BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Az / topic: Exclusief - Dembélé: 'Kans dat ik nog wegga is heel klein'

Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - maandag 27 juli 2009 - 12:44
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Exclusief - Dembélé: "Kans dat ik nog wegga is heel klein" (Goal.com)

Boudewijn
 Boudewijn - maandag 27 juli 2009 - 13:09   quote  deeplink  
Dembélé: "Kans dat ik nog wegga is heel klein"

AMSTERDAM - Moussa Dembélé was en is nog altijd één van de grote pronkstukken van de huidige selectie van landskampioen AZ. De Belgische aanvaller werd de afgelopen tijd dan ook veelvuldig gelinkt aan een vertrek naar een grote Europese club, maar had tegenover Goal.com een positieve mededeling voor de fans van de Alkmaarders. "De kans dat ik nog wegga in augustus is heel klein."

Met zijn balbeheersing, dribbels en doelpunten speelde Dembélé zich het voorbije seizoen definitief in de kijker van de grote Europese clubs. De 22-jarige Belg deed zaterdag tegen sc Heerenveen slechts een kwart wedstrijd mee, maar liet bij zijn eerste balcontact meteen zien hoe belangrijk hij kan zijn voor AZ. Uitblinker Jeremain Lens werd vrijgespeeld door de Belg, waarna Lens met de 4-1 de strijd om de Johan Cruijff Schaal definitief in het slot gooide.

Het was dan ook een kwestie van tijd voordat de speculaties rondom een vertrek van Dembélé op gang zouden komen. Het Italiaanse Genoa meldde zich enkele weken geleden in Alkmaar, maar kon niet aan de vraagprijs voor de Belg voldoen. Vervolgens bleef het opvallend stil rondom Dembélé.

In Italië werd Dembélé de afgelopen week in verband gebracht met AC Milan, maar de Belg gaf zaterdag tegenover Goal.com aan dat een vertrek deze zomer waarschijnlijk niet zal plaatsvinden. "De kans dat ik nog wegga, is heel klein, ook al is het Milan dat interesse zou hebben," maakte Dembélé duidelijk.

Tegen Heerenveen mocht Dembéle een klein half uur meedoen nadat hij recentelijk werd gekweld door een liesblessure. "Het was lekker invallen zo, dat was ook wel erg makkelijk in deze situatie van de wedstrijd," keek de jonge Belg terug op zijn invalbeurt. "Ik houd hier een goed gevoel aan over."

Door de 5-1 winst op Heerenveen pakte AZ in de Amsterdam Arena de eerste prijs van het seizoen. Dembélé: "Iedereen bij ons was gedreven vanavond. Het begin vond ik van onze kant nog wat zwakjes, maar daarna hebben we onze kwaliteiten goed uitgebuit."

Is AZ door deze zege titelkandidaat? "Wij niet alleen, Ajax en PSV zijn dat ook," is Dembélé van mening. "En dat geldt ook voor Feyenoord, dat zich behoorlijk heeft versterkt. Zij zijn echte concurrenten voor ons."

Dat is nou een goede ontwikkeling! Mocht er eind augustus toch een club voor komen, minstens 10 miljoen voor vragen!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5946
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: AZ Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Az / topic: Exclusief - Dembélé: 'Kans dat ik nog wegga is heel klein'









0.0055789