BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Meer dan 2 miljoen Nederlandse fans voor Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bully
 bully - woensdag 11 februari 2009 - 14:04   quote  deeplink  
Voetbal International publiceert deze week uitgebreid uit het zojuist uitgekomen nieuwe onderzoek naar beleid en merkwaarde van de clubs. Op basis daarvan wordt het tv-geld verdeeld.

Ajax is nog steeds met afstand het beste voetbalmerk en krijgt daarom dit seizoen weer het grootste deel uit de tv-gelden, 2,7 miljoen euro. Ajax zou nu 2.190.000 aanhangers hebben. Bijna twee keer zoveel als Feyenoord en PSV.

bron http://www.ajaxfans.net/nieuws-1481_Meer-dan-2-miljoen-Nederlandse-fans-voor-Ajax.html

nu het goede voetbal nog
Daan
 Daan - woensdag 11 februari 2009 - 14:24   quote  deeplink  
Voor mij was dit al lang een feit, maar andere supporters van Feyenoord/PSV dachten daar heel anders over. Dit bewijst maar eens dat Ajax de grootste aanhang heeft.

Idd nu nog 't goede voetbal en dan krijgen we nog meer supporters.

Eens ajacied, altijd ajacied.
bully
 bully - woensdag 11 februari 2009 - 14:36   quote  deeplink  
Een minpuntje is dat uit het onderzoek blijkt dat Ajax 10 duizend fans heeft verloren vorig jaar dit is een schijntje bij het verlies van Feyenoord, zij verloren 230 duizend fans.

bron http://ajax1.nl/?q=node/3932

gevolgt door psv
waar ik mijn twijfels over heb
Feyenoord is volgens mij na ajax de grootste
en ik ben zeker geen fan van feyenoord
maar de malaise waar ze nu in zitten gun ik ze niet
want voor mij is voetballen tegen feyenoord nog steeds de enige echte klasieker
dus ik kijk weer uit naar zondag in de arena
en dat ajax mag winnen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 februari 2009 door bully --
jjh
 jjh - woensdag 11 februari 2009 - 16:12   quote  deeplink  
Kolder!!! Feyenoord is volgens andere onderzoeken nog altijd de grootste club van Nederland gevolgd door ajax en op ruime achterstand PSV.
Meangreen
 Meangreen - woensdag 11 februari 2009 - 16:58   quote  deeplink  
vraag eens aan die 2.190.000 wat de uitslag van het afgelopen weekend was.
Weet zeker dat de helft dat niet weet....
Wat is de definitie van "aanhanger"?
bully
 bully - woensdag 11 februari 2009 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 - 16:58 schreef Meangreen het volgende:
vraag eens aan die 2.190.000 wat de uitslag van het afgelopen weekend was.
Weet zeker dat de helft dat niet weet....
Wat is de definitie van "aanhanger"?
die heb je bij elke club
de een beleefd voetbal anders maar wat is in definitie een supporter?
als je kritiek heb dan word je als nepsupporter gezien[dus ik ben ergeen]
er zijn erbij die alleen degeen naar stadion gaan zien als supporter[aan deze voorwaarden voldoe ik wel]
en bij elke club zijn er die het niet of minder volgen
dit is onderzoek voor de televisie opbrengsten dus zullen best goed gekeken hebben welke club meeste opbrengt
de uefa samenvatting van ajax werd ook beter bekeken dan de voledige wedstrijd van feyenoord
en kijk ook dit bericht

http://www.goal.com/nl/Articolo.aspx?ContenutoId=1104672
Daan
 Daan - woensdag 11 februari 2009 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 - 16:12 schreef jjh het volgende:
Kolder!!! Feyenoord is volgens andere onderzoeken nog altijd de grootste club van Nederland gevolgd door ajax en op ruime achterstand PSV.
Waar basseer je dat op? Bovendien denk ik dat je interpretatie van "grootste club" zeker niet klopt. Ajax heeft de meeste prijzen gewonnen in de geschiedenis van 't nederlands voetbal, dus wat dat betreft is ajax "de grootste club". Althans gekeken naar heel de historie.
dre
 dre - donderdag 12 februari 2009 - 13:04   quote  deeplink  
@daan
het gaat niet over prijzen winnen maar over de aanhang duh
Daan
 Daan - donderdag 12 februari 2009 - 13:48   quote  deeplink  
Ok, dan moet hij dat anders interpreteren, maar dan nog heeft hij ongelijk.
HetNieuws
 HetNieuws - donderdag 12 februari 2009 - 14:35   quote  deeplink  
Ajax heeft de meeste 'aanhangers', dat blijkt. Dat komt door de prijzen. Echte supporters? Ik denk 5123.

