BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ en Ajax gaan voor het hoogste. PSV alles of niets en 5 voor 12 voor De Cler en Timmer. Week 13 eredivisie

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 28 november 2008 - 16:10   quote  deeplink  
Bij PSV is het dit jaar een beetje alles of niets. Ondanks dat zijn ook de Eindhovenaren nog steeds in de race voor de landstitel. Op basis van het aanwezige talent moeten Ajax en AZ echter betere kansen worden toegedicht. Op dit moment morgen kan het anders zijn.

Twente, NAC, Groningen en ook Heerenveen zijn zeker nog kansrijk. Heerenveen had vorig weekend een off-day in Enschede maar geef Sollied de tijd en met het aanwezig talent gaat hij prijzen pakken. Niet alle Friezen geloven erin, wat wil je zonder landgenoten in de basis, want geruchten over het vertrek van de Noor steken de kop op.

Uri Coronel en nu ook Louis van Gaal zijn van mening dat Ajax en AZ eventueel nog wel een keer de Champions League kunnen winnen. Ik denk dat ze gelijk hebben en dat je de namen van Feyenoord en PSV hier aan kan toevoegen. Door de hoge omloopsnelheid van spelers of door het te grote arsenaal aan spelers lukt het trainers haast niet meer om goed ingespeelde teams het veld in te krijgen. Als dat Ajax en AZ met zondermeer veel goede selectiespelers wel lukt is alles mogelijk. Feyenoord heeft het in 2002 met het winnen van de UEFA cup ook bewezen.

Het feit dat 5 Nederlandse clubs, in de groepsfase zitten van de UEFA Cup is veelzeggend over de kwaliteit van het Nederlandse voetbal. Verdedigend schiet het hier en daar tekort maar als eigen jeugd wordt ingepast ziet de sportieve toekomst van het vaderlandse favoriete tijdsverdrijf er goed uit. Financieel is het een ander verhaal.

Internationaal gezien lijkt er voorlopig een einde te komen aan het smijten met (sponsor-)geld in de voetballerij. Clubs met een goede jeugdopleiding en een trouwe supportsschare zijn volgens mij de komende jaren in het voordeel. De komende transferperiode zal het uitwijzen of het klopt met dat geld.

Scouts als Piet de Visser verklaren dat clubs alles moeten doen om jeugdig talent te behouden. Sportdwaas denkt dat de problemen zich vanzelf oplossen. Een vroeg vertrek van jeugdspelers naar buitenlandse topclubs heeft vooralsnog niet geleid tot grote sportieve successen voor deze jongens. Kijk naar Tim Krul, hij zou dolgraag terugkeren. Eerder vertrok een middenvelder, ik ben zijn naam vergeten, van Feyenoord naar Spanje. Ik geloof naar Barcelona maar het kan ook Espanyol zijn geweest. Het werd geen succes en waar hij nu speelt ik weet het echt niet. Het geld is goed maar sportief draait het meestal op een fiasco uit.

In een verder verleden vertrok het jonge Feyenoord talent Raymond Victoria naar Bayern Munchen (op amateurbasis). Hij brak nooit door maar is via de Graafschap en Willem II toch nog goed terecht gekomen.

Royston Drenthe is een ander geval. Real Madrid bood zoveel dat het voor alle partijen (behalve Real zelf) goed was. En die malle Drenthe heeft zoveel ambitie dat het best een heel bruikbare speler kan worden voor de Madrilenen (misschien moet hij dan wel zijn haar laten knippen).

Maar ja de nationale overgang van ADO Den Haag van een negentienjarige Janmaat naar het verre Heerenveen lijkt ook een sportief drama te worden. Hoeveel jeugdigde talenten zijn er PSV niet ten onder gegaan?
In ander nieuws
Schalke 04 verloor thuis inde UEFA cup en zal vol aan de bak moeten de voorzitter rustig te houden.

De amateurs
Ben benieuwd of er nog wat doorgaat morgen.

Jupiler League
Leuke wedstrijden zijn RBC-Helmond Sport en FC Zwolle tegen Excelsior.

KNVB Beker
Geen nieuws.

Gehoord/gelezen
In Hamburg… “Wallen dicht dan ook de Reeperbahn schließen!”..

Voorbeschouwingen speelronde 13
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

FC Groningen-AZ 3-2 (2.7/3.75/2.7 £14000)
Als AZ kampioen wil worden moet het uit in de €borg winnen. Ron Jans is geen vriend van Louis van Gaal volgens mij en ondanks de afwezigheid van Berg heeft Groningen de beste kansen te winnen. De bookmakers odds zijn voor winst van Groningen of AZ gelijk. Curieus.

