BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax Opleiding nog steeds het beste.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 juli 2009 - 11:24   quote  deeplink  
mjah nie te lang over door drammen zegt genoeg...

Ajax hofleverancier in nieuwe lichting Jong Oranje
bully
 bully - donderdag 30 juli 2009 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 - 11:21 schreef bigger het volgende:
ajax heeft altijd goede jeugd gehad en nu gaat dat nog maar ik vrees dat we over 20 jaar niet meer kunnen herinneren wat ajax was iki ben ajaxcied uit hard en nieren ik ben gisteren naa de open dag gegaan het was leuk maa ajax heeft een kut bestuur dat roept johan cruiyf al 10 jaar en hij heeft gelijk ajax word dit jaar kampioen en dan gaat martin jol over 3 4 jaar en dan gat het weer berg afwartsa we moeten cryuif het bestuur in gooien dan komt het goed
denk je dat cruif het wel goed doet dan?
volgens mij liep die bij eerste de beste weerstand weg toen hij de kans kreeg.
hij was ook degeen die riep dat de persoon die hem de weerstand gaf aanbeveelde bij ajax.
en om dit bestuur nu al aftedoen als slecht na 1 jaar vind ik wel vergezocht.
geef ze eerst de kans.
en als er bij de jeugdspelers die nu de kans krijgen 2 of 3 echt doorbreken heb je het nog niet zo slecht gedaan.
eerste stap is gezet met jol hoe het verder gaat lopen is gewoon afwachten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 juli 2009 door bully --
sasja50
 sasja50 - donderdag 30 juli 2009 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 - 09:23 schreef Vieze furrrrr het volgende:
Vertel mij maar eens welke jeugdspelers van Ajax er op dit moment echt op komst zijn? Bij Feyenoord weet ik er genoeg, zijn ook een paar bij Excelsior gestald en hoop dat dit zo door gaat dan is de stap naar het eerste ook kleiner. En bij oranje onder 19 was Feyenoord hofleverancier, evenals bij Oranje onder 17, dus ik weet niet wat er zo veel beter moet zijn aan die van Ajax?
beste furrrrrr , probeer jezelf niet belachelijk te maken en zeg zulke dingen niet als ze niet kloppen , Feyenoord is idd hofleverancier bij diverse jeugdelftallen , dit is voor t eerst in de geschiedenis maar vergeet niet dat Ajax ook nog steedfs veel jeugd heeft en met spelers als Anita,Donald,Alderweireld,Zeegelaar,Sarpong,Bodul lopen er toch ook weer een aantal in de 1e selectie , denk dus even na voordat je groot gaat doen , een Feyenoorder moet niet zo arrogant gaan doen dat staat niet.
sasja50
 sasja50 - donderdag 30 juli 2009 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 - 11:21 schreef bigger het volgende:
ajax heeft altijd goede jeugd gehad en nu gaat dat nog maar ik vrees dat we over 20 jaar niet meer kunnen herinneren wat ajax was iki ben ajaxcied uit hard en nieren ik ben gisteren naa de open dag gegaan het was leuk maa ajax heeft een kut bestuur dat roept johan cruiyf al 10 jaar en hij heeft gelijk ajax word dit jaar kampioen en dan gaat martin jol over 3 4 jaar en dan gat het weer berg afwartsa we moeten cryuif het bestuur in gooien dan komt het goed
sorry big maar je kraamt onzin uit en verder is t natuurlijk schandalig dat je de naam van de grootste speler niet eens kan spellen!
remco k
 remco k - donderdag 30 juli 2009 - 19:56   quote  deeplink  
inderdaad, dat slaat natuurlijk nergens op!!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 31 juli 2009 - 08:51   quote  deeplink  
www.woordenboek.nl
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 06 augustus 2009 - 01:20   quote  deeplink  
Kwantiteit is wat anders dan kwaliteit. Het geeft alleen maar aan dat Ajax jonge spelers een kans gunt, maar meer ook niet. Want prijzen blijven tot dusver gewoon uit. De beste spelers van Ajax komen op dit moment ook niet uit de eigen jeugd. Mijn punt is => Liever 1 Afellay of 1 Sneijder van de jeugdopleiding naar het eerste, dan een eerste elftal vol Anita's en Sarpongs...
remco k
 remco k - donderdag 06 augustus 2009 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 01:20 schreef PSVMocro het volgende:
Kwantiteit is wat anders dan kwaliteit. Het geeft alleen maar aan dat Ajax jonge spelers een kans gunt, maar meer ook niet. Want prijzen blijven tot dusver gewoon uit. De beste spelers van Ajax komen op dit moment ook niet uit de eigen jeugd. Mijn punt is => Liever 1 Afellay of 1 Sneijder van de jeugdopleiding naar het eerste, dan een eerste elftal vol Anita's en Sarpongs...
daar hebben we het hier toch niet over?? je hebt inderdaad gelijk maar daar ging het niet over.. Volgende x eerst even een lampje laten branden voordat je reageerd..
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 06 augustus 2009 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 01:20 schreef PSVMocro het volgende:
Kwantiteit is wat anders dan kwaliteit. Het geeft alleen maar aan dat Ajax jonge spelers een kans gunt, maar meer ook niet. Want prijzen blijven tot dusver gewoon uit. De beste spelers van Ajax komen op dit moment ook niet uit de eigen jeugd. Mijn punt is => Liever 1 Afellay of 1 Sneijder van de jeugdopleiding naar het eerste, dan een eerste elftal vol Anita's en Sarpongs...
De Anita's en de Sarpongs hebben het tog nog niet waargemaakt.
Maar naast de Talenten die een kans krijgen heeft Ajax de afgelopen jaren niet alleen Sneijder laten doorbreken Stekelenburg,VDWiel,Vertonghen,Aldeweireld,Vermaelen,VD Vaart,
N De Jong,Babel,Emanuelson,Heitingha moet ik nog door gaan?

