BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax staat er goed voor

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - woensdag 22 juli 2009 - 22:16   quote  deeplink  
Voorbereiding is goed.Goede uitslagen goede trainingen geen ernstige blesures.Geen paniek aankopen er is weer visie Ajax staat het er best voor op dit moment.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 23 juli 2009 - 01:12   quote  deeplink  
Ik wacht het Amsterdam tournament nog maar even af voordat er geconcludeerd kan worden dat Ajax er goed voor staat
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 juli 2009 - 08:20   quote  deeplink  
dat zijn ook moment opnames en voor in het seizoen daarbij komt er nog versterking en Atouba moet nog wennen.. daarbij denk ik dat Dezeeuw nu wel echt komt.. Ajax krijgt nu ook alweer 7 mil voor huntelaar die naar de duitsers gaat.. en het geld van maxwell, zlatan.. dus ik denk dat Ajax gewoon 6 a 7 mil overmaakt aan AZ om dezeeuw te halen (geld dus van huntelaar) met andere woorden Atouba en Dezeeuw hebben dan niks gekost dit jaar en zou de begroting volgend seizoen oplopen..
bully
 bully - donderdag 23 juli 2009 - 10:52   quote  deeplink  
ook het amsterdam tournament vind ik tevroeg.
vorig jaar speelde ze de eerste wedstrijd daar ook goed totdat ze in tweede met reserve team gingen spelen.
ik wacht de vorderingen in het seisoen wel af.
en we kunnen van jol natuurlijk ook geen wonderen verwachten.
ik verwacht niet dat jol in de voorbereiding al gelijk het lek boven heefd waar we al zoveel jaren last van hebben.
dat heefd nu eenmaal tijd nodig maar ik geloof wel dat het jol gaat lukken.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 23 juli 2009 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 - 01:12 schreef Boudewijn het volgende:
Ik wacht het Amsterdam tournament nog maar even af voordat er geconcludeerd kan worden dat Ajax er goed voor staat
ik kan alleen maar beoordelen in het heden.elke speler die je hoort in een interview
hoor je dat het goed gaat de harde trainingen het zelfvertrouwen is weer terug.
we hebben een goede selectie.we hebben niet meteen toegehalt 8miljoen voor de zeeuw.nu word het 6a7miljoen.de wedstrijden zijn goed.als je in het heden beoordeelt gaat het goed.
in de toekomst amsterdam toernoei dat is in de toekomst..maar wat ik de afgelopen weken heb gezien en gehoort gaat het gewoon goed
Brandje
 Brandje - donderdag 23 juli 2009 - 16:31   quote  deeplink  
KJH gaat helemaal niet naar Stuttgart en van de transfer van Maxwell en Zlatan krijgt Ajax niks. Neemt niet weg dat ik wel vertrouwen heb in de komst van De Zeeuw.
Boudewijn
 Boudewijn - donderdag 23 juli 2009 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 - 16:31 schreef Brandje het volgende:
KJH gaat helemaal niet naar Stuttgart en van de transfer van Maxwell en Zlatan krijgt Ajax niks. Neemt niet weg dat ik wel vertrouwen heb in de komst van De Zeeuw.
Ik vraag me alleen af waarom AZ De Zeeuw weg doet? Volgens mij was hij toch vrij belangrijk vorig seizoen... 6 miljoen is wat aan de lage kant denk ik
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 23 juli 2009 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 - 17:19 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik vraag me alleen af waarom AZ De Zeeuw weg doet? Volgens mij was hij toch vrij belangrijk vorig seizoen... 6 miljoen is wat aan de lage kant denk ik
Omdat het de 2de keer achter elkaar is dat De Zeeuw aanstuurt op een vertrek.en dit keer heeft tie echt aangegeven niet meer gemotiveerd te zijn om voor AZ te spelen.wat ook nadelig voor az is natuurlijk hij kwam voor een paar ton en nu kunnen ze winst maken..en omdat Ajax en Jol niet toegaven voor die 8miljoen.konden ze ook niet zo'n bedrag vragen..dus slim van AJax
thesnitch
 thesnitch - donderdag 23 juli 2009 - 17:57   quote  deeplink  
ja.
Shiva
 Shiva - zaterdag 25 juli 2009 - 22:02   quote  deeplink  
martin jol is er nog niet over uit terwijl volgende week al de competitie begint.

word het niet eens tijd voor een vaste samenstelling.
freakie
 freakie - zaterdag 25 juli 2009 - 22:28   quote  deeplink  
hahahah sjonge jonge.. wat kan jij zeuren zeg hij is er wel over uit alleen sommige spelers verassen hem.. en denk dat hij(jol) niet zo heeel erg lang met de club bezig is dus waarom het woord "eens"
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 22:38   quote  deeplink  
Het lijkt me anders vrij duidelijk hoor. Ik ga er vanuit dat we een 4-4-2 krijgen met:
-----------------Stekelenburg-----------------

