BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: The bunker

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: GoudenKooi Nieuws
Jacqueline
 Jacqueline - dinsdag 28 april 2009 - 20:54   quote  deeplink  
Marielin in de dagboekkamer:

Het gaat goed met Marielin. Ze is een beetje moe maar verder redt ze 't wel.
Ze ervaart de bunker als apart. Het opgesloten gevoel speelde vanmorgen parten, maar nu gaat het weer goed.

Ze heeft niet echt iemand waar ze absoluut niet mee kan opschieten. Het best opschieten kan ze met Bobby en Renate.

Als eerste denkt ze dat Jeroen eruit gaat. Dit omdat hij in haar ogen niet genoeg reclame heeft kunnen maken omdat hij onbekend wilde blijven.

Het mislukken van de opdracht vindt ze verschrikkelijk. Ze had zich heel graag willen douchen, maar dat kan de komende twee dagen niet.

Ze weet niet of hij het expres heeft gedaan, maar gaat er vanuit dat het een ongeluk was.

Het meest mist ze haar vriend Micha.
Jacqueline
 Jacqueline - dinsdag 28 april 2009 - 20:55   quote  deeplink  
Bobby.
Bobby zegt dat het goed met hem gaat, hij heeft het naar zijn zin en vindt het erg leuk. Hij vindt het allemaal erg gezellige mensen, verschillende persoonlijkheden met een eigen verhaal. Tot nu toe kan ie met iedereen wel lachen. Jeroen vindt hij erg lollig en ook hoe hij zich opstelt in het spel. Pim zou een goede zuipmaat van hem kunnen worden buiten de bunker. Renate is meer voor de diepgang. Amber is best een stoer meisje.
Hij denkt dat Renate er als eerste uitligt, om de manier waarop ze reageert. Ze wordt weleens overgeslagen tijdens groepsgesprekken.
Bobby vindt het slordig dat ze Jeroen niet meer in de gaten hebben gehouden tijdens de opdracht. Hij is nieuwsgierig naar de volgende opdracht. Hij ziet Jeroen er voor aan dat ie de opdracht expres heeft laten mislukken maar hij denkt toch dat het per ongeluk gebeurde.
Hij mist z'n gadgets het meest, zn email checken, zn telefoon bij zich hebben.
Jacqueline
 Jacqueline - dinsdag 28 april 2009 - 20:55   quote  deeplink  
Bobby in de dagboekkamer:

Het gaat goed met Bobby. Hij heeft er zin in en kan erg veel lachen. Hij vindt het erg leuk.
Hij vindt de bunker draaglijk. Hij weet nog niet wat hem 'overhoop gaat helpen op de lange termijn'.
Hij vindt het allemaal gezellige mensen met een eigen verhaal. Hij kan met iedereen heel erg lachen.

Bobby vindt Jeroen echt schijtlollig. De manier hoe hij zich opstelt vindt Bobby helemaal top.
Peter is een geval apart maar met zijn hart op de goeie plek.
Pim zou een zuipmaat kunnen worden.
Renate is er meer voor de diepgang. Om bv te filosoferen.
Marielin waardeert hij omdat ze recht voor z'n raap en plat is.
Eline is leuk en lief en schattig. Helemaal super.
Amber vond hij in het begin een meisje-meisje, maar ze is best wel stoer.

Als eerste denkt hij dat Renate eruit gaat. Dat vooral vanwege hoe ze reageert. Ze komt zo nu en dan wat negatief over en dat zou haar misschien de kop kunnen kosten.

Over het mislukken van de opdracht:
Hij vindt het te slordig van hun zeven, maar stom dat hij gaat slapen. Dan maar niet douchen.

Hij ziet jeroen ervoor aan het expres te doen, maar hij denkt toch dat het een ongelukje was. Dat vooral omdat hij overal eerlijk voor uitkomt.

Het meest mist hij z'n gadgets. Mail, telefoon e.
Jacqueline
 Jacqueline - dinsdag 28 april 2009 - 20:56   quote  deeplink  
Renate in de dbk:

Het gaat wisselend met Renate. Aan de ene kant wel goed, aan de andere kant soms (en toen viel haar zender). Ze ervaart de bunker als interessant en uitdagend.
Met sommige deelnemers heeft ze meer dan de anderen.
Ze vindt Jeroen een beetje een patser. Het best kan ze opschieten met Marielin. Dat vindt ze een tof wijffie.

