BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Danny Blind niet langer manager technische zaken

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 28 juli 2009 - 13:40
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Danny Blind niet langer manager technische zaken (AjaxF-side.nl)

Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 28 juli 2009 - 21:28   quote  deeplink  
Danny Blind niet langer manager technische zaken

Danny Blind is geen manager technische zaken meer bij Ajax. Die functie heeft hij definitief neergelegd nu hij assistent is geworden van Martin Jol, zo meldt Het Parool. Onder Jol's voorganger, Marco van Basten, was Blind de uitvoerende kracht bij het aansturen van de scouting, jeugdopleiding en het aan- en verkoopbeleid.

Van Basten was verantwoordelijk voor het werk van Blind, al vielen de taken van de 47-jarige Zeeuw sinds begin dit jaar onder de verantwoordelijkheid van algemeen directeur Rik van den Boog. Onder Jol zou Blind zijn functie combineren met zijn functie als assistent van Jol's eerste elftal, maar dat bleek naderhand niet haalbaar.

Het takenpakket van Blind zal onder verschillende mensen worden verdeeld. Blind zelf blijft een deel van zijn vroegere werk uitvoeren, maar ook hoofd scouting Hennie Spijkerman en Jol's broer en persoonlijke assistent Cock Jol zullen delen op zich nemen. Trainer Jol is verantwoordelijk voor de herverdeling van de functie.

Jol bepaald wie er wat mag doen? Is een algemeen directeur daar niet voor??
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 21:30   quote  deeplink  
Ik heb het hier al eerder gezegd,Mijn idee is Als V Basten Bijvb die functie bekleed dan heeft ajax iemand in Huis met naam.Dus ook meer kans op goede aankopen.

Keirrison nu naar Benfica
Als V Basten met zijn naam naar Barca ging namens ajax om te praten over de huur van Keirrison dan had ajax meer kans van Slagen.Zo werkt dat in de voetballerij
sasja50
 sasja50 - dinsdag 28 juli 2009 - 21:37   quote  deeplink  
die gedachte had ik ook vorig jaar om deze tijd maar er kwam bar weinig van terecht!
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 21:37 schreef sasja50 het volgende:
die gedachte had ik ook vorig jaar om deze tijd maar er kwam bar weinig van terecht!
volgens mij heeft van basten goede aankopen gedaan, bijvoorbeeld sulejmani, en ja die heeft het nog niet laten zien, maar dat zal dit seizoen wel gebeuren.
aissati , doet het gewoon heel goed.
Sjerrie
 Sjerrie - dinsdag 28 juli 2009 - 22:08   quote  deeplink  
elke club had toch sulejmani gekregen voor 16mil???
bully
 bully - dinsdag 28 juli 2009 - 22:08   quote  deeplink  
aisatti is door ajax gekocht.
van basten wou hem niet.
sulejmani zal zich nog bewijzen denk ik.
maar sno vind ik toch een miskoop.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:08 schreef bully het volgende:
aisatti is door ajax gekocht.
van basten wou hem niet.
sulejmani zal zich nog bewijzen denk ik.
maar sno vind ik toch een miskoop.
ik ben wel eens met het feit dat als je in europa een naam hebt als ex speler zijnde dat je dan meer voor elkaar krijgt, maar aan de andere kant dat zal alleen zijn op huurbasis want met de verkoop van spelers draait het alleen maar om de euro's en niet om de naam
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:11   quote  deeplink  
Van Basten wou juist Aissati

en iedereen weet als de Naam V Basten naar een grote club namens Ajax komt dat we dan meer kans van slagen hebben om een deal te sluiten dan een mindere bekende naam
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:08 schreef Sjerrie het volgende:
elke club had toch sulejmani gekregen voor 16mil???
niet waar sulejmani had er ook maar moeten willen spelen.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:11 schreef ajaxrulezz het volgende:
Van Basten wou juist Aissati

en iedereen weet als de Naam V Basten naar een grote club namens Ajax komt dat we dan meer kans van slagen hebben om een deal te sluiten dan een mindere bekende naam
dat is gewoon een feit.

