BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Adriaanse bedankt voor Ajax-job

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - woensdag 13 mei 2009 - 00:25
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Adriaanse bedankt voor Ajax-job (VoetbalPrimeur)

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 13 mei 2009 - 00:41   quote  deeplink  
Adriaanse bedankt voor Ajax-job

quote:

Co Adriaanse (62) wordt niet de nieuwe hoofdtrainer van Ajax. De oud-trainer van onder meer Ajax, AZ en Willem II heeft de Amsterdammers laten weten dat de club zijn naam kan schrappen, weet het Algemeen Dagblad.

"Co Adriaanse heeft ons na een telefoontje duidelijk aangegeven dat hij zich volledig richt op het slot met Salzburg. Zijn seizoen daar duurt nog een aantal weken. Daarna wil hij tijd nemen om zich te bezinnen op wat hij nog wil doen in het leven. Dat respecteren wij", aldus algemeen directeur Rik van den Boog in gesprek met de krant.

De oud-trainer van de Amsterdammers was één van de kandidaten op het lijste met opvolgers van de opgestapte Marco van Basten. In Oostenrijk strijdt Adriaanse met Red Bull Salzburg, zijn huidige werkgever, om de landstitel. De trainer vertrekt aan het einde van het seizoen hoe dan ook uit Salzburg. De club stelde Huub Stevens reeds aan als zijn opvolger.
Een non-bericht dus? De komende weken zal Co niet met Ajax gaan praten, maar daarna is het een mogelijkheid?
Buffon
 Buffon - woensdag 13 mei 2009 - 01:02   quote  deeplink  
Duss, met andere woorden zegt hij ook AZ indirect af mochten die zich melden als opvolger van van Gaal?
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 13 mei 2009 - 01:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 - 01:02 schreef Buffon het volgende:
Duss, met andere woorden zegt hij ook AZ indirect af mochten die zich melden als opvolger van van Gaal?
ja, als ze hem goed geciteerd hebben wel.

Wat dus ook betekent dat AZ nog weken zonder een (waardige) opvolger voor van Gaal zal zitten waardoor het Van Gaal Bayern verhaal nog een lang staartje kan krijgen...
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 13 mei 2009 - 01:19   quote  deeplink  
Het complete bericht van ad.nl :

SALZBURG/AMSTERDAM - Ajax neemt de tijd om een nieuwe coach te vinden. In het selectieproces is Co Adriaanse afgehaakt. Hij zegde de Amsterdammers dinsdag af.

Co Adriaanse keert voorlopig niet terug naar Ajax. FOTO ANP
Ajax haalt de naam van Co Adriaanse door op de lijst met mogelijke kandidaattrainers. Adriaanse heeft de Amsterdamse clubleiding laten weten dat hij na afloop van dit seizoen tijd neemt om zich te bezinnen op zijn toekomst. De bijna 62-jarige Adriaanse vindt niet dat hij ondertussen voor een nieuwe spelersgroep moet gaan staan.

Ajax had de geboren Amsterdammer in een reeks van namen staan die in de profielschets van nieuwe trainer passen na het vertrek van Marco van Basten. Adriaanse is met zijn huidige club Red Bull Salzburg verwikkeld in een spannende titelstrijd. Ongeacht de afloop heeft de Oostenrijkse club voor volgend seizoen al Huub Stevens als nieuwe trainer aangetrokken.

,,Co Adriaanse heeft ons na een telefoontje duidelijk aangegeven dat hij zich volledig richt op het slot met Salzburg. Zijn seizoen daar duurt nog een aantal weken. Daarna wil hij tijd nemen om zich te bezinnen op wat hij nog wil doen in het leven. Dat respecteren wij,’’ stelt Ajax-directeur Rik van den Boog.

Ajax zoekt een man die al op 22 juni de eerste training van het nieuwe seizoen kan leiden. Ook zonder Adriaanse loopt de selectieprocedure gewoon door. Afgelopen zondag is intern een zogenoemde ‘long-list’ met namen teruggebracht tot een ‘short-list’. Alle coaches die daar op staan zullen sowieso worden gepolst om een beeld te krijgen van ieders situatie. De directie onder leiding van Van den Boog hanteert bij dat polsen nog geen rangschikking. Die wordt na een nieuwe inventarisatie opgemaakt. De Ajax-top wil op die manier onbevooroordeeld te werk gaan.