Ze heeft geen idee wie er als eerste uit gaat, maar als ze op basis van gevoel moet gokken zou het haar niet verbazen als ze het zelf is, maar ze hoopt van niet.

Ze kan er niet mee zitten. So be it.
Ze denkt dat Jeroen per ongeluk in slaap is gevallen. Mocht dat niet zo zijn denkt ze dat hij ook zichzelf ermee heeft.

Het meest mist ze haar familie en haar huis en haar dag/nachtritme.
Jacqueline
 Jacqueline - dinsdag 28 april 2009 - 20:56   quote  deeplink  
Amber in de dbk:

Het gaat goed met Amber. Dat had ze ook wel verwacht zegt ze. Ze ervaart de bunker prima. Het moeten behelpen vind ze leuk, alleen vervelen ze zich nog en moeten ze elkaar nog een beetje aftasten.

Ze kan met een aantal mensen heel goed opschieten, maar met een aantal kan ze het wat minder vinden.
Ze kan het met Renate niet zo goed vinden. Ze vindt dat Renate niet in het programma past, maakt een onzekere indruk en ze is net even anders dan iedereen.

Het beste kan ze opschieten met Eline en Marielin.
Ze denkt dat Renate er als eerste uit zal moeten, omdat ze denkt dat de kijker ziet dat ze een onzekere indruk maakt en aan een hoop dingen twijfelt.

Ze baalt heel erg van het mislukken van de opdracht. Ze vindt het vooral klote voor Peter (die heeft 8 uur gelegen). Ze weet niet of hij het per ongeluk deed, maar neemt het zichzelf kwaad dat ze 'm niet even heeft aangesproken toen ze een minuut eerder zag dat hij met z'n ogen dicht lag.

Het meest mist ze qua wat haar beste telefoon en qua wie haar beste vriendinnetje
Aly
 Aly - vrijdag 01 mei 2009 - 12:25   quote  deeplink  
ik heb 1 straem.
zijn het er meer ,waar vind ik die
graag een link.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 01 mei 2009 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 mei 2009 - 12:25 schreef Aly het volgende:
ik heb 1 straem.
zijn het er meer ,waar vind ik die
graag een link.
er is maar 1 stream
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:17   quote  deeplink  
De boodschappen zijn binnen, er zitten weer 10 sigaretten bij en die zorgen weer voor een woordenwisseling. Renate pakt gelijk twee sigaretten, waarop Jeroen vraagt waarom zij er twee pakt. Renate vind dat de niet rokers niet mee hoeven te delen omdat ze niets aan de sigaretten hebben. Jeroen en Amber vinden dat het algemene boodschappen zijn en dat het dus ook algemeen gedeeld moet worden. Vanavond komt er bier in the bunker en dan zijn de niet rokers van plan bier en sigaretten te ruilen. Renate wordt boos en loopt weg terwijl ze 1 sigaret terug gooit op het aanrecht en gelijk sterf met je sigaretten roept.

De overige bewoners zien wel in dat de niet rokers de sigaretten willen hebben om te ruilen. Jeroen geeft aan alle bewoners 1 sigaret en de twee sigaretten die over blijven mogen de rokers onder elkaar verdelen. Amber gaat nog even door met Renate en geeft aan dat ze wel erg gepikeerd reageert. Volgens Renate is dat niet zo want dan hadden ze het wel gemerkt. Ondertussen eten ze een droog sneetje brood.

Ze hebben ook een pak melk gekregen en zijn die nu aan het verdelen als iemand zegt ik hoef geen melk, wordt er sarcastisch gezegd,” Dom, had je kunnen ruilen.” Peter staat in de badkamer te roken en oefent gelijk het Wilhelmus.

Dan zegt Amber, Renate ga even douchen, je bent hartstikke ongesteld, je gebruikt maandverband en dat is hartstikke ranzig. De anderen vinden dat je Renate niet kan dwingen om te douchen maar Amber vind wel dat ze rekening kan houden met de andere. Renate wil morgen een beetje water koken en zich dan daar lekker mee wassen. Volgens Amber moet ze dit nu maar doen. Amber geeft ook nog aan dat er wel mensen zijn die er last van hebben. Renate voelt zich erg aangevallen en staat te huilen, we horen haar snikken terwijl de anderen het erover hebben dat dit toch gewoon standaard hygiëne is en dat ze het tegen ieder ander ook hadden gezegd.

