BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: waarom....zeg me waarom.....

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 25 januari 2009 - 21:11   quote  deeplink  
Marco Marco Marco,

waar ben je nu mee bezig?? Het is voor mij (maar ik ben natuurlijk een volkomen leek) volstrekt onbegrijpelijk dat jij Sno wisselt ten koste van Gabri...persoonlijk heb ik Sno nu op diverse posities in het veld gezien en in werkelijk geen van de gevallen heeft deze jongen iets extra`s gebracht (behalve dan wellicht die ene goal...)

Aangezien ik niet verwacht dat Marco het me persoonlijk zal uitleggen verzoek ik mede voetballiefhebbers een poging te doen mij aan mijn verstand te brengen waar om Sno wordt gebracht ten koste van Gabri...of eigenlijk waarom Sno uberhaupt ten koste van iemand wordt gebracht...
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2009 - 21:28   quote  deeplink  
kijk k denk dat sno helemaal niet zo raar is.. hij had namelijk wel een kopkans.. een k neem aan dat gabri een stuk minder kop sterk..
freakie
 freakie - zondag 25 januari 2009 - 21:29   quote  deeplink  
maar dan kan je beter andere spelers halen voor een laag bedrag.. die lang zijn.
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 26 januari 2009 - 11:55   quote  deeplink  
Marco is gek op wisselingen , Vertonghen (al weken uitblinker "op 4") nu weer op t middenveld , spits geschorst en dan niet Leonardo maar een middenvelder(de Jong) in de spits laten verzuipen , van de uitspraak never change a winning team heeft hij nog nooit gehoord..................
freakie
 freakie - maandag 26 januari 2009 - 15:50   quote  deeplink  
denk dat het soms ook niet anders kan..
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - maandag 26 januari 2009 - 18:06   quote  deeplink  
Ik ben het volkomen met Jan eens....bepaalde spelers zijn zeer bepalend op een positie...waarom de hele boel overhoop halen indien er slechts op 1 positie een hiaat is....als de basis gewoon de basis was gebleven en bijvoorbeeld die (volgens vrijwel alle berichten) uitstekende spits van jong Ajax erbij was gehaald had de kracht van de balans simpelweg in stand gebleven...Siem op de plaats van Enoh en het spitsenprobleem heb ik net al "opgelost"....
unieko
 unieko - dinsdag 27 januari 2009 - 12:05   quote  deeplink  
waarom niet gewoon Suarez in de spits, dat werkte toch ook voorheen, waarom een half team omzetten en een jonkie als De Jong erin?
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 27 januari 2009 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 - 12:05 schreef unieko het volgende:
waarom niet gewoon Suarez in de spits, dat werkte toch ook voorheen, waarom een half team omzetten en een jonkie als De Jong erin?
had ook gekund en dan Leonardo op rechts denk ik ????
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - dinsdag 27 januari 2009 - 16:34   quote  deeplink  
zou blijven bij sulejmani op rechts en leo vanaf links...wisselen gedurende het spel toch doorlopend...
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2009 - 17:12   quote  deeplink  
Onbegrijpelijk Gabri er uit altijd je beste middenvelder die je bezit bij Ajax ,vertongen zat niet in de wedstrijd en dan haal je Gabri er uit MARCO niemend in Nederland begrijpt dat kan jij dit misschien uitleggen ????
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 27 januari 2009 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 - 16:34 schreef Patrick Buisman het volgende:
zou blijven bij sulejmani op rechts en leo vanaf links...wisselen gedurende het spel toch doorlopend...
maar dan moet je dus wel alles omgooien , mikki speelt op 10 en die dus naar rechts? en dan suarez naar spits , ok maar dan Leonardo op links en dan moet Emanuelson terugschuiven naar t middenveld op 10????

