BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sportdwaas over voorbeeldige en minder voorbeeldige profs. Eredivisie week 15

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 12 december 2008 - 14:30   quote  deeplink  
Net nu Sportdwaas eens iets positiefs over Lazovic wilde gaan schrijven steekt hij na een intikkertje een fopspeen in zijn mond. Het kind is er nog niet, zijn vrouw is in verwachting en wat later scoort Babel de 1-1 en is het over en uit voor PSV in Europa dit seizoen.

Sportdwaas heeft niks tegen feestvieren of blijdschap na een doelpunt maar feit is dat het vaak leidt tot concentratieverlies en snelle tegendoelpunten. Kroatië kan er over meepraten na het echec in de laatste minuten tegen Turkije op het afgelopen EK. Blijkbaar houden de voetbalgoden er niet van.

De voetbalgoden houden wel van Ryan Babel. In zijn voetbaltempel heeft Sportdwaas deze berichten doorgekregen van de Goddelijke liefhebbers. Maar de goden hebben het Ryan niet makkelijk gemaakt. Eerst kwam KlaasJan zijn droom centrumspits van Ajax te worden verstoren en nu is hij bij Liverpool pinchhitter achter hotseknotse Kuyt en het godenkind Torres.

Geld speelt geen rol meer in het leven van Ryan. Hij wil spelen en het liefst als spits bij zijn geliefde Ajax. Liverpool wil hem niet laten gaan of verhuren. Maar blijf rustig Ryan, met jouw instelling en klasse komt de bevrijding eerder dan later.

Bij Feyenoord is de pleuris nu uitgebroken . Bepaalde spelers, ex-werknemers, bevriende journalisten, sponsoren en andere 5e collonnisten doen er alles aan GJ Verbeek eruit te werken. Sportdwaas vind het ronduit schandalig en geeft Paul Bosvelt een grote pluim dat hij het openlijk opneemt voor GertJan.

GertJan maakt veel fouten maar volgens mij nog steeds veel minder dan Hofland, de Cler, de Guzman, Bruins, Lucius, Bahia en Henk Timmer apart en gezamenlijk. Dat de blessuregolf te wijten zou zijn aan trainingsmethoden van Verbeek lijkt mij onzin aangezien er bij alle clubs veel spelers niet fit zijn, zoals Ajax, NAC en Real Madrid. Zou het niet zo kunnen zijn dat de dikbetaalde profs zelf niet gezond leven? Het zou mij niet verbazen. Als de kale Hofland bij het uitlaten van de hond geblesseerd raakt heeft hij volgens mij verder geen recht van spreken meer. En Luigi Bruins zou in plaats van te klagen in de VI (onweersproken) eens een voorbeeld moeten nemen aan hardwerkende spelers als Raul, del Piero en Klaas Jan Huntelaar (heeft ie ook niet onder een zekere Gert Jan Verbeek getrained?)

Wat ook een rol speelt bij de rebellie van de spelers bij Feyenoord is dat velen bang zijn een basisplaats te verspelen en daarmee uitverkiezing in vertegenwoordigende elftallen zoals Oranje A-B-C-D, want als 1 ding duidelijk werd uit de woorden van Gudde is het dat er een veranderingsproces gaande is bij Feyenoord.

Nadat de fantast Woerts is vertrokken dienen de laatste lakeien van Jorien ook nog vervangen te worden en moet de bezem door de spelersgroep. Ook de posities van Jansen, met duidelijk connecties naar familiaire spelersmakelaars, Peter Bosz (zie Jansen) en financieel directeur Jacobs lijken mij onder zware druk te staan.

Gertjan Verbeek graaft echter zijn eigen graf wanneer hij spelers als Hofland, Timmer, de Cler en Lucius blijft opstellen.

We zullen afwachten wie er met pek en veren uit de Kuip verdwijnt.

In ander nieuws
Nog een bewijs voor het bestaan van voetbalgoden: De penalty die Hannover tegen kreeg na een schwalbe van een Wolfsburg spits (niet ongebruikelijk zoals we weten) werd omdat de keeper eruit gestuurd werd gestopt door een veldspeler Rosenthal. Hier het filmpje… www.sportdwaas.nl

De amateurs
Verlangen naar de kerst…

Jupiler League
Groningen contracteert als eerste een talent uit de Jupiler League. Heel verstandig.