Op de profielschets zijn - al dan niet door de buitenwacht - reeds tal van namen geplakt, zoals die van Louis van Gaal, Guus Hiddink, Arsène Wenger, Dick Advocaat, Frank Rijkaard en Ronald Koeman. Zij zullen bij de start van het nieuwe seizoen om uiteenlopende redenen zeker niet voor de groep staan. Sommige mannen lieten Ajax zelf weten dat ze niet mee willen dingen naar de baan. Anderen zijn of worden niet concreet gepolst. Danny Blind, nu manager technische zaken, is een kandidaat die de club zelf in huis heeft.

Ajax zoekt een trainer die veel affiniteit heeft met jeugd en de scholing van jonge profvoetballers. Daarnaast is het een pré, maar geen strikte voorwaarde, dat de nieuwe man de club Ajax kent. Het is de intentie van de clubleiding om iemand aan te stellen die Ajax 1 de komende vier, vijf jaar gaat leiden.

Kijkend naar het profiel lijken naast Blind ook Ron Jans, Morten Olsen of iemand als Michael Laudrup in beeld te kunnen komen.

Een paar echelons lager binnen Ajax is een andere, intrigerende naam, al wel definitief vastgelegd voor een trainersfunctie. Dennis Bergkamp krijgt in het nieuwe seizoen de leiding over een team van D-pupillen bij Ajax. Bergkamp gaat voor twee seizoenen aan de slag, met een evaluatiemoment van zijn kant na één jaar. Bergkamp heeft daarop aangedrongen, omdat hij een goede afweging wil kunnen maken of het vak van trainer iets voor hem is.

Door te beginnen met jeugd in de leeftijd van 10 tot 12 jaar, geeft hij aan bewust te kiezen voor een start in de luwte. ,,Hoe Frank de Boer het doet, spreekt mij aan. Frank maakt als trainer steeds stapjes vooruit,’’ zei Bergkamp eerder over zijn generatiegenoot. De Boer begon in 2006 ook bij de D-pupillen van Ajax en gaat komende zomer zijn tweede seizoen in als trainer van de A1. Verder assisteert hij tot en met het WK van 2010 bondscoach Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal.

Bergkamp, die afgelopen zondag 40 jaar werd, volgt dit seizoen de cursus coach betaald voetbal. Hij hoopt deze maand zijn diploma te halen. In het kader van de cursus liep hij stage bij Ajax. Ook was hij de afgelopen maanden assistent-coach naast Johan Neeskens bij Oranje B.

Die rol zag Bergkamp vooral als een mooie mogelijkheid om alvast wat ervaring op te doen. ,,In mijn ogen is het eveneens een onderdeel van de cursus die ik volg. Een internationaal team is toch anders dan een clubteam.’’

Bergkamp was via Frank de Boer en zijn andere oud-collega Phillip Cocu bij bondscoach Van Marwijk onder de aandacht gebracht. Van Marwijk was namens de KNVB verantwoordelijk voor de samenstelling van de staf voor Nederland B.
Roy Manuhutu
 Roy Manuhutu - woensdag 13 mei 2009 - 02:14   quote  deeplink  
Wat dachten jullie van Foppe de Haan is volgens mij vrij en heeft iets met jeugdopleiden en kent al diverse AJAX spelers!
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 mei 2009 - 08:23   quote  deeplink  
Blind ook Ron Jans, Morten Olsen of iemand als Michael Laudrup..

allemaal goeie trainers..

voor mij ook altijd nog een vraag waarom Blind weg meost.. eerste jaar hadden we de beker en zelfs nog meende ik redelijk ver in de CL
nummer10
 nummer10 - woensdag 13 mei 2009 - 08:24   quote  deeplink  
ook al gaat Co wel naar AZ.. er blijft daar niks over en zullen we hun vinden in de middenmoot.. en Co kan daar toch niks winnen alleen verliezen.. want hoe die het ook doet goed is het te danken aan vGaal slecht heeft hij kapot gemaakt wat vGaal neer had gezet..
John2
 John2 - woensdag 13 mei 2009 - 13:27   quote  deeplink  
Heeft Adriaanse misschien al bepaalde toezeggingen gedaan richting AZ/Scheringa? Er van uitgaande dat de afzegging van Adriaanse klopt. Ron Jans lijkt mij overigens het beste alternatief.
Krunk
 Krunk - woensdag 13 mei 2009 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 - 00:41 schreef Boudewijn het volgende:
Adriaanse bedankt voor Ajax-job

[..]

