BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat verdient Ajax aan transfers van Maxwell en Zlatan?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
makker
 makker - vrijdag 17 juli 2009 - 14:42   quote  deeplink  
Zlatan Ibrahimovic en Maxwell zullen allebij de overstap gaan maken richting Barcelona. De Zweed zal dat doen voor een bedrag van 45 miljoen euro + eto'o en de Braziliaan kostte de club uit Spanje 4,5 miljoen euro. Is het nu niet zo dat Ajax ook een bepaald percentage van de transfersom krijgt? Ook wel de opleidingsvergoeding genoemd. Wie kan daar meer over vertellen?

PS: De overgang van Ibrahimovic is nog niet officieel gemaakt, maar laten we er vanuit gaan dat er een akkoord is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juli 2009 door makker --
thesnitch
 thesnitch - vrijdag 17 juli 2009 - 15:50   quote  deeplink  
laten we het met zn allen hopen.....
wubboajax
 wubboajax - vrijdag 17 juli 2009 - 15:53   quote  deeplink  
Volgens mij krijgen ze geen opleidings kosten voor zlatan omdat hij niet door ajax is opgeleid idd voor maxwell
k-1cj
 k-1cj - vrijdag 17 juli 2009 - 18:25   quote  deeplink  
wat verdiende Ajax toen die van Jufentus naar Inter ging??
Massimo C.
 Massimo C. - vrijdag 17 juli 2009 - 18:54   quote  deeplink  
Als het goed is verdienen ze niks aan deze transfers.. En dat van Zlatan is ten eerst nog niet eens officieel bevestigd. Tabloids zeggen van wel maar op de site van beide clubs staat niks.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 17 juli 2009 - 20:22   quote  deeplink  
jullie hebben wel heel veel geluk, als jullie na de 7 miljoen van huntelaar ook nog geld krijgen voor ibrahimovic...
k-1cj
 k-1cj - vrijdag 17 juli 2009 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 20:22 schreef patrickpsv15 het volgende:
jullie hebben wel heel veel geluk, als jullie na de 7 miljoen van huntelaar ook nog geld krijgen voor ibrahimovic...
Geluk?
Je bedoelt visie en goed werk.
scouten, onderhandelen, transfers maken met afspraken op procenten bij doorverkoop enz
dat heeft niks met geluk te maken...
jantje 1974
 jantje 1974 - vrijdag 17 juli 2009 - 20:26   quote  deeplink  
volgens mij krijg je niets van deze transfers , dit geldt alleen voor Nederlandse spelers die zelf opgeleidt zijn , daarvoor krijg je dan een percentage maar in deze gevallen helemaal niets.
jantje 1974
 jantje 1974 - vrijdag 17 juli 2009 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 18:54 schreef Massimo C. het volgende:
Als het goed is verdienen ze niks aan deze transfers.. En dat van Zlatan is ten eerst nog niet eens officieel bevestigd. Tabloids zeggen van wel maar op de site van beide clubs staat niks.
volgens mij geeft de topic schrijver zelf ook al aan dat t nog niet officieel is!
k-1cj
 k-1cj - vrijdag 17 juli 2009 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 20:26 schreef jantje 1974 het volgende:
volgens mij krijg je niets van deze transfers , dit geldt alleen voor Nederlandse spelers die zelf opgeleidt zijn , daarvoor krijg je dan een percentage maar in deze gevallen helemaal niets.
tuurlijk niet groningen heeft nu tog ook afspraken gemaakt met HSV dat ze geld krijgen bij doorverkoop met Berg