Van der Wiel---Oleguer---Alderweireld---Atouba

-------------------De Zeeuw-------------------
Rommedahl---------------------------Emanuelson
--------------------Aissati-------------------

----------------Dario---Suarez----------------

Bij Stekelenburg zal zijn ervaring de doorslag geven. Bij Van der Wiel zijn er geen betere alternatieven. Oleguer speelt i.p.v. Wielaert, omdat Wielaert verdedigend veel teveel steekjes laat vallen. Alderweireld verrast in positieve zin en heeft een plekje afgedwongen. Atouba is een aankoop van Jol en heeft weinig concurrentie voor die positie. Rommedahl heeft gisteren wederom bewezen dat hij veel meer dreiging heeft dan Kennedy. De Zeeuw is eveneens een nieuwe aankoop en mag samen met Enoh de strijd aangaan. Emanuelson heeft als linksmid eveneens weinig concurrentie, maar zal in een 4-3-3 moeten wijken voor Sulejmani. Aissati is onomstreden en zal Siem jammer genoeg nog wel op de bank houden. Dario werkt altijd hard en mag in een 4-4-2 de concurrentie met Sulejmani aangaan. En Suarez is natuurlijk onomstreden als aanvoerder...

Zo klaar als een klontje toch? Hoewel ik in een 4-4-2 (wat het toch wel lijkt te gaan worden) toch de voorkeur geef aan Aissati op links en Siem op 10. Gewoon omdat ik niet overtuigd ben van Urby. Tot slot vind ik de rechtsmid positie nog karig ingevuld en zouden we nog wel een noeste verdediger kunnen gebruiken...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2009 door Harm de Graaf --
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 22:38 schreef Harm de Graaf het volgende:
Het lijkt me anders vrij duidelijk hoor. Ik ga er vanuit dat we een 4-4-2 krijgen met:
Stekelenburg

Van der Wiel Oleguer Alderweireld Atouba

De Zeeuw
Rommedahl Emanuelson
Aissati

Dario Suarez

Bij Stekelenburg zal zijn ervaring de doorslag geven. Bij Van der Wiel zijn er geen betere alternatieven. Oleguer speelt i.p.v. Wielaert, omdat Wielaert verdedigend veel teveel steekjes laat vallen. Alderweireld verrast in positieve zin en heeft een plekje afgedwongen. Atouba is een aankoop van Jol en heeft weinig concurrentie voor die positie. Rommedahl heeft gisteren wederom bewezen dat hij veel meer dreiging heeft dan Kennedy. De Zeeuw is eveneens een nieuwe aankoop en mag samen met Enoh de strijd aangaan. Emanuelson heeft als linksmid eveneens weinig concurrentie, maar zal in een 4-3-3 moeten wijken voor Sulejmani. Aissati is onomstreden en zal Siem jammer genoeg nog wel op de bank houden. Dario werkt altijd hard en mag in een 4-4-2 de concurrentie met Sulejmani aangaan. En Suarez is natuurlijk onomstreden als aanvoerder...