Een non-bericht dus? De komende weken zal Co niet met Ajax gaan praten, maar daarna is het een mogelijkheid?
denk het niet.
co heeft grotere ambities net zoals rijkaard.
wie wil nou bij slecht spel worden uitgefloten door het zo bekende hollandse kritische publiek.en waarom zou hij nog coach worden bij een club waar de structuur van geen kant deugd. denk het niet.
we hebben immers al 16 miljoen coaches in NL, en dat weet co ook!
Krunk
 Krunk - woensdag 13 mei 2009 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 - 01:17 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

ja, als ze hem goed geciteerd hebben wel.

Wat dus ook betekent dat AZ nog weken zonder een (waardige) opvolger voor van Gaal zal zitten waardoor het Van Gaal Bayern verhaal nog een lang staartje kan krijgen...
az is afgelopen. die liggen uit de CL
Krunk
 Krunk - woensdag 13 mei 2009 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 - 08:23 schreef nummer10 het volgende:
Blind ook Ron Jans, Morten Olsen of iemand als Michael Laudrup..

allemaal goeie trainers..

voor mij ook altijd nog een vraag waarom Blind weg meost.. eerste jaar hadden we de beker en zelfs nog meende ik redelijk ver in de CL
olsen zei ik allang ja.
goed alternatief.
wellicht is laudrup ook een optie ja.
bully
 bully - woensdag 13 mei 2009 - 16:03   quote  deeplink  
olsen valt bij mij zowiezo af
laudrup daar weet ik niet veel van
ook niet wat voor ervaring hij heeft
heb liever een nederlandse trainer met ervaring maar er blijft weinig meer van over
wenger schijnd ook op de schop tezitten
dan liever zo`n alternatief omdat die zeker de ervaring en denk ook wel de kunde dit team aan het voetballen tekrijgen
maar of die haalbaar is weet ik ook niet
ik denk dat we nu zowiezo slechte jaren tegemoet gaan
want als de meest geschikte trainer al afzegt wil toch wel wat zeggen over het wanbeleid van de laatste jaren
en dat draai je niet zomaar weer terug
Krunk
 Krunk - woensdag 13 mei 2009 - 21:44   quote  deeplink  
een nederlandse trainer met ervaring zegt geheel niets.
waarom zou een buitenlander geen coach mogen worden.
zijn er voldoende. als ajax nou eens daarvoor in de buidel tast inplaats van flutspelers te halen... dan paas je het salaris gewoon door naar een goede coach/manager voetbalzaken.
marcello
 marcello - woensdag 13 mei 2009 - 22:10   quote  deeplink  
Ik ben blij dat het rijkaard niet gaat worden.Baal als een stekker dat het adriaanse niet gaat worden.die had deze groep op zeker aan het voetballen gekregen.Ik zou zeker niet beginnen aan laudrup.een gigantische voetballer maar ontslagen als trainer in spanje.een man met totaal geen ervaring.Het mag van mij een buitenlandse trainer worden al zou ik niet zo gauw weten wie.(Olsen???)De enige nederlandse trainer die mij zo gauw te binnen schiet is ronald koeman.En ron jans??nou ik weet het niet hoor.
bully
 bully - woensdag 13 mei 2009 - 22:21   quote  deeplink  
wenger proberen
verder zou ik in het buitenland niet zo snel een trainer weten die beetje past in de ajax cultuur
olsen ben ik nooit geen voorstander van geweest
na adriaanse vind ik persoonlijk dat we toch met tweede keus gaan werken
Krunk
 Krunk - donderdag 14 mei 2009 - 01:35   quote  deeplink  
hele ajax cultuur is niet belangrijk.
al ga je 5-4-1- spelen! het gaat om het spel, resultaat en prijzen.
en dan maakt het weinig uit of Bush of Jans aan het roer staat.

een buitenlandse trainer is meer dan welkom.
de hollanders hebben kansen zat gehad.
die hele zogenaamde clubcultuur waar wij al 5 jaar in tobben voegt weinig toe.
tijd van Marco van Basten, Cruijff en Davids is voorbij!

