BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Superverrassing in de Achterhoek. Dacht het niet denkt Sportdwaas. Speelronde 16

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 19 december 2008 - 11:46   quote  deeplink  
Lee Towers staat vierkant achter Gertjan Verbeek, net als blijkbaar het overgrote deel van de Feyenoord-aanhang. Dit en niets anders smoorde het spelersoproer in de kiem. Eindelijk realiseerde de jongens zich dat ze het zelf moeten laten zien en zich niet kunnen verschuilen achter blessures en vermeend falen van de trainer.

De afgelopen jaren is het een spelersmekka geweest in de Kuip. Helaas op voetbalklasse alleen (die er sowieso weinig is) reputatie en bluf win je geen wedstrijden. Er moet inzet worden getoond en beter worden gevoetbald. Betere voetballers moeten gebracht worden uit de eigen jeugd want geld voor aankopen die echt beter zijn dan het bestaande materiaal is er niet.

Saillant detail is dat bij AZ drie spelers in het veld kwamen die door de vorige trainers van Feyenoord, Bert van Marwijk, Ruud Gullit, Erwin Koeman en weer Bert van Marwijk niet goed genoeg geacht werden voor Feyenoord. Gil Swerts, Hamdaoui en Holman. Een goede verdediger en dito aanvaller en middenvelder.

Met Gertjan Verbeek is eindelijk weer een trainer in de Kuip aangeland die probeert alle spelers op waarde te schatten. Het is deels uit geld- en blessurenood geboren maar toch.

Of het nou een peiling was of stemming (wat is het verschil?) maar 4 spelers stonden nog achter GJ Verbeek, Tiendalli, Fer, Wijnaldum en Biseswar. Ik denk dat je Bahia en Derijck daar nog wel bij kan tellen. Van Bronckhorst en Timmer ontkenden vrijdag en zaterdag alles. Nou ik geloof er niks van.

Tegen AZ was er wel sprake van inzet maar de finesse ontbreekt nog. Derijck deed het niet slecht als centrale verdediger ook al gingen hij, Bahia en Timmer niet geheel vrijuit bij het doelpunt van Ari. Gezien de algehele malaise was het een redelijk resultaat voor Feyenoord1.

Inmiddels draaien ook Willem II, NAC en FC Groningen beroerd. Bij NAC beginnen er al klachten te komen over te hard trainen. Ik blijf erbij dat het allemaal aan de spelers zelf ligt

Bij Feyenoord en ook Ajax en PSV is het belangrijkste probleem dat ze talent geen tijd gunnen om te rijpen bij de club. Dit wordt mede veroorzaakt door trainers en bestuurders die liever kopen dan opbouwen. Er kunnen wel 3 a 4 eredivisiewaardige elftallen worden samengesteld uit jeugdspelers die het bij de 3 grote clubs niet hebben gered.

In ander nieuws
De kwalificatie van NEC voor 16e finales van het UEFA Cup tournooi werd al seen prestatie van werelformaat neergezet door de commentatoren. Ik denk dat het meer zegt over de doorzettende nivellering of als je wil professionalisering van het voetbal. Wat NEC ook hielp was het feit dat Udinese al geplaatst was. Dus mij verbaasd het niks.

Ondanks alle negatieve berichtgeving hebben de Nederlandse clubs het redelijk gedaan. Van de 6 startende clubs overwinteren er drie. Ik acht ze alle 3 in staat de kwartfinale te halen en het zou mij niet verbazen als Ajax heel ver komt.

De amateurs
Verlangen steeds meer naar het nieuwe jaar…

Jupiler League
Bij Telstar loopt een topspits rond.

KNVB Beker
Geen nieuws.

Gehoord/gelezen.
In het blaadje Health stond een interview met Marianne en Henk Timmer. Sportdwaas vond hierin de volgende belangwekkende uitspraken…”als er een feestje is gaan we samen of niet”… en “zolang we onder contract staan denken we nog niet aan kinderen”….Dus dat iedereen dat maar weet in de Skihut! Het ontbreekt er nog maar aan dat er intieme tapes van Marianne en Henk in omloop zijn. Geil!

Voorbeschouwingen speelronde 16
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com er zijn dus ook andere goksites etc).

Hier gaan we weer beste mensen op hoop en gevoel...