Al denk ik ook niet dat Ajax wat krijgt want hij is al een keer van Jufentus naar Inter gegaan..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juli 2009 door k-1cj --
jantje 1974
 jantje 1974 - vrijdag 17 juli 2009 - 21:01   quote  deeplink  
dat zijn afspraken tussen clubs , echter waar t over gaat is wat de vastgestelde regels zijn en volgens die regels krijgen ze niets en ik denk niet dat er afspraken zijn tussen Ajax en Inter want zoals je zelf ook alweer aangeeft is hij van Ajax naar Juve gegaan en toen naar Inter dusssssssssssssssssssssss
k-1cj
 k-1cj - vrijdag 17 juli 2009 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 21:01 schreef jantje 1974 het volgende:
dat zijn afspraken tussen clubs , echter waar t over gaat is wat de vastgestelde regels zijn en volgens die regels krijgen ze niets en ik denk niet dat er afspraken zijn tussen Ajax en Inter want zoals je zelf ook alweer aangeeft is hij van Ajax naar Juve gegaan en toen naar Inter dusssssssssssssssssssssss
je zei je krijgt niets van deze transfer.maar dat weet je niet want je weet niet wat voor afspraken er zijn gemaakt.opleidingsvergoeding idd dat geld niet voor Zlatan maar misschien wel andere afspraken..en je hoefd niet alleen de nederlandse nationaliteit te hebben om opgeleid te worden hoor haha je kunt ook uit zweden komen of uit afrika...
dusssssssssssssssssssssssssssssss
Shiva
 Shiva - vrijdag 17 juli 2009 - 21:28   quote  deeplink  
ongeveer een atouba`tje(H)
remco k
 remco k - vrijdag 17 juli 2009 - 21:34   quote  deeplink  
Ajax heeft voor zlatan toen die van Juve naar Inter ging geen geld gekregen en zal dat nu dus ook weer niet krijgen ik ben alleen wel benieuwd naar maxxwel
k-1cj
 k-1cj - vrijdag 17 juli 2009 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 21:34 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft voor zlatan toen die van Juve naar Inter ging geen geld gekregen en zal dat nu dus ook weer niet krijgen ik ben alleen wel benieuwd naar maxxwel
Dat d8 ik al.voor Maxwell weet ik niet zeker maar geen vet pot want hij werd voor maar 4,5miljoen verkocht
makker
 makker - vrijdag 17 juli 2009 - 21:55   quote  deeplink  
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum1/1319.php

Dit vond ik op internet over opleidingsvergoedingen. Lees het eens door. Hierin staat dat het elke internationale transfer betreft. Ook wanneer hij inmiddels al een andere club heeft versleten. Wordt wel een stuk duidelijker. Als je daarnaast neerlegt dat Ibrahimovic bij Ajax vanaf zijn 19de en verliet de club op zijn 22ste. Dat betekent dus dat Ajax over die jaren volgens het reglement recht heeft op een bepaald percentage. Het zal geen vetpot zijn, maar toch maar even afwachten.
makker
 makker - vrijdag 17 juli 2009 - 22:00   quote  deeplink  
"Voor een club als Ajax gelden natuurlijk heel andere normen. Een kleine telling met de natte vinger leert dat er momenteel meer dan honderd profs rondlopen die ooit bij Ajax in de jeugd hebben gespeeld. Iedere keer wanneer zo'n speler op de internationale markt verhandeld wordt, kan Ajax geld eisen. Dat kan heel aardig aantikken, zo beseft ook directeur Van Eijden."

Pakkend stukje tekst uit het bericht wat ik hiervoor plaatste. Kort samengevat eigenlijk. Het betreft dan wel spelers die tussen hun 12de en 23ste bij een club hebben gevoetbald. In geval van Zlatan dus 3 hele jaren.
makker
 makker - vrijdag 17 juli 2009 - 22:01   quote  deeplink  
Denk wel dat die vergoedingen worden betaald, echter zullen deze niet altijd naar buiten worden gebracht. Meestal gebeurt dit wel met bedragen die richting de miljoen gaan. Deze zijn pas interessant om te vermelden.
makker
 makker - vrijdag 17 juli 2009 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 21:28 schreef Shiva het volgende:
ongeveer een atouba`tje(H)
Is het misschien niet gezellig genoeg op je eigen clubforum dat je hier heenkomt? Echt kansloos.
k-1cj
 k-1cj - vrijdag 17 juli 2009 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 22:04 schreef makker het volgende:

[..]

