BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De balans van 1 jaar Marco ..................

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 03 mei 2009 - 16:46   quote  deeplink  
het seizoen zit erop en t was een bewogen jaar , mijn cluppie begon desastreus en mag uiteindelijk nog blij zijn met een 7e plaats wat eigenlijk nog steeds een schande is maar goed 21pnt uit 10 wedstrijden is geen slecht einde.

Ajax kreeg de trainer die het zo graag wilde : Marco van Basten ,

onder Marco kwam er een nieuw beleid , de TD moest eruit , Johan Cruijff mocht ook niets zeggen , nee Marco ging t allemaal zelf regelen............. al snel kwam Marco erachter dat hij niet alles zelf kon en dus haalde hij Danny Blind als zijn loopjongen binnen.......

er werden aankopen gedaan in allerlei soorten en prijzen :

van Sno tot Sulejmani en van Wiellaert tot Aissatti .........Huntelaar werd behouden ondanks een bod van 40 miljoen euro'tjes , echter halverwege t seizoen mocht Klaas-Jan voor 25 milj, wel vertrekken omdat t niet zo boterde tussen Marco en Klaas-Jan en zelfs zei Marco dat t rendement van KJ hem tegenviel en dus mocht hij weg.....................
nu staat Ajax met lege handen , geen Cl en een elftal wat zéker niet beter is dan bij de start van het seizoen!

en nu wat nu?

ik constateer dat Marco met zijn staf niets heeft neergezet maar wel dingen heeft stukgemaakt (een keeper die zeker nog tussen de 5 en de 8 milj waard was is nu misschien nog 2 milj. waard) en zo nog wel wat dingen die ik nu even vergeet..............

Marco eruit??
freakie
 freakie - zondag 03 mei 2009 - 16:58   quote  deeplink  
Ik hoop dat marco er niet uit gaat.. k denk het wel waarom nou omdat het geen zin heeft om elk jaar een nieuwe trainer neer te zette..

trouwens marco die heeft niet zelf bepaalt dat hij alles moest doen.. hij moest alles zelf doen omdat er geen personeel was op die plekken.. en marco is geen scout maar een trainer dus kwa aankopen is het zeker mis gegaan maar kan je marco ook niet geheel aanrekenen.. En het boterde gewoon zoals het moest met huntelaar alleen huntelaar hoopte op EXTRA aandacht die hij niet kreeg van van basten
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 03 mei 2009 - 17:03   quote  deeplink  
maar hoe kan je aan begin vd competitie tegen 40 miljoen resoluut NEE zeggen en dan 4 maanden later tegen 25 milj, JA ???????????????????????????????????????

Marco heeft wel degelijk ZELF bepaald dat hij alles op zich nam , hij wilde geen TD want hij wilde zelf de macht , hij wilde JC niet want die is te sterk voor hem! Hij wil alleen VOLGERS als johnny en robbie en danny zo deed hij dat ook met spelers want met sterke persoonlijkheden kan ie niet omgaan en die gooit hij eruit: (Bommel,Seedorf,Nistelrooy,Gabri,Huntelaar)
Jason36
 Jason36 - zondag 03 mei 2009 - 17:05   quote  deeplink  
Ik hoop dat jullie allemaal Sparta- Ajax hebben gezien. In die wedstrijd wordt alles blootgelegd aan de wedstrijdmentaliteit en winnaarsmentaliteit die bij Ajax het hele seizoen niet te vinden is. Wat betreft Marco ja sorry als je aankopen als Sno doet en Wielaert en een miskoop van euro 16 mlj voor Sujlamani tja dan heb je echt geen verstand van voetbal. Hoe hij het steeds probeerd met die kleine veel te lichte Vurnon Anita waardoor het middenveld juist wordt verzwakt i.p.v. versterkt dan heb je in mijn ogen totaal geen tactisch inzicht. Sommige andere spelers heeft Marco duidelijk buitennspel gezet. Het begon met Perez juist een ervaren dragende speler voor het middenveld doet ie zo maar van de hand. Daarna Stekelenburg in mijn ogen nog steeds keeper nr 1 bij Ajax!!