Gegroet.
Krunk
 Krunk - maandag 16 maart 2009 - 20:46   quote  deeplink  
gewoon een topclub
jantje 1974
 jantje 1974 - dinsdag 17 maart 2009 - 21:30   quote  deeplink  
dat is het trieste van alles

Ajax heeft 2 milj fans en brokkelt af
Feyenoord heeft 1,5 milj. fans en is helemaal afgegleden
AZ heeft 30.000 fans en wordt kampioen
Twente heeft 50.000 fans en zou best eens 2e kunnen worden

zo zie je maar : aantal fans is leuk en houd je club groot maar wil zeker niet zeggen dat je een topclub bent .
bully
 bully - dinsdag 17 maart 2009 - 22:20   quote  deeplink  
mee eens jantje
maar dat ligt niet aan het aantal supporters maar aan het beleid
maar ajax en feyenoord zullen over jaren nog steeds de clubs zijn die meeste naamsbekendheid hebben
moa
 moa - dinsdag 17 maart 2009 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 - 21:30 schreef jantje 1974 het volgende:
AZ heeft 30.000 fans en wordt kampioen
Twente heeft 50.000 fans en zou best eens 2e kunnen worden
Damn.. zo veel nog?
jantje 1974
 jantje 1974 - woensdag 18 maart 2009 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 - 22:20 schreef bully het volgende:
mee eens jantje
maar dat ligt niet aan het aantal supporters maar aan het beleid
maar ajax en feyenoord zullen over jaren nog steeds de clubs zijn die meeste naamsbekendheid hebben
helemaal mee eens , reageerde alleen even op iemand die constateerde op deze stelling dat je dan dus gewoon een topclub bent , vandaar even. Natuurlijk blijven Feyenoord en Ajax de komende 20 jaar de grootste al zullen ze wel beter moeten presteren , je ziet nu al bij kleine ventjes dat ze ook al over AZ en Twente praten en bijv: El Hamdaoui , Dembele , Perez , Elia of Arnautovic "willen zijn" dat kon je je vroeger niet voorstellen!
In mijn jeugd waren bijv. Tottenham Hotspur , Nottingham Forrest , Eintracht Frankfurt ook topclubs en kijk wat er nu nog van over is , en daar zitten toch ook echt 45.000 man op de tribune.
moa
 moa - woensdag 18 maart 2009 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 - 08:14 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

helemaal mee eens , reageerde alleen even op iemand die constateerde op deze stelling dat je dan dus gewoon een topclub bent , vandaar even. Natuurlijk blijven Feyenoord en Ajax de komende 20 jaar de grootste al zullen ze wel beter moeten presteren , je ziet nu al bij kleine ventjes dat ze ook al over AZ en Twente praten en bijv: El Hamdaoui , Dembele , Perez , Elia of Arnautovic "willen zijn" dat kon je je vroeger niet voorstellen!
In mijn jeugd waren bijv. Tottenham Hotspur , Nottingham Forrest , Eintracht Frankfurt ook topclubs en kijk wat er nu nog van over is , en daar zitten toch ook echt 45.000 man op de tribune.
Maar dat zijn dan ook ploegen die worden weg geconcurreerd door clubs met 100en miljoenen euro's en stadions van 50.000-80.000 toeschouwers.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, alleen denk ik dat je clubs als Twente, Heerenveen en Groningen meer moet zien als ploegen die tijdelijk leuk mee kunnen doen.

