BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: `Luie Bert` blijkt zeer geschikt als bondstrainer. Eredivisie speelronde 29

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 02 april 2009 - 16:32   quote  deeplink  
Dat Bert van Marwijk uitermate geschikt is als bondscoach staat als een paal boven water. Als clubcoach miste hij de drang om er veel werk van te maken en werkelijk te putten uit het potentieel aanwezig. Bij Feyenoord heeft hij het in 5 jaar (verdeeld over 2 perioden) aardig gedaan. Maar er had meer ingezeten. Bij het Nederlands elftal is ´Luie Bert´ beter op zijn plaats. Hij maakt het gezellig en hij kan vissen in een schier onuitputtelijk poel van Nederlands talent.

Bert wordt niet als van Gaal gehinderd door overmoed en een groot ego. De beste spelers spelen. Punt uit. Met een getergde schoonzoon van Bommel als stille regisseur kan Nederland wereldkampioen worden. Het zou mij niet verbazen.

In deze barre tijden zorgt Oranje nog voor een lichtpuntje en kan met een gelijkspel in Ijsland kwalificatie nog voor de zomer worden veilig gesteld. Een unicum.

In de competitie gaat het nog om de promotie/degradatieplaatsen, de playoffs om de laatste UEFA plek en plaats 2. Een ineenstorting van AZ verwacht ik niet hoewel het spel van de Alkmaarders minder hoogstaand is dan velen u willen doen geloven.

Mijn tip voor de 2e plaats blijft Ajax.

Hier maar de voorbeschouwingen op hoop en gevoel.

Speelronde 29
Tussen haakjes de de bookmakers odds winstthuis/gelijk/winstuit op moment van publikatie (bron: www.betfair.com zijn dus ook andere goksites etc).

NEC - Twente 2-1 (4,1/3,65/2)
Winst is wat deze teams nodig hebben en bij beiden is het beste er helemaal vanaf. De NECers hebben het meest kunnen rusten dus geef ik die de beste kansen.

FC Utrecht - FC Groningen 1-3 (2,54/3,45/3,05)
Utrecht is behoorlijk van slag en Groningen lijkt op de weg terug.

AZ - ADO Den Haag 1-1 (1,22/7,4/18,5)
Gelijkspelletje dacht ik zo.

Heracles-Heerenveen 2-1 (4,3/3,8/1,92)
In de wetenschap dat het op kunstgras wordt gespeeld en de zekerheid dat Sollied voor de Beker gaat zet ik in op Heracles.

Sparta - PSV 1-4 (5,7/4,4/1,65)
Niet veel kansen hier voor Sparta.

Roda JC - Ajax 1-3 (5,4/3,95/1,7)
Ook met niet uitgeruste internationals moet Ajax hier kunnen winnen.

Vitesse - de Graafschap 4-1 (1,69/4/5,9)
Voor een Gelderse vriendendienst komt deze wedstrijd nog te vroeg. Dus Vites gaat de punten pakken.

Volendam - Feyenoord 1-2(3,8/3,7/2,1)
Met zoveel vierkante centimeters op doel zal het niet makkelijk worden voor de Rotterdammers te scoren, maar omdat het moet gaat de winst binnengesleept worden.

Willem II - NAC 2-1 (3,05/3,35/2,42)
Voor een Brabantse vriendendienst is het nooit te vroeg.

Promotie degradatiewedstrijden en wellicht meer lijkt haalbaar voor de Dijkers.

De tussenstand qua voorspellingen (juiste winnaar/gelijkspel):
Bookmakers (137 uit 243)
Sportdwaas (119 uit 243, 13 uitslagen exact goed)

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

Disclaimer:
Sportdwaas is kritisch Feyenoord supporter en Kameraadje, heeft een abonnement op het Parool (tegen wil en dank) en Eredivisie-live. Sportdwaas volgt voetbal en American Football actief en beschouwt het aandeel Ajax vooralsnog niet koopwaardig. Sportdwaas heeft geen betaalde functies binnen de sportwereld in het algemeen en voetbal in het bijzonder en is van mening dat alle Nederlandse troepen onmiddellijk teruggeroepen moeten worden uit Afghanistan

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: `Luie Bert` blijkt zeer geschikt als bondstrainer. Eredivisie speelronde 29









0.0073289