Nee Marco maakt er een zootje van voelt dingen niet aan heeft geen uitstraling benadeeld spelers en weet de mannetjes niet op de juiste plek te zetten. Marco kan beter weer lekker gaan golven en als ie ballen heeft pakt ie uit zichzelf zn koffer. Alles wat er fout kan gaan en fout ging is te wijten aan Marco zelf dus ja Marco van Basten eruit!!!!
freakie
 freakie - zondag 03 mei 2009 - 17:17   quote  deeplink  
jantje.. tegen 40 mil nee zegge? huntelaar wou niet naar manchester city.. hij wou naar real madrid of in iedergeval niet naar engeland dat heeft hij gezegt..
Marco gaf zelf aan niet alles te willen doen maar dat de vervanging geregelt werdt door de club en dat veel te lang heeft geduurt(was op tv).. Er wordt nu langzaam aan dingen bij marco weg gehaald want zoals hij aangaf toen.. Ik wil me alleen kunnen concentreren op de groep..
En het laastste:van bommel, seedorf, huntelaar kon hij wel mee omgaan maar volgens mij hele logische beslissingen
Van nistelrooy: wat hij hij daar dan mee?
gabri: snap ik zelf ook niet:S
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 03 mei 2009 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 17:17 schreef freakie het volgende:
jantje.. tegen 40 mil nee zegge? huntelaar wou niet naar manchester city.. hij wou naar real madrid of in iedergeval niet naar engeland dat heeft hij gezegt..
Marco gaf zelf aan niet alles te willen doen maar dat de vervanging geregelt werdt door de club en dat veel te lang heeft geduurt(was op tv).. Er wordt nu langzaam aan dingen bij marco weg gehaald want zoals hij aangaf toen.. Ik wil me alleen kunnen concentreren op de groep..
En het laastste:van bommel, seedorf, huntelaar kon hij wel mee omgaan maar volgens mij hele logische beslissingen
Van nistelrooy: wat hij hij daar dan mee?
gabri: snap ik zelf ook niet:S
v Nistelrooy heeft een jaar niet onder hem willen spelen , vBommel wil helemaal niet onder hem spelen en gabri heeft ie gewoon verneukt !
freakie
 freakie - zondag 03 mei 2009 - 17:32   quote  deeplink  
maar van bommel ja weetje ik weet ook niet of dat de speler is die het nou is bij nederland en daar zijn nog steeds de meningen over verschilt..
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 17:53   quote  deeplink  
trainer wissel is niet altijd de oplossing
dat klopt freaky
maar het stomme hiervan dat ze op de oude weg zijn doorgegaan terwijl het coronel rapport iets heel anders aangaf
geen onervaren trainer
en doorgaan met trainer die tactisch en verbaal op dit moment nog niet thuishoort bij een club als ajax
is ook niet de oplossing
dus zeg jij maar wat de oplossing is
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 03 mei 2009 - 18:01   quote  deeplink  
Advocaat!
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 17:17 schreef freakie het volgende:
jantje.. tegen 40 mil nee zegge? huntelaar wou niet naar manchester city.. hij wou naar real madrid of in iedergeval niet naar engeland dat heeft hij gezegt..
Marco gaf zelf aan niet alles te willen doen maar dat de vervanging geregelt werdt door de club en dat veel te lang heeft geduurt(was op tv).. Er wordt nu langzaam aan dingen bij marco weg gehaald want zoals hij aangaf toen.. Ik wil me alleen kunnen concentreren op de groep..
En het laastste:van bommel, seedorf, huntelaar kon hij wel mee omgaan maar volgens mij hele logische beslissingen
Van nistelrooy: wat hij hij daar dan mee?
gabri: snap ik zelf ook niet:S
van bommel en met seedorf kon hij dus echt niet mee omgaan
ook vind ik in de opmerkingen van huntelaar steeds nog een kritische noot tegenover marco
en met van nistelrooi had hij zoveel dat die niet meer wou spelen onder marco
is hij later op terug gekomen
en dan nog over davids die is vertrokken omdat marco kwam

