BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column: Dus nou moet Wielaert onze man worden

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
GVR
 GVR - maandag 12 januari 2009 - 18:35   quote  deeplink  
Poeh poeh, hè hè, nou nou. Het is eindelijk rond. Rob Wielaert is nou dan toch echt Ajacied. Mede door een vasthoudende voorzitter van FC Twente, betaald Ajax ruim 3 miljoen euro voor de 30-jarige verdediger. Het leek wel een transfersoap van een topspeler, terwijl Wielaert toch eigenlijk een doodeenvoudige verdediger is.

Wielaert speelde ooit een blauwe maandag bij PSV en met FC Den Bosch, N.E.C. en FC Twente heeft hij inmiddels ruim 250 wedstrijden in de Eredivisie op zijn naam staan. Hij werd uitgenodigd als dispensatiespeler voor de Olympische spelen, maar kon niet mee omdat hij met FC Twente voorronde Champions League speelde. Inmiddels speelde hij wel al eens voor Nederland B.

Afgelopen zomer werd met veel bombarie Oleguer Presas voor 3 miljoen euro overgenomen van FC Barcelona. De 28-jarige verdediger heeft alles met de Catalanen al gewonnen en hoewel hij in Spanje uit de gratie is geraakt, is hij volgens iedereen, de enige waardige opvolger van Johnny Heitinga. Een half jaar later kunnen we concluderen dat we het weer allemaal verkeerd gezien hebben en gaat Oleguer ons waarschijnlijk alleen nog maar heel veel geld kosten.

Wielaert. Eigenlijk gewoon Rob, maar in de provincie liefkozend omgevormd tot Robbie, is namelijk ook centrale verdediger en is volgens veel supporters alweer de perfecte opvolger van Oleguer. En niet alleen de supporters vinden dat, want ook Marco van Basten liet met een wissel in de 33e minuut in de laatste wedstrijd voor de winterstop duidelijk zien niet tevreden te zijn met Oleguer.

Maar de keus voor Wielaert is pijnlijk. Het geeft schrijnend weer dat het ontzettend triest is gesteld met ons scoutingapparaat. Nadat we in de zomer nog verraste met de aankoop van Oleguer, kopen we in de winterstop voor 3 miljoen een 30-jarige verdediger, die al zijn hele carrière rond loopt bij Nederlandse clubs uit de middenmoot. Ik begrijp het nog bijna ook, want Wielaert viel nooit echt op, hij doet zijn ding, is geen bijzondere verschijning en blink sporadisch uit.

Als hij van de zomer eerste keus was boven Oleguer, hadden ze toen beter meer geld voor hem neer kunnen leggen, dan nu twee keer veel geld uitgeven. Als hij nu moet gaan strijden om een basisplek met Oleguer, dan zit er dus sowieso 3 miljoen op de bank en als hij naast Oleguer moet gaan spelen, dan moet er één van onze talenten uit het elftal verdwijnen, terwijl juist die het nou niet zo slecht hebben gedaan in de eerste seizoenshelft.

Nood breekt misschien wetten. Misschien zit Marco met zijn handen in zijn haar en knarsetandend als hij een bal richting Oleguer ziet gaan. Dat moet bijna wel de reden zijn, want laten we eerlijk zijn, zoveel voegt Rob Wielaert nou toch ook weer niet toe aan Ajax? Het is geen spijkerharde verdediger, het is geen boomlange (1.78m!) mandekker en is geen razendsnelle back.

Natuurlijk is hij ervaren, maar is zijn ervaring wel relevant? Hij is geen topper geworden door talent, maar doet leuk mee doordat hij rustig in de provincie zijn ding kon doen met de juiste mensen om zich heen. Hij heeft bij kleine provincieclubs het beste uit zijn carrière gehaald. Als hij hard zijn best doet, kan hij met een beetje geluk straks bij Ajax ook goed meekomen. Rob Wielaert is namelijk best een aardige verdediger, maar ook niet meer dan een middelmatige aanvulling op de huidige selectie.