De Graafschap – Roda JC 0-3 (3.1/3.55/2.44 £ 4390)
Ik verwacht een zeer defensief en counterend Roda dat zal proberen de nieuwe trainer zijn eerste succes te geven. De Graafschap is aanvallend te zwak om het de Limburgers moeilijk te maken. De gecombineerde domheid van den Ouden, publiek en Volmer van afgelopen zaterdag zouden nog wel eens het keerpunt in het seizoen kunnen blijken te zijn.

Heracles-Willem II 4-2 (2.38/3.55/3.1 £317)
Heracles zal winnen.

Heerenveen-PSV 5-3 (2.82/3.7/2.6 £667)
Een uitgerust Heerenveen zou moeten kunnen afrekenen met de nog steeds aangeslagen Eindhovenaren.

ADO Den Haag-FC Twente 1-3 (5.2/4/1.76 £7800)
Het is niet uit te sluiten dat ADO voor een verrassing zorgt maar dan moeten de aanvallers wel gaan scoren.

NEC-Volendam 1-0 (1.36/5.3/11 £322)
Ik verwacht dat Volendam dit seizoen uit nog wel eens voor een verrassing kan zorgen. NEC is dus gewaarschuwd want in mijn ogen is Verhoeven niet veel minder dan Gomes.

Sparta-NAC 3-1 (3.85/3.9/1.98 £2300)
Sparta heeft een goed voetballende ploeg met een aantal zeer getalenteerde, snelle en handige spelers die het NAC moeilijk kunnen maken. Sparta wint.

Ajax-FC Utrecht 3-1 (1.33/5.7/11.5 £1010)
Ook gezien de bekerontmoeting eerder dit jaar een beladen wedstrijd. Een team als Utrecht is zeker niet kansloos in Amsterdam maar ik verwacht geen verrassing hier.

Vitesse-Feyenoord 2-6 (2.98/3.75/2.34 £312)
Als Feyenoord om wat voor reden dan ook ongeconcentreerd uit de startblokken komt krijgen ze het heel moeilijk. De voor een Groninger behoorlijk praatzieke Westerhof is niet echt goed bezig de laatste weken. Heeft hij last van Montezuma’s wraak? Bij Feyenoord is het 5 voor 12 voor de Cler en Timmer. Er is sprake van een onafgebroken reeks van mentale blunders bij deze heren. Giovanni van Bronckhorst een linie terug (net als bij Oranje) is een optie. Timmer is inmiddels zo onrustig dat het goed zou zijn hem een aantal weken te vervangen door de kalme van Dijk. De bij Excelsior gestalde Mulder of Darley komen in aanmerking om het volgende seizoen te starten.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (59 uit 108)
Sportdwaas (48 uit 108, 5 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.
PETER111
 PETER111 - vrijdag 28 november 2008 - 17:17   quote  deeplink  
gast, volgens mij ben je iets te optimistisch.
1. feyenoord CL winnen?! ze halen niet eens europees voetbal.
2. er word wel heel veel gescoord in jou wedstrijden. en vaak heb je het fout.
vitesse 2-6 feyenoord?! naja, je moet het zelf weten maar dit zie ik niet zo snel gebeuren, ik denk 1-3 ofso . en dan sparta - NAC! hoe kom je erbij dat sparta gaat winnen, oke ik weet dat sparta de beste club van r'dam is maar dat zegt niet dat ze opeens het goed lopende NAC kunnen verslaan, ik denk 1-4. dan hebben we ook nog heracles - w2. dat zie ik ook niet gebeuren aangezien willem 2 zeer goed in vorm is. eerder 1-2 of 2-2 ofso. maarja, suc6 met je voorspellingen.
laters.
Ch€sz
 Ch€sz - vrijdag 28 november 2008 - 19:31   quote  deeplink  
ach tegen ado voorspelde hij 7-2... nu 2-6... lijkt me duidelijk dat hij er dan geen kijk op heeft ;-)
Ch€sz
 Ch€sz - vrijdag 28 november 2008 - 19:35   quote  deeplink  
moet je ff gaan nakijken wat hij voorspelt... uit bij Twente 3-5 winnen? Heerenveen winnen met 3-7 in de Kuip? lacheuhhh... sportdwaas? waar haal jij die dope?
bully
 bully - vrijdag 28 november 2008 - 23:51   quote  deeplink  
dat hij zijn eigen cluppie op winst zet vind ik logisch
mischien dat hij de standen beetje te hoog inschat
en dat feijnoord ooit nog eens de cl kan winnen
denk ook dat dat mogelijk moet zijn
maar dan zal er toch een keer een ander beleid moeten komen
want is natuurlijk belachelijk dat een club als feijnoord
met zo`n achterban al jaren zo dramatisch presteerd
en ook hun financiele boekhouding vind ik niet passen bij zo`n club
toch nog even een opmerking over jou stukje sportdwaas
je heb het over de rellen op de reeperbaan wat niet goed te praten is
maar over dat de feijnoord supporters het stadion in spanje sloopte hoor ik je niet
wat dat betreft kijk je nog teveel met een dikke feijnoord bril
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 29 november 2008 - 16:32   quote  deeplink  
roda-feyenoord 0-4 had ik precies goed. Ik laat Feyenoord altijd winnen. Tegen beter weten in misscien en ik moet wel hoge uitslagen voorspellen omdat de f´noord verdediging 1 a 2xper wedstrijd de mist in gaat. Vandaar dus. En tja ik doe het voor de lol en ik ben blij dat jullie die ouwe foute voorspellingen van mij nog weten op te hoesten.