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 mei 2009 door bully --
freakie
 freakie - zondag 03 mei 2009 - 18:37   quote  deeplink  
waarom kon hij niet met van bommel en seedorf omgaan?.. ze waren boos op marco omdat ze niet mee mochten spelen omdat marco vondt dat er betere spelers waren(wat ik ook vindt)

op jou eerste bericht dan: Ik denk dat dat dan een moeilijke keuze wordt laat je marco nog staan of ga je hem eruit gooien.. wat ik een tijdje terug zei investeer maar eens 40 mil ofzo in guus hiddink en laat die komen voor 2 seizoenen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 mei 2009 door freakie --
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 03 mei 2009 - 18:44   quote  deeplink  
je kan natuurlijk niet 40 milj in een trainer investeren , denk effe klein beetje na freakie!
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 03 mei 2009 - 18:46   quote  deeplink  
dat wij in NL vinden dat er betere zijn dan Seedorf en Bommel zegt genoeg , dit zijn echte winnaars maar daar houden wij in NL niet zo van , overigens is de anthipathie tegen Bommel echt puur iets van Ajacieden hoor bij de rest in NL en ook bij de kenners staat Mark niet ter discussie!
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 18:51   quote  deeplink  
en de spelers waren ook boos op de manier waarop marco het deed
een hiddink komt echt niet naar ajax
er zijn ook nog zat ervaren trainers
maar is nu wel gebleken dat als je topvoetballer bent geweesd
het niet vanzelfsprekend is dat je ook toptrainer word of bent
en het beleid van wouters koeman blind en nu marco
de vierde onervaren trainer is dus echt niet de oplossing
enige waarbij ik nog stijgende lijn zag was bij blind
die telaat zijn elftal aan het voetballen kreeg wat hem dus ook de kop koste
maar op deze weg doorgaan en hopen wat zeker geen zekerheid is dat marco het ineens wel goed gaat doen
dus als je wilt werken aan een goed elftal moet je wel een trainer er neerzetten die zich bewezen heefd en waar je dus op kan vertrouwen
zodat je hem ook de kans geefd aan een elftal tewerken wat echt niet gelijk kampioen hoefd teworden
maar wel een stijgendelijn inzet zodat je daar het volgende seisoen op kan voortborduren
en ons dan echt om de prijzen laat meedoen
maar dat is bij marco nog steeds een vraagteken is of hij de kunde daarvoor wel heefd
dus om trainer kans tegeven ben ik het volkomen mee eens
maar zet er wel een trainer neer die de kans vergroot dat het wel goed komt
freakie
 freakie - zondag 03 mei 2009 - 18:58   quote  deeplink  
jantje.. staat die niet ter discussie? haha nee sorry dat is egt helemaal fout bij elke wedstrijd van nederland tot nu toe is er over van bommel gepraat of het goed is om hem erin te zette en seedorf.. Ik zie hem nou ook niet in het nederlands elftal..
Over guus hiddink dat iss natuurlijk niet serieus maar bully hij heeft aan gegeven om naar een club te willen waar het helemaal niet goed gaat ongeacht de club.. haha maar inderdaad bij marco weet je maar nooit wat het wordt dus een zekerdere trainer is wel zo fijn ja..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 mei 2009 door freakie --
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 18:46 schreef jantje 1974 het volgende:
dat wij in NL vinden dat er betere zijn dan Seedorf en Bommel zegt genoeg , dit zijn echte winnaars maar daar houden wij in NL niet zo van , overigens is de anthipathie tegen Bommel echt puur iets van Ajacieden hoor bij de rest in NL en ook bij de kenners staat Mark niet ter discussie!
hiermee ben ik het echt niet eens jantje
ik woon tussen de utrechters en heb velen feyenoord supporters in kennissenkring en familie
maar van bommel is bij meeste toch wel een discussie
en ook seedorf
ook ik vind van bommel niet echt een aanwinst
en seedorf heefd de pech dat ze schneider en van der vaart hebben
die ik persoonlijk in het voetbal wat oranje speeld beter tot hun recht komen
dat doet niks af aan het feit dat marco problemen met hun had
dat kwam omdat ze werden gepasseerd maar vooral de manier waarop marco dat deed
en ook zijn opmerkingen in de pers
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 03 mei 2009 - 19:08   quote  deeplink  
wel toevallig dat marco altijd aan de stok heeft met jongens met wat grotere mond, ach eens of oneens maakt niet uit.

Ik weet 100% dat Feyenoordsupporters Bommel boven al die (ex)ajacieden verkiezen hoor bul!
gelukkig hebbern wij niet dezelfde kennissen want bij mij zijn ze allemaal pro bommel.
freakie
 freakie - zondag 03 mei 2009 - 19:14   quote  deeplink  
haha ja dat is dus het probleem want als je wedstrijden van het nederlands elftal kijkt en dan de voorbeschouwing, de rust en nabeschouwing hoort hebben ze het altijd over Mark van bommel er is zelfs gesproken van vriendjes politiek bij bert van marwijk en vanbommel..
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 03 mei 2009 - 19:17   quote  deeplink  
onzin en dat weet jij ook!
freakie
 freakie - zondag 03 mei 2009 - 19:31   quote  deeplink  
Dat over bert van marwijk en mark van bommel is inderdaad onzin maar dat zegt dat een heel groot deel van nederland denkt dat mark van bommel niet de sterkste oplossing is..
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 19:08 schreef jantje 1974 het volgende:
wel toevallig dat marco altijd aan de stok heeft met jongens met wat grotere mond, ach eens of oneens maakt niet uit.