Marielin gaat even bij Renate kijken en zegt dat ze zich niet zo moet laten sarren. Wanneer Peter erbij komt vindt hij ook dat ze niet over zich heen moet laten lopen. In haar boosheid heeft Renate het douchegordijn eraf getrokken en Marielin vraagt wie dat gedaan heeft want haar bikinibroekje hing eraan. Renate biedt excuus aan en hangt het douchegordijn weer op.

Dan blijkt dat Renate er best wel tegen kan dat iemand iets twee of drie keer zegt maar zoals Amber nu vijftien keer iets herhaald, dat maakt haar zo boos. Renate voelt dat ze belachelijk gemaakt wordt en volgens Marielin heeft dat te maken met haar zwakte en dat ze merken dat Renate eruit wil. Als het lukt om Renate eruit te krijgen hebben hun meer kans op winnen.

Als Peter voorsteld om even te gaan roken, houdt Renate gelijk op met huilen en loopt ze mee om te gaan roken.
_________________
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:18   quote  deeplink  
Terwijl Renate bij Peter en Marielin onder het genot van een sigaret nog wat na aan het mokken is, hebben de andere bewoners het erover dat ze Renate geen 8 sigaretten gaan geven om haar kalm te houden. Wel denkt Bobby ze dat ze wat meer moeten opletten dat ze niet alle grappige woorden van Renate moeten gaan gebruiken te pas en te onpas.

Peter staat redelijk serieus te oefenen op de tekst en af en toe hoor je de anderen ook zingen, maar niemand is er mee bezig om de tekst helemaal uit het hoofd te leren. Eigenlijk hebben de heren het idee dat het nooit gaat lukken.

Dan zegt iemand dat er nu niet meer gedoucht kan worden omdat het water weer afgesloten is. Dan roept Amber tegen Jeroen, gadver jij bent ook nog niet gedoucht en wat voor Renate geldt , geldt ook voor jou. Ook nu herhaald ze dat een paar keer waarop Renate weer reageert waarom het elke keer over dat douchen moet gaan. Maar deze keer loopt het niet uit op een verdere discussie.

Jeroen gaat zich lekker in de keuken staan wassen en iedereen lacht als hij extreem veel zeep onder zijn oksels smeert. Dan is ook Jeroen fris en fruitig en gaan ze weer proberen interesse in het Wilhelmus te krijgen. De interesse in het lied hebben ze niet, maar ze zijn wel het blaadje als vouwblaadje aan het gebruiken. De één vouwt een harmonica en de ander een kraanvogel. De andere willen dit ook wel leren dus spontaan gaat iedereen kraanvogels vouwen. Het idee ontstaat om alle blaadjes die vanaf nu binnen komen te gaan gebruiken om kraanvogels te vouwen.

Renate en Marielin gaan samen weer een sigaret roken en bespreken hoe leuk het zou zijn om een brief te krijgen of als er acties zouden komen om in de luchtruimte eten en sigaretten te droppen. Renate vind de ontbering van luxe geen probleem alleen sigaretten ziet zij niet als luxe en zeker niet voor de niet rokers. Dan heeft ze zoiets van donderstraal toch op.
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:18   quote  deeplink  
Ze staat haar spullen te pakken.

De rest van de groep wijst haar erop dat ze 12 uur hebben om haar te overtuigen dat ze moet blijven.

