BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Topman Real wil Europese Super League opstarten

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bully
 bully - zondag 05 juli 2009 - 20:36   quote  deeplink  
Topman Real wil Europese Super League opstarten
Als het van Real Madrids voorzitter Florentino Perez afhangt, spelen Europa's beste clubs binnenkort samen in een Super League. Perez vindt dat de huidige Champions League - formule niet meer voldoet.

"Ik wil een Europese Super League, waarin de besten altijd tegen de besten spelen, iets wat nu niet altijd het geval is in de Champions League", legt Perez uit. In de groepsfase spelen er naast de topclubs immers ook een hoop mindere goden, en bovendien werkt men vanaf de tweede ronde met een knock-outformule, waardoor topclubs erg vroeg uitgeschakeld kunnen worden.

Real Madrid, Perez' club, geraakte sinds 2004 niet verder dan de tweede ronde. Daarom wil Perez een Super League, waaraan enkel de allerbeste clubs deelnemen. Hij denkt aan teams als Manchester United, Barcelona, AC Milan en Bayern München. De Super League wordt dan in competitievorm afgewerkt, met x aantal speeldagen, zodat de topclubs een heel seizoen lang verzekerd zijn van Europees voetbal.

Volgens Perez kan zo'n competitie perfect naast de huidige nationale competities bestaan en wordt er dan gespeeld op dins- en woensdagen, zoals dat nu bij de Champions League het geval is. Perez roept de UEFA op om mee te werken aan het plan. Het valt echter te betwijfelen of voorzitter Michel Platini dat ziet zitten. De Fransman trachtte de afgelopen jaren om de kloof tussen de grote en kleine voetballanden te verkleinen, onder andere door een hervorming van de Champions League - voorrondes.

In het plan van Perez lijkt echter geen plaats voor de kleinere clubs. Het is niet de eerste keer dat de grote clubs dreigen om een eigen competitie op te richten. Dat gebeurde ook al in de jaren '90. Uiteindelijk kwam de Super League er toen niet omdat de UEFA toeggaf en ook de nummers drie en vier van de grote voetballanden toegang gaf tot de Champions League.

(bron: voetbalkrant.com)
http://debalisnietrond.web-log.nl/debalisnietrond/2009/07/topman-real-wil.html

hoop dus niet dat dit doorgaat.
zou voor ajax een zeer slechte zaak zijn.
plus dat de kloof met de toplanden nog groter word.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 juli 2009 door bully --
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 05 juli 2009 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Real Madrid, Perez' club, geraakte sinds 2004 niet verder dan de tweede ronde. Daarom wil Perez een Super League, waaraan enkel de allerbeste clubs deelnemen. Hij denkt aan teams als Manchester United, Barcelona, AC Milan en Bayern München.
Als Real sinds 2004 niet verder dan de 2e ronde is gekomen dan hoort Real zeker niet thuis in het rijtje van 'topclubs van Europa'.
freakie
 freakie - zondag 05 juli 2009 - 21:00   quote  deeplink  
dat is zeker boudewijn

Alleen ze hebben wel de status van een top club en ook de spelers van een topclub

