BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Superboer te zwaar van Boekel cs te licht bestraft. Eredivisie ronde 22

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 07 februari 2009 - 15:01   quote  deeplink  
Ajax supporters betreden het trainingsveld uit onvrede met de resultaten. Rotterdamse toestanden in Amsterdam zou je haast zeggen. Ze hadden beter het bondskantoor van de KNVB kunnen bestormen want die sturen wekelijks slechte en bevooroordeelde scheidsrechters het veld in want op de inzet van de Ajacieden viel niet veel af te dingen afgelopen dinsdag. Ze zien het wel goed bij de FIFA het vaderlandse scheidsrechterscorps is door en door slecht en wie weet ook nog wel corrupt. Van Boekel cs gezichts- en lichaamstaal liet grote tevredenheid zien over de uitslag ondanks de krokodillentranen en mooie woorden voor de camera. 3 jaar uitsluiting van fluiten van wedstrijden in het betaald voetbal zou gerecht zijn geweest.

De Superboer die in een opwelling een grens omver liep kreeg een douw van meer dan 10jaar van club en KNVB. Terwijl het toch mooi entertainment was en er geen gewonden vielen of schade werd aangericht.

De overheid mag blij zijn dat voetbal juist zoveel emoties de vrije loop laat in plaats van dat dit in de huiselijke sfeer terecht komt.

Een onderwerp van frustatie bij supporters is het feit dat spelers geen clubliefde hebben. Dat klopt meestal. Het zijn profs en ze willen gewoon goed verdienen. Giovanni van Bronckhorst kwam terug uit clubliefde, ziet af van winstpremies (met verschrikkelijk resultaat), maar vangt even goed 2 miljoen per jaar. Niet gek voor een fijne jongen en een goede linkspoot.

Het werkelijk probleem zet hem in de koopdrift van technisch directeuren, trainers en bestuurders. De supporters roepen ook het hardst om aankopen. Vervolgens wordt er terecht veel verwacht van de dure aankopen en dat gaat meer dan eens mis. Als die trend kan worden doorbroken komt het wel goed, want voetbal blijft naast sex, autorijden en criminaliteit het beste entertainment voor de gemiddelde burger.

Voorbeschouwingen speelronde 22
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit en inzet afgerond naar beneden op moment van publikatie (bron: www.betfair.com zijn dus ook andere goksites etc).

Roda JC - Sparta 4-2 (1.67/4.4/5.6 65000)
Sparta herbergt veel talent, net als Roda dat door de fusie nogal wat te verspelen lijkt op dat gebied)

AZ - Willem II 4-1 (1.25/6.6/18.5 33.000)
Geen verrassing hier.

Heerenveen - NAC 3-1 (1.45/4.9/8.6 122.000)
NAC mist Penders.

Heracles - NEC 2-2 (2.9/3.4/2.7 3710)
Na het goedmakertje van van Boekel cs inzake de niet toegekende goal in De Haag moet het nu maar eens afgelopen zijn met de hulp.

Utrecht - ADO Den Haag 3-1 (1.5/4.5/8 13000)
Utrecht is te sterk voor een zwalkend ADO.

Vitesse - Ajax 2-3 (5.2/3.8/1.8 17.000)
Dit wordt een kraker

De Graafschap-FC Twente 1-1 (8.2/4.3/1.53 18000)
Gelijkspelletje.

Feyenoord - FC Groningen 1-1 (2.3/3.6/3.25)
Gelijkspelletje omdat het in de Kuip is

Volendam - PSV 0-6 (10/5.1/1.4 11000)
Hier kan maar hoeft Volendam de punten niet te pakken.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (103 uit 180)
Sportdwaas (84 uit 180, 7 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPRĀ©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 07 februari 2009 - 22:09   quote  deeplink  
@ Sportdwaas
Ik ga aan jou verliezen vriend?Hoe kom jij er in godsnaam bij dat Gio 2 miljoen - wedstrijdpremie ontvangt??Het laatste klopt maar Gio verdiend net ietsje meer als 5 ton per jaar.Makaay verdiend 1,2 miljoen per jaar en is groot verdiener.
Jij bent Feyenoordsupporter maar hoe kan je Gio nou afvallen man?Dacht je dat hij niet meer kon ballen ofzo.Kijk straks maar als hij weer voor oranje speelt,dan speelt hij weer de sterren van de hemel omdat hij daar wel knappe spelers omzig heen heeft.