Ach de Telegraaf en AD hebben een poll over uitsluiting van Feyenoord. Ik vind het ongelooflijk stom wat er gebeurd is in Spanje. Het was niet goedkoop daar te komen. De enige mogelijkheid om dit te voorkomen is om de totale schade te verhalen op deze supporters. En over die Reeperbahn dat vond ik nogal geestig (ook van de Ajaxsupporters). Helemaal uitbannen van supportersgeweld, kattekwaad etc lukt volgens mij toch niet.
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 29 november 2008 - 16:46   quote  deeplink  
Valt het jullie overigens niet op dat ik met Ajax bijna altijd goed zit qua voorspellingen. Ajax laat mij zelden in de steek en zien jullie ook hoe positief ik inmiddels Coronel belicht...
bully
 bully - zaterdag 29 november 2008 - 23:31   quote  deeplink  
het idee dat supporters door hun gedrag
het kunnen verpesten voor ajax nu die eindelijk weer eens in europa overwinterd
het risico dat ajax nu gestraft word net als feijnoord door de uefa is groot
vind ik niet geestig
ik weet dat uitbannen bijna onmogelijk is met de wetgeving hier in nederland
maar hoop dat ze ooit inzien dat ze hier mee wel hun club benadelen
en elk verhaal heeft ook altijd twee kanten [want ook politie maakt soms fouten]
maar dat is nog geen vrijbrief
wel leuk om tevermelden voor mezelf is nu na de 2-2 van heerenveen-psv
ik nu op sportpooler 12 uitslagen exact goed heb dit seisoen
en ook ik zet mijn club ajax elke week op winst dus daarin verschillen we niet veel
alleen ik ben wat voorzichtiger met hoogte van de uitslagen
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 30 november 2008 - 16:40   quote  deeplink  
@bully ja het zou zonde zijn als dat supportersgeweld betekend dat de clubs gewoon niet meer mee mogen doen. Ik weet ook niet waarom die figuren zo opgefokt zijn, waarschijnlijk drugs of zo. Ik zie Ajax nog wel ver komen in de UEFA cup dit jaar maar het resultaat in Hamburg heeft de concurrentie nu wel gewaarschuwd.

