BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column: Dan blijft er nog één trainer over

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
GVR
 GVR - zondag 17 mei 2009 - 19:38   quote  deeplink  
Dan blijft er nog één trainer over

Marco van Basten heeft ontslag genomen bij Ajax en het speculeren over een nieuwe trainer is in volle gang. De meeste toptrainers hebben al afgezegd en Ajax lijkt het volgend seizoen moeten doen met een trainer met minder allure. Wat mij betreft is er nog één serieus alternatief waar Rik van den Boog een telefoontje aan kan wagen.

Topfavorieten Co Adriaanse en Frank Rijkaard hebben al afgezegd. Louis van Gaal is naar Bayern München. Ronald Koeman is op zijn beurt naar AZ. Michael Laudrup vindt zichzelf ongeschikt. Morton Olsen lijkt in Denemarken te blijven. Guus Hiddink komt in ieder geval niet. Martin Jol zit nog gewoon bij HSV. Dick Advocaat is de nieuwe bondscoach van België. Leo Beenhakker zit in Rotterdam. Huub Stevens gaat naar Salzburg. Ron Jans, Gert-Jan Verbeek, Ernie Brandts en Robert Maaskant lijken niet goed genoeg. John van 't Schip wil wel, maar lijkt geen kandidaat. Danny Blind is technisch manager en zit daar goed. Foppe de Haan zegt niet bij voorhand nee. Zelfs Johan Cruijff wordt weer genoemd. Ik denk dat we het in een andere hoek moeten zoeken.

Analytici, spelers en bestuur hebben de mond vol dat er een sterke trainer coach moet komen, die de ploeg wel even onder handen neemt. Ik denk dat dit profiel is geschetst, aan het karakter van Marco van Basten; iemand met zijn karakter hebben we dus juist niet nodig, moet in het hoofd van de heren zijn omgegaan.

Waar moet onze nieuwe trainer aan voldoen? Hij moet zelf op topniveau hebben gevoetbald, hij moet met de beste spelers van de wereld hebben gewerkt, hij moet ervaring hebben, hij moet met diverse coaches hebben gewerkt en hij moet een team beter maken? En het moet een harde trainer zijn, die het team wel eens onder handen neemt.

Er blijft om één of andere reden steeds een bepaald persoon in mijn hoofd rond blijft gieren. In vijf seizoenen, won hij met Ajax drie keer de Europacup I, werd hij twee keer landskampioen, won twee keer de Nederlandse beker en won ook de wereldbeker voor clubteams. Met het Nederlands elftal behaalde hij twee keer zilver en één keer brons. Hij werd Spaans speler van het jaar en met Barcelona won hij een Spaanse Beker en een Europacup II. Je kan dus wel zeggen dat hij een aardig balletje kon trappen.

Als speler speelde hij dus met de beste spelers van de wereld, hij speelde naast een groot voetballer. Als trainer is dat niet anders, zowel bij het Nederlands elftal als bij Barcelona. Tevens heeft hij in de eredivisie gewerkt en bracht hij zijn werkgever naar een ongeëvenaard niveau, door voor de eerste keer in de geschiedenis van de club via de eredivisie Europees voetbal af te dwingen. Hij is al sinds 1995 actief in het trainerschap, is zelf in 1998 bondscoach onder 18 jaar geweest en heeft als assistent al gewerkt met toptrainers Guus Hiddink en Frank Rijkaard. En dan of het niks betekent, ook nog een eigen goed doel die financiële steun verleent aan organisaties en instellingen, die werken op het gebied van zorgverlening aan jeugdigen die door ziekte en/of een beperking hulp nodig hebben.

Hij is nu bondscoach van Nederland B. Daar valt toch ook geen eer aan te behalen en is dus waarschijnlijk haalbaar. Ik denk dat Johan Neeskens een goede nieuwe hoofdtrainer van Ajax kan zijn. Hij heeft niet de uitstraling van Marco van Basten, maar is wel een Ajacied. Een bekende van Johan Cruijff, gelouterd, als voetballer naast zijn strafschop legendarisch om zijn hardheid, zijn druk/jagen op de bal en het kunnen incasseren; eigenschappen die het Ajax van nu zeker wel kan gebruiken. Met twee goede assistenten als Frank de Boer en John van 't Schip denk ik dat je een top technische staf hebt.