jij bent nog erger dan Marco!
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2009 - 17:24   quote  deeplink  
Niet schuiven als je goed draait,gewoon positie invullen met invaller.
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 27 januari 2009 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 - 17:24 schreef nora het volgende:
Niet schuiven als je goed draait,gewoon positie invullen met invaller.
blij dat er nog vrouwen naar voetbal kijken , die snappen t tenminste...............................
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - dinsdag 27 januari 2009 - 20:45   quote  deeplink  
Hoi Jantje,

wellicht even ter jouwer info...emanuelson is van huis uit een links half of een links back welke toevalligerwijs dit seizoen regelamtig op buiten speelt...denk dat ie het na een paar wedstrijdjes nog niet verleerd is om op zijn al jaren lang vertrouwde positie terug te vallen...ik zie sulejmani toch zeer regelmatig van de rechterkant komen dus dat zal hij ook wel niet zo heel erg vinden en leo op buiten....tja...speelt ie volgens mij ook weleens...dus wie heeft het nu over omgooien jantje?? je wel een beetje verdiepen in de materie ajb....
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 27 januari 2009 - 22:04   quote  deeplink  
nou patrick weet niet hoe jij kijkt maar Ajax speelde zijn laatste (succesvolle) westrijden met urby links voorin , dario in de spits , suarez rechts voorin en mikki op 10 daarachter , alleen dario viel af en dus was dit t makkelijkst op te lossen door Leo in de spits te gooien dan bleef de rest bij t oude ,Marco koos voor de Jong ok , maar at jij nu oppert is dus alles weer omgooien en daar ben ik geen voorstander van , hij had de achterhoede al omgegooid door Vertonghen daar weg te halen en Vermaelen weer in centrum en Schilder back dus dat was al genoeg! Weet ook wel dat urby op t middenveld kan en Mikki prima linksbuiten kan maar je gaat toch niet om 1 geschorste speler alles omgooien??????? dat is wat ik bedoel , en dat ik me niet in de materie verdiep is onzin , ik kijk en analyseer veel , héél veel wedstrijden dus ben aardig geinformeerd , (wat niet betekend dat ik altijd gelijk heb hoor!) en t woord materie slaat in deze zin natuurlijk helemaal nergens op , je mag best moeilijke oorden gebruiken maar moet wel weten wat ze betekenen!
bully
 bully - woensdag 28 januari 2009 - 00:59   quote  deeplink  
wat opstelling zou moeten zijn is achteraf praten
over het wisselbeleid heb ik al eerder mijn zorgen geuit
maar ik vind dat je na half seisoen wel mag verwachten dat mvb er eindelijk een team van had gemaakt
maar is nog steeds dat de individuele kwaliteiten die bij ajax de doorslag moeten geven
maar er als team nog weinig van bakken
en voorlopig staan we nu wel 6 punten achter
en met de vorm van az zie ik het steeds somberder in
en met de investeringen dit seisoen mag je toch wel wat meer verwachten
maar ik blijf ze steunen in de hoop dat we toch eindelijk weereens betere tijden krijgen
makker
 makker - woensdag 28 januari 2009 - 10:35   quote  deeplink  
Het was inderdaad niet slim van Marco van Basten om het halve elftal om te gooien voor 1 positie. Daarbij vond ik Siem de Jong nou niet echt een goede indruk maken. Hij had beter Bodul of Leonardo in de spits kunnen zetten. Ook de wissel Gabri ---> Sno vond ik een vreemde. Hij had Vertonghen eruit moeten halen aangezien deze al een zeer ongelukkige partij speelde. Maar ja het is gebeurd en nu moeten we zorgen dat de kopjes weer omhoog gaan staan, zodat die zes punten achterstand worden weggewerkt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 januari 2009 door Boudewijn --
freakie
 freakie - zaterdag 31 januari 2009 - 13:08   quote  deeplink  
k denk eigenlijk niet zo zeer dat van basten verkeert wisselt hij hoopt er denk ik op dat spelers die weinig een kans krijgen zich dan willen bewijzen..
daarom blijft sno nog steeds een vreemde wissel(gewoon vreemde aankoop) maar siem de jong niet als je t op die manier bekijkt al zou k dan siem de jong de 2e helft inzette.
ag k zie t vandaag wel beter in want suarez, cvitanisch en sulejmani spelen dus de doodstraf voor hereveen??:P
huubje
 huubje - zaterdag 31 januari 2009 - 14:02   quote  deeplink  
Ik ben echt bang voor vanavond. Ik denk dat Heerenveen vanavond wint in de ArenA. Ik denk niet dat Ajax deze klap nog te boven komt dus eindigen ze 3e of 4e in de competitie.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zaterdag 31 januari 2009 - 14:08   quote  deeplink  
hoi huubje...angst is een slechte raadgever he....ik ben er eigenlijk gewoon van overtuigd dat we winnen....zolang Sno maar blijft zitten waar ie zit.....