Bron: Ajaxinside.nl - http://www.ajaxinside.nl/index.php?pagina=nieuws/bericht&id=1582
Daan
 Daan - maandag 12 januari 2009 - 20:00   quote  deeplink  
Nou nou nou, dit komt bij mij over als iemand afschrijven voordat je hem daadwerkelijk bij een topclub aan de slag hebt gezien. Ik denk dat qua niveau nu twente en ajax elkaar niet veel ontlopen. Ik denk eerder dat het grote probleem is wat jij ook aangeeft dat ons scoutingsapparaat naar de klote is. Ajax heeft de afgelopen jaren ontzettend veel miskopen gedaan. Als je kijkt naar huidig seizoen en wie er allemaal bij is gekomen, dan moet je concluderen dat ajax slechte inkopen heeft gedaan, of althans de aankopen brengen (nog) niet wat ze horen te brengen (denk aan sulejmani, aissati, sno, olequer). De enige waarvan ik onder de indruk ben is cvitanich (al heeft die natuurlijk nog niet veel gespeeld).

Als je nu kijkt naar het team, denk ik dat een verdediger zoals wielaert een versterking zal zijn. Hier en daar maken de centrale verdedigers van ajax kleine foutjes. Verder denk ik dat ajax echt op zoek moet gaan naar een nummer 10, want aissati heeft nog geen minuut gespeeld voor ajax en verder hebben we niemand voor die positie (Sulejmani en suarez zijn geen nummer 10 spelers, siem de jong komt gewoon net iets te kort). Dus Marco , richt je nou eens op een type nummer 10!
fr emiel
 fr emiel - dinsdag 13 januari 2009 - 15:42   quote  deeplink  
Tis gewoon een eerst klas koekenbakker net als greene, geloof me!!!!
Bij twente goede wedstrijden gespeeld maar verder zal hij niet komen.
Tis en blijft een koekenbakker en nu helemaaaaal hij naar 020 verkast is...
Daan
 Daan - dinsdag 13 januari 2009 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 - 15:42 schreef fr emiel het volgende:
Tis gewoon een eerst klas koekenbakker net als greene, geloof me!!!!
Bij twente goede wedstrijden gespeeld maar verder zal hij niet komen.
Tis en blijft een koekenbakker en nu helemaaaaal hij naar 020 verkast is...
Ga anders ff naar 't forum van je eigen club, 't enigste wat ik jou zien doen is ajacieden afzeiken, je hebt zelf niet eens in de gaten hoe triest je bent.
Pietje
 Pietje - dinsdag 13 januari 2009 - 19:58   quote  deeplink  
Je hebt helemaal gelijk Daan. Laten we nu eens met elkaar afspreken om spelers te bekritiseren nadat zij een aantal wedstrijden hebben gespeeld. Aan dat gebral op voorhand heeft niemand iets. Geef ook Rob Wielaert de kans om zich waar te maken. Ik heb er het volste vertrouwen in dat het gaat lukken!
En @ Emiel: Hou eens op met dat 020 (en 010) gedoe. Onze clubs hebben een naam. En mocht Wielaert een koekenbakker zijn, nou ik lust wel een koekje, hoor. Maar niet van eigen deeg.
bully
 bully - dinsdag 13 januari 2009 - 21:50   quote  deeplink  
eindelijk een nederlandssprekende ervaren verdediger
die de verdediging kan sturen
das vaak al de beste kwaliteit
dus geloof zeker dat hij het gaat redden
en over dat andere kijk bij topic: 'Ajax haalt in winterstop Gianni Zuiverloon en Boudewijn Zenden'
daar heeft patrick buisman dit heel mooi neergezet
jeff
 jeff - woensdag 14 januari 2009 - 00:34   quote  deeplink  
slimme aankoop. kan de jongen jongens goed sturen denk ik en voetballer met een geweldige instelling. oleguer mag gelijk naar terug naar spanje. die valt echt tegen.
bully
 bully - woensdag 14 januari 2009 - 00:38   quote  deeplink  
oleguer even de kans geven
heeft nu dus meer concurentie
en hem na een seisoenshelft gelijk al afteschrijven vind ik tever gaan
heeft zich bij barca al bewezen
en kan gewoon een dipje hebben op moment
hoop dat hij daar uitkomt dan is hij nog steeds bruikbaar
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - woensdag 14 januari 2009 - 14:44   quote  deeplink  
Heeejjj emiel.....loop je hier nu ook al mensen te irriteren?? Voetbalinhoudelijk heb ik je ook in dit topic op geen enkele goede opmerking kunnen betrappen...mischien wordt het tijd dat je een "010 en 020" topic opend...kun je kijken hoeveel combinaties je met die getallen kunt maken....lijkt me voor iemand met jouw verstandelijk vermogen al genoeg uitdaging....

