BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Marcus Berg: 'Ajax is huge; Er hangt een soort mythe rond

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - woensdag 05 augustus 2009 - 21:20   quote  deeplink  
Huge
AZ gold voor Berg niet als een stap hogerop en Ajax was niet concreet. "AZ was voor mij geen optie, dat zag ik niet als een stap hogerop. Ajax wél. Ajax is huge. Je moest eens weten hoe ze in Scandinavië over die club praten. Hoewel ze de laatste jaren in Europa weinig hebben gepresteerd, hangt er een soort van mythe rond Ajax. Ook voor mij", klonk de loftuiting over Ajax.

Uiteindelijk bond HSV hem voor een miljoenenbedrag. "De onderhandelingen tussen de clubs hebben lang geduurd, FC Groningen heeft het goed gedaan. Ik wist wel dat het zou rondkomen. Ik gun FC Groningen een mooie afkoopsom."

[ url = http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=9259 [ /url ]
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - woensdag 05 augustus 2009 - 21:27   quote  deeplink  
idd

Ajax staat of valt niet na een slechte periode
Over heel de Wereld is de naam Ajax nog steeds zeer bekend.
Al zijn in europa door veel geld clubs Ajax voorbij gegaan,
Dat zegt niks over de Status die Ajax heeft alleen de grootste clubs zijn over heel de wereld bekend.

Benfica Bijvb ook lang niets meer gepresteerd maar nog steeds De club met de grootste aanhang over heel de Wereld.
Qua status,roem,bekendheid,prijzen staat Ajax in hetzelfde rijtje met Clubs Als
ACMilan,Real Madrid,Barcalona,Liverpool,ManUnited,Jufentus,Inter,Benfica
En niet clubs als Arsenel,Chelsea,alle clubs in duitsland behalve B Munchen
behalve alle clubs in Frankrijk alleen Marseille en Lyon een beetje maar nog lang niet in het elite rijtje en zo kan ik nog wel doorgaan..

Ajax is nog steeds een hele grote club,
Al willen natuurlijk tegenstanders zeggen na eindelijk een periode met weinig prijzen voor ajax haha dat Ajax zijn glans heeft verloren of ga zo maar door.
sasja50
 sasja50 - woensdag 05 augustus 2009 - 21:33   quote  deeplink  
allemaal waar maar t grote geld t spelen van CL en grotere competitie doen spelers vaak beslissen om toch maar naar t buitenland te gaan.
remco k
 remco k - donderdag 06 augustus 2009 - 11:48   quote  deeplink  
he nu hebben julllie allebei gelijk, dat is raar:):)
De gechiedenis zal natuurlijk altijd blijven bestaan, maar de laatste jaren heeft ajax haar eigen naam geen eer aangedaan
nummer10
 nummer10 - donderdag 06 augustus 2009 - 11:57   quote  deeplink  
ik met alle3 :o hoe ken dat nu !!! maaruh ff terug komend op dat Ajax huge is.. dat blijkt wel uit de transfers.. als Ajax vorig jaar zo had gespeelt als AZ dan waren dembele Elhamdioue schaars allang weggekocht door top ploege.. maar met AZ durfen clubs het toch niet zo aan en willen ze liever toch even wachten.. dat is het verschil tussen Ajax en andere Clubs..
sasja50
 sasja50 - donderdag 06 augustus 2009 - 13:06   quote  deeplink  
daarom zijn Suarez,Emanuelson,Stekelenburg ook nog steeds niet weg zeker............................
John2
 John2 - donderdag 06 augustus 2009 - 14:05   quote  deeplink  
Wat kopen we hier voor? Helaas allemaal van een redelijk ver verleden. Het gaat om nu. We willen eindelijk eens die derde ster!! Maar........Ik heb er met deze selectie geen goed gevoel over.
remco k
 remco k - donderdag 06 augustus 2009 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 14:05 schreef John2 het volgende:
Wat kopen we hier voor? Helaas allemaal van een redelijk ver verleden. Het gaat om nu. We willen eindelijk eens die derde ster!! Maar........Ik heb er met deze selectie geen goed gevoel over.
geen goed gevoel??. neem iedere positie maar eens door en noem dan een speler die beter is dan onze speler op die positie, gedaan???? dat zijn niet zoveel spelers he?? Er moet alleen een team van worden gemaakt, en dat zie ik Jol wel kunnen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 06 augustus 2009 - 15:07   quote  deeplink  
denk dat hij bedoeld dat hij er wel een goed gevoel over heeft...
John2
 John2 - donderdag 06 augustus 2009 - 15:09   quote  deeplink  
Vergelijk het bijvoorbeeld eens met PSV. Welke speler daar is minder? Ik denk Kromkamp => vd Wiel. Stekelenburg => Isaksson. Amrabat => Suarez. En dat is het ook wel naar mijn gevoel.
remco k
 remco k - donderdag 06 augustus 2009 - 15:19   quote  deeplink  
de zeeuw enoh beter dan dan simons engelaar en alderweireld beter dan marcellis salcido helemaal slecht.
sulejmani beter dan dzudzak.