Nu is het neit zo dat men Danny Blind niet kent in Europa maar van BAsten is wel een grotere naam.

Ik denk zelfs dat het zo is dat als cruiyff het zou doen er nog meer mogelijk zou zij zeker met barcelona.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:15   quote  deeplink  
Idd

Cruijff had een goed woordje moeten doen voor Ajax!
bully
 bully - dinsdag 28 juli 2009 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:11 schreef ajaxrulezz het volgende:
Van Basten wou juist Aissati

en iedereen weet als de Naam V Basten naar een grote club namens Ajax komt dat we dan meer kans van slagen hebben om een deal te sluiten dan een mindere bekende naam
dan heb je het niet goed gevolgt.
heb er eerder op dit forum al eens een link voor neergezet.
van basten wou hem niet maar ajax had het toch doorgedrukt.
en de naam van basten heefd ons vorig seisoen toch ook niet geholpen.
het gaat gewoon om het geld en de meerwaarde van een competitie waar die speler kan gaan spelen.
en als het daar om gaat kijken ze echt niet naar de naam hoor.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 28 juli 2009 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 21:30 schreef ajaxrulezz het volgende:
Ik heb het hier al eerder gezegd,Mijn idee is Als V Basten Bijvb die functie bekleed dan heeft ajax iemand in Huis met naam.Dus ook meer kans op goede aankopen.

Keirrison nu naar Benfica
Als V Basten met zijn naam naar Barca ging namens ajax om te praten over de huur van Keirrison dan had ajax meer kans van Slagen.Zo werkt dat in de voetballerij
Ik heb je dat inderdaad al vaker horen zeggen, maar Van Basten had niks kunnen doen aan het feit dat Keirrison nu naar Benfica is vertrokken. Keirrison heeft zelf die beslissing gemaakt en om eerlijk te zijn schat ik Benfica op dit moment ook iets hoger in dan Ajax (net als dat ik de Portugese competitie momenteel hoger inschat dan de Nederlandse competitie), dus ik vind het ook geen onlogische keus van Keirrsion. Het is echter wel de vraag hoe veel Keirrsion bij Benfica aan spelen toe zal komen met het konijntje en Cardozo voor zich...

Het heeft overigens ook weinig zin om te speculeren over een eventuele rol van Van Basten bij Ajax, aangezien ik hem niet snel terug zie keren bij Ajax in wat voor rol dan ook.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:18   quote  deeplink  
gaat niet zozeer over het feit dat hij dat had moeten doen, maar het is gewoon een gegeven dat grote namen veel voor elkaar krijgen, neem bijvoorbeeld maradonna als hij een kamer binnenkomt dan kruipt iedereen voor hem.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:19   quote  deeplink  
hij wou assattie juist wel bully

En vorig jaar is anders dan dit jaar
vorig jaar eheft hij orriterende gesprekken gehad met clubs voor de toekomst
dus!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juli 2009 door ajaxrulezz --
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:18 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

Ik heb je dat inderdaad al vaker horen zeggen, maar Van Basten had niks kunnen doen aan het feit dat Keirrison nu naar Benfica is vertrokken. Keirrison heeft zelf die beslissing gemaakt en om eerlijk te zijn schat ik Benfica op dit moment ook iets hoger in dan Ajax (net als dat ik de Portugese competitie momenteel hoger inschat dan de Nederlandse competitie), dus ik vind het ook geen onlogische keus van Keirrsion. Het is echter wel de vraag hoe veel Keirrsion bij Benfica aan spelen toe zal komen met het konijntje en Cardozo voor zich...

