BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Stoppen schiet wel eens door je hoofd'

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 14:29   quote  deeplink  
'Stoppen schiet wel eens door je hoofd'
Het zijn roerige tijden in Amsterdam. Na de winterstop zijn de prestaties van Ajax ondermaats en de titelkansen lijken daardoor verspeeld. Het is bij Marco van Basten al eens door zijn hoofd geschoten om te stoppen als coach van Ajax: "Aan de andere kant ben ik aan iets begonnen en wist ik al dat veel bij Ajax niet op korte termijn was te veranderen."

"Het was een hectische periode," kijkt Van Basten terug op de afgelopen week, waarin in de media breed werd uitgemeten dat hij 'pannenkoek' is genoemd door een teleurgestelde supporter. "Ik bepaal zelf wel wat ik eet of niet eet," reageert de trainer met een knipoog.

Maar de moeilijke periode gaat Van Basten niet in de koude kleren zitten en hij heeft even overwogen de handdoek in de ring te gooien. "Stoppen schiet wel eens door je hoofd. Heb ik er nog zin in na wat er allemaal gebeurt? Aan de andere kant ben ik aan iets begonnen en wist ik al dat veel bij Ajax niet op korte termijn was te veranderen," aldus de voormalig bondscoach.

Van Basten toonde zich realistisch en steekt de hand in eigen boezem: "Ik heb vaker geroepen dat ik de wijsheid niet in pacht heb, nooit gezegd dat ik een wereldtrainer ben. Ik probeer de spelers op de juiste manier voor te bereiden en optimaal te laten presteren."

bron http://www.ajaxfans.net/nieuws-1455_Stoppen-schiet-wel-eens-door-je-hoofd.html

volgens mij is dit de man die heefd gezegt dat we het kampioenschap als normaal moesten gaan zien
en dat hij heefd gezegt dat hij ajax op korte termijn niet kon veranderen heb ik nog nergens gelezen
alweer een 4-1 verlies maakt tweede plaats wel zeer onzeker
het excuus van het zware programma geld bij laatste twee wedstrijden ook niet meer
ik zal niet zeggen dat mvb weg moet
de fout is al gemaakt door een onervaren trainer aantestellen en hem gelijk alle macht tegeven
en zou op dit moment ook niet weten wie hem moet opvolgen
maar hoop wel dat hij eindelijk eens leerd
en de spelers op goede plek zet zonder teveel wisselingen
zodat er eindelijk eens een team komt testaan
en we volgend seisoen eindelijk die derde ster krijgen
want dit seisoen geloof ik er niet meer in
dus hopen op betere tijden en ons team blijven steunen lijk mij de enige optie nog

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 februari 2009 door bully --
Stan
 Stan - zondag 08 februari 2009 - 14:48   quote  deeplink  
Ik zeg twee woorden: Adrie Koster.
handekkers
 handekkers - zondag 08 februari 2009 - 14:54   quote  deeplink  
MvB moet zijn koffer pakken. Hij heeft het gewoon verknalt de afgelopen wedstrijden, het team staat niet goed en het continue wisselen van de basis elf heeft een negatieve uitwerking. Vandaag startte hij met Sarpong en Anita in de basis en liet Lindgren wederom op de bank. Het middenveld heeft hierdoor vandaag veel te vaak balverlies geleden waaruit tegendoelpunten kwamen. De verdediging kan daar niet tegenaan verdedigen. Sarpong sierde in fouten, liep met de bal, verloor bijna elk duel en grossierde in foute passings.

Al na 15 minuten had van Basten moeten in grijpen. Ajax had vandaag de mouwen moeten opstropen en met spelers als Sarpong en Anita is dat onmogelijk, die zijn letterlijk en figuurlijk te licht.