Er wordt gebeld en ze moet met Bobby mee. Ze zit met hem in dat hok.
B: Waarom heb jij je ingeschreven voor de bunker?
R: voor de 10.000 euro. En voor de ontbering op zich. Ik merk dat ik met m'n gevoelens in de knoop komt.
B: Je doet mee voor 10.000 en hoe het is om zonder luxe te leven. De dingen die je nu dwars hebben gezeten, de eerste keer waarom was dat?
R: Ongesteld worden. En toen woensdagochtend, onwijs kut geslapen, gesprekje gehad, gisteravond ook wel gezellig.
B: Waarom gooide je net dat glas water op de grond?
R: Wegens dat gezeik om dat douchen, ik kan iemand slaan of iets gooien.
B: Stel, wij zijn met z'n tweeën nog over, en jij vindt het verschrikkelijk vies als ik heel de tijd boeren zit te laten. En jij laat weten dat je je daar aan stoort, wie ben ik dan om daar mee door te gaan? Je bent met z'n allen en je moet je daar in schikken.
R: Ik snap je punten wel, deal with it, maar ik zit hier voor mezelf om die 10.000 te winnen, maar ook om er lol in te hebben. Ik heb er naar toe geleefd en heb er ook lol in gehad, maar merkte ook dat er bepaalde gevoelens naar boven kwamen, ook door de ontberingen. Gistermiddag had ik daar dus heel erg last van. Gisteravond weer weg, was ik weer lekker vrolijk.
Ik ben er nu gewoon klaar mee, ben mezelf aan het tergen, er zijn grenzen en ik heb er geen lol meer in, mijn grens is bereikt.
B: Je zegt, je houdt van een uitdaging, dat is toch altijd moeilijk? Wat is nu dan je uitdaging? Als ik een berg ga beklimmen en ik zeg halverwege ik ben moe, kap ik er dan mee? Je wilt toch die berg beklimmen? Jij bent nu halverwege die berg en je bent moe, maar je bent er nog niet van afgedonderd.
R: Ik merk gewoon dat er emotioneel gevoelens boven komen waar ik zelf ook van schrik. Je hebt uitdaging en zelfkwelling. Uitdaging moet een kick geven, hier krijg ik geen kick van. Ik ben het met je eens, niet zomaar opgeven, maar uiteindelijk heb ik het gevoel tot hier en niet verder. Je kunt me nu ook niet ompraten.
B: Als je het volgens het boekje zou spelen hebben wij 12 uur om jou te overtuigen. Als je nu 12 uur in oorlog wilt leven, of 24 uur nog in vrede. Eline is een schat, Marielin bekommert zich om jou. Denk even na.
R: Ik ga geen dingen doen waar ik geen lol meer in heeft.
B: Jeroen gaat je 12 uur lang in oorlog leven. Hij lokt mensen uit, hij speelt het heel slim.
Als Jeroen ziet dat hij niet kan winnen gaat hij wild om zich heen slaan. Ik denk dat jij de komende 12 uur, dat Jeroen beserk gaat, dat hij heel vervelend gaat doen.
Je bent omgevallen en moet verplicht volgens de regels 12 uur moeten blijven liggen, wij hebben 12 uur om je overeind te helpen. Pak een boek, zonder je af, dan zit je hier 24 uur en ik denk écht dat het voor jou beter is dan om 12 uur jezelf te moeten gaan verdedigen. Het is een kwart van de prijzenpot en mensen gaan daarvoor vechten.
R: Ja maar uiteindelijk zit ik hier voor mezelf. Tuurlijk klote dat er dan 2500 minder is. Je kan wel 12 uur lang aan iemand z'n kop gaan zitten zeiken, maar daar schiet je niets mee op.
B: Ja, maar je gaat toch weg. Je gaat je liever 12 uur dood en doodongelukkig voelen omdat wij jou het leven zuur maken, of jij zegt laten we een deal sluiten en jij wil hier zo tevreden mogelijk uitstappen. In plaats van 12 uur blijf ik nog 24 uur en dan eis je bijv. alle sigaretten en dat mensen niet meer tegen je praten, pak een boek.
Ga bij jezelf na hoe iemand zal reageren op jouw besluit.
Als jij na drie dagen eruit wil stappen, waarom ben je hier dan aan begonnen?
R: Ik wist dat er misschien een kant van mezelf naar boven zou komen die ik niet wist, en ik zit hier ook om lol te hebben en ik denk dat ik 30% lol en 70% ik trek het niet.
B: (Mental coach verhaal)Mensen die zich aan de positieve dingen vasthouden staan positiever in het leven.
R: Mijn beslissing staat vast. Ik wil gewoon naar huis, ik ben er klaar mee. Ik ga niet zwichten voor groepsdruk.
B: Je moet het zo goed mogelijk voor jezelf af kunnen sluiten. Je kunt beter 24 uur in rust rondlopen dan 12 uur met shit.
R: Ik sta van mezelf te kijken, ik schrik ervan, ik weet van mezelf als ik me zo voel wat voor mij het beste is en deze keuze is voor mij het beste.
B: Had je dit niet aan zien komen, we hebben het over 3 dagen.
R: Nee, daarom schrik ik ervan. De eerste 14, 15 dagen moet het sowieso wel lukken. Maar dit is geen dipje, ik ben er klaar mee. Mijn grens is bereikt wat het emotionele gebeuren betreft.
B: Jij zegt, dit ben ik, dit is mijn grens, dit is een burnout. Je moet hier nog minimaal 12 uur zitten. Dan kun je er donder op zeggen dat je ver voorbij die grens gaat.
Bobby gaat de mensen af hoe ze op Renate gaan reageren. Drie tegen haar, 1 zwitserland en twee die haar niet steunen. Vier mensen die haar geen leuke tijd gaan gunnen. De dagen gaan langzaam. 12 uur wordt heel lang.
Peter, Amber, Jeroen tegen haar. Dat gaat ze niet winnen.