Zo klaar als een klontje toch? Hoewel ik in een 4-4-2 (wat het toch wel lijkt te gaan worden) toch de voorkeur geef aan Aissati op links en Siem op 10. Gewoon omdat ik niet overtuigd ben van Urby. Tot slot vind ik de rechtsmid positie nog karig ingevuld en zouden we nog wel een noeste verdediger kunnen gebruiken...
En vertonghen dan?
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 22:41   quote  deeplink  
Vertonghen zou wellicht ook in de plaats van Urby kunnen spelen. Maar denk dat het wel eens lastig zou kunnen worden voor Vertonghen om een basisplaats te bemachtigen. Maar hij zal genoeg aan spelen toekomen, aangezien hij behoorlijk flexibel is. Hij kan centraal in de verdedigen, hij kan linksback, hij kan controlerende middenvelder en hij kan linksmid. Dus bij blessures op 1 van die 4 posities zal hij aan bod komen...
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 22:41 schreef Harm de Graaf het volgende:
Vertonghen zou wellicht ook in de plaats van Urby kunnen spelen. Maar denk dat het wel eens lastig zou kunnen worden voor Vertonghen om een basisplaats te bemachtigen. Maar hij zal genoeg aan spelen toekomen, aangezien hij behoorlijk flexibel is. Hij kan centraal in de verdedigen, hij kan linksback, hij kan controlerende middenvelder en hij kan linksmid. Dus bij blessures op 1 van die 4 posities zal hij aan bod komen...
Verthonghen is juist een groeibriljant hem moet je niet aanrekenen op 2 a 3 wedstrijden
ben ik denk dat hij over 2 a 3 jaar een typische speler voor ManchesterUnited is
Vind hem stabieler dan Urby Verthonghen heeft een goed schot een goede aanjager Hij is juist een van de spelers die zeker is van een BasisPlaats.Rommendael is juist een speler als invaller maar niet in de plaats van Vertonghen.Hij brengt juist evenwicht in het elftal
Maar dat is mijn mening ;-)
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 22:53   quote  deeplink  
Wat mij overigens wel opvalt is, dat Jol al een aantal keren heeft aangegeven dat we, naast Zeegelaar, geen linksbuiten in het team hebben. Dit geeft hij min of meer ook steeds als reden op waarom hij 4-3-3 geen geschikt systeem vindt. Maar toen ik gisteren naar Sulejmani zat te kijken, toen kon ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat hij op die positie op dat moment misschien wel de beste speler van het veld was. Natuurlijk, Sulejmani is geen linksbuiten die strak aan de zijlijn loopt, maar hij vult die positie anders is wat mij gisteren toch zeker wel kon bekoren... Sulejmani ziet er overigens ook beter uit dan aan het einde van vorig seizoen. Ik heb het idee dat hij een paar kilootjes kwijt is geraakt... Het zal in ieder geval nog een leuke puzzel worden wat Jol met spelers als Sulejmani en inderdaad ook Vertonghen gaat doen. Verder denk ik dat Van der Heijden, Donald en Siem gaandeweg het seizoen ook wel nadrukkelijker op de deur zullen kloppen. Aan middenvelders geen gebrek dus!
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 22:53 schreef Harm de Graaf het volgende:
Wat mij overigens wel opvalt is, dat Jol al een aantal keren heeft aangegeven dat we, naast Zeegelaar, geen linksbuiten in het team hebben. Dit geeft hij min of meer ook steeds als reden op waarom hij 4-3-3 geen geschikt systeem vindt. Maar toen ik gisteren naar Sulejmani zat te kijken, toen kon ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat hij op die positie op dat moment misschien wel de beste speler van het veld was. Natuurlijk, Sulejmani is geen linksbuiten die strak aan de zijlijn loopt, maar hij vult die positie anders is wat mij gisteren toch zeker wel kon bekoren... Sulejmani ziet er overigens ook beter uit dan aan het einde van vorig seizoen. Ik heb het idee dat hij een paar kilootjes kwijt is geraakt... Het zal in ieder geval nog een leuke puzzel worden wat Jol met spelers als Sulejmani en inderdaad ook Vertonghen gaat doen. Verder denk ik dat Van der Heijden, Donald en Siem gaandeweg het seizoen ook wel nadrukkelijker op de deur zullen kloppen. Aan middenvelders geen gebrek dus!
Jol wil meer stabiliteit op het middenveld
Maar Jol geeft ook vaak aan om met 2 systemen te spelen
Dat Ajax 4-4-2 en 4-3-3 onder de knie krijgt
Ajax heeft spelers voor allebij de Systemen
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 22:58   quote  deeplink  
Maar Rommedahl speelt toch aan de andere kant van het veld? Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken? Ik ben het met je eens dat hij wellicht in de plaats van Urby zou kunnen spelen. Urby stelt me namelijk week in week uit teleur. Vooral de corners van Urby zijn echt om te huilen! Maar Vertonghen is in mijn ogen absoluut niet zeker van een basisplaats. Zeker niet met de komst van De Zeeuw en de wetenschap dat Ajax ontzettend veel goeie middenvelders heeft. Want wat doe je met Enoh, wat doe je met Gabri, wat doe je met Siem en wat doe je met Van der Heijden? Allemaal spelers die bij iedere eredivisieclub van toegevoegde waarde zouden kunnen zijn... Ajax heeft een overschot aan goeie middenvelders, dus geen enkele middenvelder is zeker van een basisplaats... Ben overigens wel benieuwd of dit geen wrijving gaat opleveren gedurende het seizoen.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 22:57 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

Jol wil meer stabiliteit op het middenveld
Maar Jol geeft ook vaak aan om met 2 systemen te spelen
Dat Ajax 4-4-2 en 4-3-3 onder de knie krijgt
Ajax heeft spelers voor allebij de Systemen
Prima dat Jol meerdere systemen onder de knie wil krijgen, maar dat lijkt me met name relevant voor Europese wedstrijden, wanneer Ajax zich af en toe aan een sterkere tegenstander moet aanpassen. In de Nederlandse competitie lijkt het me toch niet handig wanneer er iedere week in een andere samenstelling gespeeld zal worden. Ik heb het gevoel dat Jol 4-4-2 erin probeert te slijpen, maar dat hij in moeilijke periodes soms nog teruggrijpt naar 4-3-3 omdat de spelers daar meer ervaring mee hebben.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 22:58 schreef Harm de Graaf het volgende:
Maar Rommedahl speelt toch aan de andere kant van het veld? Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken? Ik ben het met je eens dat hij wellicht in de plaats van Urby zou kunnen spelen. Urby stelt me namelijk week in week uit teleur. Vooral de corners van Urby zijn echt om te huilen! Maar Vertonghen is in mijn ogen absoluut niet zeker van een basisplaats. Zeker niet met de komst van De Zeeuw en de wetenschap dat Ajax ontzettend veel goeie middenvelders heeft. Want wat doe je met Enoh, wat doe je met Gabri, wat doe je met Siem en wat doe je met Van der Heijden? Allemaal spelers die bij iedere eredivisieclub van toegevoegde waarde zouden kunnen zijn... Ajax heeft een overschot aan goeie middenvelders, dus geen enkele middenvelder is zeker van een basisplaats... Ben overigens wel benieuwd of dit geen wrijving gaat opleveren gedurende het seizoen.
Rommendeal kan invallen als het systeem van 4-4-2 naar 4-3-3 gaat Vind Vertonghen beter op de rechtshalf dan linkshalf maar op allebij de posities komt tie goed tot zijn recht