AZ – FC Utrecht 1-0 (1.38/5.5/10 £ 45000)
DSB1 kampt opeens ook met een aantal blessures. Ook Gregoor van Dijk kampt met een terugslag (te vroeg terug gekomen). Zou GJ Verbeek hier achter zitten? Het moet haast wel.

Roda JC – FC Groningen 1-3 (2.5/3.8/2.88 £ 561)
Tja Markus Berg moet nu weer eens wat laten zien. Hoe doet Nevland het eigenlijk in Engeland?

Sparta Rotterdam – SC Heerenveen 1-3 (3.4/3.8/2.18 £ 1300)
Heerenveen gaat deze klus klaren. Heeft er dit jaar al een Fries gespeeld in het eerste van Harrenfaen?

NAC Breda – Vitesse 2-1 (2.5/3.8/2.88 £ 700)
Mijn gevoel zegt me dat NAC dit gaat winnen.

FC Volendam – Heracles 3-2 (2.56/3.5/2.82 £ 300)
Een kraker aan de Dijk.

NEC – ADO Den Haag 2-1 (1.48/4.4/7.8 £ 1000)
NEC zal zich niet weer laten verrassen na een Europees succes. Maar je weet het maar nooit. Bouaouzan, Colins John en mijn favorieten van Beukering en Wisgerhof lijken me aan de zware kant, maar dan leggen die schoten ook wat meer gewicht in de schaal. Niet dan?

FC Twente – Willem II 3-1 (1.43/4.8/9.2 £ 200)
Gaan we naar de wedstrijd kijken of de scouts tellen. Elia gaat naar Manchester City. Good luck chap!

De Graafschap – Ajax 1-2 (9/4.7/1.46 £ 6000)
Suljemani is tot nu toe vrij onzichtbaar. Zou de man van 16 miljoen opstaan in de Achterhoek? Een Superverrassing hangt in de lucht zal helaas geen realiteit worden. Zit KlaasJan op de tribune of verblijft hij al in Madrid? Sjade...

PSV – Feyenoord 4-1 (1.6/4.1/6.8 £ 4000)
Een kat in nood maakt rare sprongen. Hier hebben we 2 katten in nood. PSV heeft net wat meer nagels en tanden dan de grootmacht uit Rotterdam Zuid. Het moet gezegd dat Henk T. te H. nu al 2 wedstrijden op rij redelijk kiept. Gestopt met drinken?

Nabeschouwingen speelronde 15

Ajax – NAC 4-0 (1.45/5/8.6 £ 79.000)
“NAC mist zowel defensief als offensief de kracht om Ajax veel in de weg te leggen” en daar was niets meer aan toe te voegen.

Heerenveen – de Graafschap 2-0 (3-1 voorspeld) (1.37/5.6/9.4 £ 3.777)
En de noel (Fries voor nul denk ik dan) werd vastgehouden.

ADO Den Haag – Roda JC 1-1 (2-1 voorspeld)
Een mooie puntverdeling.

Feyenoord – AZ 0-1 (1-3 voorspeld) (3.35/3.65/2.24 £ 6.888)
Van de 4 counters die ik gezien heb ging er 1 goed voor DSB1 en dat was voldoende. Feyenoord zat als bejaarde zonder gebit in aan de kerstdis zullen we dan maar zeggen.

Willem II – NEC 1-2 (1-3 voorspeld) (2.5/3.65/2.94 £ 831)
“Na hersteld te zijn van het Europees wonder in Moskou en de nederlaag tegen FC Utrecht zullen de Nijmegenaren afrekenen met Willem II.”. Ik kan het niet mooier voorspellen dan het was dan.

Vitesse – PSV 1-1 (2-2 voorspeld) (4.6/4/1.8 £ 2.400)
Na Sparta, AZ en Feyenoord liet ook PSV hier punten liggen. Niet zo verwonderlijk vind ik.

FC Utrecht – FC Volendam 0-0 (4-1 voorspeld) (1.33/6/10 £ 1.400)
Volendam is zo slecht nog niet bleek maar weer eens.