Renate: wat is dan het verschil tussen 12 uur of 24 uur hier zitten.
B: Je laat je niet overtuigen. Dus die 12 uur worden echt kut. Als je nu naar ze toe gaat en zegt laat mij 24 uur met rust, dan hebben jullie ook wat je wilt.

Het luik gaat weer over. Renate belooft erover na te denken wat Bobby heeft gezegd.
Ze gaat eerst bellen om na te vragen hoe het met die 12 uur zit.
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:19   quote  deeplink  
Woensdag 30-04-2009 12:18

Renate wil The Bunker verlaten, Bobby en Marielin proberen er alles aan te doen om Renate erin te houden en de prijzenpot op €10.000,- te houden.

De gesprekken die Renate met Bobby en Marielin heeft gehouden heeft haar vruchten afgeworpen. Wanneer Renate de meeste sigaretten zal ontvangen zal zij in The Bunker blijven.

Dit is goed nieuws voor de andere overlevers, of toch niet? Want roken blijkt toch een belangrijk issue te zijn.
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:19   quote  deeplink  
Woensdag 30-4-2009 12:30

Renate dwingt sigaretten af bij haar mede-overlevers. Gisteren heeft Renate aangegeven bij de redactie dat ze graag naar huis wil. Echter: dit kost wél 2500 euro uit de pot. En vanmorgen was er een clash met Amber, waarna Renate boos het douchegordijn sloopte en een sigaretje rookte in de wc.

Haar mede-overlevers hebben nu met succes geprobeerd Renate over te halen om te blijven. Als voorwaarde heeft Renate gesteld dat ze de extra sigaretten krijgt van de niet-rokers. Dat is voor haar goed nieuws, want de kijkers hebben middels een poll bepaald dat er géén extra peuken voor Renate mochten komen.

Er wordt gewogen en de vitaminepillen worden uitgedeeld.

Renate steekt nog maar weer een sigaretje op. Ze lijkt content met haar optreden van zojuist.

Zullen haar mede overlevers het hierbij laten?

Voor met name Peter en Jeroen is dit zuur, maar blijkbaar telt 2.500 euro harder dan een paar extra sigaretten.
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:19   quote  deeplink  
donderdag 30-04-2009: 13.48

13:00 uur. Renate is nu in gesprek met Marielin. Ze maakt duidelijk dat ze niet van plan is om het spelletje zo te spelen dat ze mensen pijn moet doen of weg moet pesten. Ook geeft ze aan dat ze weet dat er over haar gepraat wordt en dat dat niet positief is. Marilyn beaamt dat, en verdedigt met het feit dat iedereen praat over iedereen.

Jeroen, Amber, Bobby en Pim keuvelen over de was. Eline luistert lui en verveeld toe op de fiets. Peter mengt zich in de groep. Eline heeft het koud en vraagt of het luik dicht mag, waarop Pim en Bobby toch nog even gaan luchten zolang het luik open staat.

13:15 uur. Renate is nu in discussie met Amber en Eline. Ze vertelt dat ze niet zichzelf is en haar moeder waarschijnlijk ook verbaasd zal zijn over haar gedrag. Ze denkt dat ze heel anders denkt dan de rest, te anders. Amber is duidelijk geïrriteerd over Renate’s opstelling.

13:30 uur. De verveling slaat toe in de groep als Renate zich even terugtrekt. Eline en Amber beginnen spontaan het Wilhelmus te zingen; het is tenslotte Koninginnedag.
Pim en Bobby staan nog steeds buiten te keuvelen. Bobby herhaalt nog eens hoe blij iedereen was met de alcohol die hen gisteravond werd gegund.
Marilyn en Peter praten verder met Renate, die op haar beurt lachend haar sigaret deelt met de twee.
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:19   quote  deeplink  
De bewoners krijgen in een brief te lezen wat er is gebeurd in Apeldoorn, de bewoners reageren geschokt maar bobby zegt zou het wel echt zijn. De discussie die nu volgt is, hoe onveilig alles is.

Toch merk je dat het een beetje buiten hun om blijft gaan want op een enkeling na gaat iedereen al snel weer over op andere onderwerpen. Zo denken ze vanavond geen bier te krijgen.