in Duitsland lopen aardige trainers rond in de 2e bundesliga ook. onderschat deze competitie trouwens niet.
want bepaalde clubs kunnen zo meedraaien in de NL top!
dus ook hun trainers
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 17 mei 2009 - 17:15   quote  deeplink  
haha, heeft nu werkelijk zijn hele mening overboord gegooid en is zo desperate dat ie al een trainer wil uit de Duitse 2e bundesliga! Haha wat een giller , een trainer uit een competitie waar ze t woord spelopvatting niet eens kennen maar alleen maar fysiek spelen het tegenovergestelde van Ajax en van wat Krunk altijd propageerde!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 mei 2009 door Thomas --
Krunk
 Krunk - zondag 17 mei 2009 - 21:56   quote  deeplink  
2e competitie uit Duitsland is vergelijkbaar met de Eredivisie hoor.
zelfs de begrotingen zijn zowat even groot!
en de Nederlandse trainers hebben hun kansen gehad. een buitenlander is meer dan welkom
Thomas
 Thomas - zondag 17 mei 2009 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 21:56 schreef Krunk het volgende:
2e competitie uit Duitsland is vergelijkbaar met de Eredivisie hoor.
zelfs de begrotingen zijn zowat even groot!
en de Nederlandse trainers hebben hun kansen gehad. een buitenlander is meer dan welkom
Misschien de top van de 2e Bundesliga vergelijkbaar met de onderste ploegen uit de Eredivisie, maar verder ook niet. De Duitse competitie is niet zoveel sterker als jij doet vermoeden.
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 07:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 21:56 schreef Krunk het volgende:
2e competitie uit Duitsland is vergelijkbaar met de Eredivisie hoor.
zelfs de begrotingen zijn zowat even groot!
en de Nederlandse trainers hebben hun kansen gehad. een buitenlander is meer dan welkom
nou dat denk ik dus duidelijk niet , er zullen best clubs zijn die zich handhaven of zelfs meedoen in de eredivisie , maar dan vooral op basis van kracht en volgens mij wil Ajax toch wel een voetballende trainer , en eentje met ervaring op hoog nivo ,
Krunk
 Krunk - maandag 18 mei 2009 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 22:30 schreef Thomas het volgende:

[..]

Misschien de top van de 2e Bundesliga vergelijkbaar met de onderste ploegen uit de Eredivisie, maar verder ook niet. De Duitse competitie is niet zoveel sterker als jij doet vermoeden.
zitten clubs bij die de geschiedenis hebben van een NL top. begroting van een NL top. stadion van een NL top. spelers die makkelijk bij ajax en psv mee kunnen doen. en veel zakelijke krachten waar wij nog U tegen kunnen zeggen.
op al deze punten is de competitie verder dan onze Gouden Gids Divisie! En menig Eredivisie clubs ook.
Krunk
 Krunk - maandag 18 mei 2009 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 07:25 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

nou dat denk ik dus duidelijk niet , er zullen best clubs zijn die zich handhaven of zelfs meedoen in de eredivisie , maar dan vooral op basis van kracht en volgens mij wil Ajax toch wel een voetballende trainer , en eentje met ervaring op hoog nivo ,
fysiek zijn ze sterk.maar ook technisch zijn de duitsers niet slecht. heb weleens een wedstrijd gezien in de 2e competitie namelijk. snel en sterk spel. topclubs uit NL zouden zo hier en daar best kunnen worden overgelopen hoor omdat wij fysiek en conditioneel af en toe te kort komen. het tempo is daar al even hoog als in de Eredivisie! en dat bepaalt voor een groot deel toch wel even het beeld van de wedstrijd t.o.v. een NL club neem ik aan.

ajax wil van alles. een trainer die aanvallend gaat spelen. die kampioen word. die voetballend vooruit gaat. ervaring op hoog niveau etc... ze hebben niet zoveel te willen.
presteren met een trainer die zin heeft dit zooitje ongemak te trainen is al wat!
denk niet dat je eisen moet gaan stellen.
een koeman was al prima geweest. maar zoals gewoonlijk is ajax niet slagvaardig genoeg voor het dossier GERUCHTEN!
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 12:28 schreef Krunk het volgende:

[..]

zitten clubs bij die de geschiedenis hebben van een NL top. begroting van een NL top. stadion van een NL top. spelers die makkelijk bij ajax en psv mee kunnen doen. en veel zakelijke krachten waar wij nog U tegen kunnen zeggen.
op al deze punten is de competitie verder dan onze Gouden Gids Divisie! En menig Eredivisie clubs ook.
die clubs hebben idd wel de historie maar dat wil natuurlijk niets zeggen over de trainer van nu!
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 12:31 schreef Krunk het volgende:

[..]

fysiek zijn ze sterk.maar ook technisch zijn de duitsers niet slecht. heb weleens een wedstrijd gezien in de 2e competitie namelijk. snel en sterk spel. topclubs uit NL zouden zo hier en daar best kunnen worden overgelopen hoor omdat wij fysiek en conditioneel af en toe te kort komen. het tempo is daar al even hoog als in de Eredivisie! en dat bepaalt voor een groot deel toch wel even het beeld van de wedstrijd t.o.v. een NL club neem ik aan.

