BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Alles weer bij het oude. Eredivisie speelronder 18

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 16 januari 2009 - 16:46   quote  deeplink  
Wie er nou in Rotterdam bij Feyenoord sinds het vertrek van Jorien van den Herik de dienst uitmaakt is nog steeds niet duidelijk. Ik denk dat het de telefoniste is die de boel regelt en het hoofd van de volledige selectie op hol heeft gebracht.door verspreiding van parfumlucht en hete lectuur. Alleen Theo Lucius houdt vast aan de Donald Duck, want zo zegt Theo dan ik speul toch in de Mikki Mouze lieg niewaar. Dinsdagochtend een exclusieve nieuwe rubriek op Sportdwaas “Theo aan de Lijn”© bij www.sportdwaas.nl

Iedereen is ongeacht de resultaten tegen Heerenveen aanstaande woensdag uitgenodigd door de herintredende alcoholisten Henk T. en Tim de C. in de Skihut voor de “Gertjan, Peter en ouwe Wim goodbye party”. Gratis drinken. De telefoniste regelt de betaling via de Feyenoord crediteuren administratie.

Het is goed dat de rust is weergekeerd in Rotterdam. Lekker weer korte termijn denken en doen waar we zin in hebben, 3 trainingen per week maximaal want we spelen al wedstrijden genoeg en ’s avonds effe bijpraten in de skihut en een beetje aftrainen met wat mokkeltjes.

Sportdwaas kan eindelijk rustig slapen want eerder dan 2070 zal de cup met de grote oren niet omhoog gehouden worden op de Koolsingel.

Bij de overige eredivisie clubs is het relatief rustig gebleven want het vertrek van de keurige Westerhof bij Vitesse maakt niemand wat uit.

Daarom kan er wat mij betreft niet gauw genoeg afgetrapt worden opdat verdere problemen, intriges en noem het maar op tot leven kunnen komen want voetbal is de enige bedrijfstak waarin je openlijk bij je huidige werkgever met de nieuwe werkgever bezig mag zijn, waar er niet hard gewerkt hoeft te worden, waar je traint om fit te worden voor vertegenwoordigende elftallen, waar de baas ontslagen wordt als jij slecht presteert en waar iedereen, zelfs Henk Timmer, minimaal 6x de Balkenende norm maandelijks krijgt bijgestort en je al je gal over anderen anoniem in de pers kunt uitstorten.

Laat de bal maar weer rollen…………

Voorbeschouwingen speelronde 18
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com zijn dus ook andere goksites etc).

Hier gaan we weer beste mensen, ook in het nieuwe jaar weer op hoop en gevoel...

Heerenveen – Feyenoord 5-1 (1.87/4.1/4.4 £163000 )
Een afstraffing voor de Rotterdammers hangt in de lucht. Zou de voormalige Heerenveen en Feyenoord trainer op de tribune zitten. Ik denk het wel.

De Graafschap – Willem II 3-1 (2.76/3.6/2.68 £ 500)
Dit wordt natuurlijk een eenvoudige zege voor de ploeg van ex-interim trainer van Feyenoord Henk van Stee (toen Beenhakker weer eens het bijltje er bij neergooide).

ADO Den Haag – Heracles 3-1 (2.38/3.75/3.1 £299)
Ronald Koeman, Jan Boskamp, André Wetzel en Sportdwaas vinden Timothy Derijck een goede speler. Daarom speelt hij nu bij ADO en Hofland (als hij niet bij de kapper zit) bij Feyenoord. Hoe snel Danny Buijs in het 2e van De Haag geraakt moeten we afwachten.

FC Twente – Vitesse 3-1 (1.41/5.2/9.2 £ 2900)
Ik verwacht bij Twente nauwelijks een terugslag in de competitie. Vitesse zal de onderlinge confrontaties met mededegradatiekandidaten als Volendam, Willem II en Feyenoord moeten gebruiken punten te pakken.

NAC – FC Utrecht 2-2 (2/3.95/3.95 £770)
Tegen Feyenoord mochten de spelers van NAC zelf de taktiek bepalen. Ik neem aan dat Maaskant dit niet nog een keer toestaat. Meer dan een gelijkspelletje hier zit er niet in.

Roda JC – PSV 1-3 (4.6/3.9/1.81 £ 450)
Zou die blonde viking Ola Toivonen al mee doen?

NEC-Ajax 0-3 (4.1/3.65/2 £572)
Waar Feyenoord zich moet behelpen met Hofland, heeft Ajax de hand weten te leggen op Wielaert. Sportdwaas is al jaren een groot fan van zowel Wielaert als Wisgerhof. Het vertrek van Wisgerhof naar Twente zal zwaar wegen voor de mannen uit de Karelstad. Het goede nieuws voor Feyenoord hier is dat de komst van Been naar Zuid wellicht makkelijker wordt nu een van de steunpilaren van NEC weg is.

Sparta – FC Groningen 4-2 (3/3.8/2.4 £932)
De eerste competitie helft werd een beetje in mineur afgesloten door de Groningers. Sparta wint.

Volendam – AZ Alkmaar 1-4 (9.4/5.3/1.39 £ 2252)
Alleen Verhoeven staat een monsterscore in de weg

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (84 uit 153)
Sportdwaas (73 uit 153, 7 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.
freakie
 freakie - vrijdag 16 januari 2009 - 17:21   quote  deeplink  
nou redelijke voorspelling indt ik alleen de graapschap-willem 2 denk ik anders:P denk dat willem 2 wint.. en feyenoord 5-1? k denk wel dat ze verliezen maar 5-1 vindt ik best veel maar we will see:P
bully
 bully - vrijdag 16 januari 2009 - 22:49   quote  deeplink  
de wedstrijd heerenveen-feyenoord is ook best gevaarlijk die te voorspellen
de spelers zullen nu wel moeten
om grotere afgang te voorkomen[tegenover de supporters]
dus het kan beide kanten op
freakie
 freakie - vrijdag 16 januari 2009 - 23:16   quote  deeplink  
ja inderdaad 5-1 had gekunt maar zat der niet in:P
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 18 januari 2009 - 20:12   quote  deeplink  
6 uit 9. Alleen weer een beetje te hoog ingezet qua doelpunten
freakie
 freakie - zondag 18 januari 2009 - 21:28   quote  deeplink  
mm ja maar toch redelijk gescoort dus:P

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5996
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Alles weer bij het oude. Eredivisie speelronder 18









0.0087711