Ik denk dat alleen afelay beter is dan aissati, maar als je die een keer aanpakt in de wedstrijd blijft hij ook nergens..
remco k
 remco k - donderdag 06 augustus 2009 - 15:21   quote  deeplink  
je bent wel erg negatief..

Misschien wel niet het meest sprankelende voetbal dit seizoen, maar met evenveel goals als vorig seizoen, en de helft minder tegendoelpunten worden we gewoon kampioen hoor, verdediging word ook een hele verbetering dit seizoen..
John2
 John2 - donderdag 06 augustus 2009 - 15:27   quote  deeplink  
De verdegiging is op 1 plaats gewijzigd. Vermaelen weg en Atouba in de plaats. Dit lijkt mij geen verbetering. Waarom zou Arsenal anders 12 miljoen betalen als ze een betere speler gratis bij HSV kunnen ophalen. Je hebt gelijk dat ik negatief ben, (ondanks dat ik al zo'n 15 jaar een seizoenskaart heb)maar is mijn mening.
remco k
 remco k - donderdag 06 augustus 2009 - 19:34   quote  deeplink  
verdediging is niet alleen op 1 plaats gewijzigd, Aldeweireld is nu basis Olequer buiten de eerste 18, en Inderdaad Atouba, maar je vergeet dat hij wel een berg ervaring met zich meebrengt, Arsenal wil jonge spelers die kunnen groeien, die hebben al genoeg ervaring in huis, bij ajax is te veel jeugd, ik denk dat het alleen maar goed is atouba ipv vermaelen, en niet vergeten dat de Zeeuw voor de verdediging speelt enoh is een jaartje verder, ook vertongen lijkt een stuk volwassener geworden en v/d wiel is zelfs international geworden.

De belangrijkste reden is dat Jol ervoor zorgt dat het beter staat, dat er meer verouwen is en alle afspraken duidelijk zijn.

Wielaert bijvoorbeeld speelde afgelopen week tegen Groningen zijn beste wedstrijd tot dusver bij Ajax. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.

De selectie is volwassener geworden en dat gaan we ook zien dit seizoen.
Mokum1
 Mokum1 - donderdag 06 augustus 2009 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 15:27 schreef John2 het volgende:
De verdegiging is op 1 plaats gewijzigd. Vermaelen weg en Atouba in de plaats. Dit lijkt mij geen verbetering. Waarom zou Arsenal anders 12 miljoen betalen als ze een betere speler gratis bij HSV kunnen ophalen. Je hebt gelijk dat ik negatief ben, (ondanks dat ik al zo'n 15 jaar een seizoenskaart heb)maar is mijn mening.
Het baart mij hoop op basis wat ik gezien heb bij Ajax in dit prille seizoen. Ik vind de vergelijking van Atouba met Vermaelen onjuist. Vermaelen is een centrale verdediger en Atouba staat op links. Alderweireld is doorgeschoven wat ik tot nu toe dicht bij vermaelen in de buurt vind komen. De Zeeuw (ook verbetering verdedigend)is een directe kwaliteits injectie net als Jol. Atouba moet nog blijken. De transferperiode is ook nog niet afgesloten, misschien dat het nog iets brengt. Een prima wedstrijd tegen Groningen, goed georganiseerd. Er is een veel gebeurd bij de club om wanhopig van te worden maar ik krijg echt het gevoel dat we nu de juiste weg zijn ingeslagen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 augustus 2009 door Mokum1 --
bram
 bram - vrijdag 07 augustus 2009 - 11:20   quote  deeplink  
als ajax dan zo een magisch gebeuren is snap ik niet dat er bijna niemand daar wil spelen,zoveel magische namen gehoord en toch niks geworden,vreemd hoor
Mokum1
 Mokum1 - vrijdag 07 augustus 2009 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2009 - 11:20 schreef bram het volgende:
als ajax dan zo een magisch gebeuren is snap ik niet dat er bijna niemand daar wil spelen,zoveel magische namen gehoord en toch niks geworden,vreemd hoor
Zegt geld jouw iets? En Ajax is nooit groot geworden door spelers te kopen. Kan jij die Magische namen eens opnoemen die je gehoord hebt? Berg zegt dat er een Mythe rond de club hangt, dat is zijn mening nog geen feit zoals jij het voor doet komen. Feiten kan je vinden in onze zeer uitgebreide prijzenkast.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 augustus 2009 - 11:30   quote  deeplink  
Chivu Terug naar Ajax?