Het heeft overigens ook weinig zin om te speculeren over een eventuele rol van Van Basten bij Ajax, aangezien ik hem niet snel terug zie keren bij Ajax in wat voor rol dan ook.
wie zegt dat de naam V Basten er niks aan had kunnen doen
Hij had verhuur afspraken ook voor meer spelers kunnen regelen een soort samenwerkingverband
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 28 juli 2009 - 22:23   quote  deeplink  
Samenwerkingsverbanden worden niet afgesloten door trainers/ managers, maar door bestuurders. Je moet de rol van een trainer echt niet overschatten hoor, tegenwoordig zijn er nog maar weinig spelers die voor een trainer kiezen, ze kiezen tegenwoordig steeds vaker en steeds eerder voor het geld en denken nog maar weinig aan carrièreplanning. Bovendien had Van Basten als trainer nou ook weer niet ontzettend veel krediet opgebouwd natuurlijk.

Bij AZ hoorde je de vorige seizoenen overigens wel dat spelers bleven of kwamen omdat Van Gaal daar trainer was. Maar dat is een heel ander verhaal, want Van Gaal heeft namelijk een bijzonder goeie naam als trainer en dat is dan ook weer in het belang van die spelers.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:25   quote  deeplink  
dan snap je niet hoe de voetballerij inelkaar steekt

Als V Basten en Cruijff bijvb de schouders eronder zetten dan heb je meer kans van slagen

En V Basten kent Milan door en door meer kans van slagen

Als Bergkamp bijvb aanklopt voor spelers voor ajax bij Arsenel dan heeft tie meer kans van slagen dan iemand anders!!
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:28   quote  deeplink  
er word ook niet over gespeculeerd over van Basten als trainer maar in de funcie van Blind
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:25 schreef ajaxrulezz het volgende:
dan snap je niet hoe de voetballerij inelkaar steekt

Als V Basten en Cruijff bijvb de schouders eronder zetten dan heb je meer kans van slagen

En V Basten kent Milan door en door meer kans van slagen

Als Bergkamp bijvb aanklopt voor spelers voor ajax bij Arsenel dan heeft tie meer kans van slagen dan iemand anders!!
en zo is het altijd al geweest in de voetballerij
Marcio Santos
 Marcio Santos - dinsdag 28 juli 2009 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:04 schreef remco k het volgende:

[..]

volgens mij heeft van basten goede aankopen gedaan, bijvoorbeeld sulejmani, en ja die heeft het nog niet laten zien, maar dat zal dit seizoen wel gebeuren.
aissati , doet het gewoon heel goed.
Sulejmani voor 16 miljoen kopen vind ik geen goede transfer. Zeker 10 miljoen teveel. Door deze transfer vragen nu alle clubs de hoofdprijs aan AJAX.
bully
 bully - dinsdag 28 juli 2009 - 22:30   quote  deeplink  
helemaal mee eens harm.
denk ook niet dat we op huurlingen staan te wachten.
een club waarvan ze hem huren verlangt dan ook dat hij speeld.
al is hij niet in vorm.
plus dat hij dan de doorgroei van de jeugdspelers belemmerd.
en als hij dan goed speeld hier word hij het volgende seisoen weer terug gehaald.
dus je kan er geen team mee bouwen.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 28 juli 2009 - 22:32   quote  deeplink  
Tuurlijk is het gunstig als je Van Basten heet en heb je overal connecties. Dat lijkt me ook helemaal niet het punt. In het geval van Keirrsion was het echter niet Barcelona die daar iets over te zeggen had, maar was het Keirrison die een voorkeur voor een andere club had. En dat is toch logisch? Hij kiest toch voor de club die hem het beste totaalplaatje biedt? Hetzij op financieel vlak, hetzij op sportief vlak. En als je het dan toch over namen hebt, dan denk ik dat Keirrsion liever een training van Jol meepakt dan een training van Van Basten. Jol heeft als trainer veel meer aanzien dan Van Basten.