Nu even over Wielaert: denk dat dit voor het moment een geweldige aankoop is die in ieder geval de taal machtig is en heeft laten zien over een no nonsens mentaliteit te beschikken...in ieder geval voor de komende periode zeer welkom en voor de toekomst denk ik dat we weer bij Twente aankloppen voor die in potentie geweldige verdediger uit Brazilie...
freakie
 freakie - woensdag 14 januari 2009 - 17:36   quote  deeplink  
hahaha patrick buisman helemaal gelijk dat laatste vooral dat we weer bij twente gaan aankloppe beetje jammer eigenlijk.
miss kan van basten het met blind wel voor elkaar krijgen met een hoop jonge spelers ook egt de top te berijken en dan vooral jonge spelers die nog moeten komen..

Ik denk dat emiel het een klein beetje jammer vindt dat het bij zijn clubje niet zo lkkr gaat.. dus moet ie afreageren op betere teams..
wielaert is zeker welkom alleen vindt ik het persoonlijk jammer dat hij niet lang is maar gelukkig wel iemand met tactisch inzicht en ervaren is:D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 januari 2009 door freakie --
TKB
 TKB - donderdag 15 januari 2009 - 12:35   quote  deeplink  
GVR het is duidelijk dat je goed in problemen kunt denken. Mijn vraag is of je ook oplossingen hebt voor de door jou zelf gecreëerde problemen. (Wielaert heeft namelijk nog geen wedstrijd gespeeld, dus we weten niet of ie het goed gaat doen)

Wie is volgens jou nou een betere optie?
De voorwaarden zijn:
-Nederlandstalig
-Haalbaar
-Betaalbaar

Ik ben erg benieuwd!
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - donderdag 15 januari 2009 - 13:33   quote  deeplink  
euhhhhhhhh.................
marco v/d hoek
 marco v/d hoek - donderdag 15 januari 2009 - 14:53   quote  deeplink  
een antwoord voor GVR: wisgerhof mischien

ik ben heel blij dat wielaert onze club komt versterken, ik denk dat hij het heel goed zal doen.

en over oleguer, die jongen moet zijn draai nog vinden in ajax. het is namenlijk een goede verdediger en straks staat hij samen met wielaert in de as en v/d wiel en vermaelen op de flanken.
ik denk dat dat best een goede linie is zo
Daan
 Daan - donderdag 15 januari 2009 - 16:21   quote  deeplink  
Las dat derksen zei dat ajax krap bij kas zit en daarom de transfer van wielaert in termijnen betaald. Lijkt me heel sterk na de verkoop van Huntelaar.
GVR
 GVR - vrijdag 16 januari 2009 - 19:24   quote  deeplink  
Ik vind het absoluut geen probleem dat Wielaert komt. Dat heb je me ook niet zien schrijven. Ik vind het jammer dat we veel geld uitgeven aan een verdediger die zich nog nooit heeft bewezen in de absolute top, terwijl we een half jaar geleden eenzelfde bedrag voor een verdediger die dat wel heeft. Iedereen doet alsof 3 miljoen niks is.

Eerst was Oleguer dé man voor Ajax en nou weer Wielaert. Iedereen die beweert dat Wielaert onze redder is, is niet realistisch.
bully
 bully - vrijdag 16 januari 2009 - 22:39   quote  deeplink  
niemand heeft een vooruitziende blik om tezeggen dat hij slaagt
maar ik heb goede hoop omdat wat ik al eerder zei
ik denk dat het voordeel is dat hij nederlands spreekt
dus het achterin kan neerzetten met zijn ervaring
dus heb goede hoop dat hij slaagt
en oleguer heb ik nog niet opgegeven hoor
geloof niet dat hij ineens voetballen is verleerd
denk dat hij gewoon in dipje zit
maar vind oleguer persoonlijk niet de man om de leider van de achterhoede te worden
en over derksen die man neem ik al jaren niet meer serieus

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5913
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column: Dus nou moet Wielaert onze man worden









0.0095820