BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: NOS gek geworden??? Ajax maar 20 minuten live te zien??

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 12 maart 2009 - 04:59
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

NOS verwacht internetpiek (Fok!)

Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 12 maart 2009 - 05:09   quote  deeplink  
is de NOS gek geworden??? Ajax maar 25 minuten te zien??

quote:

De NOS verwacht vanavond een grote toeloop op twee internetstreams. Omdat er tegelijk schaatsen (WK Afstanden) en voetballen (UEFA Cup) is, kan slechts 1 van de twee worden uitgezonden op televisie. "Op televisie zijn harde keuzes onvermijdelijk en is vanaf 20.30 uur de 1500 meter van de mannen en daarna (vanaf ongeveer 21.10) Ajax live te volgen. Kijkers die daar niet tevreden mee zijn kunnen terecht op internet. Tenminste …. als het er niet teveel zijn", zegt Hoofd Nieuwe Media Roeland Stekelenburg van de NOS.

Een piekbelasting kan er voor zorgen dat de capaciteit van netwerkbeheerders en internetproviders z'n maximum bereikt, meent Stekelenburg.
Het maximale aantal gelijktijdige kijkers dat de NOS ooit heeft gehad op een livestream ligt rond de 100.000. Dat was op 21 augustus tijdens de Olympische Spelen: de waterpolo-finale van de vrouwen. "Maar ik sluit niet uit dat we donderdag ook dit soort aantallen gaan zien en dan hebben we wel een probleem", aldus het Hoofd Nieuwe Media.

Toch is het geen reden voor de NOS om de wedstrijden dan maar niet op internet uit te zenden. "Het op zeker spelen en vermijden van risico heeft volgens mij nog nooit tot innovatie geleid en we hebben het afgelopen jaar de grenzen van het internet wel vaker verkend. We gaan gewoon aan de slag de komende dagen om te kijken hoe we zoveel mogelijk kijkers zo goed mogelijk kunnen bedienen."
en op tvgids.nl lees ik:

20:25 Schaatsen WK Afstanden Vancouver
21:13 NOS UEFA Cup: 1ste helft Olympique Marseille - Ajax
21:25 Schaatsen WK Afstanden Vancouver
22:00 NOS UEFA Cup: 2de helft Olympique Marseille - Ajax
22:15 Schaatsen WK Afstanden Vancouver

Dat is dus in totaal maar liefst 25 minuten van de gehele 90 minuten!! En waar blijft de samenvatting van de rest van de wedstrijd dan?? Wordt dat in 5 minuten er ook nog tussen gepropt?

Ik weet niet wie er allemaal meedoen met schaatsen maar als ze nou alleen maar even de race van Kramer en Davis uitzenden dan lijkt me dat voldoende! De rest wint toch niet?!?! En kijken naar niet interessante races met buitenlanders is al helemaal niet nodig!

Nu gaat de NOS van ons belastinggeld met ons experimenteren hoeveel gebruikers ze online kunnen bedienen in belabberde kwaliteit (mocht dat hetzelfde zijn als uitzendinggemist.nl , want dat miniatuur schermpje is om te huilen)!

Wat vinden jullie?
JohnvO
 JohnvO - donderdag 12 maart 2009 - 09:44   quote  deeplink  
Als ras Ajaxied ben ik eigenlijk wel blij dat ik niet kan kijken. Het is helaas het hele seizoen al niet om aan te zien en is het een wonder dat "we" nog zover gekomen zijn. Dus lekker schaatsen kijken!
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - donderdag 12 maart 2009 - 10:16   quote  deeplink  
schandalig dat ze wedstrijd niet uitzenden hoor.
de enige club uit nederland die nog actief is in europa laten ze niet zien.
ik hoop dat die sven kramer zijn been breekt
Ajax.........
 Ajax......... - donderdag 12 maart 2009 - 10:26   quote  deeplink  
Schande,De beste club in nederland,de enige nog actief in europa niet compleet wordt uitgezonden door de NOS.
NOS rotop,alle voetbal moet naar eredivisie live.
johnvo (nepsuppoter)je snapt er niets.
het is te hopen dat de bliksem inslaat,zodat je nooit geen tv meer kan kijken.
greenwood
 greenwood - donderdag 12 maart 2009 - 10:51   quote  deeplink  
ze zenden alleen eerste 25 min niet live uit, daarna samenvatting van die eerste 25 min en laatste kwartier van de eerste helft gewoon live. tweede helft helemaal live.
Thomas
 Thomas - donderdag 12 maart 2009 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 - 05:09 schreef Boudewijn het volgende:
Ik weet niet wie er allemaal meedoen met schaatsen maar als ze nou alleen maar even de race van Kramer en Davis uitzenden dan lijkt me dat voldoende! De rest wint toch niet?!?! En kijken naar niet interessante races met buitenlanders is al helemaal niet nodig!
Als je het zo gaat bekijken, hoef je alleen maar de race van Davis uit te zenden, de rest wint toch niet. Kramer maakt totaal geen kans op de overwinning en een podiumplaats lijkt al onmogelijk.