En Ajax valt of staat niet in de afgelopen 10jaar als 2de nederlandse club de meeste prijzen gewonnen te hebben nationaal...Maar daar zijn wij ook zeker niet tevreden mee Maar na zoveel glansrijke Ajaxperiodes mag het ?om dan is een slechte periode te hebben,Als ze er maar van leren...EN ik heb het vermoeden dat Psv deze periode ook voor hun is aangebroken na het verlies van Hiddink Alex,Gomez,V Bommel, enz enz enz is het alleen maar minder gegaan en staat er geen ChamL waardige ploeg...

Dus de jeugd van Ajax is kwaliteit en Kwantiteit
nummer10
 nummer10 - donderdag 06 augustus 2009 - 16:54   quote  deeplink  
nou Anitas... hoe klein die ook is hij is gewoon een goeie voetballer.. en je gaat appelvlaai toch niet vergelijken met Sneijder of wel ? tussen die 2 zitten toch wel een paar klasses hoor.. dat is net zo iets als Luc Nilis of Dennis BergKamp..
nummer10
 nummer10 - donderdag 06 augustus 2009 - 16:56   quote  deeplink  
en sasja Ajax is gewoon hofleverancier van NL onder 21 en NL onder e 17.. :)
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 06 augustus 2009 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 16:54 schreef nummer10 het volgende:
nou Anitas... hoe klein die ook is hij is gewoon een goeie voetballer.. en je gaat appelvlaai toch niet vergelijken met Sneijder of wel ? tussen die 2 zitten toch wel een paar klasses hoor.. dat is net zo iets als Luc Nilis of Dennis BergKamp..
en waarom Psv de zelfde mindere periode tegemoet gaat is niet alleen dat de meeste spelers weg zijn van de goede Psv periode maar Alex was gehuurt geen geld,V Bommel en Gomez voor weinig geld weggegaan en Affelay staan gelimiteerde bedragen in contract dus voor meer dan 8 miljoen word tie niet verkocht,Bijvb Ajax heeft het slimmer gegaan Heitingha 10miljoen,vermaelen 13miljoen,Huntelaar meer dan 20 miljoen Sneijder 27 dus jah

En idd Ajax heeft in jeugdelftallen en in oranje de meeste spelers uit de jeugd...
Juantinho
 Juantinho - donderdag 06 augustus 2009 - 17:26   quote  deeplink  
Natuurlijk heeft Ajax de beste jeugdopleiding, je hoeft niet eens met de jeugd elkaar jaar kampioen te worden om dat te bewijzen.