FC Groningen – FC Twente 1-4 (3-1 voorspeld) (2.44/3.65/2.92 £ 141)
Iedereen kan nu wel boos worden op Peter Bosz bij Feyenoord maar hij had het wel goed gezien dat Perez een aanwinst zou kunnen zijn geweest. Ook het proberen te contracteren van Arnautovic zou de burger moed te geven. Gelukkig voor Twente is McLaren een uitstekend coach die het ongelijk in deze van J. Derksen bewijst.

Heracles Almelo – Sparta 2-1 (1-3 voorspeld) (1.93/3.7/4.2 £ 421)
Over hulp van de scheidsrechters heeft Heracles niet te klagen sinds zij in de eredivisie spelen. Wat gebeurt daar toch?

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (72 uit 135)
Sportdwaas (63 uit 126, 6 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.
freakie
 freakie - zondag 21 december 2008 - 15:35   quote  deeplink  
hahaha jaa sportdwaas toch redelijk in de buurt kwa voorspelling:P:P 2-1 voor ajax jaja scheelt zoon 5 doelpunten:P
bully
 bully - zondag 21 december 2008 - 17:00   quote  deeplink  
ach freaky denk dat die voorspelling nog niet zo gek was
zoveel grote uitslagen heeft ajax nog niet gehad dit seisoen
en vind 7 uit 9 nou niet echt slecht
en daarbij ook nog 1 exacte uitslag
ik had dat niet op sportpooler
al ben ik wel weer gestegen daar tot plaats 68
met 1 exacte uitslag
freakie
 freakie - zondag 21 december 2008 - 20:05   quote  deeplink  
nou kijk k denk dat het wel een keer zou moeten denk je ook nie? we hebben niet een grote uitslagen gehad deze eerste helft van het seizoen.. natuurlijk is 6-0 veel.. maar mag ook wel een keer gebeuren en de graafschap ik daar de club voor
bully
 bully - zondag 21 december 2008 - 20:47   quote  deeplink  
daarom vond ik de uitslag van sportdwaas ook niet zo gek
dat hij dat laag aanhield
ook ik had op sportpooler niet zo hoog gegokt
en klopt dat het wel eens tijd werd zo`n uitslag
nu maar hopen dat dit geen uitzondering blijft
en dat we eindelijk eens een mooie tweede seisoenshelft tegemoet gaan
want we zijn daarin nou niet echt verwend de laatste jaren
en voor dit seisoen zagen de vooruitzichten daarin er toch goed uit
freakie
 freakie - zondag 21 december 2008 - 20:50   quote  deeplink  
ja inderdaad k denk ook wel dat ajax er sterker uit gaat komen het volgende seizoens helft en ben ook egt benieuwt of az het vol kan houden.
freakie
 freakie - zondag 21 december 2008 - 20:50   quote  deeplink  
ze spelen egt goed.
bully
 bully - zondag 21 december 2008 - 21:04   quote  deeplink  
dat is nu ook mijn grootste angst
als az op deze manier blijft spelen zullen ze toch weinig punten laten liggen
dan is de enige hoop dat wij de wedstrijd tegen hun wel kunnen winnen
en laten we niet te vroeg juichen
dit was pas 1 wedstrijd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 december 2008 door bully --
freakie
 freakie - zondag 21 december 2008 - 21:22   quote  deeplink  
nee gelijk heb je.
ben ook erg benieuwt na de prestaties van feyenoord.
als ze zo door gaan moeten ze strijden tegen degradatie en ajaxied als ik ben vindt ik dat wel heel dramatisch hoor:P
maar az moet ook slechte momente hebben en krijgen maar we gaan het zien t zou leuk zijn als az volgende week 3 punten laat liggen:P
hebben we de kans om als 1ste door de gaan en de kans bestaat want az-nec is leuke wedstrijd en ajax tegen ado den haag tsjat zou miss kunne
bully
 bully - zondag 21 december 2008 - 21:25   quote  deeplink  
klopt als er 1 club een leuk resultaat tegen az zou kunnen neerzetten is dat nec wel
ze spelen goed vooral tegen de grotere clubs
freakie
 freakie - zondag 21 december 2008 - 21:36   quote  deeplink  
ja inderdaad ach t zou mooi zijn.
teminste leuke winterstop dan:P

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Superverrassing in de Achterhoek. Dacht het niet denkt Sportdwaas. Speelronde 16









0.0091900