Is het misschien niet gezellig genoeg op je eigen clubforum dat je hier heenkomt? Echt kansloos.
hij is zeker van het feyenoord Forum..Laatst is Bastos voor 18miljoen verkocht aan Lyon de speler die feyenoord had afgeschreven..en ze halen cisse binnen alsof het een wereldspeler is dus laten ze eerst maar over hun eigen clubbie praten waar ze alleen maar aan spelers kunnen komen door inversteerders..wij zijn niet ziek als club feyenoord wel
makker
 makker - vrijdag 17 juli 2009 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 22:15 schreef k-1cj het volgende:

[..]

hij is zeker van het feyenoord Forum..Laatst is Bastos voor 18miljoen verkocht aan Lyon de speler die feyenoord had afgeschreven..en ze halen cisse binnen alsof het een wereldspeler is dus laten ze eerst maar over hun eigen clubbie praten waar ze alleen maar aan spelers kunnen komen door inversteerders..wij zijn niet ziek als club feyenoord wel
Het maakt me niet uit dat hij hier komt meediscussieren, maar doe het dan wel inhoudelijk zoals Jantje bijvoorbeeld. En kom niet met die domme uitspraken. Maar laten we weer ontopic gaan.
jantje 1974
 jantje 1974 - vrijdag 17 juli 2009 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 22:15 schreef k-1cj het volgende:

[..]

hij is zeker van het feyenoord Forum..Laatst is Bastos voor 18miljoen verkocht aan Lyon de speler die feyenoord had afgeschreven..en ze halen cisse binnen alsof het een wereldspeler is dus laten ze eerst maar over hun eigen clubbie praten waar ze alleen maar aan spelers kunnen komen door inversteerders..wij zijn niet ziek als club feyenoord wel
ach volgens mij is Ajax de laatste 10 jaar ook niet zo succesvol hoor............................... En financieel blijkt t ook niet zo geweldig want waar zijn anders al die miljoenen van Sneijder,Babel,Huntelaar en Vermaelen gebleven? En betreft die Bastos: die heeft hier 6 jr geleden s een jaartje gespeeld en zelfs bij Excelsior was hij niet geweldig , is toen terug naar Brazilie gegaan en volwassen geworden en nu 6 jaar verder is hij idd een goede speler maar ach waar waren Elia en Braafheid ook alweer weggestuurd??????????????????????????????????????????????? En kochten ze Sulejmani noor 16 miljoen euro??????????????????????
Echt bij beide clubs zijn grove fouten gemaakt en beide clubs doen t al jaren niet al te best m laten we t daar op houden.........................
k-1cj
 k-1cj - vrijdag 17 juli 2009 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 22:27 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

ach volgens mij is Ajax de laatste 10 jaar ook niet zo succesvol hoor............................... En financieel blijkt t ook niet zo geweldig want waar zijn anders al die miljoenen van Sneijder,Babel,Huntelaar en Vermaelen gebleven? En betreft die Bastos: die heeft hier 6 jr geleden s een jaartje gespeeld en zelfs bij Excelsior was hij niet geweldig , is toen terug naar Brazilie gegaan en volwassen geworden en nu 6 jaar verder is hij idd een goede speler maar ach waar waren Elia en Braafheid ook alweer weggestuurd??????????????????????????????????????????????? En kochten ze Sulejmani noor 16 miljoen euro??????????????????????
Echt bij beide clubs zijn grove fouten gemaakt en beide clubs doen t al jaren niet al te best m laten we t daar op houden.........................
Bastos werd verkeerd gebruikt in de verdediging.maar ons hoor je tog niet wijzen op het feyenoordforum waar jij zoveel bent.dus dan kun je de bal terug verwachten of ben jij de woordvoerder voor Feyenoord ;-) voor welke club ben jij eigelijk dat weet ik nog steeds niet.en de begroting van AJax is met Az en nog een club als enige vooruit gegaan.dus jah financieel gaat het niet zo slecht

En ik gun feyenoord het beste en ik geef toe ajax heeft grove fouten gemaakt helemaal 100% mee eens maar op dit moment gaat het niet slecht zoals bij feyenoord dus laten ze eerst maar hopen dat het met hun eigen club goed gaat en daarna als het goed gaat dan hebben ze meer recht om naar de fouten van ajax te wijzen.
en verder maak ik er geen punt van haha ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juli 2009 door k-1cj --
jantje 1974
 jantje 1974 - vrijdag 17 juli 2009 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 22:35 schreef k-1cj het volgende:

[..]