Onlangs is Chivu door Ajax gepolst om terug te keren naar Nederland. Hij zou hier na 6 seizoenen in de Serie A wel oren naar hebben. Internazionale zou 15 miljoen euro voor hem willen ontvangen. Kaper op de kust is FC Barcelona, dat ook verregaande interesse in de Roemeen heeft.

de bron is wikipedia wat overgens niet veel zegt maar Chivu heeft zelf wel ooit aangegeven terug te willen naar Ajax
bram
 bram - vrijdag 07 augustus 2009 - 11:31   quote  deeplink  
denk dat jij die namen ook wel weet
remco k
 remco k - vrijdag 07 augustus 2009 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 augustus 2009 - 21:06 schreef Mokum1 het volgende:

[..]

Het baart mij hoop op basis wat ik gezien heb bij Ajax in dit prille seizoen. Ik vind de vergelijking van Atouba met Vermaelen onjuist. Vermaelen is een centrale verdediger en Atouba staat op links. Alderweireld is doorgeschoven wat ik tot nu toe dicht bij vermaelen in de buurt vind komen. De Zeeuw (ook verbetering verdedigend)is een directe kwaliteits injectie net als Jol. Atouba moet nog blijken. De transferperiode is ook nog niet afgesloten, misschien dat het nog iets brengt. Een prima wedstrijd tegen Groningen, goed georganiseerd. Er is een veel gebeurd bij de club om wanhopig van te worden maar ik krijg echt het gevoel dat we nu de juiste weg zijn ingeslagen.
vermaelen centrale verdediger??, heb je vorig seizoen gemist dan??? na een aantal wedstrijden in het centrum heeft ie vrijwel het hele seizoen linksback gespeeld, en vor die positie heeft arsenal hem ook gehaald, tenminste daar heeft ie in de voorbereiding wel gespeeld.. We zijn verder inderdaad de juiste weg ingeslagen..
remco k
 remco k - vrijdag 07 augustus 2009 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2009 - 11:31 schreef bram het volgende:
denk dat jij die namen ook wel weet
van alle spelers die genoemd zijn heeft ajax alleen interesse getoond in elia, en die wou heel graag naar ajax, en engelaar, waarbij de intresse niet echt vergaand was..Verder heeft ajax bij alle ex ajacieden in Europa geinformeerd naar een eventuele terugkeer, waarbij ze tot nu toe allemaal hebben aangegeven nog niet klaar zijn in het buitenland, en dus niet hebben gezegd niet naar ajax te willen, alleen nu nog niet...

Ajax heeft zich nooit voor berg gemeld, die geeft zelfs afgelopen week in een intervieuw aan dat ie graag naar ajax was gegaan en dat hij het jammer vond dat ajax zich niet gemeld heeft.

De rest van de spelers zijn alleen maar geruchten geweest, maar als jij geruchten wil geloven dan is Barcelona volgens de marca bezig met Vertongen en Mendes da Silva, was Real bereid 125 miljoen te betalen voor Ribery. deze 3 transfers zulllen zoiezo niet doorgaan, ik bedoel er mee te zeggen dat je niet alles moet geloven wat er word geschreven.