Het dagduel gaat niet meer door, wel moet Bobby 50 kilometer fietsen om zijn trui te verdienen. Een nieuwe poll wordt op de site gezet om toch nog een dagduel te maken. Het zal gaan om een fysiek duel.
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:20   quote  deeplink  
Donderdag 30-04-2009: 16.50

15:00 uur. Pim en Jeroen doen een wedstrijdje opdrukken in het kader van gezamenlijke lichamelijke beweging Dit wordt onderbroken door de sirene. De bewoners krijgen het schokkende nieuws over de omstandigheden in Apeldoorn te horen. De bewoners luisteren ademloos als Renate het nieuws voorleest. Peter kijkt gespannen, Pim denkt dat het een slechte grap is. Renate verzekert hem dat The Bunker geen grappen zou maken over ons Koningshuis en begint over hoe ze ervan overtuigd is dat ‘de regeltjes vast wel weer aangescherpt gaan worden hierdoor’. Eline is er stil van. Bobby neigt ook te geloven dat het een manier van pesten is van de regie of de kijkers om hen het Wilhelmus te laten leren en vervolgens af te zien van het duel. Peter wijst hen erop dat het persbericht echt is.

Er wordt nog wat nagediscussieerd en de Overlevers lijken zich met het lot verzoend te hebben.
De deelnemers vragen zich af wat Peter en Jeroen nu moeten doen. Krijgen ze een ander dag duel..? De kijker zal beslissen.

Renate gaat roken en neemt Marielin mee. Peter vraagt zich af of de kijkers McDonald’s voor ze kunnen bestellen. Bobby houdt een monoloog terwijl Amber verveeld toekijkt…

15:30 uur. De bewoners vragen Eline om lief in de camera te kijken en om boter, peper, mayonaise en wijn te vragen. Peter gaat bellen om de regie een poll te laten plaatsen op de website voor in elk geval peper en boter voor de gehaktballen. Zullen de streamers over hun hart strijken na de ingrijpende gebeurtenissen in en buiten The Bunker?

15:45 uur. Eline lijkt zich om de hele wereld niet te bekommeren. Peter pakt een theedoek om als finishvlag te gebruiken als Bobby klaar is. Met een eindspurt bereikt hij de ‘finish’ en wordt toegejuicht door zijn medebewoners. Pim grapt dat hij nu nog terug moet fietsen.
De rust keert weer terug; Eline legt haar hoofd te rusten op tafel en ook Amber maakt een verveelde indruk.
De sirene gaat. Bobby grapt dat ze zijn vest vast niet hadden kunnen vinden maar nu heeft hij hem dan eindelijk toch!
_________________
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:21   quote  deeplink  
Het luchtalarm gaat en de bewoners worden verzocht om hun dagboeken in te gaan vullen. Onder gemopper dat ze nog niets hebben meegemaakt gaan ze toch maar aan de gang. Ondertussen hebben Peter en Bobby het nog over Renate, ze vinden haar eigenlijk in haar hart wel een goed mens en ze weten ook wel dat ze het niet verkeerd bedoeld.

Dan geeft Bobby aan dat hij wat koortsig lijkt, waarop Peter aangeeft dat het ook erg koud is in de bunker omdat het rolluik naar de luchtruimte lang heeft opengestaan vandaag. Dan gaat het erover dat Bobby wel zo zou kunnen slapen en Peter denkt dat dat komt omdat ze te weinig eten. En dan noemen ze op wat ze allemaal lekker vinden aan eten.

Amber lijkt een beetje op oorlogspad want als Peter haar iets vraagt snauwt ze hem af met de woorden,”Ik moet ff helemaal niets.” Wanneer het luchtalarm weer afgaat, krijgen ze aardappelen. Amber gilt gelijk, “Waar is het bier, het staat op de lijst dus moet wel komen.” Wat wij weten en hun niet is dat er een poll is geweest over drank en dat er gestemd kon worden tussen , net zoals gisteren, helemaal geen alcohol en heel veel alcohol. Met het oog op het vroeg moeten invullen van de dagboeken, kan je de conclusie trekken dat ze heel veel alcohol gaan krijgen.

De aardappelen worden gelijk opgezet en het gehakt word geruld. Amber zegt tegen Renate die het gehakt in de pan wil gooien,”Heb je je handen wel gewassen?” Renate geeft aan dit vergeten te zijn en doet het gelijk.