Marco, pak je koffers en maak plaats voor Rijkaard.
Daan
 Daan - zondag 08 februari 2009 - 14:55   quote  deeplink  
Wow, ik wist niet wat ik als ajax supporter zag vanmiddag.
Ajax wordt tactisch overklast, omdat van basten veel te risicovol gaat spelen met 3-4-3. Ik denk dat menig Fjes team nog beter achterin staat achterin dan wat ajax vandaag heeft laten zien. Ajax straalt wanhoop uit. Communicatie is uiterst slecht achterin. Vermaelen trapt uit paniek de bal weg in de eerste helft na een hoekschop van vitesse, terwijl hij helemaal alleen stond, niet een speler van vitesse bij hem in de buurt. En dit gebeurde ook bij v/d wiel in de 2de helft. Stekelenburg blijft in zijn doel staan, v/d wiel twijfelt en dan maar keihard weg trappen, met wederom niet 1 speler van vitesse in de buurt.

Het kampioenschap had ik al lang uit mijn hoofd gezet en ik denk dat de optimistische ajax supporters dit na vandaag ook hebben gedaan. De 2de plaats komt zo ook in gevaar en psv komt gevaarlijk dichtbij met een aantal andere subtopclubs.

Wat Johan Derksen zei over MvB kon ik me trouwens helemaal in vinden: "Een emotionele kleuter die van knippen en plakken houdt". En ik ben het niet vaak eens met Derksen.

