BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bij elke poppenkast hoort een Jan Klaasen. KNVB beker en meer

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 19 januari 2009 - 19:26   quote  deeplink  
Om Gerard Reve te parafraseren “Feyenoord is net een poppenkast en bij elke poppenkast hoort een Jan Klaasen”. U mag kiezen is het Henk Timmer of die van Well de commissaris.

Met zulke mannen op het veld en in de organisatie moeten de donkere wolken zich wel samenpakken boven de krakende en steunende Kuip. Giovanni van Bronckhorst die in december nog verklaarde dat de pers de kloof aan het vergroten was tussen spelers en trainer en dat er niks aan de hand was doet een pathetische oproep aan het legioen de ploeg te steunen alsof ze dat niet altijd doen.

MIJ BEST!

Maar doe me dan een lol en leg een spreekverbod op aan de drinkeboers van Well en Henk Timmer.

Mijn god waarom denk je dat Mario Been lekker bij NEC blijft. Je gaat toch niet trekken aan een dood paard. Met Timmer op doel en Hofland in het centrum van de verdediging speel je met 1,5 man minder. Makaay loopt meest buitenspel en de opbouw is zo traag dat het voorkomen van promotie- degradatiewedstrijden een hele klus gaat worden.

Het blijft een fout dat de Raad van Commissarissen het lange termijn beleid heeft doorbroken en het is jammer dat Gertjan Verbeek er niet in is geslaagd alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.

Financieel is er weer sprake van een aderlating en of de verdeelde ploeg (want van unanimiteit was natuurlijk geen sprake) in staat zal zijn de wederom ingezette neerwaartse spiraal te doorbreken is zeer de vraag.

Maar laten we het hopen.

Dinsdagochtend een exclusieve nieuwe rubriek op Sportdwaas “Theo aan de Lijn”© bij www.sportdwaas.nl. Hoewel ik nog niet weet of Theo wil meewerken want hij vindt mij maar een dwoas en hij zit midden in de voorbereiding voor de KNVB kraker van morgen.

Mijn tips voor de KNVB beker (tussen haakjes de www.betfair.com odds)

Feyenoord – Heerenveen 1-3 (2.42/3.85/3)
Rambo is nog niet weg of de ziekenboeg stroomt vlotjes leeg bij de Rotterdammers. Ach van sabotage zal wel geen sprake zijn geweest. Ik hoop dat Feyenoord wint maar Heerenveen is beter ingespeeld, heeft weinig te verliezen en Henk T. en Hofland zijn samen wel goed voor 2 tegendoelpunten. Maar begrijp me niet verkeerd ik hoop dat het anders uitpakt en dat Timmer fantastisch keept en Hofland soeverein alle ballen wegwerkt en met lange passes de spitsen aan het werk zet.

FC Dordrecht – de Graafschap 2-2 (Dordt door na verlenging) (4.3/3.7/1.84)
De verrassing van morgen

AZ – Achilles ’29 5-0 (1.08/14.5/40)
Het was niet geweldig tegen Volendam maar tegen de amateurs zal het iets soepeler gaan.

FC Volendam – Excelsior 3-1 (1.81/3.65/3.9)
Volendam is beter dan de plaats op de ranglijst doet vermoeden.

NAC Breda – FC Groningen 1-2 (2.32/3.65/3.15)
Groningen kan winnnen.

NEC – Sparta Rotterdam 3-2 (1.63/3.3/5.5)
Dat scheelt een slok op een borrel Wisgerhof weg dus het wordt opletten voor Mario en zijn ploeg.

Roda JC – Lienden 6-0 (1.24/7/16)
Het sprookje eindigt hier voor de Betuwnaren.

ADO Den Haag – FC Twente 3-2 (3.8/3.7/1.73)
ADO kan ook voor een verrassing zorgen.

Nabeschouwingen speelronde 18
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com zijn dus ook andere goksites etc).

Heerenveen – Feyenoord 3-1 (5-1 voorspeld) (1.87/4.1/4.4 £163000 )
Een afstraffing werd het niet. In de 2e helft waren ze nergens. Als ze in het veld net zo’n inzet zouden tonen als in het wegpesten van GJ Verbeek stonden ze misschien wel bovenaan. Verkeerd gerichte energie dus.

De Graafschap – Willem II (1-0) (3-1 voorspeld) (2.76/3.6/2.68 £ 500)
Prima overwinning.

ADO Den Haag – Heracles 2-2 (3-1 voorspeld) (2.38/3.75/3.1 £299)
Alleen de Nederlandse scheidsrechters zijn verbaasd.

FC Twente – Vitesse 2-1 (3-1 voorspeld) (1.41/5.2/9.2 £ 2900)
Ik verwacht bij Twente nauwelijks een terugslag in de competitie. Vitesse zal de onderlinge confrontaties met mededegradatiekandidaten als Volendam, Willem II en Feyenoord moeten gebruiken punten te pakken.

NAC – FC Utrecht (1-1 (2-2 voorspeld) (2/3.95/3.95 £770)
Meer dan een gelijkspelletje hier zit er niet in, schreef Sportdwaas

Roda JC – PSV 1-1 (1-3 voorspeld) (4.6/3.9/1.81 £ 450)
Zou die blonde viking Ola Toivonen al mee doen? Nee dus. Wat een zwak Psveu zeg.

NEC-Ajax 2-4 (0-3 voorspeld) (4.1/3.65/2 £572)
NEC ging er in ieder geval voor.
Sparta – FC Groningen 1-1 (4-2 voorspeld) (3/3.8/2.4 £932)
Sparta heeft gewoon een goed team.

Volendam – AZ Alkmaar 0-2 (1-4 voorspeld) (9.4/5.3/1.39 £ 2252)
Bij 1 van die doelpunten speelde de zwaartekracht een te grote rol voor Verhoeven.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (88 uit 162)
Sportdwaas (79 uit 162, 7 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 januari 2009 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bij elke poppenkast hoort een Jan Klaasen. KNVB beker en meer









0.0090548