Zoals bijvoorbeeld Rosenborg of IFK, alleen zullen dat soort ploegen door hun kleine achterban en beperkte financiele mogelijkheden nooit op lange termijn voldoende goede spelers opleiden. En 1 van die 2 is toch zeker wel vereist.
jantje 1974
 jantje 1974 - woensdag 18 maart 2009 - 12:51   quote  deeplink  
onderschat Twente en Heerenveen niet hoor , deze clubs zijn van 6 a 7000 toeschouwers per wedstrijd toch maar mooi naar 28.000 gegaan en hebben alweer wachtlijsten om uit te breiden , in deze streek is men nog echt trots op HUN club , in Adam en in mindere mate in Rdam wordt het steeds meer bioscooppubliek , en de mensen uit de streek van Twente/Hveen/Groningen gaan nu lekker naar hun plaatselijke club ipv naar t westen te reizen , ik denk zelf ook wel dat Ajax en Feyenoord nog jaren qua uitstraling de grootste zijn maar we moeten echt op gaan passen , mijn neefje is 5 jaar en bij hem in de klas zie ik echt jongetjes met shirtjes van AZ , Twente en Heerenveen , nou dat was in mijn jeugd ondenkbaar toen was het Ajax of Feyenoord en meer niet! Verder denk ik dat AZ , Twente en Heerenveen er financieel beter voorstaan dan Ajax en zeker als Feyenoord ,
Coz
 Coz - woensdag 18 maart 2009 - 13:23   quote  deeplink  
Als clubs zoveel fans verliezen, zegt dit wel voor onderzoek dit is.
Dit zijn geen echte fans, want echte fans verlies je NOOIT!
jantje 1974
 jantje 1974 - woensdag 18 maart 2009 - 14:09   quote  deeplink  
nee maar dat is wel duidelijk , als het om ECHTE fans zou gaan was de club in Rotterdam waarschijnlijk ook als winnaar uit de bus gekomen , echter Ajax is wel de grootste in naamsbekendheid in Europa en wereldwijd.
Coz
 Coz - woensdag 18 maart 2009 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 - 14:09 schreef jantje 1974 het volgende:
nee maar dat is wel duidelijk , als het om ECHTE fans zou gaan was de club in Rotterdam waarschijnlijk ook als winnaar uit de bus gekomen , echter Ajax is wel de grootste in naamsbekendheid in Europa en wereldwijd.
Inderdaad
moa
 moa - woensdag 18 maart 2009 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 - 12:51 schreef jantje 1974 het volgende:
onderschat Twente en Heerenveen niet hoor , deze clubs zijn van 6 a 7000 toeschouwers per wedstrijd toch maar mooi naar 28.000 gegaan en hebben alweer wachtlijsten om uit te breiden , in deze streek is men nog echt trots op HUN club , in Adam en in mindere mate in Rdam wordt het steeds meer bioscooppubliek , en de mensen uit de streek van Twente/Hveen/Groningen gaan nu lekker naar hun plaatselijke club ipv naar t westen te reizen , ik denk zelf ook wel dat Ajax en Feyenoord nog jaren qua uitstraling de grootste zijn maar we moeten echt op gaan passen , mijn neefje is 5 jaar en bij hem in de klas zie ik echt jongetjes met shirtjes van AZ , Twente en Heerenveen , nou dat was in mijn jeugd ondenkbaar toen was het Ajax of Feyenoord en meer niet! Verder denk ik dat AZ , Twente en Heerenveen er financieel beter voorstaan dan Ajax en zeker als Feyenoord ,
Ik woon (helaas) in Friesland, en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat Heerenveen hier helemaal niet zo vreselijk leeft. Het zijn voornamelijk de ouderen (die over het algemeen Fries spreken) en de inwoners van Heerenveen en omstreken zelf die Heerenveen een warm hart toedragen. Als dit er totaal zo'n 100.000 zijn is dat al heel veel..

Ikzelf woon in een gezellig volkswijkje, met o.a. veel "import friezen" mensen uit het westen dus, die voor het grootste deel Feyenoord supporters zijn. In mijn stadje (Sneek) zijn er bijv. 3 kroegen waar Feyenoord nog elk weekend wordt uitgezonden.

En wanneer je bijv. naar Leeuwarden gaat wil je al helemaal niet met zo'n lelijk blauw/wit sjaaltje rondlopen, ik kan met gerust hart zeggen dat de aversie tegenover de boertjes van Heerenveen veel groter is dan tegenover Ajax hier in de provincie.
Krunk
 Krunk - woensdag 18 maart 2009 - 19:39   quote  deeplink  
Het bioscooppubliek zit dus ook blijkbaar bij AZ Twente en Heerenveen. Want vrij tekenend dat die mensen zich NU opeens wel laten zien. En niet toen de clubs niet als subtoppers in de competitie stonden. Dus de term bioscooppubliek slaat evengoed ook op deze supporters Jantje.
moa
 moa - donderdag 19 maart 2009 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 - 19:39 schreef Krunk het volgende:
Het bioscooppubliek zit dus ook blijkbaar bij AZ Twente en Heerenveen. Want vrij tekenend dat die mensen zich NU opeens wel laten zien. En niet toen de clubs niet als subtoppers in de competitie stonden. Dus de term bioscooppubliek slaat evengoed ook op deze supporters Jantje.
Juist "bioscooppubliek" iedereen kijkt tegenwoordig natuurlijk voetbal in de bioscoop, van daar deze "veelgebruikte" term.
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 19 maart 2009 - 14:58   quote  deeplink  
heb je gelijk in , maar ze worden wel kampioen met een prima elftal en prima beleid en een trainer waar ze in Amsterdam van watertanden want hun kennis wordt nu gebruikt bij de concurrent en zelf bakken ze er weinig meer van , rot hoor voor jou!
Krunk
 Krunk - donderdag 19 maart 2009 - 15:01   quote  deeplink  
mooi voor het gelijk. verder zal ajax en alleen op gebrand zijn volgend seizoen die 3e * te behalen. Mvb heeft dan voldoende tijd gehad om te bouwen, en te hebben gezien waar er versterking nodig is. Dat hebben we bij Feyenoord inmiddels al gezien de afgelopen jaren. Wellicht kan Been dat ook aanpassen, zonder geld dan.