Diep triest, ik kan wel janken zo triest was het vandaag...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 februari 2009 door Daan --
AjaxGirl
 AjaxGirl - zondag 08 februari 2009 - 15:10   quote  deeplink  
Twee woorden over het spel van ons Ajax vandaag, DIEP TRIEST. Er is niets meer over van het eftal wat ik tegen NEC zag spelen, je begint je nu wel af te vragen hoe dat kan. Ik begin nu toch ook echt te denken dat Marco niet de juiste man is voor Ajax.
marcello
 marcello - zondag 08 februari 2009 - 15:10   quote  deeplink  
wordt het niet eens tijd dat de heer v basten de daad bij het woord voegd en er echt mee gaat stoppen.als het zo doorgaat moeten we alsnog de play-offs gaan spelen (plaats 5-9).het kampioensschap is alweer vergeven(binnen 2 weken tijd)en plaats 2 wordt ook steeds lastiger.laat die (als die blijft)inderdaad eens een keer met een vast elftal gaan spelen.als we zo doorgaan wordt het helemaal niks meer.vanaf begin januari is voor mij al ieder weekend vergalt.bedankt pannekoek!!!!!!
coolman
 coolman - zondag 08 februari 2009 - 15:32   quote  deeplink  
Problematiek bij Ajax.
1. Betere spelers aantrekken, scouting dus beter.
2. Zorg voor een winnaars mentaliteit bij die verwende gasten.
3. Niet presteren minder verdienen.
4. Niet l.llen maar poetsen.
5. Het gaat al mis zins Morten Olsern de laan uit werd gestuurd.
6. Marco moet meer spierballen gebruiken, dit is geen Nederlands elftal.
7. Geef Ajax zijn gezicht terug.
8. Geef het publiek zijn geld terug als jullie zo blijven presteren, knoeien.
9. Geef mij mijn goede gevoel terug over het eens zo geweldige AJAX het is nu een zeer matige club en zeker op internationaal niveau.
Daan
 Daan - zondag 08 februari 2009 - 16:22   quote  deeplink  
Wel zwak overigens van MvB dat hij nu tegen de pers zegt dat de ajax spelers weinig zelfvertrouwen hebben. Klopt ook wel, maaaar ik denk dat van basten ook eens een zelfreflectie op zichzelf mag loslaten, hij koos ervoor om 3-4-3 te spelen en dat pakte bedroevend uit.
vak 117
 vak 117 - zondag 08 februari 2009 - 16:56   quote  deeplink  
Als het probleem van Ajax bij de trainer ligt waarom is het dan al 10 jaar hetzelfde bij Ajax.Hoor ook weer mensen roepen om Adriaanse,die heeft het lekker gedaan bij Ajax.Ten Cate is tegenwoordig ook niet echt slecht bezig geloof ik.Misschien mogen we blij zijn met Van Basten en hopen dat hij niet uit zichzelf weggaat want het probleem zit veel en veel dieper!
WillemS
 WillemS - zondag 08 februari 2009 - 17:05   quote  deeplink  
Het speelt wel eens door mijn hoofd om te stoppen zei MvB.
Niet meer doen Marco, gewoon wegwezen, en wel nu !!!!!!!!
MAAR LET WEL OP, ER MOET VEEL MEER GEBEUREN DAAR, HAAL ÉNE JOHAN CRUYFF TERUG, DIT IS DE ENIGE OPLOSSING!!!!!,,,,,,,,,EN HET BROEKKIE MVB STUURDE HEM WEG HAHAHAHAHAHAHHAH
WAT EEN LUL !!!!!!!
Thomas
 Thomas - zondag 08 februari 2009 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 februari 2009 - 17:05 schreef WillemS het volgende:
Het speelt wel eens door mijn hoofd om te stoppen zei MvB.
Niet meer doen Marco, gewoon wegwezen, en wel nu !!!!!!!!
MAAR LET WEL OP, ER MOET VEEL MEER GEBEUREN DAAR, HAAL ÉNE JOHAN CRUYFF TERUG, DIT IS DE ENIGE OPLOSSING!!!!!,,,,,,,,,EN HET BROEKKIE MVB STUURDE HEM WEG HAHAHAHAHAHAHHAH
WAT EEN LUL !!!!!!!
Iets minder schreeuwen en je punt komt misschien nog wel over...
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 08 februari 2009 - 19:31   quote  deeplink  
kan me deze uitspraak van Marco wel indenken om eerlijk te zijn...hij geeft hiermee echter naar mijn idee wel zijn eigen brevet van onvermogen af en juist dat is wat wij op dit moment bij Ajax niet nodig hebben...volgens mij is het allemaal misgegaan vanaf het moment dat Enoh geblesseerd raakte, vervolgens enkele schorsingen en vooral omdat Marco vanaf dat moment heeft besloten voor 1 of 2 posities die op dat moment niet bezet konden worden door de basisspelers het elftal op 4 of 5 pnten te wijzigen...vanaf dat moment zie ik geen enkel automatisme of wat dan ook....ben er vandaag echt heel verdrietig van geworden!!
bully
 bully - zondag 08 februari 2009 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 februari 2009 - 19:31 schreef Patrick Buisman het volgende:
kan me deze uitspraak van Marco wel indenken om eerlijk te zijn...hij geeft hiermee echter naar mijn idee wel zijn eigen brevet van onvermogen af en juist dat is wat wij op dit moment bij Ajax niet nodig hebben...volgens mij is het allemaal misgegaan vanaf het moment dat Enoh geblesseerd raakte, vervolgens enkele schorsingen en vooral omdat Marco vanaf dat moment heeft besloten voor 1 of 2 posities die op dat moment niet bezet konden worden door de basisspelers het elftal op 4 of 5 pnten te wijzigen...vanaf dat moment zie ik geen enkel automatisme of wat dan ook....ben er vandaag echt heel verdrietig van geworden!!
dit elftal heeft nog helemaal niet goed gelopen
heeft in begin lekker kunnen meevoetballen door de individuele kwaliteiten
maar als team heeft het nog geeneen wedstrijd gespeeld
en nu vallen die extra kwaliteiten weg door vorm en je loopt achter de feiten aan
het oude ajax wat de wedstrijden domineerd heb ik al jaren niet meer gezien
terwijl je er nu wel de spelers voor heb
maar het is de trainer die er een team van moet maken
denk dat je na half seisoen dat wel had mogen verwachten
de vele wissels met posities en spelers en tactisch onvermogen geeft mij geen hoop dat het ooit beter word
hoor hier op forum de namen koster en rijkaard waarvan ik ook niet geloof dat die het tij kunnen keren
enige is ervaren trainer die zich al heeft bewezen
maar die zijn op dit moment dun bezaait
dus we zullen het met mvb moeten doen
en wat mij meeste stoord is dat ze nu al jaren proberen met onervaren trainers wouters koeman blind mvb enz
ons aller ajax op de rails te krijgen
wanneer leren ze hier nu eens van

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Stoppen schiet wel eens door je hoofd'









0.0084500