Ik weet 100% dat Feyenoordsupporters Bommel boven al die (ex)ajacieden verkiezen hoor bul!
gelukkig hebbern wij niet dezelfde kennissen want bij mij zijn ze allemaal pro bommel.
met dat marco problemen heefd met spelers met grote mond kan ik me wel in vinden
maar niet in het feit dat je zegt dat het alleen van de ajax supporters komt
want dat is echt niet zo
Frank V.
 Frank V. - zondag 03 mei 2009 - 19:48   quote  deeplink  
Heel snel oprotten uit de Arena MvB...ga eerst 's een club uit de jupiler league coachen en bewijs jezelf daar. Je bent een aardige kerel maar bij lange na niet geschikt om deze talentvolle jongens aan het voetballen te krijgen. Het ga je goed MvB!!

Frank
testy29
 testy29 - zondag 03 mei 2009 - 20:15   quote  deeplink  
Ik snap al die frustratie niet. Laten we nu eerlijk zijn wat heeft hij nu gepresteerd als trainer; niets. Als voetballer was hij de beste maar dat wil nog niet zeggen dat het een goede trainer is. Als je het aan mij vraag, met een Advocaat of een Rijkaart voor deze groep word je met 2 vingers in je neus kampioen en denk zelfs na 3 drie jaar halve of finale CL. Jammer dat ik dit niet over mijn eigen cluppie kan zeggen maar dit is realiteit.
Frank V.
 Frank V. - zondag 03 mei 2009 - 20:45   quote  deeplink  
helemaal mee eens testy....rijkaard halen en vanbasten de beloftes weer laten doen onder toezicht van rijkaard en td...kan MvB ook mss wel een goeie worden!!

WIJ WILLEN FRANK RIJKAARD ALS HOOFDTRAINER VAN AFC AJAX !!!!!!!
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 20:45 schreef Frank V. het volgende:
helemaal mee eens testy....rijkaard halen en vanbasten de beloftes weer laten doen onder toezicht van rijkaard en td...kan MvB ook mss wel een goeie worden!!

WIJ WILLEN FRANK RIJKAARD ALS HOOFDTRAINER VAN AFC AJAX !!!!!!!
laat ook rijkaard zich eerst maar eens bewijzen
toen ten cate bij barcelona vertrok was zijn magie ook uitgewerkt
denk toch echt dat die twee mekaar goed aanvulde
en over advocaat die werd door heel nederland uitgespuugt
na zijn optreden bij oranje
onderandere de wissel van robben
en nu dat hij bij een club in rusland presteerd is hij gelijk de man die ajax zou moeten redden
Frank V.
 Frank V. - zondag 03 mei 2009 - 21:03   quote  deeplink  
Misschien heb je wel gelijk bully.....maarre over een ding kunnen we het eens zijn lijkt me...............MvB moet weg als hoofdtrainer!
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 21:18   quote  deeplink  
ben nooit voorstander geweesd van aanstelling van trainer die zich nog nooit bewezen heefd
na wouters blind koeman zou je zeggen er moet iets geleerd zijn
ook het coronel rappord zei nooit geen onervaren trainers meer
en de trainer mocht ook zijn eigen assistenten niet meenemen
na 1 jaar mvb zie ik nog geen stijgende lijn
en kan ook niet zeggen of die stijgende lijn bij marco wel komt want hij heefd nog nooit iets bewezen
dus met marco gaan we een onzekere toekomst tegemoet
dus kan me wel in jou woorden vinden frank
Krunk
 Krunk - zondag 03 mei 2009 - 21:34   quote  deeplink  
het coronel rapport is inmiddels fantasie geworden.
klopt van geen enkele kant meer.
coronel heeft het gebruikt om de macht binnen ajax naar zich toe te trekken!