Bastos werd verkeerd gebruikt in de verdediging.maar ons hoor je tog niet wijzen op het feyenoordforum waar jij zoveel bent.dus dan kun je de bal terug verwachten of ben jij de woordvoerder voor Feyenoord ;-) voor welke club ben jij eigelijk dat weet ik nog steeds niet.en de begroting van AJax is met Az en nog een club als enige vooruit gegaan.dus jah financieel gaat het niet zo slecht

En ik gun feyenoord het beste en ik geef toe ajax heeft grove fouten gemaakt helemaal 100% mee eens maar op dit moment gaat het niet slecht zoals bij feyenoord dus laten ze eerst maar hopen dat het met hun eigen club goed gaat en daarna als het goed gaat dan hebben ze meer recht om naar de fouten van ajax te wijzen.
en verder maak ik er geen punt van haha ;-)
de Bastos die jij bedoeld is de Bastos die onder Gullit in rotterdam speelde maar dat is een hele ander! Die kwam uit Portugal en is al een jaar of 30 , Verder snap ik je reactie niet helemaal is erg onsamenhangend , en dat ik voor Feyenoord ben was volgens mij allang bekend en ook zeker bij jou want in je dreigbrieven tijd heb je t daar vaak over gehad.

Financieel staat Ajax er idd beter voor dan mijn cluppie maar ik wilde gewoon even aangeven dat t in A'dam ook geen hosanna is.
k-1cj
 k-1cj - vrijdag 17 juli 2009 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 - 22:42 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

de Bastos die jij bedoeld is de Bastos die onder Gullit in rotterdam speelde maar dat is een hele ander! Die kwam uit Portugal en is al een jaar of 30 , Verder snap ik je reactie niet helemaal is erg onsamenhangend , en dat ik voor Feyenoord ben was volgens mij allang bekend en ook zeker bij jou want in je dreigbrieven tijd heb je t daar vaak over gehad.

Financieel staat Ajax er idd beter voor dan mijn cluppie maar ik wilde gewoon even aangeven dat t in A'dam ook geen hosanna is.
dreigbrieven vind ik te ver gaan dat wij allebij soms te ver zijn gegaan dat is een feit daarin steek ik mijn hand in eigen boezem maar om nou steeds met oudzeer te komen dat kan ik ook bij jou doen maar vind dat kinderachtig je komt steeds met dezelfde dingen ik kan er op wachten we zijn allebij schuldig aan dingen maar move on leef verder en laat dat rusten haha

nee ik bedoelde die andere bastos
en dat je voor feyenoord was dat wist ik echt niet daarvoor ben je hier te vaak
maar dat is verder niet erg helemaal niet zelfs
jantje 1974
 jantje 1974 - vrijdag 17 juli 2009 - 23:05   quote  deeplink  
die ander Bastos heeft amper bij Feyenoord gespeeld maar was verhuurd aan Excelsior dus wat weet jij hoe hij gebruikt is als verdediger????
jantje 1974
 jantje 1974 - vrijdag 17 juli 2009 - 23:09   quote  deeplink  
verder speelt de braziliaanse Bastos nu op dezelfde positie als waar hij destijds als 19 jarige voor gehaald werd (linksback of linkshalf)
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 18 juli 2009 - 00:05   quote  deeplink  
omdat ik de discussie hier wat leuker vind , op t Feyenoord forum is t beetje saai en gaat telkens over t gezeik met geld en verder praat ik in mijn privé leven al genoeg over Feyenoord. Verder geef ik graag mijn mening in zaken waar ik t niet mee eens ben en dat is natuurlijk eerder bij je "niet"favoriete club , net zoals nu bijv. de discussie over Jol dat hij ineens tot de toptrainers behoort vind ik erg leuk om te voeren , je ziet bij fans dat ze betreft hun eigen club de realiteit weleens willen verliezen en dan vind ik t leuk om daartegenin te gaan.
remco k
 remco k - zaterdag 18 juli 2009 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 00:05 schreef jantje 1974 het volgende:
omdat ik de discussie hier wat leuker vind , op t Feyenoord forum is t beetje saai en gaat telkens over t gezeik met geld en verder praat ik in mijn privé leven al genoeg over Feyenoord. Verder geef ik graag mijn mening in zaken waar ik t niet mee eens ben en dat is natuurlijk eerder bij je "niet"favoriete club , net zoals nu bijv. de discussie over Jol dat hij ineens tot de toptrainers behoort vind ik erg leuk om te voeren , je ziet bij fans dat ze betreft hun eigen club de realiteit weleens willen verliezen en dan vind ik t leuk om daartegenin te gaan.
ik denk dat je hier zo'n beetje de meest bezoekende bezoeker bent wel apart toch voor een feijenoord supporter.