freakie
 freakie - zaterdag 31 januari 2009 - 14:12   quote  deeplink  
hahaha dat is zeker zo patrick:P maar huubje k denk eerlijk gezegt niet egt dat jij nou een ajax fan ben als je dat zegt.. 3e of 4e is wel heel erg..
freakie
 freakie - zaterdag 31 januari 2009 - 14:19   quote  deeplink  
want twente is zeker niet zo sterk als ajax op dit moment ook al verliest ajax dan van groninge.. k vindt dat eigenlijk geen schande.. en twente, az en psv hebben een aardige start mogen maken omdat ze tegen kleinere clubs moeten spelen en dat gaat ze ook niet makkelijk af.
freakie
 freakie - zaterdag 31 januari 2009 - 14:20   quote  deeplink  
en oo twente en az spelen in de beker dat wel maar die hoefde ook niet meer te spelen eigenlijk waren de tegenstanders van hun al uitgeschakelt.. de eerste 10 min..
huubje
 huubje - zaterdag 31 januari 2009 - 15:31   quote  deeplink  
We mogen dan allemaal wel voor Ajax zijn maar zijn we nou echt wel zo goed? Ik denk dat we AZ misschien nog kunnen achterhalen, maar volgens mij wordt Twente een ander verhaal.
freakie
 freakie - zaterdag 31 januari 2009 - 16:29   quote  deeplink  
twente krijgt ook pas later een zwaarder schema.. ajax heeft die nu.. dus een 3 of 4 plek vindt ik wel heel raar en als we az achterhalen wie zet jij dan op de 2e en 1ste plek? feyenoord en twente??xD nee sorry dat is heel flauw maar zie psv, groningen of nac of ja nou ja wie dan ook niet 1ste of 2e worden..
Pietje
 Pietje - zaterdag 31 januari 2009 - 16:58   quote  deeplink  
Bully slaat de spijker op z'n kop. Helemaal mee eens. Ook met Nora dus. Met van Basten aan het roer kunnen we helaas nog rare en nare dingen verwachten. Na 19 wedstrijden had er gewoon een team met automatismen moeten staan. Ik heb het al zo vaak hier geschreven: kennelijk moeten we weer een jaar wachten.Ik word daar niet vrolijk van. Eens te meer wanneer je de uitslagen van de wedtrijden van FC Twente en AZ bekijkt. Ajax MOET vanavond van Heerenveen winnen en dat is op zich al lastig genoeg vrees ik, want het is een lastige ploeg. Ik ben benieuwd hoeveel (of hoe weinig) speelminuten Gabri nu maar weer krijgt van MvB. En ben trouwens ook wel benieuwd wanneer de "echte" Suleijmani eens opstaat...
Krunk
 Krunk - maandag 16 maart 2009 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 - 16:29 schreef freakie het volgende:
twente krijgt ook pas later een zwaarder schema.. ajax heeft die nu.. dus een 3 of 4 plek vindt ik wel heel raar en als we az achterhalen wie zet jij dan op de 2e en 1ste plek? feyenoord en twente??xD nee sorry dat is heel flauw maar zie psv, groningen of nac of ja nou ja wie dan ook niet 1ste of 2e worden..
dus dat
bully
 bully - maandag 16 maart 2009 - 23:23   quote  deeplink  
ach heracles of ado is al zwaar voor ajax
ook wij krijgen nog az en twente en psv
en we zullen zeker nog punten verliezen
zie ons aller ajax zeker geen tweede worden
misschien zie ik het te negatief
maar had het ook bij rechte eind toen ik eerder in dit topic zei dat we geen eerste meer zouden worden
Krunk
 Krunk - dinsdag 17 maart 2009 - 14:22   quote  deeplink  
2e is een optie. laten we maar eerst kijken of AZ die punten kan behouden en echt niets verspeeld. de bal is rond, en we hebben de afgelopen jaren in 040 al gezien dat je punten kunt verspelen als een knikker in de slotfase
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 17 maart 2009 - 21:27   quote  deeplink  
AZ moet nog 11 punten halen dan zijn ze kampioen , das 3x winnen en 2 x gelijk en dan kunnen ze er dus ook nog 2 verliezen dat is net zoveel als ze in de afgelopen 27 wedstrijden hebben gedaan dus dat gaat ze echt wel lukken hoor! 2e plaats is wel reeel al is t natuurlijk wel zo dat bij Twente en Heerenveen iedereen in een flow zit en bij Ajax wordt t er niet beter op .............. denk echt dat Nederland volgend jaar 2 clubs afvaardigd die niet uit de traditionele top 3 komen (of was het top-2?)
Krunk
 Krunk - dinsdag 17 maart 2009 - 23:20   quote  deeplink  
AZ speelt wisselend de laatste weken, evenals Twente trouwens. Bekijk de wedstrijden eens en je komt tot dezelfde conclusie Jantje!
Verder is de vermoeidheid van de UEFA ook iets wat AZ niet heeft!
Daarnaast moeten Heerenveen Twente en AZ nog tegen enkele goede clubs, Ajax trouwens ook.
Dus wat dat betreft ligt alles open vindt ik.
moa
 moa - woensdag 18 maart 2009 - 00:51   quote  deeplink  
Inderdaad Krunk heeft helemaal gelijk, met nog 7 wedstrijden te spelen en Ajax dat slechts 14 punten achterop loopt, is er nog helemaal niks gespeeld.