KNVB Beker
Geen nieuws.

Gehoord/gelezen
……Jan Olde Riekerink in beeld bij Real Madrid als hoofd opleidingen….en Henk Timmer wordt barman in de Skihut…Bij de bookmakers is Sam Allardyce favoriet manager te worden bij Sunderland. Martin Jol heeft gelijke kansen als Houllier maar blijft achter bij Curbishley and Avram Grant. En ik maar denken dat het Woerts was die Jol te dik vond voor Feyenoord.

Voorbeschouwingen speelronde 15
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

Ajax – NAC 4-0 (1.45/5/8.6 £ 79.000)
NAC mist zowel defensief als offensief de kracht om Ajax veel in de weg te leggen.

Heerenveen – de Graafschap 3-1 (1.37/5.6/9.4 £ 3.777)
Van onderschatting bij de huur-Friezen zal geen sprake zijn na de mooie counteroverwinning van de Superboeren tegen het zwalkend Feyenoord.

ADO Den Haag – Roda JC 2-1
ADO sloeg hard toe in Breda en Roda kan de borst natmaken.

Feyenoord – AZ 1-3 (3.35/3.65/2.24 £ 6.888)
Er is een geweldige interne strijd gaande in Rotterdam en een openlijke revolte van matig presterende routiniers tegen de trainer Gertjan Verbeek. De media belicht met name de vele blessures en er wordt nauwelijks kritisch naar de spelers zelf gekeken. Sportdwaas meent dat deze tot stand komen door onverantwoordelijk gedrag, waaronder overmatig alcoholgebruik, van de spelers zelf. Het is niet aannemelijk dat AZ kadootjes zal geven want DSB1 van Louis zal het aangeschoten Feyenoord niet onderschatten.

Willem II – NEC 1-3 (2.5/3.65/2.94 £ 831)
Na hersteld te zijn van het Europees wonder in Moskou en de nederlaag tegen FC Utrecht zullen de Nijmegenaren afrekenen met Willem II.

Vitesse – PSV 2-2 (4.6/4/1.8 £ 2.400)
Uit in de Gelredome is voor iedereen lastig dus PSV gaat punten laten liggen.

FC Utrecht – FC Volendam 4-1 (1.33/6/10 £ 1.400)
Dit moet geen problemen opleveren voor die gasten van Willem.

FC Groningen – FC Twente 3-1 (2.44/3.65/2.92 £ 141)
Als FC Groningen de concentratie kan vasthouden tikken ze Twente weg. De overwinnig van de import-Tukkers op Sparta was geflatteerd.

Heracles Almelo – Sparta 1-3 (1.93/3.7/4.2 £ 421)
Met een handvol zaalvoetballers is Sparta het team dat Heracles thuis op de knieën kan krijgen.

De nastoot speelronde 14

FC Twente – Sparta Rotterdam 6-2 (1-1 voorspeld) (1.39/5./10.5 £19000)
Sparta hielp Twente aardig in het zadel, dat had beter gekund.

Roda JC – Vitesse 3-0 (2-3 voorspeld) (2.06/3.8/3.75 £ 8.700)
Tegen Feyenoord leek het bij vlagen weer aardig te gaan met Vites en dat dachten de heren uit Arnhem blijkbaar zelf ook want men ging ongeconcentreerd ten onder.

PSV – FC Groningen 4-2 (3-1 voorspeld) (1.6/4.7/6 £13000)
Met dank aan Bakkal, Amrabat en Lazovic vocht PSV zich terug en won. Fraai spektakel.

AZ – Heracles 2-0 (3-0 voorspeld) (1.22/7.4/17 £ 24000)
AZ won. Een wedstrijd om snel te vergeten.

Feyenoord-de Graafschap 1-3 (2-1 voorspeld) (1.28/6.8/12.5 £ 5000)
De 3 punten hadden ze in Rotterdam al bijgeschreven maar helaas pindakaas. Bruins schoot de bal niet binnen en El Ahmadi soleerde naar een groep van 3 De Graafschap spelers. Bal kwijt. Snelle counter 0-1 achter en wedstrijd over. Wanneer beseft men bij Feyenoord dat Hofland, Lucius en Timmer te licht zijn voor de basis en dat er elke wedstrijd geconcentreerd en vlot gespeeld moet worden.

