  
alweer een slechte week voor jou voorspellingen
maar troost je
de mijne op sportpooler was ook zeer slecht
en over demouge omdat hij toevallig dit seisoen op dreef is
hoeft niet te zeggen dat hij gelijk een aanwinst voor ajax zou moeten zijn
dan zie ik liever berg
maar denk dat ze met cvitanich al een centrum spits hebben
heeft alleen nog niet echt de kans gehad zich op die positie te bewijzen
is wel een beweeglijke speler die in argentinie heeft bewezen dat hij ook kan scoren
en met sulemanie en suares is denk ik de aanval wel aardig op peil
ne alleen nog spelers voor de breedte
en denk net als jou dat sno daar niet de speler voor is

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heerenveen Tobclub, Demouge in plaats van Berg naar Ajax? Week 12 een terugblik









0.0110719