Buiten wat wij in de selectie hebben en hebben verkocht zijn er zoveel spelers die bij Ajax zijn opgeleid, waarvan de meeste zich in de competitie hebben bewezen. Denk bv aan Amrabat, Elia, braafheid, zonneveld, hersi, Landzaat, Greene, Biseswar, van der gun, van der ban ga zo maar door. Bijna elke BVO in Nederland en bijna elke topclub in Europa heeft een ex ajacied in huis.

Dus JA Ajax heeft de beste jeugdopleiding.
Pim
 Pim - donderdag 06 augustus 2009 - 17:45   quote  deeplink  
Haha. Dat mensen de Guzman nog durven noemen. Hij heeft een jaar niet gespeeld en het jaar daarvoor was het ook al niet denderend...
Krunk
 Krunk - zaterdag 08 augustus 2009 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 - 17:43 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

maar we vergeten een paar dingen

Bij Heerenveen en groningen daar worden ze pas beter na 1 a 2 a 3 jaar
toen Elia bij Ado Speelde hadden we allemaal niet gedacht dat tie die sprongen zou kunnen maken.Bij Ajax moet je meteen top presteren bij heerenveen ect hebben 1 a 2 jaar de tijd
dan komt meestal pas naarboven hoe goed tie is.
geheel mee eens
al dat kritische gedoe naar de scouting moet eens stoppen
de jeugdopleiding is prima
Krunk
 Krunk - zaterdag 08 augustus 2009 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 - 20:04 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

de Cler,Melchiot hebben het nederlandsElftal gehaald dussss!!
Knopper heeft goede jaren gehad,V D Gun was groot talent zonde van de Blesures
Maar er blijft nog aardig wat spelers over die
-Of goed verkocht zijn/international zijn geworden
-Spelers die nog bij Ajax spelen en international zijn/of en al aardig wat miljoenen waard zijn.
-en Talenten die er aan zitten te komen.En een paar waarvan we het over 1 a 2 jaar echt zullen zien.

Dus Ajax doet en deed het nog steeds niet slecht met de Jeugdopleiding.Ik ben er vast nog een paar vergeten.Maar wat ik al zei de lichting 1995 Dat maak je nogmaals niet om de 10jaar mee!

de Cler,Melchiot,van der Meyde,van der Vaart,Heitinga,Pienaar,Stekelenburg,de Jong,Sneijder,Vermaelen,Babel,Emanuelson,Maduro,Vermeer,Anita,Sarpong,Donald, Siem de Jong,Vertonghen,van der Wiel,Alderweireld,Blind,Martina,van der Heijden,Zeegelaar
ajax heeft al deze spelers gelanceert.
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - zaterdag 08 augustus 2009 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 17:45 schreef Pim het volgende:
Haha. Dat mensen de Guzman nog durven noemen. Hij heeft een jaar niet gespeeld en het jaar daarvoor was het ook al niet denderend...
Ben je geemigreert?
remco k
 remco k - zondag 09 augustus 2009 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2009 - 19:25 schreef Krunk het volgende:

[..]

geheel mee eens
al dat kritische gedoe naar de scouting moet eens stoppen
de jeugdopleiding is prima
Ik ben zeker niet kritisch naar de jeugd opleiding, maar wel kritisch naar de Scouting van de spelers tussen de 16 en 21 jaar, daar word te weinig uitgehaald vind ik, laatste echt goede voorbeeld is. Na Chivu Grygera Maxwell en Ibrahimovic zijn in dat segment niet veel goede spelers gehaald, wie had er in die tijd trouwens de verantwoording over de scouting van deze jongens??
Krunk
 Krunk - dinsdag 11 augustus 2009 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 - 11:38 schreef bully het volgende:

[..]

denk je dat cruif het wel goed doet dan?
volgens mij liep die bij eerste de beste weerstand weg toen hij de kans kreeg.
hij was ook degeen die riep dat de persoon die hem de weerstand gaf aanbeveelde bij ajax.
en om dit bestuur nu al aftedoen als slecht na 1 jaar vind ik wel vergezocht.
geef ze eerst de kans.
en als er bij de jeugdspelers die nu de kans krijgen 2 of 3 echt doorbreken heb je het nog niet zo slecht gedaan.
eerste stap is gezet met jol hoe het verder gaat lopen is gewoon afwachten.
jol weet wat hij doet.
dat merk je aan alles
Krunk
 Krunk - dinsdag 11 augustus 2009 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 - 11:47 schreef sasja50 het volgende:

[..]