ON: Rijkaard is nog lang geen garantie voor succes.
Adriaanse en misschien Olsen polsen!
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 03 mei 2009 - 21:48   quote  deeplink  
Rijkaard deed het idd ook lekker bij Sparta....Adriaanse gaat naar AZ...Olsen heeft ook niet echt veel gepresteerd bij Ajax....laar Marco zich nog maar even bewijzen...
Fiaaah
 Fiaaah - zondag 03 mei 2009 - 21:49   quote  deeplink  
Of V.basten eruit moet... daar is verdomme geen twfijel mee over mogelijk. Ze spelen het kutste voetbal wat ze ooit hebben gespeeld, ze verliezen (effe opletten jah) van Sparta, dat verdomme degradatie moest voorkomen en nog steeds denken mensen dat hij geschikt is om het Legioen van Ajax te leiden omdat ie godverdomme een paar leuke scores voor NL heeft weggezet. Die gozer moet je niet ontslaan of afzetten... neej in elkaar stampen
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 21:48 schreef Patrick Buisman het volgende:
Rijkaard deed het idd ook lekker bij Sparta....Adriaanse gaat naar AZ...Olsen heeft ook niet echt veel gepresteerd bij Ajax....laar Marco zich nog maar even bewijzen...
dus nog een overgangs jaar?
terwijl er nu nog steeds geen stijgende lijn zichtbaar is
weer kiezen voor een onzekere toekomst
met een trainer die zich nog nooit heefd bewezen
een echte ajacied
 een echte ajacied - zondag 03 mei 2009 - 22:04   quote  deeplink  
Marco, hou de "eer" aan jezelf en vertrek. Je hebt er een zooitje van gemaakt. Geen team gesmeed, geen bezieling, geen inzet, geen prijs, geen derde ster, Cruijff tot op het bod beledigd, Huntelaar weggejaagd en voor een prikkie verkocht zuiver kapitaal vernietiging, en dat geldt ook voor de keepers, stekelenburg vernedert en wil nu weg, vermeer wil pas bijtekenen als stekelenburg weg is. Ik kan nog wel even doorgaan.
Bestuur help marco een handje, ontsla hem en haal frank rijkaard. Frank zal er zeker een team van kunnen maken en misschien komt seedorf dan wel als de zo gemiste leider in het veld. Frank zal het zeker beter doen op alle hierboven genoemde punten.
Patrick Buisman
 Patrick Buisman - zondag 03 mei 2009 - 22:23   quote  deeplink  
Frank kan het ook niet alleen vrees ik.....
Frank V.
 Frank V. - zondag 03 mei 2009 - 22:36   quote  deeplink  
Nee inderdaad Frank Rijkaard zal het ook niet alleen kunnen maar hij is vast wel zo realistisch dat hij het allemaal niet zelf wil doen en hulp van onder andere Johan Cruijff wegwuift. Frank lijkt me een trainer met een beter inzicht op zowel het veld als in de kleedkamer en bovenal en zeker niet onbelangrijk...een beter inzicht in zijn EIGEN KUNNEN !!!
alidor
 alidor - zondag 03 mei 2009 - 22:45   quote  deeplink  
alle spelers een flinke boete geven
ze verdienen toch genoeg laat desnogs ajax a1
SPELEN
bully
 bully - zondag 03 mei 2009 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 22:45 schreef alidor het volgende:
alle spelers een flinke boete geven
ze verdienen toch genoeg laat desnogs ajax a1
SPELEN
volgens mij is het de trainer die de poppetjes neerzet
en ook de spelers moet motiveren
maar volgens mij lopen er juist nu veel teveel spelers rond zonder zelfvertrouwen
en dat is ook de taak van de trainer
nummer10
 nummer10 - maandag 04 mei 2009 - 08:21   quote  deeplink  
hahahahaha TE GRAPPIG ! elke keer het zelfde liedje.. zit het tegen moet de trainer weg.. ONZIN NATUURLIJK ! ik ben het ermee eens dat MvB heeft gefaald om er een team van te maken.. MAAR jullie denken dat dat kan binnen 1 seizoen ? die jaren ervoor is AJAX zo verkracht en daar word MvB nu op aangerekend.. tuurlijk is dat logisch als je een trainer bent van Ajax.. MAAR ik vind NIET dat je het de Trainer alleen op de schuld kan geven.. we worden 3de nou en ? voorrondes CL hadden we toch niet gehaald dus waren we ook in de UEFA gekomen.. en julie Vergeten wel.. 3de met alles nieuw.. 1/8 finale UEFA met prachtig voetbal.. welke trainer is dat gelukt de laatste jaren ? nee jongens ik ben ervan overtuigd dat het aan de spelers groep ligt.. als je de kans hebt om 2de te worden met vooruitzicht CL voetbal.. dan doe je als speler er wat aan.. daar moet een trainer niet eens nodig zijn.. dan moet je ZELF de inzet hebben om die 2de plek te pakken.. bedoel ik weet neit wie van jullie allemaal op voetbal zitten maar STEL je staat 3de en je hebt kans op de 2de plaats.. dan zeggen jullie als spelers toch van KOMAAN GVD AANPAKKE DIE HAP ! teminste ik wel..
nummer10
 nummer10 - maandag 04 mei 2009 - 09:21   quote  deeplink  
nog ff wat.. we Verliezen van kleintjes... MAAR ze winnen wel van HSV (die waarschijnlijk de finale UEFA haalt) we winnen van Fiorentina en we laten zien aan OM wat voetbal is.. leg het maar uit.. ligt het aan de caoch als de spelers denken dat ze met gemak winnen van Sparta ? dat is toch de zwakte van deze spelers groep ? dat ze denken dat ze god zijn omdat ze winnen van HSV enzo ?
danny four
 danny four - maandag 04 mei 2009 - 09:25   quote  deeplink  
