BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Snowitje doet niet mee dus Ajax wint. Eredivisie week 20

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - vrijdag 30 januari 2009 - 17:46   quote  deeplink  
Na 19 wedstrijden zijn er inmiddels 5 trainers naar huis gestuurd of vertrokken. Huub Stevens is het laatste slachtoffer. Hij wilde zo graag naar PSV. Hopelijk doet Mario Been het volgend seizoen beter bij zijn geliefde Feyenoord.

Lijkt Nederland inmiddels al op een constitutionele versie van een bananenrepubliek in de voetbalwereld is op een paar uitzonderingen na iedereen losgeslagen. Korte termijn, korte termijn en nog meer korte termijn.

Op dit moment zijn de spelers en de makelaars de baas bij de voetbalclubs. Totdat het geld weer op is. Na de sensationele transfer van Royston Drenthe naar Real Madrid wisten Rob Janssen en co. wel raad met de overtollige miljoenen. Peter Bosz gokte op snel succes en nadat de moegestreden oudjes nog aangevuld met Denny Landzaat op hun tandvlees de beker haalde was de pijp leeg. De verhuur van Lee en wat opleidingsgeld voor Sno en Loovens gingen naar het salaris van oldtimer Tomasson. Er is met wekelijks 40.000+ toeschouwers heus wel geld in de Kuip maar het wordt een beetje lullig verdeeld. Kijk als een selectiespeler weet dat Makaay, Hofland, de Cler, Timmer, van Bronckhorst, de Guzman en Lucius 2 tot 5x zoveel verdienen als de rest is de basis voor een verdeelde selectie snel gelegd.

Te betalen afkoopsommen maken het onmogelijk de selectie van Feyenoord met een kundige verdediger of sterke aanvaller uit te breiden. Er wordt gezegd dat Mariodonna’s aanstelling bergen met geld losmaakt. Ik geloof er niks van. De enige berg geld bij Feyenoord is afkomstig van het hondstrouwe publiek. Waarvan akte.

We zullen moeten afwachten wat de toekomst ons brengt. Ik kijk nu in mijn glazen bol en zie de volgende resultaten.

Voorbeschouwingen speelronde 20
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com zijn dus ook andere goksites etc).

Roda JC-Heracles 2-1 (1.77/4.1/5 £50.000)
Thuis moet Roda in staat worden geacht de Almeloërs van zich af te slaan.

ADO Den Haag – FC Groningen 1-3 ( 3.7/3.8/2.08 £ 1070)
Na de slotwedstrijd van het seizoen 06/07, u weet wel Excelsior-AZ is Boy Waterman nooit meer dezelfde geworden. Hoe zou dat toch komen? Danny Koevermans speelt inmiddels ook onzichtbaar in Eindhoven en Tim de Cler speelt als in zijn Ajax tijd beroerde wedstrijden in Feyenoord1. Het Buijs/Derijck effect lijkt nu al uitgewerkt of herpakt De Haag zich?

NAC – FC Volendam 3-1 (1.4/5.45/9.4 £4000)
Het licht lijkt gedoofd voor de palingvissers.

Willem II - Vitesse 1-3 (2.12/3.6/3.85 £ 1000)
Willem II had Feyenoord aan de haak maar liet de aangeslagen vis alsnog ontsnappen. Vitesse speelt onder Bos en Schreuder tot nu toe zo dramatisch slecht dat Hans Westerhof blij mag zijn dat zijn pensioen vervroegd is ingegaan. Vites zal toch winnen.

Ajax - Heerenveen 3-2 (1.55/4.6/6.8 £1.406)
Heerenveen is ijzersterk uit de startblokken gekomen na de winterstop. Suarez en co. lijken mij iets teveel van het goede voor de Heerenveense defensie.

FC Twente – FC Utrecht 2-1 (1.54/4.3/8.2 £3785)
Zo makkelijk als tegen De Haag zal het niet gaan maar winst zal de Tukkers niet ontgaan.

De Graafschap - PSV 2-2 (6.6/4.4/1.57 £1600)
Tja ik heb PSV nog nooit een behoorlijke wedstrijd zien spelen onder Jan Wouters.

NEC – Feyenoord 2-4 (2.24/3.55/3.45 £122)
Bij de bookmakers is NEC favoriet. Sportdwaas steekt zijn nek uit en zegt dat Feyenoord wint in Noviomagus, de Karelstad of JohanDerksen city. Makaay 3x. Als Feyenoord onverhoopt verliest dan kunnen we natuurlijk de inmiddels volledig grijze en sufgeneukte Beenhakkers weer begroeten aan het roer van het zinkende schip dat Feyenoord1 heet. Man ik verheug me er nu al op!

Sparta Rotterdam – AZ Alkmaar 3-2 (7/4.2/1.59 £ 1900)
Het DSB bedrijfselftal speelt te afwachtend om het Sparta moeilijk te maken. Sommige spelers zijn met transfers bezig.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (92 uit 162)
Sportdwaas (79 uit 162, 7 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 30 januari 2009 door sportdwaas --
freakie
 freakie - vrijdag 30 januari 2009 - 18:43   quote  deeplink  
k zie az niet verliezen niet van sparta zou dat wil zijn dan zie ik hoop voor ajax weer komen ze krijgen een klap van die wedstrijd en staat ze weer rechtop maar dan komen de wedstrijden pas op het laatst zijn de zware wedstrijden.. feyenoord betwijfel ik maar begrijp dat je zoiets voorspelt:P
En zowiezo 1 wedstrijd heb je al goed:P nac tegen volendam haha volendam verliest gewoon zeker:P
bully
 bully - zaterdag 31 januari 2009 - 04:50   quote  deeplink  
klein foutje volgens mij
Tja ik heb PSV nog nooit een behoorlijke wedstrijd zien spelen onder Jan Wouters
wouters is gewoon assistent
lodeweges is voorlopig trainer van psv
freakie
 freakie - zaterdag 31 januari 2009 - 21:30   quote  deeplink  
ziet er goed voor je uit sportdwaas..
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 01 februari 2009 - 21:16   quote  deeplink  
Het was weer niet best met mijn voorspellingen. Maar goed Vites had ik goed gezien. Nu maar hopen dat Beenhakkers voor zijn laatste trucje naar de Kuip komt
freakie
 freakie - zondag 01 februari 2009 - 21:44   quote  deeplink  
nee inderdaad niet een te beste zondag voor jou:P

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Snowitje doet niet mee dus Ajax wint. Eredivisie week 20









0.0064809