Wanneer ze aan het koken zijn geeft Amber aan dat ze geen bier hebben terwijl dit wel op de boodschappenlijst stond maar dat ze ook niets horen of dat bier nu wel of niet doorgaat. Dan gaat weer het luchtalarm af. En er word naar het voorraadhok gerent. Nee het is niet het lang verwachte bier maar peper, boter en zout waar ze eerder om gevraagd hebben.

Ze hebben schijnbaar niet door dat er een poll over geweest is en dat de streamers de tijd moeten hebben om dat te bepalen want ze reageren nogal kribbig dat dat nu te laat is en dat de regie toch kon zien dat ze al aan het koken waren.

Dan kunnen ze eten en worden er grapjes gemaakt over welke vla ze na het eten nemen. Ook hebben ze het erover dat ze wilden afzien en dat de streamers bepalen wat ze wel en niet krijgen.
[/img]
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:21   quote  deeplink  
De sirene gaat en Jeroen en Peter krijgen een battle. De opdracht is als volgt:

Ga met 1 been op een steen staan, met sinasappels tegen je oren en probeer dit zo lang mogelijk vol te houden. Het spel wordt op blote voeten gespeeld. De winnaar krijgt 3 minuten een warme douche en mag vanavond in het grote bed slapen. Ook mag de winnaar een mede overlever dezelfde prijs schenken. Daarnaast mag de winnaar een luxe artikel kiezen. De sinasappels mogen zij na afloop houden.

The battle begint. Peter heeft al direct moeite om de sinasappels tegen zijn oor te houden. Jeroen maakt er echt een spelletje van en vraagt of hij zijn moeder aan de lijn kan krijgen.

Peter schiet in de lach en valt van de steen af. Jeroen is dus de winnaar.

Jeroen kiest in eerste instantie voor deodorant en een warme douche hoeft hij niet. (later wisselt hij de deodorant om voor sigaretten). Deze warme douche geeft hij weg aan Eline. Zij is hier echt blij mee. Binnen de kortste keren staat ze onder de douche en we horen haar roepen… dit is echt fucking fucking fucking lekker.

Terwijl Eline zich nergens van bewust is, horen we Renate roepen dat er een lekkage is. Het lijkt erop dat er een waterleiding gesprongen is. Alle bewoners gaan kijken terwijl Eline lekker door doucht.

De sirene gaat en Jeroen en Peter krijgen een battle. De opdracht is als volgt:

Ga met 1 been op een steen staan, met sinasappels tegen je oren en probeer dit zo lang mogelijk vol te houden. Het spel wordt op blote voeten gespeeld. De winnaar krijgt 3 minuten een warme douche en mag vanavond in het grote bed slapen. Ook mag de winnaar een mede overlever dezelfde prijs schenken. Daarnaast mag de winnaar een luxe artikel kiezen. De sinasappels mogen zij na afloop houden.

The battle begint. Peter heeft al direct moeite om de sinasappels tegen zijn oor te houden. Jeroen maakt er echt een spelletje van en vraagt of hij zijn moeder aan de lijn kan krijgen.

Peter schiet in de lach en valt van de steen af. Jeroen is dus de winnaar.

Jeroen kiest in eerste instantie voor deodorant en een warme douche hoeft hij niet. (later wisselt hij de deodorant om voor sigaretten). Deze warme douche geeft hij weg aan Eline. Zij is hier echt blij mee. Binnen de kortste keren staat ze onder de douche en we horen haar roepen… dit is echt fucking fucking fucking lekker.

Terwijl Eline zich nergens van bewust is, horen we Renate roepen dat er een lekkage is. Het lijkt erop dat er een waterleiding gesprongen is. Alle bewoners gaan kijken terwijl Eline lekker door doucht.
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:21   quote  deeplink  
Jeroen gaat bellen. Hij wil nu zijn 3 minuten douchen. Terwijl hij onder de douche staat gaat de sirene. Er staat bier en wijn in het voorraadhok, dit tot grote vreugde van de overlevers.

De overlevers besluiten te gaan kaarten met bier en wijn erbij. Doordat Jeroen een pakje sigaretten gewonnen heeft, geniet iedereen.

Eerst ontstaat er nog een korte discussie over de verdeling van de drank, maar die wordt snel opgelost. Het kaartspel wat ze spelen heeft ezelen. Wie uiteindelijk de ezel is, moet 5 minuten in de doodskist. Uiteindelijk verliest Renate het eerste potje en ze verdwijnt dus in de kist.