En na 1 wedstrijd slechte voorzetten van Urby word er al snel gezegd dat doet tie altijd en week in week uit?In engenland speelde hij redelijk tot heel goed vooral de korte voorzetten vanaflinks..Wel is zo dat Urby zich dit seizoen meer moet profileren hij speelt al een tijdje bij Ajax en hij moet nu laten zien dat het Talent omslaat in regelmatig presteren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2009 door ajaxrulezz --
freakie
 freakie - zaterdag 25 juli 2009 - 23:04   quote  deeplink  
urby mag van mij op de bank.. En miss verkopen aan az.. haha:P nee ubry vindt ik niet strek spelen al lang niet.. en dan zie ik hem liever op linksback maar daar gaat hij dus ook niet komen.. K zie jol ook zo naar 2-5-3 gaan:P:P:P is met spelers matriaal het beste:P want enoh en gabri hebben we ook nog!! en dan de zeeuw..

middevelders: aisattie, enoh, gabri, de zeeuw die zie ik het liefst spelen maar gaat denk ik niet lukken want geen van die spelers kan naar voren en lkkre hogenpass geven ofzoiets.. Ben persoonlijk egt benieuwt hoe enoh wordt wat vindt hem egt goed lkkr stevig en hard.. nou ja we gaan zien..
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:08   quote  deeplink  
Ik ben inderdaad ook een fan van Enoh, maar ik vind wel dat hij in opbouwend opzicht vaak te weinig brengt. Hij is steengoed in het veroveren van ballen, maar als je er vervolgens niets mee doet, dan kom je ook geen steek verder. Gabri vind ik altijd heel degelijk spelen, weinig slechte wedstrijden, maar ook weinig echt goeie wedstrijden. Altijd redelijk onzichtbaar... Maar het zou nog wel kunnen dat Gabri in een 4-4-2 op rechtsmid terecht gaat komen. Zou in mijn ogen ook wel een logische keuze zijn.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 23:10   quote  deeplink  
Freak wat vind jij van Honda?

Ik weet dat aissati op die positie al speelt.En ik weet dat tie duur is
Maar Vind hem echt zo goed vrijetrappen voorzetten goals techniek op belangrijke momenten scoren,Vroeger was Nakata de ster van Japan.Ik denk dat Honda nog vele maler verder kan rijken.Wat een top voetballer word dat...Als Ajax 5 a 6 miljoen + wat spelers die overbodig zijn Honda daarmee kan kopen.Dan zou dat denk ik een goede inverstering zijn.

Vergoossens misschien als Scout voor ajax ;-)
Hij heeft ervoor gezorgd dat Honda naar VVV Ging En daar is VVV + Promotie en dadelijk + miljoenen Heel rijk mee geworden met die tip!

+ Comercieel is het altijd goed om een top speler uit Japan te hebben
dan gaan er deuren open in het zakenleven betrekking met Japan.zo gaat dat daar

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2009 door ajaxrulezz --
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 23:03 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

Rommendeal kan invallen als het systeem van 4-4-2 naar 4-3-3 gaat Vind Vertonghen beter op de rechtshalf dan linkshalf maar op allebij de posities komt tie goed tot zijn recht

En na 1 wedstrijd slechte voorzetten van Urby word er al snel gezegd dat doet tie altijd en week in week uit?In engenland speelde hij redelijk tot heel goed vooral de korte voorzetten vanaflinks..Wel is zo dat Urby zich dit seizoen meer moet profileren hij speelt al een tijdje bij Ajax en hij moet nu laten zien dat het Talent omslaat in regelmatig presteren
Ik zeg dit niet op basis van 1 wedstrijd hoor. Ik zie iedere wedstrijd van Ajax. Hetzij in de ArenA, hetzij op Eredivisie live. En ik vind al tijden dat Urby tekort komt, hoewel hij natuurlijk ook wel eens een goeie wedstrijd heeft. Maar dat is zijn probleem ook, het is niet constant genoeg. Ik heb bij hem soms het idee dat hij er met z'n kop niet helemaal bij is of zo... Die bal van gisteren bijvoorbeeld (net als die bal van Rommedahl trouwens).
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 23:15   quote  deeplink  
Klopt dat Urby niet echt constant is Maar vorig seizoen streep ik weg
Jol is een trainer die net die paar procent meer uit een speler kan Halen dan V Basten niks ten nadelen van V Basten die overigens meer van waarde kan zijn als Uithangbord van Ajax een soort Technisch directeur Als V Basten Naar Milan gaat of naar Barcalona Om bijvb Keirrison te willen huren wat Barca ook gaat doen dan Heeft Ajax meer kans op slagen.