beste furrrrrr , probeer jezelf niet belachelijk te maken en zeg zulke dingen niet als ze niet kloppen , Feyenoord is idd hofleverancier bij diverse jeugdelftallen , dit is voor t eerst in de geschiedenis maar vergeet niet dat Ajax ook nog steedfs veel jeugd heeft en met spelers als Anita,Donald,Alderweireld,Zeegelaar,Sarpong,Bodul lopen er toch ook weer een aantal in de 1e selectie , denk dus even na voordat je groot gaat doen , een Feyenoorder moet niet zo arrogant gaan doen dat staat niet.
goed gezegd jantje.
feyenoord is op dit moment (5 jaar lang ) in opbouw, en moet proberen clubs als twente heerenveen groningen nac en az bij zich te houden.
of de wc's in de arena of de kuip groter zijn voegen geen daad bij woord!
Krunk
 Krunk - dinsdag 11 augustus 2009 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 16:38 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

De Anita's en de Sarpongs hebben het tog nog niet waargemaakt.
Maar naast de Talenten die een kans krijgen heeft Ajax de afgelopen jaren niet alleen Sneijder laten doorbreken Stekelenburg,VDWiel,Vertonghen,Aldeweireld,Vermaelen,VD Vaart,
N De Jong,Babel,Emanuelson,Heitingha moet ik nog door gaan?

En Ajax valt of staat niet in de afgelopen 10jaar als 2de nederlandse club de meeste prijzen gewonnen te hebben nationaal...Maar daar zijn wij ook zeker niet tevreden mee Maar na zoveel glansrijke Ajaxperiodes mag het ?om dan is een slechte periode te hebben,Als ze er maar van leren...EN ik heb het vermoeden dat Psv deze periode ook voor hun is aangebroken na het verlies van Hiddink Alex,Gomez,V Bommel, enz enz enz is het alleen maar minder gegaan en staat er geen ChamL waardige ploeg...

Dus de jeugd van Ajax is kwaliteit en Kwantiteit
dit verdiend een bloemetje;)
Krunk
 Krunk - dinsdag 11 augustus 2009 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 16:54 schreef nummer10 het volgende:
nou Anitas... hoe klein die ook is hij is gewoon een goeie voetballer.. en je gaat appelvlaai toch niet vergelijken met Sneijder of wel ? tussen die 2 zitten toch wel een paar klasses hoor.. dat is net zo iets als Luc Nilis of Dennis BergKamp..
idd bergkamp zit bijna 4 bergen verder dan nilis ( en dat vind ik een goede speler ).
affellay moet nog veel leren, wesley zat op zijn leeftijd al op de top... en inmiddels nog steeds!

p.s. het zoontje van luc nilis is trouwens ook een redelijke
Krunk
 Krunk - dinsdag 11 augustus 2009 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 17:26 schreef Juantinho het volgende:
Natuurlijk heeft Ajax de beste jeugdopleiding, je hoeft niet eens met de jeugd elkaar jaar kampioen te worden om dat te bewijzen.

Buiten wat wij in de selectie hebben en hebben verkocht zijn er zoveel spelers die bij Ajax zijn opgeleid, waarvan de meeste zich in de competitie hebben bewezen. Denk bv aan Amrabat, Elia, braafheid, zonneveld, hersi, Landzaat, Greene, Biseswar, van der gun, van der ban ga zo maar door. Bijna elke BVO in Nederland en bijna elke topclub in Europa heeft een ex ajacied in huis.

Dus JA Ajax heeft de beste jeugdopleiding.
en ik kan er nog wel 40 opnoemen!
Krunk
 Krunk - dinsdag 11 augustus 2009 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 augustus 2009 - 12:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet kritisch naar de jeugd opleiding, maar wel kritisch naar de Scouting van de spelers tussen de 16 en 21 jaar, daar word te weinig uitgehaald vind ik, laatste echt goede voorbeeld is. Na Chivu Grygera Maxwell en Ibrahimovic zijn in dat segment niet veel goede spelers gehaald, wie had er in die tijd trouwens de verantwoording over de scouting van deze jongens??
Borman was verantwoordelijk, en daarna Spijkerman. Toen van der zee etc....
remco k
 remco k - dinsdag 11 augustus 2009 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 - 19:40 schreef Krunk het volgende:

[..]