Kijk, ik ben het met je eens dat Arsenal wellicht sneller zaken doet met een Bergkamp dan met een Blind (hoewel ik niet kan inschatten wat voor connecties Blind heeft, Blind heeft namelijk ook een CL achter zijn naam staan en dus ook zeker geen koekenbakker). Maar je hebt ook altijd met spelers en makelaars te maken. En de realiteit is gewoon dat spelers (en zeker makelars) niet meer zo snel voor Ajax kiezen op het moment. Dus dan kun je bij de clubs nog genoeg connecties hebben, maar spelers en makelaars denken alleen maar aan zichzelf. Een grote naam geeft je een ingang, meer niet.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:30 schreef bully het volgende:
helemaal mee eens harm.
denk ook niet dat we op huurlingen staan te wachten.
een club waarvan ze hem huren verlangt dan ook dat hij speeld.
al is hij niet in vorm.
plus dat hij dan de doorgroei van de jeugdspelers belemmerd.
en als hij dan goed speeld hier word hij het volgende seisoen weer terug gehaald.
dus je kan er geen team mee bouwen.
helemaal niet mee eens bully

Beste talent van Brazilie daar zit bijna elke ploeg op te wachten
ALs hij niet in vorm is natuurlijk mag Jol zelf beslissen of hij dan speelt?
Barca wilt hem verhuren omdat ze niet meer spelers buiten de EU mogen hebben

En samen met zo'n toptalent trainen en spelen belemmert helemaal niemand!

En een team om bouwen?We maken een team rond om Suarez
Keirrison zou meer een welkomende impuls zijn!
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:32 schreef Harm de Graaf het volgende:
Tuurlijk is het gunstig als je Van Basten heet en heb je overal connecties. Dat lijkt me ook helemaal niet het punt. In het geval van Keirrsion was het echter niet Barcelona die daar iets over te zeggen had, maar was het Keirrison die een voorkeur voor een andere club had. En dat is toch logisch? Hij kiest toch voor de club die hem het beste totaalplaatje biedt? Hetzij op financieel vlak, hetzij op sportief vlak. En als je het dan toch over namen hebt, dan denk ik dat Keirrsion liever een training van Jol meepakt dan een training van Van Basten. Jol heeft als trainer veel meer aanzien dan Van Basten.

Kijk, ik ben het met je eens dat Arsenal wellicht sneller zaken doet met een Bergkamp dan met een Blind (hoewel ik niet kan inschatten wat voor connecties Blind heeft, Blind heeft namelijk ook een CL achter zijn naam staan en dus ook zeker geen koekenbakker). Maar je hebt ook altijd met spelers en makelaars te maken. En de realiteit is gewoon dat spelers (en zeker makelars) niet meer zo snel voor Ajax kiezen op het moment. Dus dan kun je bij de clubs nog genoeg connecties hebben, maar spelers en makelaars denken alleen maar aan zichzelf. Een grote naam geeft je een ingang, meer niet.
jou mening is het maakt geen verschil of bijvb iemand die ze niet kennen of bergkamp komt Voor afspraken verhuur??bergkamp is daar kind aan huis

Mijn mening is van wel
Klaar.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:30 schreef Marcio Santos het volgende:

[..]

Sulejmani voor 16 miljoen kopen vind ik geen goede transfer. Zeker 10 miljoen teveel. Door deze transfer vragen nu alle clubs de hoofdprijs aan AJAX.
als je hem over 2/3 jaar weer verkoopt voor 40 miljoen ofzo is het een heel goede aankoop geweest.