denk dat we elkaar niet moeten afzeiken over ons financiele plaatje, laten we daarvoor m,aar even richting brabant kijken met hun -16.5 miljoen euro hahahahahaha
remco k
 remco k - zaterdag 18 juli 2009 - 00:47   quote  deeplink  
ik steek je alleen een beetje de gek aan, rustig maar.
Ik waardeer trouwens je uitgesproken mening wel, in ieder geval beter dan al die nep supporters die nog nooit een wedstrij hebben gezien en met de rest meelopen.

Ik ben een beetje hetzelfde en waardeer jou mening ook echt wel, ik vind het altijd lachen om de mening van een ander te horen zeker als ik vind dat het nergns opslaat.
k-1cj
 k-1cj - zaterdag 18 juli 2009 - 00:47   quote  deeplink  
ach jah we zijn het iniedergeval met 1 ding eens
dat Ajax de mooiste club is zo mooi dat zelfs feyenoord supporters naar deze forum komen hahahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 juli 2009 door k-1cj --
remco k
 remco k - zaterdag 18 juli 2009 - 00:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 00:49 schreef k-1cj het volgende:

[..]

je geeft altijd toe dat je afzeikt mijn fout was dat ik meestal hapte ik reageer gewoon impuslief maar dan zei jij altijd dat ik hapte enz dus dan was dat ook jou bedoeling.
ga nou maar naar jouw eigen clubforum kun je daar verder mensen afzeiken waar je zo goed in bent dag Jan..
DIt is een ajax forum geen feyenoord forum

ik wist nooit dat je een feyenoorder was maar snap nu al die haat tegen mij omdat ik meer dan 100% een ajacied ben snap het nu helemaal
sorry ben het niet met je eens, jantje heeft je niet 1 keer lopen afzeiken en dat doet ie eigenlijk nooit hier, het is jou mening tegen zijn mening zolang er geen feiten worden gebruikt, je moet leren dat ondanks dat ie voor feijenoord is of misschien wel omdat ie voor feijenoord is je zijn mening moet respecteren, af en toe heb ik bij jou namelijk het idee dat jij echt je meining aan het doordrijven bent. Denk er maar eens over na.
remco k
 remco k - zaterdag 18 juli 2009 - 01:07   quote  deeplink  
soms misschien een beetje teveel en moet je de boel gewoon de boel laten en niet altijd het laatste woord willen hebben.

EEN WIJS MAN HEEFT OOIT EENS GEZEGD:

GELIJK HEBBEN IS WAT ANDERS DAN GELIJK KRIJGEN.
remco k
 remco k - zaterdag 18 juli 2009 - 01:08   quote  deeplink  
DEGENE DIE DAT OOIT ZIJ WAS TROUWENS BOBBY HAARMS, EN DIE HEEFT ALTIJD GELIJK. RIP
k-1cj
 k-1cj - zaterdag 18 juli 2009 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 01:07 schreef remco k het volgende:
soms misschien een beetje teveel en moet je de boel gewoon de boel laten en niet altijd het laatste woord willen hebben.

EEN WIJS MAN HEEFT OOIT EENS GEZEGD:

GELIJK HEBBEN IS WAT ANDERS DAN GELIJK KRIJGEN.
Dit is weer mijn mening he niet schrikken haha ik ga gewoon de discussie aan zonder het laatste woord te hoeven hebben dan zie je dan verkeerd maar begrijp dat je het zo ziet..maar het moet nu ook niet zo zijn dat jij bepaald wanneer hoe en waar ik op kan reageren
ik reageer direkt met soms direkte woorden maar heb al vaak aangegeven bedoel het niet slecht of personelijk ik ben gewoon direkt.ken mezelf ook niet veranderen,maar heb al heel vaak aangegeven dat ik het er mee eens ben met sommige dingen wat je zegt maar blijf dan wel bij me mening en leg dat weer uit..moet kunnen tog?want het lijkt er soms op dat ik perse iemand gelijk moet geven ofzo haha
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 18 juli 2009 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 00:56 schreef remco k het volgende:

[..]

sorry ben het niet met je eens, jantje heeft je niet 1 keer lopen afzeiken en dat doet ie eigenlijk nooit hier, het is jou mening tegen zijn mening zolang er geen feiten worden gebruikt, je moet leren dat ondanks dat ie voor feijenoord is of misschien wel omdat ie voor feijenoord is je zijn mening moet respecteren, af en toe heb ik bij jou namelijk het idee dat jij echt je meining aan het doordrijven bent. Denk er maar eens over na.
exact.
k-1cj
 k-1cj - zaterdag 18 juli 2009 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 01:12 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

exact.
nee je zou er ongelijk in hebben hahahaha
k-1cj
 k-1cj - zaterdag 18 juli 2009 - 01:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 01:12 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

exact.
een andere vraag aan jou dan..
jij bent hier niet alleen maar voor tegen discussie tegen Ajax daarvoor ben je hier te vaak en daarvoor denk je teveel mee in Ajax..mijn vraag aan jou is ben jij een Feyenoord Supporter met een beetje Ajaxgevoel?
de meeste feyenoord supporters willen ajax zien verliezen in de europacup
jij ook?
tegen Dortmund heb ik bijvb gewoon meegejuigt voor feyenoord in de Finale
remco k
 remco k - zaterdag 18 juli 2009 - 01:23   quote  deeplink  
ik ben altijd voor welke nederlandse club in europa, en heb er ook weinig plezier in dat feijenoord nergens meer om meedoet, ik speel liever met hun om de titel dan dadelijk met twente en az, buiten het feit dat we de grootste concureten zijn hebben we samen toch ook hell wat moois laten zien op de nederlandse velden.
k-1cj
 k-1cj - zaterdag 18 juli 2009 - 01:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 01:23 schreef remco k het volgende:
ik ben altijd voor welke nederlandse club in europa, en heb er ook weinig plezier in dat feijenoord nergens meer om meedoet, ik speel liever met hun om de titel dan dadelijk met twente en az, buiten het feit dat we de grootste concureten zijn hebben we samen toch ook hell wat moois laten zien op de nederlandse velden.
daar sluit ik me helemaal bij aan..zonder ajax en feyenoord geen mooie klassieker.
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 18 juli 2009 - 01:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 01:16 schreef k-1cj het volgende:

[..]

een andere vraag aan jou dan..
jij bent hier niet alleen maar voor tegen discussie tegen Ajax daarvoor ben je hier te vaak en daarvoor denk je teveel mee in Ajax..mijn vraag aan jou is ben jij een Feyenoord Supporter met een beetje Ajaxgevoel?
de meeste feyenoord supporters willen ajax zien verliezen in de europacup
jij ook?
tegen Dortmund heb ik bijvb gewoon meegejuigt voor feyenoord in de Finale
ik heb absoluut geen enkel gevoel voor Ajax , en als Ajax in Europa speelt juich ik bij een goal van de tegenstander , ik doe dit niet met opzet maar puur intuitie , als ik gewoon zo erover praat weet ik wel dat nl suc6 goed is blabla maar als t zover is ben ik altijd tegen Ajax iets wat ik niet heb bij andere clubs. Verder denk ik niet mee met Ajax maar geef ik mijn visie en das heel wat anders.....................
Pjettr
 Pjettr - zaterdag 18 juli 2009 - 02:43   quote  deeplink  
er zijn maar 2 ploegen die echt rivaliseren in nederland en dat zullen altijd ajax en feyenoord zijn.. mooiste zou zijn als die strijd ook om een titel zou gaan.. maar de afgelopen jaren is het van beide kanten niet echt succesvol..
EN Jantje.. waarom niet supporteren voor nederlandse clubs in europa? Juichen doe ik ook niet als feyenoord europees scoort.. maar momenteel zijn we toch afhankelijk qua punten van het resultaat van alle clubs.. en jij als feyenoorder zou dat voorral niet moeten zeggen.. dankzij de punten die gehaald worden kan feyenoord tenminste nog europees spelen (op dit jaar na) ..