Maar wat ik al zei vorig seizoen streep ik weg In engenland speelde Urby goed gister speelde hij slecht en mocht hij ook niet constant presteren onder Jol dan vrees ik dat er niet veel toekomst meer in zit voor Urby
Er zit wel veel talent in die Jonge,Hopelijk komt het er tog uit.
freakie
 freakie - zaterdag 25 juli 2009 - 23:18   quote  deeplink  
ja honda is zeker geen slechte speler.. van nakata ben ik al heel lang fan geweest bij elk spel dat ik speelde had ik nakata.. maar spelers geven voor honda lijkt mij te ver gaan.. maar alowel ik een aantal spelers niet erg vindt als die weg gaan..
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 23:18 schreef freakie het volgende:
ja honda is zeker geen slechte speler.. van nakata ben ik al heel lang fan geweest bij elk spel dat ik speelde had ik nakata.. maar spelers geven voor honda lijkt mij te ver gaan.. maar alowel ik een aantal spelers niet erg vindt als die weg gaan..
maar vind 10miljoen ook wel te ver gaan
Er zijn natuurlijk spelers die weg kunnen maarjah willen die wel naar VVV?
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:22   quote  deeplink  
Urby is inmiddels wel talent af hoor. Hij speelt al jaren in Ajax 1 en inmiddels mag je toch ook wel wat van hem gaan verwachten. De tijd van pappen en nathouden is nu wel voorbij. En Van Basten gaat het komende jaar denk ik een mooie transfer maken naar een grote Europese club (zoals Frenk die het destijds bij Sparta belabberd deed, maar toch een jaar later een contract bij Barcelona kon tekenen). Bij absolute topclubs worden er hele andere kwaliteiten van een coach verwacht en het zou wel eens goed kunnen zijn dat Van Basten daar beter tot zijn recht komt. Ik verwacht in ieder geval niet dat Van Basten snel weer bij Ajax in wat voor functie dan ook aan de slag zal gaan.
freakie
 freakie - zaterdag 25 juli 2009 - 23:23   quote  deeplink  
Nee dat wille die spelers niet.. wat mij een optie lijk om iets van verdrag te tekenen dat vvv 5 jaar lang van ajax 2 of 3(jeugd) spelers kan huren
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 23:20 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

maar vind 10miljoen ook wel te ver gaan
Er zijn natuurlijk spelers die weg kunnen maarjah willen die wel naar VVV?
10 miljoen voor Honda is 3 keer teveel. Honda heeft nog niets bewezen op het hoogste niveau, dus ik vind het ook heel begrijpelijk dat Ajax nu nog niet toehapt en zeker niet voor die prijs! Ik denk dat Ajax het nog een jaartje aankijkt.
freakie
 freakie - zaterdag 25 juli 2009 - 23:24   quote  deeplink  
harm van basten was wel aan het kijken bij ajax.. en iets aan het opschrijven dus hij is nou nog steeds aan het leren
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:25   quote  deeplink  
Wat bedoel je daarmee dat hij nog steeds aan het leren is? Ik denk dat hij daar gewoon zat in zijn rol als analyticus voor Sport 1.
freakie
 freakie - zaterdag 25 juli 2009 - 23:27   quote  deeplink  
haha dat zou ook kunnen maar denk je nou dat het spannend is voor sport 1 nou ja zou kunnen..
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:29   quote  deeplink  
En het zou natuurlijk ook nog maar zo kunnen dat hij daar zat omdat hij het leuk vindt om een voetbalwedstrijdje te kijken... Lijkt me ook niet geheel onwaarschijnlijk. ;-)
freakie
 freakie - zaterdag 25 juli 2009 - 23:30   quote  deeplink  
nee klopt:P
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 23:24 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

10 miljoen voor Honda is 3 keer teveel. Honda heeft nog niets bewezen op het hoogste niveau, dus ik vind het ook heel begrijpelijk dat Ajax nu nog niet toehapt en zeker niet voor die prijs! Ik denk dat Ajax het nog een jaartje aankijkt.
als een speler in de 2de divisie speelt wilt nog niet zeggen dat tie op een hoger niveau het niet kan doen..Maar die kijk op spelers is voor iedereen anders mijn mening is wat tie ook in het nationaal elftal laat zien dat Honda makkelijk mee kan op het hoogste niveau
dat hij in de 2 de divisie speelde kon hij niet veel aan doen.