Johan Cruijff zal ook nu Marco van Basten weg is, niet terugkeren bij Ajax. Na de afzeggingen van alle toptrainers, blijft er nog één trainer over. Laten we toch maar blijven roepen om Johan, maar realistisch blijven en roepen om 'Johan Segundo'

>> Bron: Ajaxinside.nl
jantje 1974
 jantje 1974 - zondag 17 mei 2009 - 19:42   quote  deeplink  
ik zeg dat t Blind wordt ............................
Krunk
 Krunk - zondag 17 mei 2009 - 22:14   quote  deeplink  
vrij opvallend dat Danny idd de vrije trainers niet heeft aangesproken, maar bezette en vergane trainers benaderde!
wellicht doelt hij er zelf op.
maar weet niet of dat zo verstandig zou zijn.
hij is alleen wel wat verder nu.

zie je ineens Daley Blind in de basis. moet er niet aan denken!
pietje12
 pietje12 - zondag 17 mei 2009 - 22:58   quote  deeplink  
ik denk noog steeds co adriaanse.
bully
 bully - maandag 18 mei 2009 - 00:40   quote  deeplink  
ik hoop ook nog steeds op adriaanse
zie neeskens ook niet als trainer van ajax
alweer op naam selecteren lijkt me zeer fout
heefd als trainer nog niets bewezen
en hoop ook niet blind
GVR
 GVR - maandag 18 mei 2009 - 01:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 00:40 schreef bully het volgende:
ik hoop ook nog steeds op adriaanse
zie neeskens ook niet als trainer van ajax
alweer op naam selecteren lijkt me zeer fout
heefd als trainer nog niets bewezen
en hoop ook niet blind

Heeft het bij NEC goed gedaan en heeft ervaring onder Hiddink en Rijkaard, niet de minste. Die twee komen niet, dus moet je een stapje lager kijken en dat is Neeskens, die is hoofdtrainer geweest bij een subtopper (5e plaats met NEC en Europees voetbal voor het eerst in de geschiedenis) en bij FC Barcelona en diverse nationale elftallen. Briljante voetballer en eigenschappen die we nodig hebben. En een echte Ajacied. Oftewel juist niet op naam.
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 22:14 schreef Krunk het volgende:
vrij opvallend dat Danny idd de vrije trainers niet heeft aangesproken, maar bezette en vergane trainers benaderde!
wellicht doelt hij er zelf op.
maar weet niet of dat zo verstandig zou zijn.
hij is alleen wel wat verder nu.

zie je ineens Daley Blind in de basis. moet er niet aan denken!
vind niet dat Blind als trainer verder is , hij heeft niet meer als trainer gewerkt volgens mij en alleen oefening baart kunst dacht ik zo , al zal hij wellicht wel goed om zich heen hebben kunnen kijken hoe t niet moet...................
Krunk
 Krunk - maandag 18 mei 2009 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2009 - 22:58 schreef pietje12 het volgende:
ik denk noog steeds co adriaanse.
zou mooiste zijn.
wel lastig
Krunk
 Krunk - maandag 18 mei 2009 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 00:40 schreef bully het volgende:
ik hoop ook nog steeds op adriaanse
zie neeskens ook niet als trainer van ajax
alweer op naam selecteren lijkt me zeer fout
heefd als trainer nog niets bewezen
en hoop ook niet blind
NEESKENS die niks bewezen heeft? haha lol.
die man heeft al genoeg laten zien. zowel als voetballer als lid van de staf.
bekijk zijn palmares eens even!
Krunk
 Krunk - maandag 18 mei 2009 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 07:23 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

vind niet dat Blind als trainer verder is , hij heeft niet meer als trainer gewerkt volgens mij en alleen oefening baart kunst dacht ik zo , al zal hij wellicht wel goed om zich heen hebben kunnen kijken hoe t niet moet...................
dat zeg ik ook. in mijn tekst staat namelijk nergens dat hij verder is als trainer. maar wel als lid van de stafmanagement. dus hij heeft ook zo hier en daar zijn indrukken opgedaan.
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 12:33 schreef Krunk het volgende:

[..]