Het heeft er natuulijk alle schijn van dat AZ van de laatste 7 wedstrijden er toch wel minimaal 5 gaan verliezen! Ze hebben er immers al 2 verloren sinds Juli 2008.
Krunk
 Krunk - woensdag 18 maart 2009 - 19:49   quote  deeplink  
Ja lekker sarcastisch. Die mensen moeten we ook hebben. De bal is rond, ga nou niet vooruit lopen op de zaken.
Er was namelijk ook geen hond hier die had gedacht dat Ajax vanavond tegen OM zou spelen voor de 1/4 plaats!
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - donderdag 19 maart 2009 - 07:09   quote  deeplink  
dat heet realiteitszin KRUNK!!! en juist dat mis je in vele van je opmerkingen....naast een heleboel andere facetten overigens....
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - donderdag 19 maart 2009 - 07:10   quote  deeplink  
.......vind het overigens wel een heel chique taalvorm KRUNK...."vindT ik".....pfffffff.......whahahaha......
Tyson
 Tyson - donderdag 19 maart 2009 - 11:36   quote  deeplink  
AZ word gewoon kampioen dit jaar! daar moeten wij ons helaas bij neerleggen.
Trots kunnen we wel zijn op de manier waarop Ajax zich geetaleerd heeft in de UEFA Cup!
moa
 moa - donderdag 19 maart 2009 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 - 19:49 schreef Krunk het volgende:
Ja lekker sarcastisch. Die mensen moeten we ook hebben. De bal is rond, ga nou niet vooruit lopen op de zaken.
Er was namelijk ook geen hond hier die had gedacht dat Ajax vanavond tegen OM zou spelen voor de 1/4 plaats!
Dat de bal rond is zal ik niet ontkennen, maar denken dat je nog een kans hebt om kampioen te worden is belachelijk.
Het seizoen is voorbij, leg je er maar bij neer.

En waarom had niemand gedacht dat Ajax het tot de kwartfinale zou schoppen? Feyenoord (finale) PSV en AZ (halve finale) hebben dat toch ook kunnen presteren in de afgelopen jaren? Waarom Ajax dan niet?
Thomas
 Thomas - donderdag 19 maart 2009 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 - 11:58 schreef moa het volgende:

[..]

Dat de bal rond is zal ik niet ontkennen, maar denken dat je nog een kans hebt om kampioen te worden is belachelijk.
Het seizoen is voorbij, leg je er maar bij neer.

Zolang plek 2 nog niet vergeven is en er ook nog een kans is om buiten de top 4 te vallen, is het seizoen nog niet verlopen. Wat dat betreft staat er nog redelijk wat op het spel, al zijn het maar "troost"-prijzen.

quote:

En waarom had niemand gedacht dat Ajax het tot de kwartfinale zou schoppen? Feyenoord (finale) PSV en AZ (halve finale) hebben dat toch ook kunnen presteren in de afgelopen jaren? Waarom Ajax dan niet?