10miljoen is veel maar niet 3 keer teveel als je het comercieel en bij doorverkoop het 3 dubbele ermee kan verdienen

En als Ajax weer te laat is om zo'n speler te kopen
Netzoals ze te laat waren bij Elia en andere spelers dan word het een DEJAVU
niks is 3 keer te veel voor kwaliteit en kwaliteit is veel geld waard
soms moet je niet te lang wachten hij is geen 18 a 19 jaar meer..zaken doen is vooruitzien
en misschien zie ik het verkeerd maar in mijn ogen is het nu of nooit

Die constructie wat je zei van een paar jaar jonge talenten naar VVV Dat zou een win win situatie zijn

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2009 door ajaxrulezz --
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:32   quote  deeplink  
En verwachten jullie nog transfers in deze transferperiode? Persoonlijk hoop ik dat Ajax nog een verdediger haalt. Eigenlijk hoop ik stiekem op Rivas (ik zag zijn naam laatst een keer opduiken), een snelle, robuuste verdediger. Ze schijnen ook interesse te hebben in Coates, maar deze spelers weet ik eerlijk gezegd niks van...
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:38   quote  deeplink  
Jij redeneert precies de verkeerde kant op. Jij zegt dat het nog geen garantie is dat spelers het slecht doen op een hoger niveau wanneer ze het alleen op een lager niveau hebben laten zien. En ik zeg dat het geen garantie is dat een speler het goed doet op een hoger niveau wanneer hij het alleen op een lager niveau heeft laten zien. Ik denk dat Ajax toch wel wat zekerheid zoekt en dat ze er zeker van willen zijn dat een aankoop (zeker voor dat bedrag) echt een aanwinst is. Persoonlijk denk ik dat Aissati een betere optie is op die positie en zie ik voor Honda dus eigenlijk niet echt een rol weggelegd. Dat neemt niet weg dat ik ook denk dat het een groot talent is, VVV vraagt alleen teveel. 10 miljoen is ook voor Ajax echt een hele berg met geld! En het blijft natuurlijk wel een investering, oftewel: je moet er op de lange termijn meer geld voor terug kunnen krijgen dan dat je er nu voor betaalt. En als je kijkt naar de Nederlandse transfers tot nu toe, dan zijn er verdomd weinig spelers die voor meer dan 10 miljoen verkocht worden. Volkomen begrijpelijk dus dat Ajax geen actie onderneemt.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 23:38 schreef Harm de Graaf het volgende:
Jij redeneert precies de verkeerde kant op. Jij zegt dat het nog geen garantie is dat spelers het slecht doen op een hoger niveau wanneer ze het alleen op een lager niveau hebben laten zien. En ik zeg dat het geen garantie is dat een speler het goed doet op een hoger niveau wanneer hij het alleen op een lager niveau heeft laten zien. Ik denk dat Ajax toch wel wat zekerheid zoekt en dat ze er zeker van willen zijn dat een aankoop (zeker voor dat bedrag) echt een aanwinst is. Persoonlijk denk ik dat Aissati een betere optie is op die positie en zie ik voor Honda dus eigenlijk niet echt een rol weggelegd. Dat neemt niet weg dat ik ook denk dat het een groot talent is, VVV vraagt alleen teveel. 10 miljoen is ook voor Ajax echt een hele berg met geld! En het blijft natuurlijk wel een investering, oftewel: je moet er op de lange termijn meer geld voor terug kunnen krijgen dan dat je er nu voor betaalt. En als je kijkt naar de Nederlandse transfers tot nu toe, dan zijn er verdomd weinig spelers die voor meer dan 10 miljoen verkocht worden. Volkomen begrijpelijk dus dat Ajax geen actie onderneemt.
ik zeg ook niet iedere speler is hetzelfde je hebt speciale gevallen!!
hij heeft 3jaar ervaring op het hoogste niveau in Japan niet alleen maar in de 2de divisie hij is 23jaar en het japanse elftal blinkt hij vaak uit.

Iedereen nogmaals heeft een eigen kijk op spelers
toen ik bijvb de eerste wedstrijd van Amrabat zag ik was toen toevallig in Almere bij Omniworld toen was mijn mening en kijk op een speler van die speelt over 2 a 3 jaar bij een topclub paar mensen zeiden van ook een paar zeiden dat tie dan nog steeds in de 2de divisie speelt...toen zag ik het goed er zijn ook gevallen geweest dat ik er naast zat.

En nu is mijn mening heb Honda al veel zien spelen Dat hij het hoogste niveau aankan!
nogmaals hij heeft al ervaring ik zie aan de Techniek aan alles zie ik dat hij niet nog 1 jaar nodig heeft om bij een top club te spelen.