Ajax is nu eenmaal een grote club en daar wil men, ook in europa maar al te graag over schrijven..
bram
 bram - vrijdag 07 augustus 2009 - 11:52   quote  deeplink  
grote club,is niet af te zien aan de prestatie,s de afgelopen jaren
Thomas
 Thomas - vrijdag 07 augustus 2009 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2009 - 11:52 schreef bram het volgende:
grote club,is niet af te zien aan de prestatie,s de afgelopen jaren
De grootte van een club hangt niet alleen af van de prestaties van de afgelopen jaren. Neem een AZ, dat is nog lang niet zo'n grote club als de traditionele top 3, terwijl ze toch goede prestaties hebben neergezet. Of Feyenoord dat minder presteert de laatste jaren, maar het niet meteen een minder grote club maakt.

Daarnaast, in het buitenland wordt niet heel erg naar prestaties gekeken, meer naar de naam van de club die het in het verleden heeft opgebouwd, of dat nu terecht is of niet.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 07 augustus 2009 - 12:07   quote  deeplink  
zit je hier niet verkeerd bram ? feit is Ajax is en blijft de grootste club uit Nederland.. kijk alleen al naar de seizoenskaarten opendagen en alle dingen erom heen..

maar laat me raden jij bent voor euuuhmmmm Twente of AZ.. en anders feynoord waar ze maatregelen nemen tegen de Mexicaansegriep.. inplaats van dat ze daar nu wat doen tegen de veteranen ziekte.. (zoveel veteranen)
Mokum1
 Mokum1 - vrijdag 07 augustus 2009 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2009 - 11:34 schreef remco k het volgende:

[..]

vermaelen centrale verdediger??, heb je vorig seizoen gemist dan??? na een aantal wedstrijden in het centrum heeft ie vrijwel het hele seizoen linksback gespeeld, en vor die positie heeft arsenal hem ook gehaald, tenminste daar heeft ie in de voorbereiding wel gespeeld.. We zijn verder inderdaad de juiste weg ingeslagen..
Oja, 2e helft van het seizoen toch? Daarvoor was het toch vertonghen? Van al zijn gespeelde wedstrijden zijn de meeste toch als centrale verdediger geweest? Heb het geheugen van een diepgevroren visstick.
remco k
 remco k - vrijdag 07 augustus 2009 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2009 - 11:52 schreef bram het volgende:
grote club,is niet af te zien aan de prestatie,s de afgelopen jaren
reageer dan niet als je niet inhoudelijk reageerd, irriiiiiiiiiiiiiiiitaaaannnnnnnnnnttttt!!!!!!!!!!!!
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 07 augustus 2009 - 17:00   quote  deeplink  
Dat mensen denken dat Ajax staat of valt als ze ff een periode hebben waar ze niet de meeste prijzen wonnen maar als 2de nederlandse ploeg...Mensen kijken en denken dan zo zwart/wit naar voetbal Dus omdat er fouten zijn gemaakt bestuurlijk en op de club daarom is het geen topclub meer?

Ajax is wereldwijd nog steeds een grote naam.en 2 jaar prijzen winnen en iedereen is die slechte periode vergeten...We leiden nog steeds de meeste spelers op,voor oranje en noem maar op.We verdienen nog steeds het meeste aan Transfers En psv niet die heeft van de goude periode qua geld heel weinig aan overgehouden..Wij verkopen Vermaelen voor 13miljoen en Affelay staat in het contract niet meer dan 8,5miljoen

Dus Psv gaan deze jaren kwalitatief de boot missen en qua geld gaat Az,Twente,Ajax psv voorbij..

Mensen willen dat Ajax staat of valt in een mindere periode haha
en als Ajax weer kampioen word dan word er gezegd door de zelfde mensen jah het werd tijd en als ajax 2 keer achter elkaar kampioen word word er gezegd jah maar de laatste 10jaar Psv meer gewonnen??Jah en AJax de Laatste 70jaar meer gewonnen!!!
sasja50
 sasja50 - vrijdag 07 augustus 2009 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2009 - 11:42 schreef remco k het volgende:

[..]

van alle spelers die genoemd zijn heeft ajax alleen interesse getoond in elia, en die wou heel graag naar ajax, en engelaar, waarbij de intresse niet echt vergaand was..Verder heeft ajax bij alle ex ajacieden in Europa geinformeerd naar een eventuele terugkeer, waarbij ze tot nu toe allemaal hebben aangegeven nog niet klaar zijn in het buitenland, en dus niet hebben gezegd niet naar ajax te willen, alleen nu nog niet...