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 juli 2009 door freakie --
reminho
 reminho - zondag 05 juli 2009 - 21:36   quote  deeplink  
Die man is gek!
En als in de knockout fase de zogenaamd mindere goden winnen,dan ben je als topclub geen topclub dus in de championsleague.
En als real sinds 2004 dus de afgelopen 5 jaar, niet verder is gekomen dan de 2e ronde, dan heeft dit real niks te zoeken in een europese super league.
Ik hoop ook echt dat deze man met zijn zwaar overdreven aankoopbeleid, op zijn bek gaat
en dat snel die witte zakdoekjes voor hem worden gezwaaid.
Want ik vind het een grof schandaal dat een club met zulke schulden niet wordt aangepakt.
Sorry voor mijn negativiteit.
Pjettr
 Pjettr - zondag 05 juli 2009 - 21:41   quote  deeplink  
negativiteit?? Ik vind t realiteit en sluit me bij je aan
Winston Bogarde
 Winston Bogarde - zondag 05 juli 2009 - 21:44   quote  deeplink  
Even strooien met miljoenen.. en dan krijg je zo'n uitspraak!! Whahaha.. dit slaat werkelijk nergens op!
bully
 bully - zondag 05 juli 2009 - 22:18   quote  deeplink  
mee eens reminho
jaja
 jaja - maandag 06 juli 2009 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 juli 2009 - 21:36 schreef reminho het volgende:
Die man is gek!
En als in de knockout fase de zogenaamd mindere goden winnen,dan ben je als topclub geen topclub dus in de championsleague.
En als real sinds 2004 dus de afgelopen 5 jaar, niet verder is gekomen dan de 2e ronde, dan heeft dit real niks te zoeken in een europese super league.
Ik hoop ook echt dat deze man met zijn zwaar overdreven aankoopbeleid, op zijn bek gaat
en dat snel die witte zakdoekjes voor hem worden gezwaaid.
Want ik vind het een grof schandaal dat een club met zulke schulden niet wordt aangepakt.
Sorry voor mijn negativiteit.
juist daarom hij moet zijn geld terug verdienen en als je er elke keer zo snel uitligt in europa loop je aardig wat mis. tis een schande voor het voetbal. al die oliemagnaten en mensen met veel te veel geld die als een klein kind een voetbalcluppie overnemen alsof het lego is.
joey
 joey - maandag 06 juli 2009 - 12:22   quote  deeplink  
Van mij mag hij morgen wakker worden met een paardekop in zn bed! Maffo dat hij is!
Niet helemaal lekker, hij maakt het voetbal al kapot en wilt ie dit ook nog doen. Die gast is niet helemaal lekker volgens mij!

Sorry dat ik zo doe maar hier kan ik echt boos om worden!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 juli 2009 door joey --
bully
 bully - maandag 06 juli 2009 - 12:40   quote  deeplink  
de europese unie maakt het voetbal al kapot door dat je een nu een compleet buitenlands elftal mag neerzetten.
maar laat ze maar eens wat doen aan die clubs met torenhoge schulden en oneerlijke concurentie.
die met hun toch al betere inkomen via media enz.
ook nog hoge schulden mogen hebben terwijl je hier uit de competitie word gezet.
en nu met deze maatregel ook nog de kloof willen vergroten.
joey
 joey - maandag 06 juli 2009 - 16:29   quote  deeplink  
Als je kijkt naar de topclubs worden de meeste zelfs financieel gesteund door mafiapraktijken...
jantje 1974
 jantje 1974 - maandag 06 juli 2009 - 17:18   quote  deeplink  
in Nederland mogen clubs ook schulden hebben zolang je je aflossing netjes in de begroting opneemt is er niets aan de hand , verder is die competitie in mijn ogen ook beetje overdreven , ik vind de CL prima en de sterksten blijven hier ook over , en tja die maffia praktijken heb je overal , wat te denken van de Hoofdklasse in Nederland!!!!!!

We moeten niet altijd doen of Nederland heilig is en t buitenland allemaal slecht en maffia , wij doen hetzelfde als de grote landen alleen dan in een kleinere vorm maar we zijn dan ook een kleiner landje met minder mensen en dus ook minder voetbalkijkers en dus ook minder inkomsten maar gerommeld wordt overal : ook hier!
remco k
 remco k - maandag 06 juli 2009 - 17:52   quote  deeplink  
In de jaren 90 was iedereen rondom ajax groot van een Europa competitie met de grootste clubs, maarja toen hoorden we daar nog bij EN NU NIET MEER.

Grappig om te lezen hoe iedereen tegen is omdat wij niet mee mogen doen, als hij had geroepen dat Ajax ook mee had mogen doen was iedereen voor geweest.

Dit neemt niet weg dat deze man volslagen gek is en dient te worden opgenomen in een of ander gesticht
joey
 joey - maandag 06 juli 2009 - 18:23   quote  deeplink  
@ Remco K

Nou sorry, ookal mocht ajax meedoen had ik het ook niks gevonden ..!

Ikj vind het systeem van de beste van alle landen mogen Cl spelen gewoon veel leuker.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 juli 2009 door joey --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Topman Real wil Europese Super League opstarten









0.0065929