Je hebt gelijk 10miljoen is veel..Daar kan heust nog wel over gesproken en onderhandelt worden..Galatasaray wilt hem ook graag hebben..Dus ben bang dat ajax weer niet op tijd zou zijn.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 25 juli 2009 - 23:51   quote  deeplink  
Ik snap wat je bedoelt, maar ook het hoogste niveau in Japan en het Japanse elftal is niet het niveau wat ik bedoel. Ik denk ook dat Ajax op dit moment niet op zoek is naar NOG een middenvelder (we hebben er immers al 276). Ik denk dat Ajax zich deze transferperiode eerder nog zal richten op een verdediger en wellicht nog een makkelijk scorende spits (zoals Keirrison). Maar het laatste zal denk ik ook lastig worden, aangezien iedere club gek genoeg op zoek is naar een makkelijk scorende spits.... :-P

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2009 door Harm de Graaf --
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zaterdag 25 juli 2009 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 23:51 schreef Harm de Graaf het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar ook het hoogste niveau in Japan en het Japanse elftal is niet het niveau wat ik bedoel. Ik denk ook dat Ajax op dit moment niet op zoek is naar NOG een middenvelder (we hebben er immers al 276). Ik denk dat Ajax zich deze transferperiode eerder nog zal richten op een verdediger en wellicht nog een makkelijk scorende spits (zoals Keirrison). Maar het laatste zal denk ik ook lastig worden, aangezien iedere club gek genoeg op zoek is naar een makkelijk scorende spits.... :-P
1.Japanse competitie is bijvb nu hoger dan de Belgische gaat veel geld in om..Maar nogmaals het maakt niet uit waar je speelt als je goed bent dan ben je goed!En als je erop kan verdienen want het word een topspeler ook comercieel gezien in Japan.dan is het wel aantrekkelijk maar goed ieder zijn mening hierover ;-)

2.Ik zie ook heel graag een verdediger komen Rivas zou een goede rots in de branding zijn!

3.Keirrison word verhuurt door barca Ben je het met me eens als Ajax een technische direckteur had zoals iemand met de naam V Basten dat ajax dan meer kans van slagen zou hebben dat de verhuur naar ajax gaat?
Denk dat AS Roma aan het langste eind gaat trekken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2009 door ajaxrulezz --
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 26 juli 2009 - 00:03   quote  deeplink  
Ik denk dat Van Basten weinig zou kunnen toevoegen aan dit verhaal. Het gaat er namelijk niet om of Barcelona wel of niet aan Ajax wil verhuren, het gaat er om waar Keirrison zelf wil spelen. En op dit moment lijkt het er op dat hij bij AS Roma wil spelen. En ik vind eerlijk gezegd dat Ajax ook hier weer snel heeft gehandeld door direct haar interesse kenbaar te maken toen Barca de deal met Keirrison had gesloten en bekend werd dat ze hem wilden verhuren. Keirrison heeft echter andere plannen en dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen.

Ik vind dat Ajax zich deze transferperiode prima opstelt. Er worden, zoals je zelf ook al zei, geen paniekaankopen of onverantwoorde aankopen gedaan. Atouba is natuurlijk een gokje, maar wel een gokje die al bij een aantal Europese subtoppers heeft gepresteerd. En van De Zeeuw weet je ook precies wat je in huis haalt. Gedegen en verantwoorde aankopen dus. Dat is in het (recente) verleden wel eens anders geweest... Maar aan de andere kant vind ik ook wel weer dat je soms een gokje moet wagen om echt het grote geld te verdienen. De Zeeuw ga je namelijk weinig op verdienen als je die doorverkoopt. Oftewel: Ajax heeft de afgelopen jaren te duur ingekocht, omdat ze zelf hun scouting niet op orde hebben. Hadden ze zelf Sulejmani en Suarez niet kunnen scouten i.p.v. ze voor een astronomisch bedrag bij respectievelijk Heerenveen en Groningen vandaan te plukken? Als ze die 2 zelf hadden gescout, dan hadden ze pas echt goeie investeringen gedaan! Maar dat is wellicht ook weer iets te makkelijk geredeneerd...
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zondag 26 juli 2009 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 juli 2009 - 00:03 schreef Harm de Graaf het volgende:
Ik denk dat Van Basten weinig zou kunnen toevoegen aan dit verhaal. Het gaat er namelijk niet om of Barcelona wel of niet aan Ajax wil verhuren, het gaat er om waar Keirrison zelf wil spelen. En op dit moment lijkt het er op dat hij bij AS Roma wil spelen. En ik vind eerlijk gezegd dat Ajax ook hier weer snel heeft gehandeld door direct haar interesse kenbaar te maken toen Barca de deal met Keirrison had gesloten en bekend werd dat ze hem wilden verhuren. Keirrison heeft echter andere plannen en dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen.