Je moet je zelf eens voorstellen elke dag met deze stijve hark en zuurpruim te moeten werken,bah wat een enorme aanfluiting voor het nederlandse voetbal zeg..en iedereen wil maar zo graag dat M v B een grote trainer word en elkaar maar naar het bekkie lopen lullen en ondertussen is de ploeg mentaal al af gestorven...
Wie gelooft in het zelfde senario als bij az zal volgend jaar bedrogen uit komen en de problemen zullen zich alleen maar opstapelen,spelers die voor een koopje de deur uit willen lopen enz enz.schande voor het voetbal deze door de knvb omhoog gelifte
prutser.
bully
 bully - maandag 04 mei 2009 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 mei 2009 - 08:21 schreef nummer10 het volgende:
hahahahaha TE GRAPPIG ! elke keer het zelfde liedje.. zit het tegen moet de trainer weg.. ONZIN NATUURLIJK ! ik ben het ermee eens dat MvB heeft gefaald om er een team van te maken.. MAAR jullie denken dat dat kan binnen 1 seizoen ? die jaren ervoor is AJAX zo verkracht en daar word MvB nu op aangerekend.. tuurlijk is dat logisch als je een trainer bent van Ajax.. MAAR ik vind NIET dat je het de Trainer alleen op de schuld kan geven.. we worden 3de nou en ? voorrondes CL hadden we toch niet gehaald dus waren we ook in de UEFA gekomen.. en julie Vergeten wel.. 3de met alles nieuw.. 1/8 finale UEFA met prachtig voetbal.. welke trainer is dat gelukt de laatste jaren ? nee jongens ik ben ervan overtuigd dat het aan de spelers groep ligt.. als je de kans hebt om 2de te worden met vooruitzicht CL voetbal.. dan doe je als speler er wat aan.. daar moet een trainer niet eens nodig zijn.. dan moet je ZELF de inzet hebben om die 2de plek te pakken.. bedoel ik weet neit wie van jullie allemaal op voetbal zitten maar STEL je staat 3de en je hebt kans op de 2de plaats.. dan zeggen jullie als spelers toch van KOMAAN GVD AANPAKKE DIE HAP ! teminste ik wel..
1/8 finale UEFA met prachtig voetbal?
weet niet of jij die wedstrijden heb gezien
maar ik heb dat prachtige voetbal waar jij over praat niet gezien
een ajax onder druk en gelukkig scorend door leonardo
enige lichtpuntje was dat er in de uefa wel vechtlust was
alleen tegen marseille werd goed gevoetbalt maar kwam het tactische onvermogen van marco wel heel duidelijk tevoorschijn
en geen trainer nodig ?
volgens mij is de trainer degeen die de poppetjes neerzet
en ook bepaald wie er gewisseld word als het op bepaalde positie niet loopt
ik volg ook nog steeds mijn clubje die 1e klasse speeld
ook omdat mijn zoontje daar in de jeugd voetbalt
daar was dit seisoen ook een trainers wissel
die wel degelijk wat heefd uitgemaakt
dus zoals jij zegt als je tweede kan worden heb je vechtlust
maar dat gaat niet op als je een elftal heb waar meerdere spelers geen zelfvertrouwen meer hebben door het beleid van deze trainer
die ook de taak heefd het team te motiveren maar het tegenovergestelde heefd bereikt
na 1 seisoen opbouw van een team verwacht ik geen landstitel
maar wel een team dat groeiende is
maar dat zie ik bij dit team nog steeds niet
het zit nog steeds als los zand in mekaar
en doorgaan met een trainer waarvan het volgende seisoen ook een vraagteken is omdat hij totaal geen ervaring heefd en zich ook nog nooit heefd bewezen
lijkt mij geen goede optie
nummer10
 nummer10 - maandag 04 mei 2009 - 13:55   quote  deeplink  
kan je een trainer afrekenen of geblesseerden waardoor hij het hele seizoen MOEST veranderen ? heeft de afgelopen jaren niet bewezen dat elke keer veranderen geen zin heeft ? denk je nu werkelijk dat welke trainer dan ook de troep op kan ruimen wat de afgelopen jaren is gemaakt in 1 seizoen ? nee sorry kerel dat gaat niet lukken ook al heet je Wenger
bully
 bully - maandag 04 mei 2009 - 14:26   quote  deeplink  
het excuus van geblesseerde vind ik zeer zwak
ook op de momenten dat die er bijna niet waren werd er constant in het team gewisseld
en de laatste jaren heefd alleen bewezen dat als je een onervaren trainer aansteld
die toevallig topvoetballer is geweesd
dat het dan blijft misgaan
en meeste hier verwachten ook niet dat het in 1 seisoen gelijk goed gaat
maar wel dat je kan zeggen er zit groei in dit team
maar de conclusie is van 1 jaar marco dat dit team nog steeds als los zand in mekaar zit
een az en een twente hebben het beide met een kwalitatief mindere selectie beter gedaan dan ons aller ajax
Krunk
 Krunk - maandag 04 mei 2009 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 21:48 schreef Patrick Buisman het volgende:
Rijkaard deed het idd ook lekker bij Sparta....Adriaanse gaat naar AZ...Olsen heeft ook niet echt veel gepresteerd bij Ajax....laar Marco zich nog maar even bewijzen...
ik geef marco ook de voorkeur.
hem wisselen brengt weinig goeds denk ik.
wat hebben we nou te mopperen en te verliezen. alsof de 5 verklote jaren nou de schuld van Marco zijn. daar waren toch wel echt andere mensen bij aanwezig. En ook van deze mensen werd een kampioenschap verwacht. Op Koeman na is dit wel degelijk geflopt. Denk dat je als Ajacied niet tevreden kan worden gesteld na het winnen van enkel een KNVB Beker (Blind) etc.....

