BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Genieten: Ajax bereikt kwartfinale Champions League

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
GVR
 GVR - woensdag 15 april 2009 - 16:27   quote  deeplink  
Bron: Ajaxinside.nl

Het is de afgelopen jaren niet altijd even denderend geweest. Weinig prijzen werden gewonnen en veel trainers moesten voortijdig vertrekken uit Amsterdam. Toch waren er ook in de afgelopen tien jaar een aantal mooie momenten waar we van hebben kunnen genieten. Waar ik in de afgelopen jaren onder meer van heb genoten? De Champions League wedstrijden in '02-'03.

Het is voor velen nog steeds een open wond, bijna een traumatische ervaring. De wedstrijd tegen AC Milan in de Champions League van het seizoen 2002 - 2003. Het is de 91e minuut en Jon Dahl Tomasson geeft de inzet van Inzaghi het laatste tikje langs doelman Bogdan Lobont. Het is de 3-2 en AC Milan gaat ten koste van Ajax naar de halve finale van de Champions League. Met 2-2 was Ajax doorgegaan. Ajax heeft veerkracht getoond, want kwam twee keer terug van een achterstand, maar na de 3-2 van Milan is er geen tijd meer. Op een haar na uitgeschakeld.

Het is en blijft de herinnering aan het seizoen. Het is ook logisch, want Ajax werd tweede in de competitie, strandde in de halve finale van de beker en werd dus uitgeschakeld in de kwartfinale van de Champions League. Er werd niks gewonnen, maar desondanks waren die wedstrijden in de Champions League toch wel enorm genieten!

In een poule met Inter Milan, Olympique Lyon en Rosenborg bij de eerste twee eindigen is geen makkie. Toch lukte het Ajax. Met acht punten eindigt het team van Ronald Koeman op basis van onderling resultaat boven Olympique Lyon. Ajax verliest twee keer van Inter, wordt door het stugge Rosenborg tweemaal op een gelijkspel gehouden, maar wint zowel thuis als uit van de ploeg uit Frankrijk.

De groepswinnaars en de nummers twee worden over vier groepen van vier landen verdeeld. Teams van hetzelfde land of die in de poule uit de eerste rond bij elkaar zaten, worden niet samen geloot. Ajax komt in groep B, samen met Valencia, Arsenal en AS Roma.

Ajax verliest geen één van de zes wedstrijden in deze fase van het toernooi. De Amsterdammers spelen onder leiding van spelers als Chivu, Litmanen en Ibrahimovic maar liefst vijf keer gelijk. Alleen van AS Roma wordt thuis met 2-1 gewonnen. Valencia gaat als eerste door in de poule, maar Ajax volgt op een punt, wederom met een totaal van acht punten.

Geniet nog eens van Ajax in de Champions League 2002-2003 op Ajaxinside.nl

Wat heb ik genoten van het doelpunt van Andy van der Meyde tegen AS Roma, het doelpunt van Nigel de Jong op Highbury tegen Arsenal, de vele goals van Zlatan Ibrahimovic en de geweldige sfeer op de tribunes in de Amsterdam ArenA. Nee… Ajax in de Champions League was niet alleen de uitschakeling tegen AC Milan, maar voornamelijk genieten, heel veel genieten.
freakie
 freakie - woensdag 15 april 2009 - 18:05   quote  deeplink  
zijn leuke dinge maar ben nooit fan geweest van terug kijken naar wat we tijden terug hebben gedaan in slechte tijden.. t zegt namelijk helemaal niks met waar we nu staan maar die tijden waren zeker leuk hopen op volgend jaar(met suarez) op iets goeds.. maar desondanks wel een leuk stukje GVR!
GVR
 GVR - woensdag 15 april 2009 - 23:19   quote  deeplink  
Dank je wel freakie. Ik vind het juist wel lekker om terug te kijken naar vervlogen tijden. Heerlijk zelfs ;) want het blijft kippevel hoor dat filmpje!!
Krunk
 Krunk - donderdag 16 april 2009 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 april 2009 - 23:19 schreef GVR het volgende:
Dank je wel freakie. Ik vind het juist wel lekker om terug te kijken naar vervlogen tijden. Heerlijk zelfs ;) want het blijft kippevel hoor dat filmpje!!
idd ja.freakie bedoeld het goed.
bully
 bully - donderdag 16 april 2009 - 16:33   quote  deeplink  
leuke herinnering
maar denk niet dat zoiets nog snel zal terug komen helaas
freakie
 freakie - donderdag 16 april 2009 - 20:33   quote  deeplink  
GVR ik heb er niks tegen laat dat duidelijk zijn:P het waren hele goede tijden! En heb der geen probleem mee dat je dit stukje neerzet..
GVR
 GVR - donderdag 16 april 2009 - 23:54   quote  deeplink  
Haha prima hoor ;) voor onze site hebben we geregeld items waarin we terugkijken naar spelers van weleer of momenten van weleer. ;) Daarnaast schrijf ik voor Ajaxinside columns :) Dat vind ik altijd stukjes die hier wel thuis horen :) Voor de nieuwsberichten die we plaatsen zet ik hier niet een apart stukje op zeg maar ;) Volgende week schrijf ik weer een 'Genieten' en een 'Historische goal' en schrijft mijn collega een special over Soren Lerby! :) Als echte Ajacied altijd leuk om te lezen toch :D
bully
 bully - vrijdag 17 april 2009 - 01:10   quote  deeplink  
ik kijk er naar uit
Krunk
 Krunk - vrijdag 17 april 2009 - 12:54   quote  deeplink  
ik ook
nummer10
 nummer10 - vrijdag 24 april 2009 - 13:31   quote  deeplink  
Krunk.. 2 blunders van Steek of niet.. :( jammer hoor anders had je gewoon in de 1/2 finale gestaan... 2 keer verkeerd uitkomen.. des al niet te min goed gespeelt van het team..
Krunk
 Krunk - vrijdag 24 april 2009 - 14:34   quote  deeplink  
waar wil je heen met jouw post? ja als vermeer beter stond te keepen tegen OM in de UEFA stonden wij nu in de 1/4. oog om oog;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Genieten: Ajax bereikt kwartfinale Champions League









0.0079581