NEESKENS die niks bewezen heeft? haha lol.
die man heeft al genoeg laten zien. zowel als voetballer als lid van de staf.
bekijk zijn palmares eens even!
ik vind Neeskens een goede ass.trainer maar vindt hem niet de uitstraling hebben om hoofdcoach te worden van Ajax.
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 18 mei 2009 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 12:34 schreef Krunk het volgende:

[..]

dat zeg ik ook. in mijn tekst staat namelijk nergens dat hij verder is als trainer. maar wel als lid van de stafmanagement. dus hij heeft ook zo hier en daar zijn indrukken opgedaan.
in je tekst staat letterlijk dat je niet hoopt dat Blind trainer wordt maar wel denkt dat hij verder is , waaruit naar mijn mening blijkt dat je bedoelt als trainer al staat dit nergens maar er staat ook niet dat je t over stafmanagement hebt , excuses voor mijn onbegrip , maar probeer wat duidelijker te zijn , we kunnen je soms niet helemaal volgen.
bully
 bully - maandag 18 mei 2009 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 01:15 schreef GVR het volgende:

[..]

Heeft het bij NEC goed gedaan en heeft ervaring onder Hiddink en Rijkaard, niet de minste. Die twee komen niet, dus moet je een stapje lager kijken en dat is Neeskens, die is hoofdtrainer geweest bij een subtopper (5e plaats met NEC en Europees voetbal voor het eerst in de geschiedenis) en bij FC Barcelona en diverse nationale elftallen. Briljante voetballer en eigenschappen die we nodig hebben. En een echte Ajacied. Oftewel juist niet op naam.
als je zo`n prestatie met nec en verder alleen maar als hulptrainer de maatstaf vind om trainer van ajax teworden
dan zie ik de toekomst somber in
dat voetbal kwaliteiten geen garantie is voor een succesvol trainer
is denk allang bewezen
dus word wel weer op naam geselecteerd
Krunk
 Krunk - dinsdag 19 mei 2009 - 04:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 12:40 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

ik vind Neeskens een goede ass.trainer maar vindt hem niet de uitstraling hebben om hoofdcoach te worden van Ajax.
maar het is niet zoals iemand hier beweerd een trainer/speler zonder enige ervaring! beetje kort door de bocht.
deze man verdiend ook respect!
Krunk
 Krunk - dinsdag 19 mei 2009 - 04:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2009 - 12:42 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

in je tekst staat letterlijk dat je niet hoopt dat Blind trainer wordt maar wel denkt dat hij verder is , waaruit naar mijn mening blijkt dat je bedoelt als trainer al staat dit nergens maar er staat ook niet dat je t over stafmanagement hebt , excuses voor mijn onbegrip , maar probeer wat duidelijker te zijn , we kunnen je soms niet helemaal volgen.
denk dat dezelfde mensen die nu roepen om Blind, hem ook enkele jaren geleden hebben weggejouwd!
en ik heb het idee dat hij als Tech. dir. bij ajax en sparta toch het nodige heeft kunnen meepakken. dat bedoelde ik. vandaar dus ook niet de verduidelijking in trainersrol. en straks loopt het niet lekker met hem, dan is hij plots geen ajax icoon meer. moet niet gekker worden hier
Krul
 Krul - dinsdag 19 mei 2009 - 11:24   quote  deeplink  
Als de ene Johan niet komt, pak dan die andere; Neeskens dus!!!
Deed het o.a. bij Nec erg goed.
En als iemand vindt dat een trainer uitstraling moet hebben, dan begrijp je niet hoe Ajax groot is geworden.
Maar laat het svp geen Dikkie Advocaat worden, die gaat na 1-0 voorsprong direct een aanvaller voor opofferen om de voorsprong vast te houden. Denk vooral ook aan zijn heerlijke acties met Oranje.

Nee mensen... voetbal is echt een simpel spelletje als je het goed speelt, dus laten we het ook simpel houden!
Krunk
 Krunk - dinsdag 19 mei 2009 - 17:06   quote  deeplink  
Arjen ROBBBENNNN!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5950
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Column: Dan blijft er nog één trainer over









0.0083448