Daarnaast vind ik juist dit soort races interessanter dan een 5 of 10 km. Zit tenminste nog snelheid in, wat kans op een mooie valpartij etc.
C.K.
 C.K. - donderdag 12 maart 2009 - 13:30   quote  deeplink  
Voor als de stream van de NOS niet werkt:
http://livetv.ru/en/eventinfo/20661/
wss betere kwaliteit dan NOS
Krunk
 Krunk - donderdag 12 maart 2009 - 13:46   quote  deeplink  
klote nos. geen enkel niveau. fucking 010 040 TV omroep
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 maart 2009 - 13:56   quote  deeplink  
mooie ras ajacied ben je dan JohnvO aangezien je ajaxied al niet eens goed typt nep supporter.. met zulk commentaar mag jij je niet eens ajacied noemen man.. wat zeg ik je mag het niet eens UITSPREKEN... een echte AJACIED is namelijk blij dat we erstaan ongeacht hoe.. volgens mij ben je vergeten dat we wel degelijk mooi voetbal laten zien.. lang nie altijd maar het zit er wel in.. maar goe ga niet eens met een AJAXIED WHAA in discussie..
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 maart 2009 - 13:56   quote  deeplink  
ben et nie vaak met je eens krunk maar dit keer wel ;)
makker
 makker - donderdag 12 maart 2009 - 15:48   quote  deeplink  
Het is gewoon schandalig dat de NOS op deze manier zichzelf te kijk zet. En dan de reactie van Hoofd Nieuwe Media Roeland Stekelenburg van de NOS. Daarmee wordt wel aangetoond dat ze niet begrijpen waarover wordt gepraat. Een uitwedstrijd van Ajax trekt altijd meer kijkers op tv dan een thuiswedstrijd, aangezien er dan 45.000 in het stadion zitten tegenover de 5.000 die nu misschien naar Frankrijk afreizen. Het is jammer dat alleen NOS vanavond de wedstrijd uitzend op TV anders had ik ze mooi geboycot.

En JohnvO: Rot liever op naar een andere club. Dit soort supporters zien we liever niet in een fanshirt van de mooiste club van Nederland. Misschien in Rotterdam of Eindhoven proberen. Trouwens Alkmaar zoekt er ook nog wel een paar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 maart 2009 door makker --
Thomas
 Thomas - donderdag 12 maart 2009 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 - 15:48 schreef makker het volgende:
Een uitwedstrijd van Ajax trekt altijd meer kijkers op tv dan een thuiswedstrijd, aangezien er dan 45.000 in het stadion zitten tegenover de 5.000 die nu misschien naar Frankrijk afreizen.

Nou nou, wel 40.000 potentiele extra kijkers... Dat is voor een omroep als de NOS echt niets wanneer ze er toch op de 2 miljoen halen. Mooi afrondingsgetal, meer niet.

quote:

En JohnvO: Rot liever op naar een andere club. Dit soort supporters zien we liever niet in een fanshirt van de mooiste club van Nederland. Misschien in Rotterdam of Eindhoven proberen. Trouwens Alkmaar zoekt er ook nog wel een paar.

Laat ieder even zijn eigen mening hebben en heb daar respect voor... Houd het ontopic en speel niet op de man.
makker
 makker - donderdag 12 maart 2009 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 - 16:13 schreef Thomas het volgende:

[..]

Nou nou, wel 40.000 potentiele extra kijkers... Dat is voor een omroep als de NOS echt niets wanneer ze er toch op de 2 miljoen halen. Mooi afrondingsgetal, meer niet.
Ik lees net dat het er nog wel eens meer kunnen zijn aangezien er maar 600 supporters naar Frankrijk afreizen. En daarnaast hoeveel kijkers trekt het schaatsen denk je tegenover de voetbalwedstrijd van Ajax??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 maart 2009 door makker --
John2
 John2 - donderdag 12 maart 2009 - 16:50   quote  deeplink  
Toegegeven. mijn reactie was inderdaad wel erg negatief, niet een Ajacied waardig. Pure teleurstelling, ingegeven door de belabberde resultaten van de laatste tijd. Ondanks dat, verwacht ik dan wel reacties op een ander niveau, wel een Ajacied waardig. Ik verwijs hiervoor naar de reactie van Thomas!!
makker
 makker - donderdag 12 maart 2009 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 - 16:50 schreef John2 het volgende:
Toegegeven. mijn reactie was inderdaad wel erg negatief, niet een Ajacied waardig. Pure teleurstelling, ingegeven door de belabberde resultaten van de laatste tijd. Ondanks dat, verwacht ik dan wel reacties op een ander niveau, wel een Ajacied waardig. Ik verwijs hiervoor naar de reactie van Thomas!!
Netjes van je. Ook mijn reactie was wat overdreven en ingegeven door de negatieve reacties van sommige Ajax-supporter. We moeten met zijn allen achter de club blijven staan.
bully
 bully - donderdag 12 maart 2009 - 17:39   quote  deeplink  
ajacied in goede en slechte tijden ik mis geen wedstrijd
en dat we in mindere tijd zitten klopt
maar wat mij meeste stoord is de mensen die bepalen wie er een echte ajacied is
ieder is op zijn eigen manier supporter waardeer dat dan ook
en ieder heeft een eigen mening
als JohnvO niet wil kijken goed
ik kijk wel
en over nos
sind die de rechten weer heefd is die aardig antie ajax
arbitrale beslissingen die ajax benadeelde niet in beeld brengen
en de vorige keren dat ze voor andere kozen en dat daarna bleek dat de samenvatting van ajax meer kijkers had getrokken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 maart 2009 door bully --
Krunk
 Krunk - maandag 16 maart 2009 - 19:54   quote  deeplink  
nou zozo... denneboom wennemars heeft echt veel kijkers getrokken hoor met DSB1 als sponsor!!!
terwijl de ajax stream dus opzich al goed liep.
de nos laat zich weer van haar beste kant zien, stel ego trippers daar.

en nu wel plots de uefa cup uitzenden?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: NOS gek geworden??? Ajax maar 20 minuten live te zien??









0.0098869