ajax wil van alles. een trainer die aanvallend gaat spelen. die kampioen word. die voetballend vooruit gaat. ervaring op hoog niveau etc... ze hebben niet zoveel te willen.
presteren met een trainer die zin heeft dit zooitje ongemak te trainen is al wat!
denk niet dat je eisen moet gaan stellen.
een koeman was al prima geweest. maar zoals gewoonlijk is ajax niet slagvaardig genoeg voor het dossier GERUCHTEN!
idd Ajax heeft niets meer te eisen , al dacht jij daar 3 weken geleden totaal anders over toen dacht je nog dat Ajax een wereldclub was en dat iedereen hier zou willen werken en nu heb je t over een stelletje ongeregeld.......................
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 12:31 schreef Krunk het volgende:

[..]

fysiek zijn ze sterk.maar ook technisch zijn de duitsers niet slecht. heb weleens een wedstrijd gezien in de 2e competitie namelijk. snel en sterk spel. topclubs uit NL zouden zo hier en daar best kunnen worden overgelopen hoor omdat wij fysiek en conditioneel af en toe te kort komen. het tempo is daar al even hoog als in de Eredivisie! en dat bepaalt voor een groot deel toch wel even het beeld van de wedstrijd t.o.v. een NL club neem ik aan.

ajax wil van alles. een trainer die aanvallend gaat spelen. die kampioen word. die voetballend vooruit gaat. ervaring op hoog niveau etc... ze hebben niet zoveel te willen.
presteren met een trainer die zin heeft dit zooitje ongemak te trainen is al wat!
denk niet dat je eisen moet gaan stellen.
een koeman was al prima geweest. maar zoals gewoonlijk is ajax niet slagvaardig genoeg voor het dossier GERUCHTEN!
idd Ajax heeft niets meer te eisen , al dacht jij daar 3 weken geleden totaal anders over toen dacht je nog dat Ajax een wereldclub was en dat iedereen hier zou willen werken en nu heb je t over een stelletje ongeregeld.......................
nummer10
 nummer10 - maandag 18 mei 2009 - 13:36   quote  deeplink  
wacht gewoon af stelletjes zeikers.. welke trainer er ook komt die heeft tijd nodig.. klaar
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 14:34   quote  deeplink  
zonder zeikerds ook geen forum , haha
ajax1995
 ajax1995 - maandag 18 mei 2009 - 14:40   quote  deeplink  
Als Co echt bedankt voor de eer,maar dan ook na veel aandringen bedoel ik dan. Dan moet Danny de draad weer oppakken waar hij is weg gebonjoured paar seizoenen terug. Onze Danny IS AJAX.
nora
 nora - maandag 18 mei 2009 - 18:16   quote  deeplink  
Als Co niet komt dan evt.Ron Jans of Jol ,maar beslist geen FOPPE DE HAAN aub die man is een tact.onbenul is EK winner geworden omdat hij ook een wereld selectie had,en ook niet bij Ajax hoort dat moet een persoonlijkheid zijn en ook dat ontbeert Foppe, en Danny is nu techn.directeur en laat nou eindelijk is de organisatie staan en vervang allleen de functie van trainer het liefst met ass.Jonny v/t Schip en Frank de Boer.
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 18:21   quote  deeplink  
geweldig : een vrouw die er ECHT kijk op heeft! Nora wil je met me trouwen? Een Feyenoord-Ajax huwelijk is toch best spannend?
Krunk
 Krunk - dinsdag 19 mei 2009 - 04:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 14:34 schreef jantje 1974 het volgende:
zonder zeikerds ook geen forum , haha
idd
Krunk
 Krunk - dinsdag 19 mei 2009 - 04:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 14:40 schreef ajax1995 het volgende:
Als Co echt bedankt voor de eer,maar dan ook na veel aandringen bedoel ik dan. Dan moet Danny de draad weer oppakken waar hij is weg gebonjoured paar seizoenen terug. Onze Danny IS AJAX.
lol. zeiden ze ook: Onze MARCO is AJAX!! droom toch verder man. dat gaat nergens over.
Danny en Marco moeten bij een topclub werken, voornamelijk MvB. daar heb je spelers die zijn visie wel begrijpen, en wel willen werken voor hun geld

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Adriaanse bedankt voor Ajax-job









0.0127420