Ik vind dat Ajax zich deze transferperiode prima opstelt. Er worden, zoals je zelf ook al zei, geen paniekaankopen of onverantwoorde aankopen gedaan. Atouba is natuurlijk een gokje, maar wel een gokje die al bij een aantal Europese subtoppers heeft gepresteerd. En van De Zeeuw weet je ook precies wat je in huis haalt. Gedegen en verantwoorde aankopen dus. Dat is in het (recente) verleden wel eens anders geweest... Maar aan de andere kant vind ik ook wel weer dat je soms een gokje moet wagen om echt het grote geld te verdienen. De Zeeuw ga je namelijk weinig op verdienen als je die doorverkoopt. Oftewel: Ajax heeft de afgelopen jaren te duur ingekocht, omdat ze zelf hun scouting niet op orde hebben. Hadden ze zelf Sulejmani en Suarez niet kunnen scouten i.p.v. ze voor een astronomisch bedrag bij respectievelijk Heerenveen en Groningen vandaan te plukken? Als ze die 2 zelf hadden gescout, dan hadden ze pas echt goeie investeringen gedaan! Maar dat is wellicht ook weer iets te makkelijk geredeneerd...
niet zozeer in het verhaal keirrison
Maar V Basten is nog altijd een grote naam vooral bij Milan
Als zo'n naam komt om afpraken te maken met verhuur van spelers en afspraken daar over maakt dan is het versitekaartje V Basten een meerwaarde
Vergis je niet hoe groter de naam en faam hoe meer deuren er open gaan

ps
Suarez dat geld verdienen ze 3 a 4 dubbel terug

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 juli 2009 door ajaxrulezz --
spits
 spits - zondag 26 juli 2009 - 00:16   quote  deeplink  
een spits DAAR HOOR IK NIEMAND OVER 1 diepe spits voor het hele seizoen dat kost punten
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zondag 26 juli 2009 - 00:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 juli 2009 - 00:16 schreef spits het volgende:
een spits DAAR HOOR IK NIEMAND OVER 1 diepe spits voor het hele seizoen dat kost punten
daar hoor je idd niemand over spitsen genoeg die kunnen scoren
een lange diepe spits is altijd het plaatje in mensen ze gedachte als ze aan een spits denken maar Ajax heeft veel scorend vermogen en heeft eerder een verdediger nodig dan een spits...En hoe de selectie er nu uit ziet is het ook prima strijdbaar voor het kampioenschap
spits
 spits - zondag 26 juli 2009 - 00:22   quote  deeplink  
1 diepe spits is niet genoeg voor het hele seizoen en ga nou niet zeggen dat ze ook bodul nog hebben
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - zondag 26 juli 2009 - 00:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 juli 2009 - 00:22 schreef spits het volgende:
1 diepe spits is niet genoeg voor het hele seizoen en ga nou niet zeggen dat ze ook bodul nog hebben
Dario is een diepe spits en een spits voor in de combinatie en ik ga idd zeggen dat ze Bodul hebben jij hebt zeker niet vaak gezien bij Jong Ajax..Ajax heeft genoeg spitsen een spits erbij is nooit weg maar dat is nu niet de hoogste prioriteit
bully
 bully - zondag 26 juli 2009 - 13:35   quote  deeplink  
als er met twee aanvallers word gespeeld heb je dario sulejmani en bodul.
en ook nog rommedael als het echt nodig is.
en met drie spitsen heb je dario suares en bodul en dan rommedael zeegelaar en sulejmani op de vleugels.
lijken mij genoeg opties.
darbij heb je ook nog wat afgeschreven spelers die als ze er toch nog zijn kunnen invallen.
dus zich ook weer proberen in de kijker te spelen.
Krunk
 Krunk - zondag 26 juli 2009 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 - 10:52 schreef bully het volgende:
ook het amsterdam tournament vind ik tevroeg.
vorig jaar speelde ze de eerste wedstrijd daar ook goed totdat ze in tweede met reserve team gingen spelen.
ik wacht de vorderingen in het seisoen wel af.
en we kunnen van jol natuurlijk ook geen wonderen verwachten.
ik verwacht niet dat jol in de voorbereiding al gelijk het lek boven heefd waar we al zoveel jaren last van hebben.
dat heefd nu eenmaal tijd nodig maar ik geloof wel dat het jol gaat lukken.
er is geen reserveteam.
alle spelers van de selectie zijn volwaardig lid van ajax1!
verder hebben ze zich ondanks die "verzwakking" aardig geweerd tegen Inter Milan!
Krunk
 Krunk - zondag 26 juli 2009 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 - 22:02 schreef Shiva het volgende:
martin jol is er nog niet over uit terwijl volgende week al de competitie begint.

word het niet eens tijd voor een vaste samenstelling.
wat loop je nou te droogkloten shiva.
je spoort echt niet he.
ga lekker jezelf bezighouden met je ROLSTOELEN team in de kuip!

JOL weet precies wat hij wil en hoe hij gaat spelen.
het feit dat onze selectie 4x zo groot is al die van de havenslaven geeft meer mogelijkheden.
dus ook het proberen en uitwisselen hiervan in vriendschappelijke potjes.

maar goed.... heb gemerkt dat jij op het niveau van een aardbei zit en telkens met stomme vragen,antwoorden en conclusies komt over ajax!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax staat er goed voor









0.0075089