MvB heeft voor komend seizoen een plan, meer structuur, kleinere selectie, duidelijkheid binnen de lijnen en weer wat ervaring opgedaan. Het gepruts van de groep die wekelijks als collectief faalt is inmiddels een groter probleem dan de technische staf. Denk dat veel mensen zich ook hierin vergissen en alleen maar focussen op de kop van Marco! Deze man is meer Ajacied dan iedereen op dit forum bij elkaar, en was toch ook wel graag 1e geworden hoor! Gewoon de tijd geven en hopen op geen verwaand gedrag van dit stelletje raddraaiers die zichzelf PROF noemen!Misschien is Patrick het ook voor een keertje mee eens met mij.
Krunk
 Krunk - maandag 04 mei 2009 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 21:49 schreef Fiaaah het volgende:
Of V.basten eruit moet... daar is verdomme geen twfijel mee over mogelijk. Ze spelen het kutste voetbal wat ze ooit hebben gespeeld, ze verliezen (effe opletten jah) van Sparta, dat verdomme degradatie moest voorkomen en nog steeds denken mensen dat hij geschikt is om het Legioen van Ajax te leiden omdat ie godverdomme een paar leuke scores voor NL heeft weggezet. Die gozer moet je niet ontslaan of afzetten... neej in elkaar stampen
zo jij bent echt ajacied! dat idee had ik gister ook toen ik volslagen in de war was geraakt en onthuts van de resultaten uit Spangen!
maar dat is niet de oplossing. hij moet blijven en zoals van der Boog heeft aangegeven: Zijn positie staat niet ter discussie. En maar goed ook! Een adriaanse heeft trouwens ook een aardige vormgeving van Koeman meegehad he!
En Rijkaard bij Sparta was ook een drama, zou de zogenaamde verlosser moeten zijn voor de Rotterdammers! Nou heb het gezien. Ja ze waren uit hun lijden verlost door naar de Jupiler toe te gaan!
Krunk
 Krunk - maandag 04 mei 2009 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 21:55 schreef bully het volgende:

