BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Van Basten volgt advies directeur v.d. Boog: anders communiceren!

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - vrijdag 13 februari 2009 - 15:37
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Van Basten volgt advies V.d. Boog (De Telegraaf)

Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 13 februari 2009 - 15:43   quote  deeplink  
AMSTERDAM - Trainer Marco van Basten gaat anders communiceren met de spelers van het eerste elftal van Ajax. Hij doet dat op advies van algemeen directeur Rik van den Boog, die de oefenmeester vertelde dat het soms helpt om iets vaker te herhalen of nog eens een keer op een andere manier te zeggen. Van den Boog heeft ook zijn volledige vertrouwen in de technische staf van Ajax uitgesproken.

Ajax haalde slechts één punt uit de laatste vier duels. Om die reden voerde Van Basten de afgelopen week gesprekken met directie, supporters en spelers. „Je krijgt van veel mensen goedbedoelde raad”, aldus de coach van Ajax. „Je moet iets met adviezen doen als je het idee krijgt dat het kan helpen. Daarom ga ik proberen iets anders te communiceren. Ik praatte uiteraard al wel met spelers, maar soms kan het misschien geen kwaad sommige dingen te herhalen.”

Van Basten had zelf als voetballer vaak aan een half woord voldoende om de boodschap van een trainer te begrijpen. De coach van Ajax kreeg de afgelopen weken wel eens het verwijt dat hij maar moeilijk kan omgaan met minder getalenteerde voetballers. „Ik behandelde de spelers altijd op een manier die ik zelf als voetballer prettig vond”, weet Van Basten. „Dat lijkt me ook logisch. Maar het kan geen kwaad om dingen te veranderen als dat goed voor het elftal is.”

Van Basten kreeg als bondscoach van het Nederlands elftal regelmatig het verwijt dat hij slecht met zijn internationals communiceerde.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Van Basten volgt advies directeur v.d. Boog: anders communiceren!









0.0047061