denk niet dat men hierdoor de hoofdprijs vraagt aan ajax, gebeurde ook al met suarez en silva, ik denk dat het gewoon de trend van europa is die nederland ook bereikt heeft.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:43   quote  deeplink  
vergeleken met vorig seizoen ziet Sulejmani er scherp uit
en vergeleken met vorig seizoen word hij niet verkeerd gebruitk
bully
 bully - dinsdag 28 juli 2009 - 22:44   quote  deeplink  
die impuls die het seisoen er op weer weg is.
en als hij niet in vorm is zal hij weinig impuls geven maar toch moeten spelen.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 28 juli 2009 - 22:44   quote  deeplink  
Ik zei niet dat het geen verschil maakt. Maar je hebt twee bij een transfer drie partijen: (1) de kopende of hurende club, (2) de verkopende of verhurende club en (3) de speler en zijn makelaar. Voor de kopende of hurende club is het uiteraard heel handig als je connecties hebt en laat je dus bijvoorbeeld een Bergkamp de oriënterende gesprekken met Arsenal (de verkopende of verhurende club) doen. En ik ben dan inderdaad ook nog wel geneigd te zeggen dat Arsenal dan ook meer bereid is om mee te werken, gezien de relatie die zij hebben met Bergkamp. Tot zo ver zitten we dus op 1 lijn.

Maar wanneer het gaat om specifieke spelers en de speler zelf en de makelaar in beeld komen, dan gaan de wensen van de speler en de makelaar ook een rol spelen. Wanneer de speler verder geen opties heeft, dan is de keuze simpel. Of hij verkast of hij blijft. Wanneer een speler meerdere opties heeft, dan gaat hij kijken bij welke club hij ofwel het meeste geld kan verdienen ofwel zich op sportief vlak kan laten gelden. Daarbij speelt een Van Basten in de rol van technisch directeur geen enkele rol voor die speler, hij heeft er namelijk geen enkele bemoeienis mee in zijn functie als voetballer. Voor een makelaar spelen er weer andere motieven. Hij kijkt alleen naar kosten en baten. Oftewel: welke transfer levert mij op de korte ofwel op de lange termijn de meeste centjes op.

En dit is niet mijn mening, dit is gewoon zoals het werkt.
Klaar. ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:46   quote  deeplink  
even voor de duidelijkheid mensen: we hebben het niet over het kopen van spelers maar over het huren, en ook niet over het feit als van basten trainer zou zijn maar over het feit dat er werd voorgesteld hem op de functie van blind te zetten.

om mistverstanden te voorkomen:)
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:44 schreef bully het volgende:
die impuls die het seisoen er op weer weg is.
en als hij niet in vorm is zal hij weinig impuls geven maar toch moeten spelen.
als sulejmani niet in vorm is zal die ook echt niet spelen, dan zal of zeegelaar of als het 442 word cvitanich spelen, Jol maakt het niet uit dat er een prijskaartje om zijn nek hangt
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 28 juli 2009 - 22:51   quote  deeplink  
Ik snap dat het om huren gaat, maar feitelijk maakt dat niet veel verschil. Ook bij een verhuur heeft een speler een stem. En als een speler denkt dat hij bij een andere club meer kan verdienen, zich beter in de kijker kan spelen of beter kan ontwikkelen, dan zal hij voor die club kiezen. Dat is toch volstrekt logisch lijkt me? Het lijkt wel of Ajaxrulezz nog vast zit in de jaren '90. Ajax is niet meer de Europese top wat het toen was en spelers vinden Ajax dus ook minder interessant en kiezen vaker voor andere clubs. En ja, ook die spelers hebben daar een stem in! Je moet ook niet vergeten dat Ajax al een paar jaar geen CL meer heeft gespeeld, toch een podium waar spelers zich op willen profileren. Het is dus een fikse aderlating als je dat als club niet kunt bieden.
remco k
 remco k - dinsdag 28 juli 2009 - 22:53   quote  deeplink  
toch zien veel jonge spelers ajax nog steeds als een goede sprinplank om europa in te gaan, nu spelen ook weer een aantal grote talenten bij ajax die gekocht zijn.
bully
 bully - dinsdag 28 juli 2009 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:49 schreef remco k het volgende:

[..]

