BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column: Vermeer verdient nu een echte kans

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
GVR
 GVR - zondag 01 februari 2009 - 13:16   quote  deeplink  
Column: Vermeer verdient nu een echte kans (Ajaxinside.nl)

Maarten Stekelenburg wordt gezien als de beste keeper van Nederland en is al jaren de eerste keeper van Ajax. Toen Stekelenburg begin oktober geblesseerd raakte, stond Kenneth Vermeer er direct. Als een huis. Nu is Stekelenburg terug en overtuigt hij niet. Is Vermeer de toekomst of hoort hij eigenlijk nu al tussen de palen te staan?

Even lekker zwart-wit. Dertien competitiewedstrijden stond Vermeer dit seizoen onder de lat bij Ajax. Zes keer hield hij de nul en in totaal moest hij dertien keer vissen. Vooral de laatste wedstrijden voor de winterstop verliepen aardig. Ajax won met 3-0 van NAC Breda, speelde De Graafschap met 0-6 van de mat en klopte ADO Den Haag met 3-0.

Om even een kortzichtige vergelijking tussen beide heren te trekken. Maarten Stekelenburg stond dit seizoen zeven competitiewedstrijden in het doel en incasseerde acht doelpunten. Hij hoefde twee keer geen ballen uit het net te halen. Sinds hij terug is van een blessure, na de winterstop, is Stekelenburg verreweg van een grootse vorm. Hij staat er dus niet bepaald direct en pakt zeker geen punten voor ons. Op zich kan dit na een lange blessure, maar desondanks is het niet handig, als je een keeper in vorm op de bank hebt zitten.

Vergelijkingen trekken op aantal tegengoals is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Vermeer kreeg immers vijf doelpunten tegen in zijn eerste wedstrijd, tegen Heerenveen, waar Stekelenburg bijvoorbeeld twee keer een bal de doellijn moest laten passeren in de wedstrijd tegen Feyenoord. Toch is het vergelijken van twee spelers op dezelfde positie niet vreemd, dus laat ik dat vanaf nu doen op verleden, heden en toekomst.

Vermeer keept vorig seizoen op huurbasis voor Willem II. Hij is niet altijd de eerste man, maar toen collega Aerts geblesseerd raakte, was er wel een vaste plek tussen de palen weggelegd voor Vermeer. Hij deed het aardig, maar niet geweldig. Hoe anders was dat als keeper van Jong Oranje. In 2006 en 2007 wordt hij kampioen met het kleine Oranje en in 2008 keepte hij op de Olympische Spelen. Vaak wordt hij gezien als één van de uitblinkers, die de wedstrijd in het voordeel van Oranje heeft beslist. Een puntenpakker.

Stekelenburg is al drie seizoenen de eerste man bij Ajax. Sinds 2002 speelt hij 120 wedstrijden en Steek speelt ook al 15 keer voor het Nederlands elftal, waar hij sinds het vertrek van Edwin van de Sar ook de basiskeeper is. Hij heeft dus een behoorlijke ervaring. Veel mensen vinden dat Stekelenburg onzekerheid uitstraalt en de progressie die hij in de afgelopen jaren geboekt heeft onvoldoende. Ik vind ook dat Stekelenburg niet genoeg vooruitgang heeft geboekt en ik mis bij hem in het bijzonder het beetje extra wat je van een topkeeper mag verwachten. Ik heb Stekelenburg zelden punten voor Ajax zien pakken, zoals Gomes dat deed voor PSV.

Stekelenburg is toen hij weer fit was op zijn naam en verleden, zonder concurrentiestrijd door Marco van Basten in het doel gezet. Hoewel het niet de eerlijkste en misschien ook niet de juiste manier is, kan ik hier mee leven, mede omdat hij de aanvoerder is. Het is echter niet goed voor het team om Stekelenburg koste wat het kost de hand boven het hoofd te houden. Ik pleit niet zo zeer voor Maarten of voor Kenneth, maar ik pleit wel voor een hevige concurrentiestrijd en een open wedstrijd tussen beide keepers. De beste moet keepen. Op dit moment zie ik de technische staf Stekelenburg er onder geen beding uit halen en dat vind ik een kwalijke zaak. Als Stekelenburg het de rest van het seizoen redelijk doet, dan staat hij hoogstwaarschijnlijk ook weer voor volgend seizoen als nummer 1 op het lijstje.