Verder is het nutteloos om de discussie te houden aangezien dit niet echt ON-topic is..
Wat verdient Ajax aan transfers van Maxwell en Zlatan?
Mijn idee ... niets.
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 18 juli 2009 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 02:43 schreef Pjettr het volgende:
er zijn maar 2 ploegen die echt rivaliseren in nederland en dat zullen altijd ajax en feyenoord zijn.. mooiste zou zijn als die strijd ook om een titel zou gaan.. maar de afgelopen jaren is het van beide kanten niet echt succesvol..
EN Jantje.. waarom niet supporteren voor nederlandse clubs in europa? Juichen doe ik ook niet als feyenoord europees scoort.. maar momenteel zijn we toch afhankelijk qua punten van het resultaat van alle clubs.. en jij als feyenoorder zou dat voorral niet moeten zeggen.. dankzij de punten die gehaald worden kan feyenoord tenminste nog europees spelen (op dit jaar na) ..

Verder is het nutteloos om de discussie te houden aangezien dit niet echt ON-topic is..
Wat verdient Ajax aan transfers van Maxwell en Zlatan?
Mijn idee ... niets.
ik zeg volgens mij ook dat ik NL clubs supporter maar als ik Ajax kijk worden mijn emoties sterker dan mijn verstand en ben ik gewoon tegen.

verder vind ik niet dat je andere clubs moet bedanken voor hun punten , elke club wil wedstrijden winnen voor eigenbelang en niet omdat t goed is voor andere clubs.

Een club (dus ook Feyenoord) moet gewoon zelf zorgen dat ie hoog genoeg eindigt om Europees te spelen en of dat nou 1e , 2e , 3e , 4e of 5e is dat moeten ze dan gewoon bewerkstelligen en anders de beker winnen zo simpel is het.
k-1cj
 k-1cj - zaterdag 18 juli 2009 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 01:57 schreef jantje 1974 het volgende:

[..]

ik heb absoluut geen enkel gevoel voor Ajax , en als Ajax in Europa speelt juich ik bij een goal van de tegenstander , ik doe dit niet met opzet maar puur intuitie , als ik gewoon zo erover praat weet ik wel dat nl suc6 goed is blabla maar als t zover is ben ik altijd tegen Ajax iets wat ik niet heb bij andere clubs. Verder denk ik niet mee met Ajax maar geef ik mijn visie en das heel wat anders.....................
Voor een zogenaamde Ajax hater ben je wel heel vaak op het Ajax forum..en heb je zovaak met opstellingen aankopen enz enz mee zien denken en praten.jij eet van 2walletjes lijkt het wle hhaha en visie,visie je bent een columnist jij vind het gewoon leuker om over ajax te praten dan over Feyenoord....Want ook ik ken ajax haters en die zou ik nooit op het ajax forum zien.
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 18 juli 2009 - 17:43   quote  deeplink  
ach ook die komen maar willen t niet weten , ik ben voetbalgek , feyenoordsupporter maar praat over elke club met open visie ook over Ajax , maar als ze spelen hoop ik dat ze verliezen , raar maar waar , zelfde geval heb ik met Arsenal en Barca mooie clubs maar ik juich als ze verliezen.
k-1cj
 k-1cj - zaterdag 18 juli 2009 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 - 17:43 schreef jantje 1974 het volgende:
ach ook die komen maar willen t niet weten , ik ben voetbalgek , feyenoordsupporter maar praat over elke club met open visie ook over Ajax , maar als ze spelen hoop ik dat ze verliezen , raar maar waar , zelfde geval heb ik met Arsenal en Barca mooie clubs maar ik juich als ze verliezen.
en dat heb ik weer met Cheslea,B Munchen en Real Madrid
jantje 1974
 jantje 1974 - zaterdag 18 juli 2009 - 17:52   quote  deeplink  
dat kan en mag en heb ik begrip voor , maar ook over die clubs is t leuk om over te praten, voetbal is voetbal!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat verdient Ajax aan transfers van Maxwell en Zlatan?









0.0088779