En wat betreft van Boekel,waarom wordt deze man een dag vrij(wedstrijd geschorst zeg maar)gegeven??Elke week zijn er fouten ten nadelen van iedere club uit de competitie.Als Feyenoorder weet je vast nog wel de wedstrijd Sparta-Feyenoord gefloten door Dick Jol.Dick floot een zuiver doelpunt van Bruins af en als klap op de vuurpijl keurde hij een zuiver buitenspel doelpunt van Sparta goed.Gevolg 3-2 voor Sparta en geen 5e plek voor Feyenoord.Werd Jol een wedstrijdje vrij gegeven .Nee want het is niet zijn schuld dat Feyenoord geen 5e werd omdat Feyenoord daar zelf allang voor had moeten zorgen.Sterker nog Dick Jol mag altijd fluiten van mij.Echt diep triest dat jij als Feyenoorder gaat zeuren over een slecht scheids die Ajax toevallig had getroffen.Maar het is jou mening even goede vrienden voor de rest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 07 februari 2009 door Leon FR1908 --
freakie
 freakie - zaterdag 07 februari 2009 - 22:14   quote  deeplink  
leon.. wanneer viel het doelpunt van heracles en hoe stond feyenoord ervoor kijk het is niet een situatie waar ajax mee te maken had.. heracles stond 2-0 voor.. het wordt 2-2 en de laatste seconde scoort suarez een goal die afgekeurt wordt en dus wint ajax niet maar speelt gelijk als scheids hoor je op dat moment gewoon op zijn plek te staan..
Daan
 Daan - zaterdag 07 februari 2009 - 23:09   quote  deeplink  
Met alle respect, van boekel is niet de schuldige, die neemt 't advies over van zijn grensrechter van der ven (zo heet ie volgens mij). Feit is wel dat ajax gewoon zeer ongelukkig is met de verkeerde beslissingen die genomen worden door het arbitrale trio in de afgelopen weken.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 07 februari 2009 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 februari 2009 - 22:14 schreef freakie het volgende:
leon.. wanneer viel het doelpunt van heracles en hoe stond feyenoord ervoor kijk het is niet een situatie waar ajax mee te maken had.. heracles stond 2-0 voor.. het wordt 2-2 en de laatste seconde scoort suarez een goal die afgekeurt wordt en dus wint ajax niet maar speelt gelijk als scheids hoor je op dat moment gewoon op zijn plek te staan..
Ik weet ook wel dat het niet leuk is ,maar iedere club wordt best vaak benadeeld.En ook niet alleen in Nederland het gebeurd overal.Ik weet ook wel dat de abitrage niet best is zie ik elke week in een stadion.Het valt alleen heeeel erg op dat er alleen bij Ajax altijd een hoop ophef over wordt gemaakt.Ajax heeft zelf het kampioenschap laten liggen en die Pannekoek kan de schuldige alleen zien in zichzelf.
freakie
 freakie - zaterdag 07 februari 2009 - 23:28   quote  deeplink  
ja inderdaad lean t gaat namelijk niet alleen om 1 wedstrijd dat dit soort dingen gebeuren bij ajax dit gebeurt 3 wedstrijd achter elkaar.. en daar wordt je als ajax fan en als ajax gewoon gek van want ajax strijd om de titel die nu ver weg lijkt al speeld az nou ook niet spr ben benieuwt hoe ze het tegen hereveen enzo doen..
nora
 nora - zondag 08 februari 2009 - 12:13   quote  deeplink  
Beste voetbal liefhebbers het is niet alleen de laatste blunder van v.Boekel (Ven)maar het was de druppel van de afgelopen weken, teveel nadelige en twijfelachtige beslissingen in het nadeel van Ajax en uiteraard ook het bloedzware progamma t/o het uitermate lichte progamma van AZ en de beruchte knipoogjes van v.Boekel aan die beruchte heer Ven en later in de catacomben de knipoog en de glimlach van de vierde man naar een bestuurslid van Heracles,daar komt dan de frustaties boven op van deze verloren punten op AZ en dan krijg je deze reacties ik kan het begrijpen want ik heb ook mijn twijfels dit seizoen over de eerlijkheid van het scheidsrechterkorps een keer een foutje kan ik mee leven maar dit seizoen zijn wij wel heel erg veel benadeeld omgezet in punten ,2 voor heracles en 2 voor feyenoord en 1 voor willem 2,dat zijn 5 punten dan zou het verschil maar 6 punten zijn en dan praten wij niet over evt.groningen-heerenveen -en de onterechte tweede gele kaart van Dario.