Er is kritiek op beide doelmannen en vanzelfsprekend maken beide fouten. Ik vind ze vrijwel gelijkwaardig. Er is echter één groot verschil tussen beide: Stekelenburg staat al een paar jaar als eerste man onder de lat bij Ajax, terwijl Vermeer eigenlijk net komt kijken. Wat mij betreft verdient Vermeer, ook met het oog op de toekomst, nu een echte kans en is het misschien wel beter om na dit seizoen op respectvolle wijze, definitief afscheid te nemen van de eerste keeper van Nederland: Maarten Stekelenburg.

Bron: http://www.ajaxinside.nl/index.php?pagina=nieuws/bericht&id=1717
Paul van Dijk
 Paul van Dijk - zondag 01 februari 2009 - 13:27   quote  deeplink  
Het mad duidelijk zijn dat ik het helemaal eens ben om Vermeer een kans te geven. Stekelenburg heeft niet het geluk van een keeper met hem wordt je nooit kampioen.
Vermeer heeft wel het geluk dat een keeper nodig heeft en pakt punten voor het team
Paul van Dijk
 Paul van Dijk - zondag 01 februari 2009 - 13:27   quote  deeplink  
Het mad duidelijk zijn dat ik het helemaal eens ben om Vermeer een kans te geven. Stekelenburg heeft niet het geluk van een keeper met hem wordt je nooit kampioen.
Vermeer heeft wel het geluk dat een keeper nodig heeft en pakt punten voor het team
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 01 februari 2009 - 19:52   quote  deeplink  
doe mij maar even een tijdje Kenneth....
WillemS
 WillemS - woensdag 04 februari 2009 - 20:58   quote  deeplink  
Stkelenburg nu al voor de 3e keer niet vrijuit, nu wil ik absoluut niet beweren dat het aan Stekelenburg ligt {het ligt aan de technische Staf, lees vab Basten en Co} maar een keeper als Vermeer verdient een echte kans!
dan nog even over mijn berichtje {voor de komst van Wielart} ik stelde toen: mijne heren waarom Robbie Wielart, dat is geen wereld wonder, hoe mijn gelijk duidelijk wordt blijkt al naar een paar wedstrijden, ze lachen zich rot in Twente, kopen daat {voor 3 miljoen euro minder} een veel betere speler voor terug, wat een lachetje, en dan meneer Perez !!!!,,,,,,,,,,Zet wekelijks de heer van Basten voor lul, zomaar gratis gekregen van de heer van Basten hahahahahahaha wat een beleid !!!!!!!!!!!!!
Wie grijpr er in ?????????????,,,,,,,,,,,Komend seizoen wordt het lekker rustig in de arena !!!!!!!!!!!!!!
bully
 bully - donderdag 05 februari 2009 - 14:37   quote  deeplink  
je doet net ofdat vermeer geen blunders heeft gemaakt
kan mij herinneren dat ik met elke hoge bal stond tezweten
en stekel komt net terug van blesure
die vind zijn vorm vanzelf wel weer
de rust die hij uitstraald en ook de spelhervatting is veel sterker dan die van vermeer
[Wie grijpr er in ?????????????,,,,,,,,,,,Komend seizoen wordt het lekker rustig in de arena !!!!!!!!!!!!!!]
en deze opmerking zegt wel iets over wat voor soort supporter jij bent
naar mijn mening moet je je club steunen in goede en slechte tijden
ook als je het niet met het beleid eens bent
waar ik ook mijn twijfels over heb

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 05 februari 2009 door bully --
marco v
 marco v - maandag 09 februari 2009 - 13:07   quote  deeplink  
vermeer op het doel
geen geouwehoer meer gewoon iemand die op dit moment wel genoeg zelfvertrouwen heeft
ik zeg niet dat het allemaal aan stekel ligt
maar een goeie basis neerzetten is wel een goed begin en dat betekent met een goeie stabiele keeper!!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column: Vermeer verdient nu een echte kans









0.0085980