Onder het kaarten wordt aan Amber een vraag gesteld over haar acne. Ze heeft dit al vanaf haar dertiende en heeft er al vier behandelingen voor gehad. Volgens Renate is het een allergie wat met haar lever te maken heeft. Ze vertelt haar verhaal, maar heeft totaal niet in de gaten dat niemand naar haar luistert.

Terwijl de overlevers met het volgende spelletje beginnen, ligt Renate in de kist. De groep besluit om over de zin van het leven te praten. (Zonder Renate)

Na 5 minuten mag Renate weer uit de kist en ze gaat naast Amber zitten. Amber reageert hierop door te zeggen dat ze duidelijk aan de stink kant zit. Ze bedoelt hiermee dat ze bij mensen zit die zich niet douchen.

Jeroen oppert het idee dat de streamers in het vervolg de opdrachten aan mogen leveren voor de verliezers. De groep vindt het een prima idee en Jeroen besluit zijn idee dan ook door te bellen.

Om de streamers te bedanken dat ze drank hebben gehad, besluiten ze te zingen: streamers bedankt, streamers bedankt, streamers streamers streamers bedankt.

Ook opperen ze het idee dat de streamers mogen verzinnen welk kaartspel ze moeten gaan spelen. Uiteraard wordt hier direct gehoor aan gegeven en nog geen minuut later gaat de telefoon. Peter6000 van Fok, heeft opdracht gegeven om te gaan strippokeren. Niet iedereen blijkt te kunnen strippokeren, dus het wordt stripezelen.

Eerst ontstaat er nog een discussie welke kleren uit getrokken zullen worden en hoeveel kledingstukken iedereen aanheeft. Er wordt afgesproken dat de vrouwen wel hun B.H. maar niet hun slip uit zullen doen . De mannen gaan wel verder.

Terwijl ze aan het ezelen zijn is Amber de eerste die een kledingstuk uit moet trekken, het wordt haar vest. Daarna volgen kledingstukken van Renate, Eline en Marielin volgen.

De overlevers hebben er lol in dat de streamers deze opdracht verzonnen hebben. Is in ieder geval een teken dat ze kijken naar de streams. In elk geval Peter6000 zegt iemand. Inmiddels heeft Renate haar schoenen en sokken uit moeten doen, haar blote voeten laat ze ook even op de camera zien.

Wederom gaat de sirene. In het voorraadhok ligt een brief en staat er nog meer drank. Amber leest de brief voor: Beste overleveraars, de streamers vermaken zich kostelijk, hier worden jullie voor beloond. Drank dus.

Er volgt telefoon. Bobby neemt op en krijgt te horen dat een van de streams wil dat er een kaartenhuis gebouwd wordt. De overlevers twijfelen of ze eerst het potje stripezelen afmaken of gelijk gaan bouwen.

Aangezien ze afgesproken hebben aan de wensen van de streamers te voldoen, besluiten ze nu te gaan bouwen.
_________________
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:22   quote  deeplink  
vrijdag 1 mei
Renate is heel erg benieuwd hoe het nu met de achterban is, vooral de reacties van de members van goldenpage omdat die heel erg *voor de vrouwen* ging. Ze denkt dat ze nu wereldberoemd zijn.

Het gaat nu over Idolls. Dat mensen die er (ook) niet uitzien toch heel veel geld verdienen terwijl in eerste instantie iedereen hen uit zat te lachen. (André Pronk )

Er schijnt fanmail te zijn

Beste overlvers,
de kijker wil graag controle behouden, gisteren was dat drank, vandaag is het licht, ze krijgen 1 kaars en als die kaars door eigen toedoen uitgaan dan is er er een sanctie , het slaapkamerprotocol blijft gedurende deze licht uit-kaars aan actie
_________________
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:22   quote  deeplink  
Renate gaf aan dat mocht ze er zaterdag niet uitgaan, ze de groep niet wil flessen, dus niet 2500 euro uit de pot omdat zij zou vertrekken, ze het nog wel 5 dagen vol kan houden als zee weer alle sigaretten krijgt van de niet rokers.
_________________
Jacqueline
 Jacqueline - vrijdag 01 mei 2009 - 17:23   quote  deeplink  
De bewoners moeten in het donker zitten met een kaars totdat die uitgebrand is. Dit zal ongeveer een uur duren.


Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: The bunker









0.0079550