als sulejmani niet in vorm is zal die ook echt niet spelen, dan zal of zeegelaar of als het 442 word cvitanich spelen, Jol maakt het niet uit dat er een prijskaartje om zijn nek hangt
heb het niet over die spelers maar op wat ajaxrules zei over spelers huren.
ik vind dat de doorstroom van je eigen spelers dan word belemmerd.
plus dat bijvoorbeeld barcelona wel eist dat hij speeld ook al is hij niet in vorm.
en dat je op een gehuurde speler nooit een elftal kan bouwen omdat hij het seisoen er op vaak weer weg gaat.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - dinsdag 28 juli 2009 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:44 schreef Harm de Graaf het volgende:
Ik zei niet dat het geen verschil maakt. Maar je hebt twee bij een transfer drie partijen: (1) de kopende of hurende club, (2) de verkopende of verhurende club en (3) de speler en zijn makelaar. Voor de kopende of hurende club is het uiteraard heel handig als je connecties hebt en laat je dus bijvoorbeeld een Bergkamp de oriënterende gesprekken met Arsenal (de verkopende of verhurende club) doen. En ik ben dan inderdaad ook nog wel geneigd te zeggen dat Arsenal dan ook meer bereid is om mee te werken, gezien de relatie die zij hebben met Bergkamp. Tot zo ver zitten we dus op 1 lijn.

Maar wanneer het gaat om specifieke spelers en de speler zelf en de makelaar in beeld komen, dan gaan de wensen van de speler en de makelaar ook een rol spelen. Wanneer de speler verder geen opties heeft, dan is de keuze simpel. Of hij verkast of hij blijft. Wanneer een speler meerdere opties heeft, dan gaat hij kijken bij welke club hij ofwel het meeste geld kan verdienen ofwel zich op sportief vlak kan laten gelden. Daarbij speelt een Van Basten in de rol van technisch directeur geen enkele rol voor die speler, hij heeft er namelijk geen enkele bemoeienis mee in zijn functie als voetballer. Voor een makelaar spelen er weer andere motieven. Hij kijkt alleen naar kosten en baten. Oftewel: welke transfer levert mij op de korte ofwel op de lange termijn de meeste centjes op.

En dit is niet mijn mening, dit is gewoon zoals het werkt.
Klaar. ;-)
zoals het werkt?

bij arsenel wie gaan ze het eerder serieus nemen en in vertrouwen nemen Bergkamp of iemand anders met een stropdas

en Bij milan V Basten of een andere waar ze nog nooit van hebben gehoort

Bij Barca Cruijff of een onbekende

ga niet zeggen dat het zo werkt want dat is niet zo
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 28 juli 2009 - 22:59   quote  deeplink  
Op dat moment was Ajax voor hen dan het meest aantrekkelijke alternatief. Het maakt wel verschil of spelers de keuze hebben tussen FC Braga, Spartak Moskou en Ajax of dat spelers de keuze hebben tussen Inter Milan, Real Madrid en Ajax. Spelers denken altijd in het belang van zichzelf en nooit in het belang van de aankopende club. En voor sommigen klinkt het logisch om eerst een tussenstap bij Ajax te maken op weg naar de absolute top. Dit zijn spelers die bewust bezig zijn met carrièreplanning en maken geleidelijke stappen omhoog. Helaas gebeurt het echter ook steeds vaker dat spelers in 1 keer een veel te grote stap maken. Kijk bijvoorbeeld naar Royston Drenthe, voor zijn ontwikkeling was een club als Benfica ook veel beter geweest. Een stap hoger dan Feyenoord, maar wel een realistische stap.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 28 juli 2009 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:58 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

zoals het werkt?

bij arsenel wie gaan ze het eerder serieus nemen en in vertrouwen nemen Bergkamp of iemand anders met een stropdas

en Bij milan V Basten of een andere waar ze nog nooit van hebben gehoort

Bij Barca Cruijff of een onbekende

ga niet zeggen dat het zo werkt want dat is niet zo
Je luistert niet of je wil het niet snappen. Pick your choice... ;-)
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - dinsdag 28 juli 2009 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 - 22:58 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

zoals het werkt?