NEC – FC Utrecht 1-2 (1-3 voorspeld) (1.83/3.85/4.6 (£ 1500)
“FC Utrecht voetbalt goed en moet in staat worden geacht de op een roze wolk levende Nijmegenaren te kloppen” schreef Sportdwaas en het lukte de Domstedelingen.

Willem II – Heerenveen 1-3 (1-3 voorspeld) (2.62/3.6/2.78 £ 1000)
Ook deze zag ik aankomen “Willem II is het soort team dat geen problemen oplevert voor de inleen Friezen”.

FC Volendam – Ajax 1-2 (0-4 (9/5.3/1.41 £ 16000)
Het ging moeilijker dan verwacht maar de 3 punten zijn weer binnen.

NAC – ADO den Haag 0-4 (1-2 voorspeld) (1.35/5.5/10.5 £ 747)
“Zonder Penders wordt het moeilijk het achterin dicht te houden. Wederopstanding ADO wordt een feit”… Kijk soms zit het mee en soms zit het tegen met de voorspellingen.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (68 uit 126)
Sportdwaas (58 uit 126, 6 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 december 2008 door sportdwaas --
bully
 bully - vrijdag 12 december 2008 - 23:21   quote  deeplink  
helemaal mee eens dat bij feyenoord niet gertjan de schuldige is
en dat de spelers de handen eens in eigen boezem moeten steken
het siert je ook dat je nu keertje jou eigen cluppie op verlies zet
dat heb ik bij sportpooler nog steeds niet aangedurft tegen beter weten in [heb ik het over mijn cluppie ajax]
alleen jou naverslag over de wedstrijd nec-fc utrecht kan ik het niet eens zijn
want denk niet dat je die wedstrijd heb gezien
want het lag echt niet aan dat goede voetbal van utrecht waar jij over spreekt
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 13 december 2008 - 18:12   quote  deeplink  
@bully Ik had inderdaad alleen de samenvatting gezien van NEC Utrecht maar wat ik bedoelde is dat FC Utrecht wel zou winnen. Dat ze dat in Nijmegen deden zonder goed voetbal doet niets af aan het feit dat ik ze wel goed vind spelen.

Ik was vandaag op de Toekomst en zag daar de C1 van Ajax (met de jongste zoon van Danny Blind) winnen in een vriendschappelijk duel van RKC C1, waarin een neef van mij speelt. Het was een leuke wedstrijd in de kou met een goede sfeer. Was het bij de profs maar zo gezellig. Heerlijk broodje kroket gegeten na de wedstrijd.
bully
 bully - zondag 14 december 2008 - 17:56   quote  deeplink  
over het goede voetbal van utrecht zullen we het maar niet hebben
is alweer een slechte ronde deze week voor jou
maar troost je vandaag had ik er ook geeneen goed maar vrijdag en zaterdag
was het wel zeer goed voor mij op sportpooler
alweer 2 exacte uitslagen wat nu dacht ik op 15 staat
wat mij gister ergens tussen plaats 50 en 60 bracht
maar vandaag afgezakt naar plaats 83
en je heb gelijk over de gezelligheid bij jeugdvoetbal
ik sta elke week bij mijn zoontje langs de lijn
maar ik moet zeggen het geheel in het stadion de sfeer enz zegt mij toch ook wel wat
als de resultaten goed zijn
en goede nieuws voor jou is dat ondanks hun nederlaag ik feyenoord sinds lange tijd
goed heb zien spelen
dat het kwaliteits verschil te groot was doet niks af aan dat ze nu hebben laten zien dat het na de winterstop met feyenoord veel beter zal gaan
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 14 december 2008 - 21:31   quote  deeplink  
@bully 5 uit 9 is voor mijn doen niet slecht. Het puntverlies van Utrecht kan alleen maar komen door onderschatting volgens mij. Maar ik ben wel een fan van Verhoeven en Volendam dus ik vind het prima dat ze daar een punt pakken. Ik vond Feyenoord niet heel slecht maar de finesse ontbreekt in de aanval. Derijck in het centrum vind ik ook een verbetering ten opzichte van Hofland. Met een beetje mazzel gaan ze na de winterstop wel punten pakken denk ik. Maar dan moet wel de rust bewaard worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sportdwaas over voorbeeldige en minder voorbeeldige profs. Eredivisie week 15









0.0097250