BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: SEEEPR© 08/09 een terugblik en beetje vooruit kijken

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 06 juli 2009 - 14:58   quote  deeplink  
Zonder dat het ook maar iemand is opgevallen en nadere berichtgeving heeft Sportdwaas besloten deze belangwekkende ranglijst slechts nog 1 keer per jaar te publiceren. Dit jaar zal Sportdwaas zijn zogeheten SEEEPR© in september publiceren voor het seizoen 2009/2010. SEEEPR© is gebaseerd op een lang doordachte sport-statistiek methode die om redenen van fatsoen niet geopenbaard kan worden maar eventueel door aandachtig lezen van Sportdwaas’ gedachten her en der ontcijferd zou kunnen worden (samenwerking in deze strekt tot aanbeveling).

Nu aan de hand van mijn laatste SEEEPR© en de eindstand van de competitie een terugblik op het vorige seizoen. In oktober was Sportdwaas nog overtuigd van een prolongatie van de landstitel door PSV. Hoe anders is het gelopen.

Volendam als rechtstreekse degradant had ik goed en met de 8e en 9e plaats voor respectievelijk Feyenoord en NAC zat ik er nier ver naast. Roda, NEC, Groningen en PSV had ik te hoog ingeschat en AZ en Twente veel te laag.

Tussen haakjes de werkelijke positie op de ranglijst aan het eind van het seizoen.

1. PSV (4)
Het vertrek van Stevens heeft nauwelijks positief gewerkt. Heb mijn twijfels over Rutten.
2. Ajax (3)
Bij Ajax hebben ze het meer over boegbeelden, geld, beleid etcetera dan over het herstellen van de jeugdopleiding. Ik verlang weer terug naar de tijd van het vorige bestuur.
3. FC Groningen (6)
De vormcrisis van de Zweedse goalgetter Berg kostte Groningen rechtstreekse kwalificatie voor de EL.
4. NEC (11)
Na januari 09 had Been een dubbelfunctie. En dat pakte niet goed uit voor NEC.
5. AZ (1)
Van Gaal wenste niet te close te geraken met Leen van Frisia en koos voor een avontuur in Bavaria. R. Koeman kan aan de slag bij een kampioen met veel talent.
6. Heerenveen (5)↔ ZP© 8
Als Heerenveen snel op voorsprong komt krijgt elke tegenstander het moeilijk, maar dit lukt niet altijd. De verdediging is kwetsbaar. Het was een mooi jaar voor de Friezen en let op als Ajax en PSV weer een slecht jaar hebben kan de titel wel eens naar het noorden gaan.
7. FC Twente (2)
Dit team bulkte met Perez, Arnoutovic, Janssen, NKufo, Elia, Brama, Douglas en anderen van het talent en de 2e plek was verdiend. Hulp van de scheidsrechters en KNVB blijft storend
8. Feyenoord (7)
GJ Verbeek wilde teveel en streek tegen teveel haren in. Jammer. Dankzij hem en geldgebrek kregen talenten een kans en met BeenBeenhakkers nu aan het roer in Rotterdam gaan ze voor een plek bij de 1e drie. Fernandez en Cisse zijn versterkingen net als het vertrek van Lucius, Greene en Timmer
9. NAC (8)
Met een hecht team vol spelers die net niet goed genoeg zijn voor de absolute top kunnen ze ook volgend jaar weer ver komen. De EL was na de ineenstorting van eind 07/08 gegund.
10. (9) FC Utrecht
De gasten van Willem gaan steeds beter spelen, met als keerpunt de verloren bekerwedstrijd in de Arena. Willem is weg en er is geld in overvloed in Utrecht voor aankopen. De verwachtingen zijn hoog maar de sfeer lijkt daar niet goed.
11. Roda JC (17)
Zonder Atteveld zal het niet beter worden. Ik gok het erop dat Martin van Geel weer in zee gaat met R. Koeman. Een soort doorstart voor sneeuwvlokje. Nu ja Leen van Frisia wist Koeman te strikken. Roda geholpen door Feyenoord op de laatste speeldag redde nipt een Limburgs plekje in de eredivisie
12. ADO den Haag (14)
Na een vliegende start was er sprake van een terugval maar het kwam op tijd goed
13. Heracles (15)
Ook met GJ Verbeek in plaats van Heerkes zal het volgend jaar niet meevallen.
14. Sparta (13)
Sparta heeft veel talent in huis en wist zich hiermee te handhaven. Het volgende seizoen wordt heel, heel zwaar voor West.
15. Vitesse (10)
De playoffs werden uiteindelijk net gemist. Moeilijk te zeggen wat het zal worden volgend seizoen.
16. De Graafschap (16)
Uiteindelijk gedegradeerd via de playoffs. Het was niet goed.
17. Willem II (12)
Als Willem II gedisciplineerd blijft spelen is een hogere klassering mogelijk schreven we in November en verdomd het is gelukt.
18. Volendam (17)
Met Joris Verhoeven op doel moet Volendam in staat worden geacht punten te gaan pakken... Het bleek niet voldoende.