bij arsenel wie gaan ze het eerder serieus nemen en in vertrouwen nemen Bergkamp of iemand anders met een stropdas

en Bij milan V Basten of een andere waar ze nog nooit van hebben gehoort

Bij Barca Cruijff of een onbekende

ga niet zeggen dat het zo werkt want dat is niet zo
Volgens mij zijn wij het redelijk met elkaar eens hoor. Als club heb je een betere ingang wanneer je iemand met een naam naar voren schuift in besprekingen. Maar zoals ik al eerder zei, vaak heb je te maken met concurrentie voor een speler. En als zo'n speler een beter gevoel heeft bij een andere club dan Ajax, dan zal hij daarvoor kiezen. En dan boeit het niet of zijn club nu onderhandelt met Cruijff, met Van Basten of voor mijn part met God, want die speler kiest gewoon de club die het beste voor hem is!

Dus nogmaals: als club is het gunstig om een naam in huis te hebben om het onderhandelingsproces op te starten. Maar wanneer je concurrentie hebt voor de aankoop, dan is het vervolgens aan de speler om een keuze te maken. Ben je het hiermee eens of niet?

Je suggereert nu overigens dat Arsenal, Milan en Barca nog nooit van Blind zouden hebben gehoord... Dat mag ik toch niet hopen! Mocht dat wel het geval zijn, dan zal ik ze een videoband van het seizoen '95 opsturen. ;-)
remco k
 remco k - woensdag 29 juli 2009 - 11:54   quote  deeplink  
ben wel benieuwd of er voor deze functie een nieuwe word aangesteld??
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 29 juli 2009 - 15:54   quote  deeplink  
Van den Boog neemt de taken van Blind over... Ik ben er nog niet uit of ik hier blij mee ben of niet... ;-) Mijn eerste reactie is, dat ik Van den Boog niet graag zou laten beslissen over aan- en verkoopbeleid. Maar om eerlijk te zijn ken ik Van den Boog daar ook weer niet goed genoeg voor...
Trouwe hond
 Trouwe hond - woensdag 29 juli 2009 - 17:16   quote  deeplink  
volgens mij telt het maar om 1 ding bij die voetballers en dat is geld. Of van Basten noe voor je staat of Cruijff of Pietje Puk deze hele wereld draait helaas om geld geld geld.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - woensdag 29 juli 2009 - 17:20   quote  deeplink  
Helaas ben ik het helemaal met je eens! :-)
remco k
 remco k - woensdag 29 juli 2009 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 - 15:54 schreef Harm de Graaf het volgende:
Van den Boog neemt de taken van Blind over... Ik ben er nog niet uit of ik hier blij mee ben of niet... ;-) Mijn eerste reactie is, dat ik Van den Boog niet graag zou laten beslissen over aan- en verkoopbeleid. Maar om eerlijk te zijn ken ik Van den Boog daar ook weer niet goed genoeg voor...
het is wel een echte zakenman, wat op deze positie weer goed in het rapport van coronel past, ik ben er blij van dat ze er nu wel goed mee bezig zijn om voor 1 duidelijke weg te gaan en dat is in dit geval dan het coronel rapport, ik vind het een goede zaak, maar krijgt hij het niet veel te druk dan met zijn eigen functie of gaat iemand anders dat dan weer doen??
remco k
 remco k - woensdag 29 juli 2009 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 - 17:16 schreef Trouwe hond het volgende:
volgens mij telt het maar om 1 ding bij die voetballers en dat is geld. Of van Basten noe voor je staat of Cruijff of Pietje Puk deze hele wereld draait helaas om geld geld geld.
voor de spelers wel maar voor een club maakt het wel wat uit, of er een of ander vunzige makelaar voor je staat of van basten of een beenhakker ofzo, deze mensen hebben goede relaties opgebouwd in de voetbalwereld.

ik ben dan ook een verwoet voorstander van voor het bosmanarrest, want misschien hebben de spelers wel wat meer keus, maar het heeft de komplete charme van het voetbal vernietigd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Danny Blind niet langer manager technische zaken









0.0070619