Borman was verantwoordelijk, en daarna Spijkerman. Toen van der zee etc....
ik bedoel wie heeft deze spelers die ik opnoem gescout, daar had spijkerman toch niks mee te maken.
Dat is het laatste moment geweest dat er talentvolle buitenlanders werden opgehaald voor een prikkie.
op welke manier zat de scouting ten opzichte van nu in elkaar, en waarom lukt het nu niet meer zulke jongens te halen.
Krunk
 Krunk - dinsdag 11 augustus 2009 - 23:26   quote  deeplink  
oh.. borman en co hebben daar een aandeel in gehad.
omdat ajax op de toekomst minder van buitenaf wilde hebben, is er vervolgens intern gekeken in amsterdam. bij amateurverenigingen haalde ajax altijd spelers weg. op een gegeven moment werkten die clubs ook niet meer mee met het opleiden, en is borman samen met de HJO gaan zoeken. en toen stuitten ze op dit soort spelers.
dit is inderdaad voor de tijd van spijkerman en co.
remco k
 remco k - woensdag 12 augustus 2009 - 15:02   quote  deeplink  
op dat moment zijn daar veel goede voetballers gehaald, veel daarvan ook echt typische ajax spelers, ik denk dat daar wel het nodige moet gaan veranderen, dan is het niet meer nodig om 16 mil voor een speler te betalen.
Krunk
 Krunk - woensdag 12 augustus 2009 - 17:18   quote  deeplink  
klopt ja. mijn analyse bovengenoemd is de procedure die ajax gebruikt.
maar we kunnen bijv met hfc haarlem, fc bijlmer, afc etc betere afspraken maken...
en ik denk ook met enkele chinese clubs
remco k
 remco k - woensdag 12 augustus 2009 - 18:28   quote  deeplink  
Stromen er nog weleens spelers door via Voorland, volgens mij ook bijna niet meer of wel.
Krunk
 Krunk - woensdag 12 augustus 2009 - 18:40   quote  deeplink  
Via voorland stroomt er niemand meer in.
De laatst was uit SC Voorland B1.
Het 1e speelt 2e klasse, en is niet echt bezienswaardig te noemen;)
Evenals het piepkleine accomodatiecomplexje.
remco k
 remco k - woensdag 12 augustus 2009 - 20:11   quote  deeplink  
Ik heb daar vroeger ook nog wel eens gespeeld, toen broken daar nog wel eens spelers door als ik het goed heb..
feyenoordq
 feyenoordq - woensdag 12 augustus 2009 - 20:27   quote  deeplink  
ajax heeft de beste jeugd opleiding achter psv sparta feyenoord.....
Roy
 Roy - donderdag 13 augustus 2009 - 00:42   quote  deeplink  
Even aan Boudewijn én om dus even terug te komen op het onderwerp: Ik kan alleen een link vinden waarop staat dat de FIFA Ajax heeft aanbevolen een 2 sterren-veld te nemen. Dus dat is al heel anders, 'aanbevolen', '2-sterren', en het gaat over een grasmat.
Het zal wel gewoon een broodje aap zijn, want ik heb alle archiefen doorgespit, van alle nieuwssite's, en kan er op de site van Ajax ook niks over vinden. En als die sterren dan zo belangrijk waren geweest had er echt wel een stukje over gestaan op hun eigen site.

Mijn mening is gewoon dat er niet zoveel heisa moet worden gemaakt over wie de beste opleiding heeft, en wie de beste speler heeft opgeleid. Ajax heeft de beste opleiding (zeggen de Ajax-aanhangers) en Feyenoord heeft de beste opleiding (zeggen de Feyenoorders), iedereen heeft een eigen mening, en praat er dan over met mensen die die mening met jou delen, maar ga niet ruzie maken over wie 'DE BESTE' heeft. Iedereen denkt anders, en heb daar R-E-S-P-E-C-T voor.

PS: Ik zeg er wel even bij dat ik Feyenoord-Fan ben, en dus vind dat Feyenoord de betere heeft, maar dat Ajax geen slechte 2e is.

R-E-S-P-E-C-T
Krunk
 Krunk - donderdag 13 augustus 2009 - 01:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 - 20:11 schreef remco k het volgende:
Ik heb daar vroeger ook nog wel eens gespeeld, toen broken daar nog wel eens spelers door als ik het goed heb..
ken de club wel zoals je merkt;)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax Opleiding nog steeds het beste.









0.0163938