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 12:41   quote  deeplink  
klopt dat scheidsrechters laatste jaren niet bepaald een goede indruk achter laten
maar grootste probleem ligt toch in eigen spel
want dat heeft mij nog niet kunnen bekoren
dus laten we het niet afschuiven op de scheidsrechters
als je tegen heracles afhankelijk bent van beslissing van de scheidsrechter doe je het na mijn mening niet goed
vooral na een injectie van 34 miljoen
dus probleem ligt bij trainer en de spelers en niet bij de scheidsrechters
we zullen ons er gewoon weer bij moeten neerleggen dat dit weer het zoveelste overgangs jaar is
freakie
 freakie - zondag 08 februari 2009 - 13:09   quote  deeplink  
nora hah je hebt helemaal gelijk t programma is zoo anders voor ajax dan dat voor az is geen gelijk waardig programma en ga nog eens na dat ajax ook nog uefa cub moeten spelen.. hoop voor dit ajax 1ste wedstrijd 0-0:P anders gaan ze t laten zitten xD en die scheidsrechters zijn egt belagelijk maar ja kan je niks aan doen..
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 13:16   quote  deeplink  
ze staan nu 3-1 achter ligt dat ook aan de scheidsrechter?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 februari 2009 door bully --
freakie
 freakie - zondag 08 februari 2009 - 13:20   quote  deeplink  
denk dat dat niet zo is dat is gewoon belagelijk.. maar t gaat 3-4 worden xDxDxDxD:P
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 13:21   quote  deeplink  
dat hoop ik freakie
maar zullen ze eerst beter moeten gaan spelen
freakie
 freakie - zondag 08 februari 2009 - 13:29   quote  deeplink  
hahahah ja k vindt het ook onbegrijpelijk dat marco nu 3-4-3:S
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 13:34   quote  deeplink  
ach dat onbegrijpelijke van mvb daar kijk ik niet meer van op
ook die spelers wisselingen werkt niet mee om een ingespeeld team te krijgen
freakie
 freakie - zondag 08 februari 2009 - 13:38   quote  deeplink  
haha nee bully maar miss wel spelers bijvoorbeeld bodul en lindgren die zich willen gaan bewijzen..
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 13:42   quote  deeplink  
we zullen zien
maar zie het toch zwaar in
deze uitslag brengt een tweede plaats ook steeds verder weg
freakie
 freakie - zondag 08 februari 2009 - 13:45   quote  deeplink  
ja inderdaad.. maar uu bedankt voor de live stream
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 13:52   quote  deeplink  
yw
het excuus van het zware programma is bij laatste twee wedstrijden dus ook voorbij
dit zijn wedstrijden die de concurenten wel winnen
freakie
 freakie - zondag 08 februari 2009 - 13:52   quote  deeplink  
ja inderdaad deze MOET je gewoon winnen..
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 13:57   quote  deeplink  
als twente nu wint sta je 5 punten achter op nummer 2
en als psv wint sta je nog maar 1 punt voor
en dat moet je dan in volgende wedstrijden wel goed maken
maar met dit spel
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 13:59   quote  deeplink  
4-1 het is voorbij
freakie
 freakie - zondag 08 februari 2009 - 13:59   quote  deeplink  
dat is het zeker..
sportdwaas
 sportdwaas - zondag 08 februari 2009 - 20:04   quote  deeplink  
7 uitslagen goed mannen deze week waarvan 2 precies goed. Neem ik het een keertje op voor Ajax is het nog niet goed. Ik denk dat die dwaling van die idioot van Boekel cs en de daaropvolgende supporterstoestanden de fut er een beetje uithalen bij een team. Vitesse was scherp en Ajax was aangeschoten wild.

Stekelenburg is een zwakkere keeper dan Vermeer en staat slechts op basis van uitverkiezing in Oranje (en zijn 2 mio salaris) in de basis.

Voor de komst van Wielaert en Maarten S. zag de verdediging van Ajax er beter uit. Die koopziekte van trainers en TD moet gewoon ophouden. Cruijff terug...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Superboer te zwaar van Boekel cs te licht bestraft. Eredivisie ronde 22









0.0063180