Kijk alleen maar naar de afgelopen seizoenen, hoe slecht het Europees gesteld was met Ajax en zelfs met het Nederlandse voetbal in het algemeen. Laatste 2/3 seizoenen is het voor Nederland geen vetpot geweest...
Krunk
 Krunk - donderdag 19 maart 2009 - 14:30   quote  deeplink  
Omdat de kritische mensen het idee hadden dat ajax de groepsfase niet eens zou overleven. En achteraf hoor je iedereen ineens nu Ajax gisteren OM gewoon onder druk had en eigenlijk met een B-team had kunnen winnen. Maar tja.... Vermeer stond weer eens hopeloos te keepen zoals vaker!
Krunk
 Krunk - donderdag 19 maart 2009 - 14:58   quote  deeplink  
CJ?

Ajax miste: Vertonghen, Vermaelen, Stekelenburg (beter dan Vermeer in ieder geval), Gabri en Lindgren. Dan praten we hier toch over een 5 bepalende en dragende spelers!!!! SUKKEL. Je kent de kwaliteiten van deze spelers dus niet eens. Die maken Europees zeker wel het verschil. Is geen Jupiler competitie zoals bij jullie met Ekramy enzo. Prima resultaat in de UEFA. Ik ben meer dan tevreden. 1/4 was ook geen enkel probleem geweest. De Stokbroden hadden niks in te brengen.

Ik sta ook achter de gehele groep, alleen niet in een discussie waar de Steek word afgekraakt ten ONRECHTE blijkt elke week maar weer.
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 19 maart 2009 - 15:00   quote  deeplink  
Ajax miste Steek niet , jou god MvB vind Vermeer beter!

natuurlijk mis je 5 spelers maar je kan er maar 11 opstellen en er stonden 9 echte Ajax 1 spelers in het veld , 2 eerder genoemde dan niet en er zat nog een spits van 7 milj. op de bank dus wat wil je nou? homomaatje van die Huilebalk van een Steek!
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 19 maart 2009 - 15:01   quote  deeplink  
de stokbroden hebben wel 2x gescoord en dat was nou net genoeg.
Krunk
 Krunk - donderdag 19 maart 2009 - 15:04   quote  deeplink  
ja door blunders van de door jou opgehemelde Vermeer. Sportweek/VI/Gerrits hebben al aangegeven dat hij er 2x niet goed uit zag. Voornamelijk de 1e keer. Dus Steek werd nodig gemist. Maar goed. De bovengenoemde spelers maken wel degelijk verschil in een wedstrijd op hoog niveau! Gabri en Lindgren zorgen voor stabiliteit op het middenveld. Met Gabri als aanjager. Anita verdiend alleen maar de complimenten samen met Enoh. Er is een groot verschil tussen Schilder/Alderweireld en Vertonghen/Vermaelen. Hier ga ik niet eens verder op in gezien jij dat niet snapt.
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 19 maart 2009 - 15:16   quote  deeplink  
Nee ik snap t nu wel ! Je hebt gelijk ! Enoh is een groentje en kan niet tippen aan de fenomenale Lindgren , dat ik dat nooit gezien heb zeg wat ben ik dom , met die spelers erbij hadden ze makkelijk gewonnen!

dan hadden : Schilder,Anita,Aissatti,Alderweireld en Vermeer op de bank gezeten!
Krunk
 Krunk - donderdag 19 maart 2009 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 - 15:04 schreef Krunk het volgende:
ja door blunders van de door jou opgehemelde Vermeer. Sportweek/VI/Gerrits hebben al aangegeven dat hij er 2x niet goed uit zag. Voornamelijk de 1e keer. Dus Steek werd nodig gemist. Maar goed. De bovengenoemde spelers maken wel degelijk verschil in een wedstrijd op hoog niveau! Gabri en Lindgren zorgen voor stabiliteit op het middenveld. Met Gabri als aanjager. Anita verdiend alleen maar de complimenten samen met Enoh. Er is een groot verschil tussen Schilder/Alderweireld en Vertonghen/Vermaelen. Hier ga ik niet eens verder op in gezien jij dat niet snapt.
de uitleg spreekt voor zich

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: waarom....zeg me waarom.....









0.0133700