[..]

dus nog een overgangs jaar?
terwijl er nu nog steeds geen stijgende lijn zichtbaar is
weer kiezen voor een onzekere toekomst
met een trainer die zich nog nooit heefd bewezen
er is wel een stijgende lijn.
zie mijn post hierboven.
have faith in Marco. de selectie faalt wekelijks, niet de staf hoor. spelers voeren hun opdrachten niet uit, en spelen en zijn meer met zichzelf bezig dan met clubbelang.
Krunk
 Krunk - maandag 04 mei 2009 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 22:04 schreef een echte ajacied het volgende:
Marco, hou de "eer" aan jezelf en vertrek. Je hebt er een zooitje van gemaakt. Geen team gesmeed, geen bezieling, geen inzet, geen prijs, geen derde ster, Cruijff tot op het bod beledigd, Huntelaar weggejaagd en voor een prikkie verkocht zuiver kapitaal vernietiging, en dat geldt ook voor de keepers, stekelenburg vernedert en wil nu weg, vermeer wil pas bijtekenen als stekelenburg weg is. Ik kan nog wel even doorgaan.
Bestuur help marco een handje, ontsla hem en haal frank rijkaard. Frank zal er zeker een team van kunnen maken en misschien komt seedorf dan wel als de zo gemiste leider in het veld. Frank zal het zeker beter doen op alle hierboven genoemde punten.
dachten ze bij sparta ook.
en bij feyenoord ook met gullit.
jongen word eens wakker. zo werkt het niet in de voetballerij. bij een tennisvereniging misschien!
Krunk
 Krunk - maandag 04 mei 2009 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 22:23 schreef Patrick Buisman het volgende:
Frank kan het ook niet alleen vrees ik.....
Ten Cate? Die wil zeker ook niet weg uit Greece.
Maar een Adriaanse zou ook nooit als marionet willen werken onder MvB.
OLSEN!!!!
Krunk
 Krunk - maandag 04 mei 2009 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 22:36 schreef Frank V. het volgende:
Nee inderdaad Frank Rijkaard zal het ook niet alleen kunnen maar hij is vast wel zo realistisch dat hij het allemaal niet zelf wil doen en hulp van onder andere Johan Cruijff wegwuift. Frank lijkt me een trainer met een beter inzicht op zowel het veld als in de kleedkamer en bovenal en zeker niet onbelangrijk...een beter inzicht in zijn EIGEN KUNNEN !!!
dus JC had alles kunnen oplossen. hou toch eens je klep dicht jongen.
als JOHAN alles zo goed weet te melden waarom word hij dan verdomme geen hoofdcoach? sjees man.. kap toch eens hiermee.
Marco had alleen aangegeven dat hij niet ZO SNEL wijzigingen in de structuur bij de jeugd wilde doorvoeren. en dat is zijn goed recht als eindverantwoordelijke!
Krunk
 Krunk - maandag 04 mei 2009 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 22:45 schreef alidor het volgende:
alle spelers een flinke boete geven
ze verdienen toch genoeg laat desnogs ajax a1
SPELEN
ik zou jong ajax opstellen volgend seizoen!
Krunk
 Krunk - maandag 04 mei 2009 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2009 - 22:50 schreef bully het volgende:

[..]

volgens mij is het de trainer die de poppetjes neerzet
en ook de spelers moet motiveren
maar volgens mij lopen er juist nu veel teveel spelers rond zonder zelfvertrouwen
en dat is ook de taak van de trainer
ja en ook spelers die het vertrouwen wel hebben en wekelijk opgesteld worden UIT BASIS van dit vertrouwen presteren niet naar kunnen.
ze falen wekelijks en ook spelers als suarez en sulejmani brengen niet wat ze kunnen. trainer pept ze op, stelt ze op... en veel meer... ze doen het uiteindelijk zelf niet.
maar dat zie jij niet in.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De balans van 1 jaar Marco ..................









0.0187950