Ajax heeft zich nooit voor berg gemeld, die geeft zelfs afgelopen week in een intervieuw aan dat ie graag naar ajax was gegaan en dat hij het jammer vond dat ajax zich niet gemeld heeft.

De rest van de spelers zijn alleen maar geruchten geweest, maar als jij geruchten wil geloven dan is Barcelona volgens de marca bezig met Vertongen en Mendes da Silva, was Real bereid 125 miljoen te betalen voor Ribery. deze 3 transfers zulllen zoiezo niet doorgaan, ik bedoel er mee te zeggen dat je niet alles moet geloven wat er word geschreven.

Ajax is nu eenmaal een grote club en daar wil men, ook in europa maar al te graag over schrijven..
met Braafheid is ook gesproken.
sasja50
 sasja50 - vrijdag 07 augustus 2009 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2009 - 11:34 schreef remco k het volgende:

[..]

vermaelen centrale verdediger??, heb je vorig seizoen gemist dan??? na een aantal wedstrijden in het centrum heeft ie vrijwel het hele seizoen linksback gespeeld, en vor die positie heeft arsenal hem ook gehaald, tenminste daar heeft ie in de voorbereiding wel gespeeld.. We zijn verder inderdaad de juiste weg ingeslagen..
Vermaelen heeft idd een wedstrijd of 10 LB gespeeld maar is verder altijd CV geweest en ik vind hem daar ook beter , ben benieuwd waar hij bij Arsenal komt te spelen ik dacht CV maar lees hier dat hij vooral als LB wordt gebruikt , prima speler trouwens.

en over die mythe : Ajax moet wel gaan zorgen dat die mythe blijft bestaan en geen sprookje wordt............................
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 07 augustus 2009 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 augustus 2009 - 11:42 schreef remco k het volgende:

[..]

van alle spelers die genoemd zijn heeft ajax alleen interesse getoond in elia, en die wou heel graag naar ajax, en engelaar, waarbij de intresse niet echt vergaand was..Verder heeft ajax bij alle ex ajacieden in Europa geinformeerd naar een eventuele terugkeer, waarbij ze tot nu toe allemaal hebben aangegeven nog niet klaar zijn in het buitenland, en dus niet hebben gezegd niet naar ajax te willen, alleen nu nog niet...

Ajax heeft zich nooit voor berg gemeld, die geeft zelfs afgelopen week in een intervieuw aan dat ie graag naar ajax was gegaan en dat hij het jammer vond dat ajax zich niet gemeld heeft.

De rest van de spelers zijn alleen maar geruchten geweest, maar als jij geruchten wil geloven dan is Barcelona volgens de marca bezig met Vertongen en Mendes da Silva, was Real bereid 125 miljoen te betalen voor Ribery. deze 3 transfers zulllen zoiezo niet doorgaan, ik bedoel er mee te zeggen dat je niet alles moet geloven wat er word geschreven.

Ajax is nu eenmaal een grote club en daar wil men, ook in europa maar al te graag over schrijven..
idd

Ajax is ook een andere weg ingeslagen
Ajax heeft nog wel veel geld alleen wilt het op de lange termijn gebruiken als de ChamL periodes weer aanbreken..Ajax heeft veel meer geld verdient aan transfers dan gekochte transfers en misgelopen inkomsten.Alleen Ajax wilt geen speler meer kopen zo snel van 16miljoen..En geef ze is ongelijk Engelaar blij dat hij niet is gekomen.Bij schalke ook al mislukt hij is geen tempo maker op het middenveld voor een echte topclub.

En dat Ajax de hoge bedragen voor bijvb Elia niet wou betalen is idd niet dat ze te laat waren of dergelijke maar als je een talent op die positie heb zoals Zeegelaar en je hebt ook nog is Sulejmani waarom hem kopen dan voor 10miljoen...

Babel voor 18miljoen verkocht.Zeegelaar schijnt meer talent te hebben
Dus Ajax doet nu gerichte aankopen en geen paniekaankopen
we mogen blij zijn dat er weer gerichte visie is bij Ajax!

De mythe van Ajax valt of staat niet na een slechte periode ik blijf het maar zeggen Heel de wereld blijft Ajax kennen al zou het 50jaar niet presteren haha
Ajax blijft Ajax en die Mythe kan alleen maar mooier worden!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 augustus 2009 door ajaxrulezz --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Marcus Berg: 'Ajax is huge; Er hangt een soort mythe rond









0.0101828