O ja hoor... toen AZ 14e stond eind van de competitie was er ook niemand die daar positief over was. En kijk nu eens? van Gaal heeft zich gewroken. En dat kan Marco ook. Onderschat hem niet, want die man heeft een schat aan voetballend vermogen en kennis van het spelletje.
jantje 1974
 jantje 1974 - donderdag 19 maart 2009 - 15:04   quote  deeplink  
v Gaal had zich allang en breed bewezen , Marco heeft nog niets bewezen als trainer!

en die 3e ster duurd nog wel 5 jaar hoor vriend!

en Marco heeft er echt wel verstand van alleen hij kan niet met mensen omgaan die niet hetzelfde nivo als hem hebben en daar wringt de voet!
Krunk
 Krunk - donderdag 19 maart 2009 - 15:06   quote  deeplink  
Goed dat je ook daar even mee gaat in mijn punt. MvB is geen groentje zoals de meesten hier denken. Geef hem de tijd. Alsof Ajax onder Adriaanse goed speelde.
bully
 bully - vrijdag 20 maart 2009 - 21:28   quote  deeplink  
al degeen die zeggen dat dat marco goede trainer word
die gissen allemaal
want niemand kan zeggen dat iemand goed word
alleen omdat het een goede voetballer is geweesd
net zoals ajax alweer het risico heefd genomen om de vierde onervaren trainer aantestellen
waarbij het bij allen is misgelopen
dus een afwijking van het rapport van coronel
toen van gaal vanaf hulptrainer het roer overnam
zag je gelijk lijn in het spel bij ajax
ook met adriaanse zat er lijn in
maar alleen omdat hij europees werd uitgeschakelt door de latere finalist
werd hij ontslagen zonder dat hij echt de kans heefd gehad
en als er deze zomer spelers vertrekken
is het alweer bouwen aan een nieuw elftal
dus elk jaar het excuus dat je moet bouwen
en europese vechtlust betekend niet dat er nu zo,n geolied elftal staat
een hoop geluk tegen hsv en fiorentina en pech tegen een frans elftal dat hier in nederlandse competitie niet misstaan had
zelfde niveau
freakie
 freakie - zaterdag 21 maart 2009 - 16:39   quote  deeplink  
bully: als er nu 2 weggaan die goed zijn dan is het niet opnieuw meer bouwen.. dan zijn er alleen 2 nieuwe die mee moeten met dat nivo.. en die dus makkelijker zijn in te spelen..
bully
 bully - zaterdag 21 maart 2009 - 22:41   quote  deeplink  
dit team is geeneens ingespeeld
dus hoe moeten die nieuwe dan ingespeeld worden?
freakie
 freakie - zaterdag 21 maart 2009 - 22:43   quote  deeplink  
nee maar opnieuw bouwen hoeft dan dus ook niet xD
bully
 bully - zondag 22 maart 2009 - 12:34   quote  deeplink  
niet?
als er nu al een team staat wat niet is ingespeeld
plus de wissels erbij
dan zal je toch weer moeten bouwen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 maart 2009 door bully --
Krunk
 Krunk - zondag 22 maart 2009 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 - 22:43 schreef freakie het volgende:
nee maar opnieuw bouwen hoeft dan dus ook niet xD
yep. ajax vangt met aissati het creatieve weer op.
er zijn voldoende mogelijkheden en opties.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5999
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Meer dan 2 miljoen Nederlandse fans voor Ajax









0.0066530