VVV en RKC zijn de nieuwkomers in de Eredivisie. Het is moeilijk te zeggen maar de teams die het heel moeilijk gaan krijgen volgend jaar zijn mijns inziens NEC, RKC, Sparta, VVV, Heracles en Willem II.

Volgende SEEEPR© in de week na de eerste zondag in oktober.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.comin de week na de eerste zondag in oktober.

Voor onbevestigde geruchten, de laatste SEEEPR©, een spelletje Pacman, avant-gardistische sportjournalistiek en primeurs blijf lezen:

www.sportdwaas.blogspot.com nu ook op www.sportdwaas.nl
http://www.phpbbcity.com/rbmb/viewforum.php?f=20 (eerdere beschouwingen netjes op een rijtje)
www.lostpinio.blogspot.com

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 juli 2009 door sportdwaas --
coenjo
 coenjo - maandag 06 juli 2009 - 15:06   quote  deeplink  
seeepr?? wat houdt dat in??
Daan
 Daan - maandag 06 juli 2009 - 15:10   quote  deeplink  
Waarom niet wachten tot 1 september?...
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 06 juli 2009 - 15:45   quote  deeplink  
SEEEPR is een afkorting voor Sportdwaas´ Enige Echte Eredivisie power ranking. Ik wacht tot eind september omdat dan de competitie een beetje op gang is en de transferdeadline verstreken is. Daarna hoor je pas van me qua SEEEPR in juli of augustus 2010
coenjo
 coenjo - maandag 06 juli 2009 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2009 - 15:45 schreef sportdwaas het volgende:
SEEEPR is een afkorting voor Sportdwaas´ Enige Echte Eredivisie power ranking. Ik wacht tot eind september omdat dan de competitie een beetje op gang is en de transferdeadline verstreken is. Daarna hoor je pas van me qua SEEEPR in juli of augustus 2010
jij leeft echt in je eigen fantasy wereld..
Daan
 Daan - maandag 06 juli 2009 - 16:41   quote  deeplink  
Ohh ik dacht dat dit al je voorspelling voor komend seizoen was. Dat was ook mijn punt, wacht nou totdat de transferdeadline is gepasseerd, dan pas kun je gaan voorspellen. Om nu al een voorspelling te maken is veel te voorbarig.

BTW: Vorig jaar had je ajax op 1 en niet psv.
Voor de rest moet je eerlijk toegeven dat je er vaak naast zat met je voorspellingen, de bookies deden 't beter.
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 06 juli 2009 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2009 - 15:48 schreef coenjo het volgende:

[..]

jij leeft echt in je eigen fantasy wereld..
zeker. Maar in Amerika is powerranking een sport waar iedereen zich mee bezig houdt en van smult

@daan het plan was om de SEEEPR eens in de maand te maken maar dat werd echt teveel werk. Ik had ook een ZP (zwaarteprogramma coefficient om beter voorspellingen te kunnen doen over uitslagen en zo). En inderdaad in mijn allereerste SEEEPR vorig jaar had ik Ajax bovenaan. Met Huntelaar, Suarez en Suljemani en Aissatti achter de hand dacht ik echt dat ze de beste papieren hadden.

Voor dit jaar schat ik Heerenveen, PSV, Ajax en misschien Feyenoord hoog in

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 juli 2009 door sportdwaas --
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 06 juli 2009 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2009 - 16:41 schreef Daan het volgende:
Ohh ik dacht dat dit al je voorspelling voor komend seizoen was. Dat was ook mijn punt, wacht nou totdat de transferdeadline is gepasseerd, dan pas kun je gaan voorspellen. Om nu al een voorspelling te maken is veel te voorbarig.

BTW: Vorig jaar had je ajax op 1 en niet psv.
Voor de rest moet je eerlijk toegeven dat je er vaak naast zat met je voorspellingen, de bookies deden 't beter.
De bookies deden het inderdaad beter maar dat heb ik zelf ook inzichtelijk gemaakt via mijn voorspellingen. Ik had bijna een 50% score geloof ik. Als ik 4 of 5 wedstrijden goed heb van de 9 dan ben ik blij.
coenjo
 coenjo - maandag 06 juli 2009 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 juli 2009 - 17:13 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

zeker. Maar in Amerika is powerranking een sport waar iedereen zich mee bezig houdt en van smult

@daan het plan was om de SEEEPR eens in de maand te maken maar dat werd echt teveel werk. Ik had ook een ZP (zwaarteprogramma coefficient om beter voorspellingen te kunnen doen over uitslagen en zo). En inderdaad in mijn allereerste SEEEPR vorig jaar had ik Ajax bovenaan. Met Huntelaar, Suarez en Suljemani en Aissatti achter de hand dacht ik echt dat ze de beste papieren hadden.

Voor dit jaar schat ik Heerenveen, PSV, Ajax en misschien Feyenoord hoog in
haha ok..
sportdwaas
 sportdwaas - donderdag 09 juli 2009 - 09:11   quote  deeplink  
AZ is met Koeman en ondanks de problemen bij DSB ook een kanshebber

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: SEEEPR© 08/09 een terugblik en beetje vooruit kijken









0.0067532