@peter111 Sparta en Heracles wonnen dus mooi wel mijn score was 4 uit 9 niet zo goed maar ja.
PETER111
 PETER111 - zondag 30 november 2008 - 17:46   quote  deeplink  
onverwacht, vooral van sparta!
bully
 bully - zondag 30 november 2008 - 21:51   quote  deeplink  
zou wel een keertje leuk zijn dat ze ver in europa komen
ook voor het nederlandse voetbal
maar als ze zo spelen als ze vandaag deden komen ze niet ver
dit elftal wisselt goede wedstrijden teveel af met zeer slechte wedstrijden
en dan heb ik het geeneens over het soort voetbal wat word gespeeld
en met sparta had je het goed wat ik niet had verwacht
en troost je mijn voorspeling op sportpooler was ook maar 5 uit 9
wel weer een exacte stand goed vitesse-feyenoord 1-1 wat mijn totaal op 13 brengt deze competitie
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 01 december 2008 - 10:27   quote  deeplink  
@bully je moet het zo zien dat het na een uitavondwedstrijd op donderdag in het hedendaagse voetbal lastig is om 2 dagen later weer top te zijn met name als de tegenstander geen verplichtingen had. Kwalitatief zijn de verschillen in de eredivisie steeds geringer.
bully
 bully - maandag 01 december 2008 - 22:08   quote  deeplink  
vind het verschil ajax utrecht nou niet echt gering
als je het over groningen nac twente of heerenveen heb kan ik me daar wel in vinden
maar een tegenstander zoals utrecht daar moet je gewoon van winnen
ook na zo`n europese wedstrijd
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 02 december 2008 - 10:20   quote  deeplink  
@bully. Naar mijn idee is Utrecht inmiddels gelijkwaardig aan Groningen. Ze spelen goed verzorgd voetbal en hebben goede spelers
senne
 senne - dinsdag 02 december 2008 - 12:09   quote  deeplink  
Mijn complimenten voor het voorspellen van de overwinningen van Sparta en Heracles. Dat Heracles zou winnen had ik zelf ook verwacht, bij NAC zou ik op 0-1, 0-2 of 1-2 hebben gegokt. Ik vind het alleen erg jammer dat je elke keer weer zulke uitslagen bij Feyenoord neerzet. Ik weet dat je supporter bent en als je bij Vitesse - Feyenoord 1-2 neerzet bijvoorbeeld heb ik daar absoluut geen problemen mee, zou ik ook doen als ik supporter was, maar uitslagen als 2-6 of 3-7 slaan nergens op. De kans dat dat gebeurt is vrijwel gelijk aan 0 en tot nu toe zat je er wat Feyenoord betreft ook iedere keer flink naast. Ik lees je analyse iedere week en vind het leuk om te zien hoe jij over zoiets denkt maar je kunt ook te ver gaan.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 02 december 2008 - 14:18   quote  deeplink  
@senne. Je kritiek is fair enough maar als je de hele wedstrijd van afgelopen zondag hebt gezien was een korfbal uitslag mogelijk geweest.
freakie
 freakie - dinsdag 02 december 2008 - 15:07   quote  deeplink  
Ik wil nog wel punt aansnijden want we zegge dat ajax het niet best doet dat is wel zo? we willen toch eufa cup spelen? en k zie best vaak clubs zoals manchester of real of nou ja een top club in het buiten land die het eigenlijk helemaal niet zo best doen in de competitie.. ajax die gaat egt wel weer punten pakken en 1ste of 2e eindigen en dat denk ik ook van psv ondanks de verloren wedstrijden nu al(az 1ste, groningen 5e, en nac 3e hebben geen uefa cup voetbal... de clubs die nog eufa cup spelen zijn ajax 2e, nec 7e, hereveen 9e en twente 4e)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 december 2008 door freakie --
bully
 bully - woensdag 03 december 2008 - 18:33   quote  deeplink  
je zegt het zelf freaky 1ste of 2e denk dat je na 4 jaar alleen nog m,aar voor plaats 1 mag gaan
alweer een overgangsjaar zal niet best zijn vooral na de injectie van 30 miljoen deze zomer
met vooronde cl kan weer een jaar uefa opleveren inplaats van cl
en dat zal er dan financieel zwaar inhakken
freakie
 freakie - woensdag 03 december 2008 - 21:21   quote  deeplink  
ja dat is natuurlijk ook waar ja!! maar k kijk t meer op ajax en psv k denk namelijk dat ajax 1ste wordt maar zowiezo 2e en psv wordt volgens mij gewoon ook dit jaar iemand die met slecht voetbal toch hoog kan eindige(2e denk ik ajax wordt 1ste natuurlijk:P) hoger dan az denk ik zelf want hoe gaan ze om als er meer dan 4 a 5 spelers die goed zijn gebleseerd zijn? dat gaat ook bij az wel gebeuren maar denk dat psv
bully
 bully - woensdag 03 december 2008 - 21:36   quote  deeplink  
ook az heeft al geblesseerde
onder andere dembele pelle enz
maar ze spelen op moment gewoon het beste voetbal
combinatie druk naar voren ook bij balverlies en het speeld als een team
ook ik had het liever anders gezien
en ajax heeft momenteel denk al de basis spelers terug
denk alleen de spitspositie word scitanich
en ik hoop dat ik het mis heb.maar ik geloof dat ajax het zeer moeilijk krijgt om 1ste te worden
en psv heeft gewoon de pech dat ze geen keeper meer hebben die wedstrijden voor hun won
nu moeten ze het voetballend doen
en zo als ik al eerder zei.ik hoop dat jij gelijk heb
maar ik twijfel er aan
freakie
 freakie - vrijdag 05 december 2008 - 23:33   quote  deeplink  
jaa dat is waar maar ajax heeft het erger getroffen in blesureleedzou je je namelijk kunnen voorstelle dat pelle dembele en ari zo gebleseert zijn en denken dat az dat goed zou kunnen opvangen? trouwens er moet dan ook nog goede controlerende middevelder van az gebleseerd zijn.. kijk az speeld goed dat is gewoon zo en ajax nog lang niet op TOP nivo want ze kunnen veel beter.. en nu inderdaad kan van basten echt werken aan een heel team met elkaar.. sulejmani is terug van tijd blesure en enoh en cvitanisch.. maar laten we het maar bekijken.. aan het einde van het seizoen hoop k dan maar dat we allemaal goed kunnen terug kijken op mooi kampioenschap:P en ook nog eens kunnen laten zien dat we in de uefa cup ver kunnen komen!!:P

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 december 2008 door freakie --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ en Ajax gaan voor het hoogste. PSV alles of niets en 5 voor 12 voor De Cler en Timmer. Week 13 eredivisie









0.0071117